יש לכם רכב מתוצרת GM או B.M.W או פורשה - שימו לב לתקלות

רכבים 'גדולים' מתוצרת ג'י.אמ. ארה"ב עלולים לאבד את מערכת ההיגוי שלהם, גם רכבי היוקרה של פורשה נקראים למוסך לתיקון מהיר
עידן קייסר |

יצרנית המכוניות האמריקנית הענקית ג'נרל מוטורס (סימול: GM) קוראת לבעלי 6,159 רכבים מתוצרתה להגיע עם הרכבים למוסכים המורשים, זאת מחשש לאיבוד שליטה פוטנציאלי במערכות ההיגוי.

היצרנית מודיעה על ריקול של דגמים מסוימים משנת הייצור 2012, ביניהם שברולט אקספרס, ג'י.אמ.סי סאוונה, שברולט סאברבן וג'י.אמ.סי יוקון XL. הריקול נובע כתוצאה מחשש שאחד מהצירים המרכזיים של הגיר עלול להישבר, מה שיכול להביא לאובדן שליטה על מערכת ההיגוי ולסיכון מוגבר לתאונות.

מחברת ג'נרל מוטורס נמסר כי הנושא התגלה על ידי הספק של המפעל בזמן בחינות של מערכות ההיגוי והגיר, ושאיפיון התקלה יכול להתגלות רק לאחר 'לפחות' 5 חודשים של שימוש ממושך. יצרנית הרכבים הודיעה שלפי מיטב ידיעתה, לא היו תאונות, פציעות או טענות הקשורות לנושא הריקול.

יצרנית רכב נוספת שמודיעה היום על ריקול היא פורשה היוקרתית, אשר קוראת ל-1,232 בעלי רכבים מתוצרתה להגיע למוסך מחשש שתקלות שהיא חשפה עלולות לגרום לרכבים להישרף.

מדובר ברכבים מסוג פורשה קררה 911 קופה S, אשר נמכרו בארצות הברית. מקור התקלה הוא בהתנגשות מסוימת בין מערכות הקירור לבין מערכות הדלק, אשר עלולה לגרום למערכת הדלק להיתנתק. דליפה במערכת הדלק עלולה להביא את הרכב לעצירה, או במקרה החמור, עלולה לגרום להצתת הרכב ולבערה. גם פורשה הודיעה כי לפי מיטב ידיעתה, לא ארעו תאונות או פתיעות שנבעו מבעיה טכנית זו.

זאת ועוד, פרסמה היום חברת בי.אמ.וו (B.M.W) קוראת ל-1.3 מיליון בעלי רכבים מסדרה 5 ו 6, משנות הייצור 2003 ועד 2010 להגיע למוסך לתיקון הרכב. החברה גילתה כי במקרים נדירים, אחד הכבלים של המצבר התא המטען לא הותקן בצורה נכונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קומפיוג'ן
צילום: Bizportal

קומפיוג'ן מרגיעה את המשקיעים: התוצאות מבאייר יגיעו בקרוב

במענה לשאלה כיצד החברה תשרוד עם קופה דלה, ענה סמנכ"ל הכספים בשיחת הועידה כי בקרוב יגיעו לאבן דרך עם באייר
נועם בראל |
נושאים בכתבה הסכם קומפיוגן
קומפיוג'ן פרסמה בשבוע שעבר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2017 כולה בהם הציגה הפסד נקי של כ-37.1 מיליון דולר, עלייה של 17% בשיעור ההפסד לעומת 2016, אז הפסידה החברה 31.5 מיליון דולר. כל זאת, כאשר יתרת המזומנים של החברה יורדת מ-61.5 מיליון דולר ל-30.4 מיליון דולר. בנסיון להרגיע את המשקיעים, התבטא סמנכ"ל הכספים ומנהל התפעול הראשי, ארי קרשין, בשיחת ועידה אותה קיימה החברה וציין את שיתוף הפעולה עם באייר שצפוי להגיע לאבן דרך בקרוב. קרשין לא חשף פרטים, אך ציין כי באייר צפויה להציג את כל הפרטים בועידה אשר תערך בקרוב. קומפיוג'ן היא חברה ציבורית העוסקת בפיתוח פלטפורמות, דרכי גילוי תרופות וטכנולוגיות נלוות לסיוע בתהליכי גילוי תרופות ומוצרים רפואיים מבוססי-גנים. במרץ 2012 החלו מגעים ראשוניים בין קומפיוג'ן לחברת באייר הגרמנית באשר להסכם שיתוף-פעולה בקשר למסחור מולקולות לצורך פיתוח תרופות לסרטן. הסכם עם באייר, אשר נחתם באוגוסט 2013, כולל מחקר, פיתוח ומסחור של תרופות המבוססות על נוגדנים כנגד שני חלבוני בקרה חדשים של מערכת החיסון שהתגלו על ידי קומפיוג'ן: CGEN-15001T ו-CGEN-15022. הערכה משותפת של שני הצדדים באשר לתרופות אפשריות כנגד CGEN-15022 העלתה כי הפוטנציאל של חלבון זה לשמש כחלבון בקרה עיקרי לטיפולי אימונותרפיה בסרטן מוגבל - ואינו מצדיק השקעה נוספת. בהתאם לכך, הוחלט ששיתוף הפעולה הנוכחי יתמקד רק ב-CGEN-15001T וכל הזכויות עבור CGEN-15022 יוחזרו לקומפיוג'ן. באייר תמשיך לקדם את תכנית הפיתוח של CGEN -15001T לעבר ניסויים קליניים בבני אדם. נזכיר כי, שיתוף הפעולה בין קומפיוג'ן לבאייר גרר עמו מספר פרשיות שימוש במידע פנים כאשר מניית קומפיוג'ן זינקה 53% ביום פרסום ההודעה על שיתוף הפעולה.