צימצומים: הקמעונאיות בארה"ב בצרות - כמה סניפים יסגרו עוד השנה?

עבור קמעונאיות ענקיות רבות, המצב כל כך גרוע עד כי השאלה היא לא האם הן יסגרו סניפים, אלא מתי הן יעשו את זה, וכמה סניפים יהיה עליהן להשבית
סהר אביב | (5)

הרשתות הקמעונאיות הגדולות בארה"ב חשפו לאחרונה את היקף המכירות השנתי שלהן, כאשר המספרים הללו חושפים רבות אודות צעדיהן הצפויים של הרשתות האלה. בעוד הקמעונאיות הרווחיות צפויות להוסיף חנויות השנה, יש כאלה שיצטרכו לסגור מספר סניפים לא מבוטל על מנת לשפר את רווחיהם בשנה הבאה.

עבור קמעונאיות רבות, המצב כל כך גרוע עד כי השאלה היא לא האם הן יסגרו סניפים, אלא מתי הן יעשו את זה, וכמה סניפים יהיה עליהן להשבית. בארנס אנד נובל (סימול: BKS) למשל, החליטה לאחרונה כי נתוני המכירות שלה לא מאפשרים לה להחזיק במספר הסניפים הקיים והמנכ"ל אמר כי הוא מתכנן לסגור כ-3 סניפים של הרשת.

כמה מהרשתות הקמעונאיות הגדולות ביותר בארה"ב, סובלות כבר מספר שנים מירידה במכירות, רובן נפגעו מהתחרות מול שוק המסחר האלקטרוני. ניתן לציין את JC פני (סימול: JCP) למשל, שהכנסותיה ברבעון ה-3 ירדו יותר מ-26% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

24/7 .Wall St סקר את הקמעונאיות הגדולות ביותר בארה"ב והצליח להביא רשימה של רשתות שצפויות לאבד את רווחיותן בשנה הבאה, במידה וימשיכו להחזיק במספר הסניפים הנוכחי שלהן. ולהלן הרשימה החלקית, הכוללת את הרשתות הגדולות ביותר בארה"ב והצפי למספר הסניפים שצפויים להיסגר השנה, בצירוף התשואה בשנה החולפת:

1. בסט ביי (סימול: BBY). הצפי הוא לסגירה של בין 200 ל-250 חנויות בשנה הנוכחית. התשואה השנתית של המניה היא שלילית בגובה 36.8%.

2. Sears Holding Corp (סימול: SHLD). הצפי הוא לסגירת בין 100 ל-125 חנויות השנה. תשואת המניה השנתית עומדת על 8.8%.

3. JC פני (סימול: JCP). הצפי הוא לסגירה של בין 300 ל-350 חנויות השנה. תשואת המניה השנה הינה שלילית ועומדת על 53.6%.

4. אופיס דיפו (סימול: ODP). הרשת צפויה לסגור בין 125 ל-150 חנויות השנה. תשואת המניה בשנה החולפת עמדה על 50.7%.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    בסט ביי לא פשטו את הרגל? (ל"ת)
    אלמוני 03/02/2013 19:48
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    חביבי עדיף תשקיע באפל מוול מארט (ל"ת)
    eli 03/02/2013 19:03
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    וואל מארט עדיין שווה קנייה!!! (ל"ת)
    אלעד 03/02/2013 18:49
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כתבה טובה לשורטיסטים הרבים שנמצאים פה (ל"ת)
    סבא גפטו 03/02/2013 18:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    zaza 03/02/2013 18:36
    הגב לתגובה זו
    מתפלא שהם עדיין לא החלו בסגירת סניפים מאסיבית

ההנפקה הטכנ' הגדולה בהיסטוריה: פייסבוק שווה 104 מיליארד דולר - צוקרברג שווה 'רק' 19.1 מיליארד

