סורוס שורי על הזהב: מגדיל החזקותיו; 'זמן טוב להגן על תיק ההשקעות'

מטילי זהב המוחזקים בתעודות סל, שהונפקו לראשונה ב-2003, הגיעו ל-2,603 טון בנובמבר, שווי של 144 מיליארד דולר
סהר אביב | (1)

מחיר הזהב רושם את הראלי הארוך ביותר שלו מזה 9 עשורים, ונמשך כבר 12 שנה. מיליארדים בולטים בעולם, כדוגמת ג'ורג' סורוס וג'ון פולסון ממשיכים במרוץ לצבירת מטילי הזהב.

קבוצה של 16 אנליסטים מטעם בלומברג מעריכים כי מחיר המתכת הצהובה צפוי לעלות בכל רבעון בשנה הבאה, ולהגיע למחיר ממוצע של 1,925 דולר לאונקייה ברבעון האחרון של 2013.

בנקים מרכזיים בעולם, מאירופה ועד סין, מתחייבים לנקוט צעדים נוספים על מנת לעודד את צמיחת הכלכלה ומעלים חששות בנוגע לאינפלציה ופיחותי מטבע. ברקע לחששות הללו מגיעים הנתונים כי משקיעים רכשו השנה כ-247.5 טון זהב באמצעות תעודות סל, כמות העולה על תפוקת מכרות הזהב האמריקניות השנתית.

"אנו רואים בזהב גידור נגד האיוולות של הפוליטיקאים" אמר מייקל מוליני, המנהל היקף נכסים בסך 9.5 מיליארד דולר בקרן Fiduciary Trust בבוסטון. "זה זמן טוב להגן על תיק ההשקעות על ידי נכס אמיתי כמו הזהב".

מטילי זהב המוחזקים בתעודות סל, שהונפקו לראשונה ב-2003, הגיעו ל-2,603 טון בנובמבר, שווי של 144 מיליארד דולר. קרן הסל SPDR Gold מחזיקה לבדה ב-1,342 טון. המיליארדר ג'ורג' סורוס הגדיל את השקעתו בקרן הסל SPDR Gold ל-1.32 מיליון מניות ברבעון ה-3, הסכום הגבוה ביותר מאז 2010. מחירי הזהב עלו ב-60% מאז ינואר 2010, אז כינה סורוס את הזהב "בועת הנכסים האולטימטיבית".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    זהירות ירידות (ל"ת)
    שלום 20/11/2012 21:51
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.