דוחות

אשטרום מסכמת את 2010: ההכנסות צמחו ב-28% לכ-185 מיליון שקל

בקופתה של החברה מזומנים, שווי מזומנים והשקעות לזמן קצר בהיקף של כ- 218.4 מיליון שקל. בנוסף, לחברה נדל"ן להשקעה ולפיתוח בהיקף של כ- 2.09 מיליארד שקל
סתיו שירייב |

חברת אשטרום נכסים, בניהולו של מוטי סלע, מסכמת את הרבעון הרביעי ושנת 2010 כולה. מהדוחות שפרסמה החברה עולה כי בשנת 2010 החברה נהנתה מגידול ניכר בהכנסות.

בשורה העליונה דיווחה החברה על עלייה של 28% בהכנסות לרמה של 184.8 מיליון שקל ב-2010 לעומת 144 מיליון ב-2009. מהדוח עולה כי הגידול בהכנסות נובע ברובו מסעיף השכרת נדל"ן להשקעה, שהינה פעילות הליבה של החברה. ההכנסות מהשכרת נכסים בשנת 2010 כולה הסתכמו בכ- 182 מיליון שקל, גידול של כ- 29% לעומת כ- 140.6 מיליון שקל בשנת 2009. הגידול בהכנסות מהשכרת נכסים נבע, בין היתר,מרכישת חלקי השותפים בחברת חוצות המפרץ, ויטה וכן מהכללת הכנסות של שני נכסים בגרמניה.

בשנת 2010 הסתכם הרווח התפעולי בכ-203.9 מיליון שקל, גידול של כ- 28% לעומת כ-159.3 מיליון שקל בשנת 2009. בנטרול עליית שווי נדל"ן הסתכם הרווח התפעולי בשנת 2010 בכ-121.1 מיליון, בהשוואה לכ-94.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב- 2009, גידול של כ-29%. בהקשר זה יצוין, כי עליית שווי הנדל"ן להשקעה הושפעה בעיקר מעליה של כ- 23 מיליון שקל בגין קניון בת-ים ומעליה של כ- 15 מיליון שקל עבור נכסי נדל"ן באשלד.

בשורת הרווח דיווחה בשנת 2010 על רווח המיוחס לבעלי המניות בסך של כ-107 מיליון שקל, לעומת 124.9 מיליון שקל בשנת 2009. נציין כי בשנת 2009 אשטרום נהנתה ממגן מס ולכן כמעט ולא שילמה מס, כאשר הרווח לפני מס עמד על 126.8 מיליון שקל לעומת הרווח הנקי של 124.9 מיליון שקל ואילו בשנת 2010 הרווח לפנ י מס עמד על 151.8 מיליון שקל וכן ניתן לראות שבשנת 2010 החברה נאלצה לשלם מס בהיקף של כ-45 מיליון שקל.

בקופתה של החברה מזומנים, שווי מזומנים והשקעות לזמן קצר בהיקף של כ- 218.4 מיליון שקל. בנוסף, לחברה נדל"ן להשקעה ולפיתוח בהיקף של כ- 2.09 מיליארד שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

מחיר
צילום: FREEPIK

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?

המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות

ליאור דנקנר |

הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.

לתוך המערכת הזו נכנסות השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.


מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת

השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.

התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה. במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.


רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב

ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.