קייס שילר מתקרב לשפל של 2009; היכן עלו מחירי הבתים 80% משנת 2000?
לקראת פתיחת המסחר בארצות הברית היום, מפרסם S&P קייס שילר את מדד מחירי הבתים בארצות הברית לחודש פברואר. המדד שמשקלל את מחירי הנדל"ן ב-20 אזורי הנדל"ן המרכזיים בארצות הברית מאותת על ירידת מחירים בשיעור של 1.1% בהשוואה לחודש דצמבר ושל 3.3% בהשוואה לחודש פברואר המקביל אשתקד.
העיר דטרויט, אחת מהערים שנפגעו באופן החריף ביותר במשבר הנדל"ן, הייתה העיר היחידה שרשמה עליית מחירים (1%), ואילו וושינגטון, העיר היחידה שרשמה עליית מחירים שנתית של 2.7%, רשמה ירידת מחירים מזערית בשיעור של 0.1%. העיר מיניאפוליס רשמה את ירידת המחירים החדה ביותר (3.1%). אחריה מדורגות סן פרנסיסקו (2.6%) ושיקגו (2.2%).
"אין כמעט חדשות טובות בנוגע לשוק הבתים", אומרים ב-S&P. "המדד מראה כי אנחנו במרחק נגיעה מתחתית כפולה כאשר 14 מתוך עשרים הערים רשמו ירידת מחירים שישית ברציפות. אטלנטה, קליבלנד ולאס וגאס מצטרפות לדטרויט כבעלות התואר המפוקפק של ערים בעלות מחירי בתים הנמוכים מהרמות של שנת 2000".
- 3.אורי 28/04/2011 08:02הגב לתגובה זואנו לפני מיתון קשה ביותר שייגרם עקב התרסקות מחירי הנדל" ן בארץ יהיו כאן פרעות בדיוק כמו מצריםלוב ,אנשים יפסידו את ביתם ויהיו בחובות ולא יהיה להם מה להפסיד ככל שעובר הזמן מצטרפים עוד ועוד משפחות לבועת המשכנתאות הזו,חושבים שהמחירים יעלו לנצח
- 2.עמרי 26/04/2011 18:12הגב לתגובה זוזה שמתי שמישהו בממשלה מביא נאד בדמות של סיפורי אלף לילה ולילה על פעולות הורדות מחירים ובפועל לא עושה כלום זה לא אומר שהמחירים יירדו. הדרך היחידה להורדת מחירים שתהיה טובה לכולם זה להפנות כל שקל שייש לעניין לפיתוח דרכי תחבורה מהירות מצפון ועד דרום וכל דבר אחר שעושים בעניין זה בזבוז כסף שבסופו של יום במקרה הטוב לא יעשה כלום ובמקרה הפחות טוב יעשה נזקים שיקח שנים לתקן אותם
- 1.בקרוב בישראל....תקבלו אמריקה בכל מובן המילה (ל"ת)אבי 26/04/2011 16:14הגב לתגובה זו

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
