וול סטריט: הדאו ג'ונס עלה 0.1%, טבע נחתכה 1.9% בניו יורק

טרם המסחר פורסמו נתוני התעסוקה בארצות הברית שהותירו את המשקיעים בתחושה מעורבת, מניית אברקומבי ופיטצ' צללה 1
שרות Bizportal | (2)
נושאים בכתבה וול סטריט

סיום מסחר בניו יורק והמדדים סגרו במגמה מעורבת. אתמול, המדדים סיימו בעליות נאות. המסחר נפתח ברקע למגמה המעורבת בשוק האירופי שנבעה מהגילוי האוקראיני על כוחות צבא רוסים במדינה. טרם המסחר, פורסם השינוי במספר המועסקים בשוק העבודה האמריקני לחודש אוקטובר ולא עמד בתחזית. ענקית המסחר סירס הודיעה על מכירת חיסול (של נכסיה) וזינקה 32%. מדד ה-VIX ירד 4%.

בתוך כך מדד הדאו ג'ונס עלה 0.11%, מדד ה-s&p 500 עלה 0.03% והנאסד"ק נחלש 0.13%.

יומן מאקרו

השינוי במספר המועסקים במגזר התעשייתי- בשעה 15:30 (שעון ישראל), משרד העבודה האמריקני פרסם את השינוי במספר העובדים בתעשייה האמריקנית לחודש ספטמבר. נתון זה מייצג באופן הכולל ביותר שניתן את מצב שוק העבודה בארה"ב ופרסומו המוקדם מעניק לו השפעה רבה על השווקים. הצפי היה לעלייה של 231 אלף מועסקים חדשים בחודש ספטמבר, כאשר באוגוסט התוספת הייתה 256 אלף עובדים חדשים. מספר המצטרפים שדווח היה 214 אלף.

שיעור האבטלה- בשעה 15:30 פורסם שיעור האבטלה ושיעור ההשתתפות בשוק העבודה בארה"ב. שיעור המובטלים בחודש ספטמבר ירד לשפל של 5.8%, לעומת 5.9% באוגוסט. שיעור ההשתתפות האחרון של אזרחי ארה"ב בעבודה נותר 62.7%. עלות ממוצעת של עובד בארה"ב עלתה בחודש ספטמבר ב-0.1%, בניגוד לתחזית על עלייה של 0.2%.

נאום ראש הבנק הפדרלי- ג'נט יילן ראש הפד, נאמה בשעה 17:15. בנאומה מהשבוע שעבר, יילן בחרה להתמקד באי שיוויון של החברה האמריקנית, בכדי לרמוז מה עומד בראש מעיינו של הבנק המרכזי. הפעם יילן בחרה להתמקד בחששות המשקיעים מפני עליה בריבית וטענה שהבנק המרכזי עושה ככל שביכולתו לשמור על שקיפות בכדי לא לערער את המשקיעים.

מניות בכותרות

טבע (סימול: TEVA )- החברה הודיעה כי תציג התפתחויות בארבע תרופות שונות בכנס השנתי באטלנטה. המנייה ירדה במסחר 1.8%.

בנק אוף אמריקה (סימול: BAC )- הבנק שילש את ההפסדים עליהם דיווח מוקדם יותר הרבעון, לנוכח עלויות משפט בחקירה המתנהלת נגדו בסחר מטבעות. המניה ירדה 0.12% במסחר.

סירס הולדינגס (סימול: SHLD )- ענק הריטייל בארה"ב, שחווה קשיים בשנים האחרונות בתפעול עסקיו, שוקל למכור 300 מסניפיו לקרן נדל"ן. החברה תשקול לנהוג כך בכדי לגייס כספים לחברה. ללא קשר ישיר, סירס הודיעה כי המכירות ברבעון השלישי לא יעלו על הרבעון השני. מניית החברה עלתה 31.7% בסיום המסחר.

אברקומבי ופיטצ' (סימול: ANF )- מניית החברה ירדה בסיום המחסר ב-17.07% לאחר שההנהלה הודיעה כי המכירות יהיו נמוכות ברבעון הנוכחי, בהשוואה לרבעון הקודם.

סחורות

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חחחחחח 07/11/2014 22:33
    הגב לתגובה זו
    ובצורה הכי מדהימה הארביטראז חיובי. לדעתי מייצג אחד לאחד את השקר של כמות המובטלים בארהב
  • 1.
    אברקומבי מציאה רשת אופנה חזקה ביותר (ל"ת)
    רמי 07/11/2014 19:43
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: