ניתוח פיננסי סוחר מחשב מסך
צילום: Istock

האם הזינוק בתופין הוא רק ההתחלה?

חברת הסייבר הישראלית זינקה מאז ההנפקה לפני כחודשיים ב-60%, ובאופנהיימר מספקים מחיר יעד של 35 דולר – 44% מעל המחיר הנוכחי; הבעיה – החברה לא תרוויח בשלוש השנים הבאות
עמית נעם טל | (8)

חברת הסייבר תופין (TUFN) שגייסה, לפני כחודשיים בוול סטריט לפי שווי 500 מיליון דולר, זינקה אמש ב-10% לשווי של 800 מיליון דולר.

החברה שהוקמה על ידי שני יוצאי צ'ק פוינט -  רובי כיטוב, מנכ"ל החברה, וראובן הריסון, סמנכ"ל הטכנולוגיות, מפתחת פתרונות לניהול מדיניות אבטחת הרשת בארגונים.

העלייה במחיר המנייה מיוחס לפרסום תוצאות כספיות טובות ברבעון הראשון של השנה, והמלצות אנליסטים שפורסמו בעקבות הדוחות. בבית ההשקעות אופנהיימר מספקים המלצת תשואת יתר למניית החברה עם מחיר יעד של 35 דולר, לעומת מחיר של 22 דולר ביום הפרסום (ו-24.4 דולר לאחר העלייה אמש). 

"תופין פרסמה דוחות ראשונים טובים כחברה ציבורית" כותבים האנליסטים של אופנהיימר וממשיכים – "התוצאות עלו על ממוצע התחזיות של האנליסטים. פעילות תופין נהנית מביקושים חזקים מצד לקוחות ארגוניים המחפשים פתרונות אוטומציה של אבטחת מידע. החברה השיקה פתרון חדש Orchestration SuiteR19-1 המקל על מעבר לקוחותיה לענן תוך שמירה על מערך אבטחת מידע גבוה. 

"אנו מעריכים כי תופין נמצאת בתחילתו של תהליך חדירה לשוק בעל פוטנציאל צמיחה גדול, בשל עליה ברמת המורכבות של הרשת ומעבר לענן, ומשמרים את המלצת תשואת יתר עם מחיר יעד של 35 דולר".

ברבעון הראשון 2019 רשמה תופין הכנסות של 22.5 מיליון דולר, צמיחה של 25%, ומעל הצפי של ל-21 מיליון דולר – "החברה עדיין מפסידה", כותבים באופנהיימר, "ההפסד למניה היה 0.41 דולר למניה – אך מדובר על הפסד קטן ב-205 מהתחזית.  הרווח הגולמי היה 18.7 מיליון דולר, שיעור של 83%. החברה הציגה הפסד תפעולי של 3.4 מיליון דולר והפסד נקי של 4.3 מיליון דולר. קופת המזומנים בסוף הרבעון עמדה על 28.6 מיליון דולר, לא כולל מזומני ההנפקה הראשונית שנערכה באפריל 2019, בסך של כ-112 מיליון דולר.

"תמהיל ההכנסות - הכנסות ממוצרים הסתכמו ב-10.6 מיליון דולר, צמיחה של 26%, ואילו הכנסות משירות וייעוץ עמדו על 11.9 מיליון דולר, צמיחה של 25%. הנהלת החברה צופה ב-2019 הכנסות בטווח 105-110 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 24%-29%, עם צפי להפסד תפעולי של 10.7-12.7 מיליון דולר. בהתאם לתחזית החברה, אנו מעדכנים קלות את תחזיתנו, וצופים ב-2019 הכנסות של 107.5 מיליון דולר עם הפסד של 0.45 דולר למניה למניה, בשנת 2020 – הכנסות של 134 מיליון דולר עם הפסד של 0.27 דולר למניה, ואילו ב-2021 – הכנסות של 170 מיליון דולר עם הפסד של 0.15 דולר למניה.

"אנו מעריכים את שוק היעד לפתרונות תופין בכ-10 מיליארד דולר, עם חדירה נמוכה של שחקנים קיימים, מצב שתומך לדעתנו בקצב צמיחה גבוה של תופין בשנים הקרובות".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לרון 24/06/2019 17:20
    הגב לתגובה זו
    כפי שכתבתי יורדת כעת 5%!ברור מדוע הסיכון?
  • 3.
    אפי 22/06/2019 07:09
    הגב לתגובה זו
    קניתי בפתיחה, לאורך המסחר המניה בכמה אחוזים, אבל לקראת הסוף היא טסה. נראה ששווה להחזיק לאורך זמן...
  • 2.
    לרון 21/06/2019 18:26
    הגב לתגובה זו
    תהיה טובה בעתיד,כיום מסוכנת נטו!
  • למה מסוכנת תסביר בבקשה (ל"ת)
    אבי 22/06/2019 19:34
    הגב לתגובה זו
  • לרון 23/06/2019 09:32
    מניה בראשית דרכה שעולה 14% ביום ,אם תאכזב ,וברור שתהינה אכזבות,או אז תרד "יפה".
  • היא לא מרוויחה (ל"ת)
    דניאל 22/06/2019 22:56
  • לרון 22/06/2019 06:41
    הגב לתגובה זו
    לסכן בשלב זה רק כסף שאפשר להפסיד בלי כאב לב,המניה תהיה תנודתית,העליה אתמול מעידה על כך,כאמור להזהר!תהיה בעתיד חברה טובה!
  • 1.
    חזי 21/06/2019 14:05
    הגב לתגובה זו
    הכתבות שלך מעניינות מעמיקות ומרחיבות ידע

ההנפקה הטכנ' הגדולה בהיסטוריה: פייסבוק שווה 104 מיליארד דולר - צוקרברג שווה 'רק' 19.1 מיליארד

מדובר בטווח העליון ביותר שהחברה קבע לצורך ההנפקה; מחיר ההנפקה קובע לפייסבוק שווי שוק של 104 מיליארד ד'
הרשת החברתית הגדולה בעולם תפתח היום בצהריים (18:30 זמן ישראל) את יומה הראשון בבורסת ניו יורק, כאשר היא כבר תחל להיסחר בשער של 38 דולר למניה. החברה גייסה באמצעות הנפקת 421 מיליון ממניותיה כ-16 מיליארד דולר, מדובר בהנפקה של חברת טכנולוגיה הגדולה בהיסטוריה. חלק ניכר מתמורת ההנפקה יכנס לכיסיהם של המשקיעים הוותיקים של פייסבוק, ביניהם גולדמן זאקס (סימול: GS) ומיקרוסופט (סימול: MSFT). במחיר ההנפקה כאמור, 503.6 מיליון המניות והאופציות שמחזיק מארק צוקרברג מוערכות בסכום דמיוני ובלתי נתפס של כ-19.1 מיליארד דולרים. סכום זה ש'באמתחתו' עושה אותו עשיר יותר ממייסדיי חברת גוגל (סימול: GOOG); סרגיי ברין ולארי פייג', כך לפי מדד המיליארדים של בלומברג. אדוארדו סברין, אחד ממייסדי פייסבוק, מסמן בהנפקה את אחת ההצלחות הגדולות ביותר בתחום ההשקעות הפיננסיות כשהוא צפוי לגרוף לכיסו כ-4 מיליארד דולר בהנפקה, לאחר שהשקיע סכום כולל של 30 אלף דולר בהקמת החברה. כאמור, התקשורת האמריקנית התמקדה רבות בסברין בזמן האחרון, לאחר שוויתר על אזרחותו האמריקנית וקיבל על עצמו אזרחות סינגפורית. בסינגפור אין מיסוי על רווחי הון והמיסוי על השכר יכול להגיע עד 20% בלבד. פייסבוק (סימול: FB) הודיעה מוקדם יותר השבוע כי היא מרימה את טווח מחיר ההנפקה לבין 34 עד 38 דולר למניה, לעומת 28 עד 35 דולר, וסימנה בכך את תיאבון המשקיעים לקחת חלק בהנפקה. הרמת המחיר תעניק לחברה שווי שוק שינוע בין 93 עד 104 מיליארד דולר. הביקוש החזק למניית פייסבוק התיר לכמה ממשקיעי החברה ראשונים למכור יותר מניות ממה שתיכננו בהתחלה. מספר גורמים אנונימיים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי החברה היא זאת שביקשה ממשקיעיה לעשות את המהלך הזה. ההנפקה המוגדלת מגיעה בזמן שמספר שאלות עלו בנוגע למודל הפירסום העיסקי של החברה, אשר אחראי ל-80% מהיקף ההכנסות. רבים מהמשתמשים של פייסבוק עוברים לאפליקציות למכשירי ניידים, שם החברה טרם הצליחה לבסס מודל מוצלח לפירסום. הרשת החברתית תתמודד ביומה הראשון עם לא מעט לחץ, לאחר שהמדדים המובילים בוול סטריט מסמנים רצף ירידות של 5 ימים. כזכור, יצרנית הרכב GM (סימול: GM) הודיעה לפני יומיים כי היא מושכת את קמפיין הפרסום שלה על גבי פלטפורמת פייסבוק בטענה כי הוא משפיע בצורה מינורית ביותר על החלטות הרכישה של הצרכנים. קרלוס קריג'נר מברנשטיין ריסרץ' כתב במכתב ללקוחותיו כי הצהרת GM הייתה מהלך של "חדשות רעות" ועלולה להשפיע בצורה מתמשכת על לקוחות נוספים של החברה. "אחד יכול להסיק כי מה ש GM מצאה גם אחרים ימצאו, וזה יקשה מאוד על הכנסות פייסבוק", כתב קריג'נר. יש מספר חברות 'טפיליות', כאלה ש'רוכבות' על ההצלחה של פייסבוק - בין אם אלו ספקים, מתחרים או שותפים - אשר מציעות למשקיעים שאינם חברים באליטה של וול סטריט, ואינם יכולים באמת לרכוש כיום מניות של ענקית הרשת החברתית, הזדמנות להרוויח בעצמם מההנפקה של השנההכנסו לרשימת 10 המניות לתת להן 'לייק' כשפייסבוק תהפוך היום לחב' ציבורית. באופן רגיל, אנשי פנים (עובדים בד"כ) ומחזיקים גדולים בחברה שמונפקת לראשונה לציבור, חייבים לחכות 180 ימים לפני שהם יכולים למכור את מניותיהם לחיצוניים. במהלך לא רגיל, פייסבוק (סימול: FB) 'קימבנה' את תקופת ההמתנה הזו, ואיפשרה מהלך לפיו מניות נוספות יימכרו לציבור רק 3 חודשים מהיוםאל תגידו שלא ידעתם: 'קומבינה' לרציניים בלבד - עוד 91 ימים פייסבוק עלולה לחוות גל מכירות ענק.