מנענעת את הפחית: מנכ"לית פפסיקו צפויה להחזיר את הקולה למרכז הבמה בשנים הקרובות

החברה תגדיל את תקציב השיווק שלה למוצרי הדגל, כמו פפסי-קולה, ב-50% לרמה של 1.7 מיליארד דולר על מנת 'לגנוב' את לקוחות קוקה קולה
דניאל פליישר |

מנכ"לית פפסיקו (סימול: PEP) אינדרה נויי השתלטה על חברת מי קוקוס, רכשה חברת מוצרי חלב ברוסיה והוציאה מיליוני דולרים על קמפיינים פלנטרופיים לצורכי פרסום. עכשיו מסמנת נויי את חזרתו של מוצר הדגל של החברה, הפפסי-קולה, למרכז העניינים.

יצרנית החטיפים הגדולה בעולם עשויה להגדיל את תקציב הפרסום והשיווק למוצר הקולה שלה ומספר משקאות נוספים בכ-50% ואו סך של 600 מיליון דולר לרמה של 1.7 מיליארד דולר, לאחר שתסיים את הסקירה הכללית שביצעה על עסקי החברה, ב-9 בפברואר.

נויי מחפשת לנגוס בנתח השוק של קוקה קולה (סימול: KO) ולהחזיר את אמון המשקיעים אשר הביעו ספק ביכולתה להוביל את החברה למחוזות חדשים כאשר בחרה להתרכז במוצרי בריאות על חשבון המשקאות הממותקים. לשם השוואה, במהלך חמש שנותיה בכיסא המנכ"ל, הוסיפה מניית פפסיקו 2% בלבד לערכה, כאשר מניית קוקה קולה זינקה ב-50% באותה התקופה.

"פפסיקו צריכה באופן כללי לעלות את רמת ההשקעה שלה במוצרי הדגל על מנת לחדש אותם", אמרה בוני הרצוג, אנליסטית בוולס פארגו. היא מסמנת את מכירות המוצרים הבריאותיים של החברה כמנוע הצמיחה שלה וצופה מכירות של פי 3 לעומת המצב כיום, לרמה של 30 מיליארד דולר בשנה עד סוף העשור הנוכחי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה