מזנקת בענק: מניית פייסבוק קופצת 24% לאחר דוחות חזקים, ברקליס משדרגים את מחיר היעד ל-37 דולר

לאחר שפרסמה עלייה מטאורית ברווח הנקי לרבעון, מניית הרשת החברתית מתקרבת למחיר ההנפקה של לפני שנה. גרינקורן: "חברות מדיה חברתית יכולות לעשות הרבה כסף ובמקביל להמשיך ולצמוח בסלולר"
ידידיה אפק | (1)

יומו של מארק זוקרברג הגיע. קצת יותר משנה לאחר ההנפקה המאכזבת של הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק (סימול: FB) מדווחת אמש לאחר תום המסחר על זינוק ברווח ובהכנסות. מניית החברה טסה יותר מ-30% עם פתיחת יום המסחר בוול סטריט (ה') ומתקרבת למחיר ההנפקה של 38.2 דולר למניה.

הרשת החברתית דיווחה כי ההכנסות ברבעון השני עלו ל-1.81 מיליארד דולר, בהשוואה ל-1.12 מיליארד דולר ברבעון המקביל של 2012. רווחי החברה קפצו ל-19 סנט למניה לעומת הפסד של 8 סנט למניה לפני שנה. תחזית האנליסטים טרם הפרסום עמדה על רווח של 14 סנט למניה והכנסות בסך 1.62 מיליארד דולר.

תגובות האנליסטים לא איחרו לבוא. אנתוני דיקלמנטה מברקליס כותב היום בעקבות הדוחות החיוביים שהפוקוס בדוחות הוא ההכנסות מפרסום בסלולר, שהיו גבוהות בהרבה מהצפי המוקדם. "תחזיות Q2 שלנו הצביעו על תנועה קדימה בפרסום בפיד של פייסבוק, אבל ההתקדמות בפועל של ההכנסות בסלולר היתה משמעותית הרבה יותר ממה שחשבנו", אמר דיקלמנטה.

"הערכות השווי בשוק צריכות לעלות גבוה יותר, והתחזיות ל-2014 ו-2015 צפויות לגדול בעקבות התאוצה המשמעותית בהכנסות הסלולר, יחד עם שיעורי הרווח שמושפעים לטובה מהזינוק בהכנסות", אומר דיקלמנטה. ברקליס שדרגו את תחזית הרווח ל-2014 ל5.45 מיליארד דולר, והקפיצו את מחיר היעד ב-30% ל-37 דולר למניה.

גם סרגיי וסצ'נוק, אנליסט מאופנהיימר, מעריך ששווי החברה מצדיק את עליית המניה -"נראה כי הזינוק במניה אכן מוצדק, היות והחברה מוכיחה סוף סוף כי הנה מסוגלת לנצל את הפוטנציאל הטמון בשוק המובייל לטובת הצמיחה והרווחיות שלה. נציין כי גם לאחר הזינוק אל מעבר ל-30 דולר, נסחרת מניית FB במכפיל EV/EBITDA של 11.4 לתחזית 2014, שנה שעדיין אינה שנה מייצגת עבור הרשת החברתית".

בנוסף, אופנהיימר שומרים על דירוג 'תשואת יתר' על מניית פייסבוק, עם שדרוג של מחיר היעד מ-32 דולר ל-36 דולר למניה.

גם ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל מוריס גרופ, שסחר במניית פייסבוק עוד לפני הנפקתה, מעלה את מחיר היעד שלו למניית הרשת החברתית. "המספרים החיוביים של פייסבוק הם רק קצה הקרחון, החברה הוכיחה למשקיעים שהיא הצליחה גם להגדיל את נתח ההכנסות שלה מתחום המובייל ב-41% שנובע בעיקר מזינוק של 51% במספר משתמשי הסלולאר שעלה ל-819 מיליון משתמשים ב-2013 לעומת השנה שעברה", אומר גרינקורן.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    Baruch 25/07/2013 20:08
    הגב לתגובה זו
    Didi hamelech

מפחיד: האינדיקטור שחזה את מפולות 2000 ו-2007, שוב מתריע - צפו בגרף

רמת המינוף של המשקיעים בוול סטריט זינקה לשיא כל הזמנים בחודש פברואר, מה שצריך להדליק נורות אדומות לקראת נפילה אפשרית
ידידיה אפק |
אחד האינדיקטורים המעניינים ביותר מפני מפולת בשוק המניות האמריקני משמיע איתותי אזהרה. אנחנו מדברים על החוב השולי (Margin Debt), סך החוב שלקחו משקיעים על מנת לממן קניית מניות. סכום החוב השולי בשוק המניות בניו יורק עלה לשיא כל הזמנים בחודש פברואר האחרון, ומאז ירד כבר חודשיים ברצף. שלמה גרינברג, פרשן הבית של Bizportal וסוחר ותיק בוול סטריט, מסביר שה-Margin Debt הוא הסכום אותו חייבים משקיעים לברוקרים כשהם רוכשים מניות. השיטה בארה"ב שונה מאוד משוק ההון הישראלי - משקיע שרוצה לקנות מניית XYZ ישלם רק מחצית מהסכום, והברוקר ישלים לו את החצי השני, וכך נוצר המינוף. כאשר הסיכון בשוק עולה, הברוקרים מצמצמים את רמת המינוף שהם נותנים למשקיעים, וכך רמת החוב יורדת. מה זה אומר? בעבר סימנו פיקים כאלה ב'סך החוב השולי' התראה לפני מפולות בשוק המניות, כפי שניתן לראות בגרף הבא: גרסה דומה של הגרף הזה, בטווח ארוך יותר ובמונחים ריאלים (בניכוי אינפלציה), מופיעה כאן. מהנתונים עולה מספר אחד משמעותי - לאחר עלייה של 150% ב-Margin Debt מאז פברואר 2009 לסכום אסטרונומי של 465 מיליארד דולר, יתכן שהמשקיעים מצמצמים את המינוף - בחודשיים האחרונים ירד סך החוב בכ-6%. המידע שמתפרסם באתר NYSE על החוב השולי יוצא באיחור של מספר שבועות, כך ששינוי דרמטי בשיעור החוב לא ניכר באופן מיידי. עם זאת, כמו שציינו הירידה ברמת החוב מתחילה מספר חודשים לפני שמתחילה הירידה הגדולה בשוק המניות - כך קרה בשנת 2000 וב-2007. לפני כל אחת מהירידות האלו נרשם זינוק משמעותי בסך החוב השולי, זינוק דומה לזה שקרה בין אוגוסט 2013 לפברואר 2014, אז טיפס סך החוב ב-21%. האם זה אומר שהנפילה הגדולה עוד מעט כבר כאן? יתכן, אבל כנראה כדאי להמתין לפחות עוד חודש לפני שמקבלים החלטה, רק כדי לוודא שאכן מדובר בשינוי מגמה בשוק.