נטפליקס 'עקפה' התחזיות וצללה 16% באפטר, טקסס הרשימה והמריאה
הערב לאחר נעילת המסחר בשווקי וול סטריט (ב'), המשיכו את מירוץ עונת הדו"חות החברות המעניינות והגדולות, שמרכזות את תשומת לב המשקיעים החל מסוף השבוע שעבר; אנחנו מדברים על נטפליקס (סימול: NFLX) ועל חברת טקסס אינסטרומנטס (סימול: TXN), וכאן נסקור את התוצאות הראשונות (NON-GAAP) שהחברות שחררו לעיתונות אחרי צלצול הפעמון.
חברת נטפליקס
נתחיל בחברה שאוהבת לעשות דברים בדרך שלה, כיאה לישויות יצירתיות וצומחות. אם נסתכל על מניות החברה ב-52 השבועות האחרונים - נראה שהן עלו מעל 47%. כנראה שהמשקיעים יודעים מה הם עושים: לעומת ציפיות השוק להצלחת החברה, ששלחו את מחיר המניה ביולי האחרון ל-304, המשקיעים איבדו את האמון בחברה לקראת סוף שנת 2011, כאשר מחיר המניה הגיעה לרמה של 69 דולרים בלבד.
היום המשקיעים יסתכלו על פרמטר אחד משמעותי ועיקרי: מספר הלקוחות של הוידאו-סטרימינג בארה"ב (streaming-video customers). החברה צופה כי מספר המנויים לשירותיה בארה"ב צפוי להיות בין 22.8 מיליון לבין 23.6 מיליון מנויים, בפועל, החברה הוסיפה 1.7 מיליון לקוחות חדשים בארה"ב ברבעון הזה, ועמדה בין גבולות התחזיות שלה.בכל זאת, מחיר המניה לאחר המסחר נפל בחדות קרוב ל-15%, וזאת עקב תחזיות עגומות מעט לרבעון השני של 2012.כשמחיר המניה מתנהג בתנודתיות לאחד הצדדים (מכירה או קנייה), זה בטח בעיקר בגלל הפרמטר הזה.
כפי שהמנכ"ל, ריד הסטינגס, אמר, יותר משתמשים יביאו יותר סרטונים ותוכן, ויותר סרטונים ותוכן יביא יותר משתמשים. אם המספר יהיה גבוה, אזי השוורים יכנסו לתמונה, כשהם מנמקים את 8 הדולרים שהמנויים משלמים בחודש עבור "אכול כפי יכולתך" של סרטים ותוכניות טלויזיה. אם המספר יהיה נמוך, אזי הדובים יטענו כי אובדן הסרטים המצליחים ושוברי הקופות לסוני ולדיסני, ותחרות מתגברת מאמזון והולו, הן בעיות גדולות שאינן הולכות להיפתר בקרוב.
האנליסטים צפו כי החברה תדווח על הפסד תפעולי של כ-27 סנט למניה, בפועל, דיווחה החברה על הפסד תפעולי נמוך מהתחזיות בסה"כ 8 סנט למניה (אך עדין נמוך בהשוואה לרווח של 1.11 דולרים למניה ברבעון המקביל אשתקד). האנליסטים צפו הכנסות של 868.5 מיליון דולרים ברבעון הראשון של 2012, בפועל, החברה הכניסה 870 מיליון דולר, עלייה גם בהשוואה ל-Q1 של שנת 2011 בו הכניסה החברה 719 מיליון דולרים 'בלבד'. הסיבה העיקרית להפסד התפעולי נעוצה בתוכניות ההתרחבות הענקיות של החברה בתחום הסטרים מדיה בעולם ובארה"ב.
חברת טקסס אינסטרומנטס
במעבר חד לפרסום תוצאותיה לרבעון הראשון של חברת השבבים המבוססת בדאלאס, טקסס אינסטרומנטס (סימול: TXN), אנו עוברים בין תעשיות שונות אך קשורות. טקסס נתפסת כשחקנית 'קשה' בשוק השבבים האנלוגיים. החברה מייצרת מעבדים עבור מגוון רב של מוצרים, בין היתר למערכות אבטחה ביתיות, לציוד רפואי ולתיוד תעשייתי - וגם מייצרת עבור תעשיית המוצרים האלקטרונים לבידור הצרכנים (בדיוק מה שנטפליקס צריכה).
ב-52 השבועות האחרונים, מניות החברה עלו קרוב ל-10%, ובשלושת החודשים הראשונים של השנה, המניה זינקה מעל 15%. הצ'ארטריסט והאנליסט אדוארד סינדר אומר שהוא רואה "ביקוש מתחת לנורמלי עבור שפופרות אלחוטיות, אשר מעיב על ענף המוצרים האלחוטיים, כאשר המשווקים והמפיצים מחסלים קודם כל את המלאים שהצטברו מעונת החגים".
סינדר ממשיך את הגוון הסקפטי שהוא בוחר בו, ואומר כי "אנחנו מאמינים כי תחזיות חיוביות יהיו חלקיות בלבד, וכי הוצאות נוספות, אותן חווה כל תעשיית הסמיקונדקטור, ילחצו על שיעור הרווח ועל עקומות הביקוש, ואנו צפויים לראות רק שיפורים מינורים בטווח הקצר".
ממוצע תחזיות האנליסטים לרבעון הראשון של 2012 מספק תחזית רווחים של כ-29 סנטים למניה, בפועל, הרווח למניה היה גבוה יותר ועמד על 32 סנטים. ממוצע התחזיות של האנליסטים חזו הכנסות של 3.06 מיליארד דולרים, בפועל, ההכנסות היו גבוהות יותר ועמדו על 3.128 מיליארד דולרים. לרבעון המקביל אשתקד, החברה הציגה רווחים של 55 סנטים למניה, והכנסות של 3.39 מיליארד דולר.
בשבוע שעבר חתכה טקסס אינ' את הנחיות ותחזיות הרווח והמכירות, כשהיא נימקה כי ביקוש נמוך מהרגיל עבור מוצרי האלחוט שלה, וגם עבור מעבד האפלקיציות שלה, הנקרא OMAP, ונמצא בשימוש במכשירי הסמארטפונים והטאבלטים למיניהם.
- 1.Humpty 24/04/2012 14:18הגב לתגובה זואני עוקב אחרי מנית נטפליקס כבר הרבה זמן ולדעתי עם כינסת אמזון לתחום הם יצטרכו להמציא את עצמם מחדש. שורה תחתונה, לדעתי, צריכת תוכן אונליין רק תגדל ונטפליקס היא מותג חזק בתחום. לצערי מהארץ אי אפשר בצורה ישירה לקבל את התכנים שלהם אבל עם קצת "להטוטנות" אפשר (ומומלץ). למדתי איך מפה - http://muchfaster.info/%D7%9C%D7%94%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%A8-%D7%9C-netflix-%D7%9E%D7%94%D7%90%D7%A8%D7%A5/