ניו יורק סגרה בירוק: הפד הרגיע, שלח את הנאסד"ק לזינוק של 1.9%

הפרוטוקולים של הפד נחשפו, המדדים סגרו בעליות חדות. חברת אלקואה שפותחת הלילה את עונת הדוחות ירדה ב-0.75%
שרות Bizportal | (10)
נושאים בכתבה וול סטריט

מדדי המניות בניו יורק סגרו את יום המסחר הנוכחי בעליות שערים חדות, זאת לאחר יומיים רצופים של ירידות שערים. הסיבה העיקרית לראלי בשוק בניו יורק, נובע מהחשיפה של פרוטוקולי הבנק המרכזי האמריקני שהראו כי הדעות של נציגי הבנק לגבי העלאת הריבית אינן נחרצות כלל. הווה אומר, שאין עדיין יעד משמעותי להעלאת הריבית ואין התחייבות לכך שזו תתרחש בשנה הבאה. הפרוטוקולים הצליחו להשכיח את חששות המשקיעים מהירידה בצמיחת הכלכלה האירופית, שהשפיעו על תחילת המסחר.

עם סיום המסחר, תפתח בוול סטריט רשמית עונת הדוחות. חברת אלקואה (סימול: AA ) כמסורת, תהא הראשונה ועד סוף השבוע הנוכחי יפרסמו 8 חברות נוספות את תוצאותיהן הפיננסיות לרבעון השלישי של שנת 2014.

מדד הדאו ג'ונס סגר ב- 1.53% מדד ה- s&p 500 מתחזק ב-1.74% והנאסד"ק עולה ב-1.9%

יומן מאקרו

פגישת וועדת הנגידים של הוועדה הפדראלית - היום בשעה תשע (שעון ישראל) יחשף פרוטוקול הישיבה של הוועדה הפדראלית מלפני שבועיים בעניין הריבית. הפרוטוקול מאפשר חשיפה אל הרוח השוררת בועדה הקובעת את המדיניות המוניטארית במדינה.

מניות בכותרות

אפל (סימול: AAPL )- החברה הודיעה על אירוע מיוחד שיערך בשבוע הבא (16.10). הספקולציה כרגע היא הודעה על השקת השעון החדש של החברה. המנייה עולה ב-0.5% במסחר.

אלקואה (סימול: AA )- חברת הכרייה תפתח את עונת הדוחות ותספק הצצה ראשונה אל מה שככל הנראה, יהיה אופי החודש הקרוב בנוגע לרווחי החברות. מניית החברה יורדת במסחר במעל ל-1%.

קוסקו (סימול: COST )- רווח החברה למניה, שדווח על ידי החברה לקמעונאות, הגיע לכדי 1.58 דולר ברבעון הרביעי של השנה. הרווח גבוה בשישה סנט מעל הצפוי. מחיר מניית החברה עולה ב-2.5% טרם המסחר.

קראפט פוד (סימול: KRFT )- החברה לייצור מזון הגדילה את הדיבידנד שלה ב-5% ל-55 סנט ברבעון האחרון. מחיר החברה בשלב טרום המסחר עולה ב-0.5%.

סחורות

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אבנר כנר 09/10/2014 09:08
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה עם זה
  • 7.
    זקן חכם 09/10/2014 07:32
    הגב לתגובה זו
    רק ותיקים בשוק ההון יכולים להבין את גודל הדרמה. הפדראל רזרב מלכד את עצמו ואינו יכול לקבל החלטה על העלאת ריבית שלא לומר אפילו על להתחיל לחשוב בכיוון, רק מהחשש שזה יביא למפולת במניות...הסוחרים ממהרים לרכוש עוד מניות... שורה תחתונה- אנחנו חיים בימיה האחרונים של הבועה הפיננסית הגדולה בכל הזמנים... הדלק בטנק הולך ואוזל ו 2015 עלולה להיות שנת פיצוץ אם כל הבועות...
  • 6.
    עורב בלי כנפיים (ל"ת)
    וואלה צודק 08/10/2014 22:20
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    רמי 08/10/2014 21:54
    הגב לתגובה זו
    יש מניות עולות חזק למה אין כותרות שיתוק בפה קיבלתם כוס אמא שלכם ילבנים שפלים אולי 10 אחוז מכם בני אדם יבוא יום תמצאו את עצמכם במדינה אחרת המהפכה זה עינן של זמן
  • 4.
    מה אמרת לגבי הפוטים? חחחח לוזר הם יהפכו לאבק בראשו (ל"ת)
    כלכלן 08/10/2014 21:33
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ג.-יפית 08/10/2014 21:25
    הגב לתגובה זו
    יום-ראשון-הפוטים-שלך-טסים-מתחת-לשמים-חחחחחפחחחחחח
  • 2.
    כמה לדעתך המעוף ירד.?גם אני בהמון פוטים (ל"ת)
    אבי לעורב 08/10/2014 18:16
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עורב אמיתי 08/10/2014 16:17
    הגב לתגובה זו
    המפולת בדרך לתל אביבית
  • חכם חנוכה 08/10/2014 21:52
    הגב לתגובה זו
    יום ראשון המעוף טס לפחות אחוז בעקבות העליות היום בארה"ב
  • חזי 08/10/2014 19:19
    הגב לתגובה זו
    חזי
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: