דוחות

שנה חזקה לריט 1: רשמה גידול של 130% ברווח הנקי וחילקה דיבידנד של 39 מ' ש'

קרן ההשקעות מסכמת את 2010 עם גידול של 37% בהכנסות משכ"ד ועם גידול של כ-35 מיליון שקל בשווי ההוגן של נכסיה
לירן סהר | (1)

קרן ההשקעות במקרקעין ריט 1 מסכמת את שנת 2010 עם רווח נקי של כ-69.1 מיליון שקל, זאת לעומת רווח של 30.9 מיליון שקל אשתקד, גידול של 130%. ההכנסות מדמי שכירות, נטו (NOI) של החברה לשנת 2010 הסתכמו בכ-103.4 מיליון שקל, זאת לעומת כ-75 מיליון שקל בשנת 2009, גידול של כ- 37% הנובע בעיקר מגידול במצבת נכסי החברה.

יצוין כי ביולי 2010 חתמה החברה עם אינג' בר יהודה על הסכם לרכישת 50% מנכס מניב הכולל מבנה בן קומה מסחרית אחת ועוד ארבע קומות בשטח כולל של כ- 18 אלף מ"ר בנשר, ה- NOI השנתי הצפוי הינו כ 4.9 מיליון שקל. באוקטובר 2010, התקשרה החברה בהסכם עם חברת אדגר השקעות ופיתוח לרכישת מלוא זכויותיה, המהוות מחצית מנכס מניב הכולל בניין משרדים בן שש קומות ברמת החייל תמורת כ- 55.5 מיליון שקל. בינואר 2011, לאחר תאריך הדו"ח הכספי, רכשה ריט 1 מרכז מסחרי בנתיבות תמורת 56 מיליון שקל.

החברה רשמה FFO של כ-58.7 מליון שקל, גידול של כ-36% בהשוואה ל- 2009 אשר הסתכם בכ-43 מיליון שקל. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד עבור הרבעון הרביעי של שנת 2010 בסך כולל של כ-9.8 שקל , 12 אגורות למניה. סך הכל עבור רווחי שנת 2010 חלקה ריט 1 דיבידנד בסך של כ-38.9 מיליון שקל (45 אגורות למניה).

השווי ההוגן של נכסי החברה גדל ב-2010 בכ-35 מיליון שקל. בניכוי הפחתות חד פעמיות בסך של כ-15 מיליון שקל בגין עלויות עסקאות הרכישה של הנכסים שבוצעו במהלך השנה: G רוטשילד , G בעמק, נכס בנשר ובניין משרדים ברחוב הנחושת בתל אביב, מסתכמת העלייה בשווי ההוגן של נכסי החברה בכ-20.5 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כפיר 22/03/2011 13:38
    הגב לתגובה זו
    דיוידנדים שוטפים.
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

מחיר
צילום: FREEPIK

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?

המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות

ליאור דנקנר |

הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.

לתוך המערכת הזו נכנסות השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.


מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת

השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.

התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה. במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.


רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב

ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.