מדובר בטווח העליון ביותר שהחברה קבע לצורך ההנפקה; מחיר ההנפקה קובע לפייסבוק שווי שוק של 104 מיליארד ד'
הרשת החברתית הגדולה בעולם תפתח היום בצהריים (18:30 זמן ישראל) את יומה הראשון בבורסת ניו יורק, כאשר היא כבר תחל להיסחר בשער של 38 דולר למניה. החברה גייסה באמצעות הנפקת 421 מיליון ממניותיה כ-16 מיליארד דולר, מדובר בהנפקה של חברת טכנולוגיה הגדולה בהיסטוריה. חלק ניכר מתמורת ההנפקה יכנס לכיסיהם של המשקיעים הוותיקים של פייסבוק, ביניהם גולדמן זאקס (סימול: GS) ומיקרוסופט (סימול: MSFT). במחיר ההנפקה כאמור, 503.6 מיליון המניות והאופציות שמחזיק מארק צוקרברג מוערכות בסכום דמיוני ובלתי נתפס של כ-19.1 מיליארד דולרים. סכום זה ש'באמתחתו' עושה אותו עשיר יותר ממייסדיי חברת גוגל (סימול: GOOG); סרגיי ברין ולארי פייג', כך לפי מדד המיליארדים של בלומברג. אדוארדו סברין, אחד ממייסדי פייסבוק, מסמן בהנפקה את אחת ההצלחות הגדולות ביותר בתחום ההשקעות הפיננסיות כשהוא צפוי לגרוף לכיסו כ-4 מיליארד דולר בהנפקה, לאחר שהשקיע סכום כולל של 30 אלף דולר בהקמת החברה. כאמור, התקשורת האמריקנית התמקדה רבות בסברין בזמן האחרון, לאחר שוויתר על אזרחותו האמריקנית וקיבל על עצמו אזרחות סינגפורית. בסינגפור אין מיסוי על רווחי הון והמיסוי על השכר יכול להגיע עד 20% בלבד. פייסבוק (סימול: FB) הודיעה מוקדם יותר השבוע כי היא מרימה את טווח מחיר ההנפקה לבין 34 עד 38 דולר למניה, לעומת 28 עד 35 דולר, וסימנה בכך את תיאבון המשקיעים לקחת חלק בהנפקה. הרמת המחיר תעניק לחברה שווי שוק שינוע בין 93 עד 104 מיליארד דולר. הביקוש החזק למניית פייסבוק התיר לכמה ממשקיעי החברה ראשונים למכור יותר מניות ממה שתיכננו בהתחלה. מספר גורמים אנונימיים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי החברה היא זאת שביקשה ממשקיעיה לעשות את המהלך הזה. ההנפקה המוגדלת מגיעה בזמן שמספר שאלות עלו בנוגע למודל הפירסום העיסקי של החברה, אשר אחראי ל-80% מהיקף ההכנסות. רבים מהמשתמשים של פייסבוק עוברים לאפליקציות למכשירי ניידים, שם החברה טרם הצליחה לבסס מודל מוצלח לפירסום. הרשת החברתית תתמודד ביומה הראשון עם לא מעט לחץ, לאחר שהמדדים המובילים בוול סטריט מסמנים רצף ירידות של 5 ימים. כזכור, יצרנית הרכב GM (סימול: GM) הודיעה לפני יומיים כי היא מושכת את קמפיין הפרסום שלה על גבי פלטפורמת פייסבוק בטענה כי הוא משפיע בצורה מינורית ביותר על החלטות הרכישה של הצרכנים. קרלוס קריג'נר מברנשטיין ריסרץ' כתב במכתב ללקוחותיו כי הצהרת GM הייתה מהלך של "חדשות רעות" ועלולה להשפיע בצורה מתמשכת על לקוחות נוספים של החברה. "אחד יכול להסיק כי מה ש GM מצאה גם אחרים ימצאו, וזה יקשה מאוד על הכנסות פייסבוק", כתב קריג'נר. יש מספר חברות 'טפיליות', כאלה ש'רוכבות' על ההצלחה של פייסבוק - בין אם אלו ספקים, מתחרים או שותפים - אשר מציעות למשקיעים שאינם חברים באליטה של וול סטריט, ואינם יכולים באמת לרכוש כיום מניות של ענקית הרשת החברתית, הזדמנות להרוויח בעצמם מההנפקה של השנההכנסו לרשימת 10 המניות לתת להן 'לייק' כשפייסבוק תהפוך היום לחב' ציבורית. באופן רגיל, אנשי פנים (עובדים בד"כ) ומחזיקים גדולים בחברה שמונפקת לראשונה לציבור, חייבים לחכות 180 ימים לפני שהם יכולים למכור את מניותיהם לחיצוניים. במהלך לא רגיל, פייסבוק (סימול: FB) 'קימבנה' את תקופת ההמתנה הזו, ואיפשרה מהלך לפיו מניות נוספות יימכרו לציבור רק 3 חודשים מהיוםאל תגידו שלא ידעתם: 'קומבינה' לרציניים בלבד - עוד 91 ימים פייסבוק עלולה לחוות גל מכירות ענק.