נייק חוסכת הוצאות: מוכרת את 'קול האן' ו'יומברו'
נייק, חברת ההלבשה ומותגי הספורט, הודיעה היום (ה') שבכוונתה למכור שניים ממותגיה, 'קול האן' (Cole Haan) ו'יומברו' (Umbro), זאת במטרה להגדיל את רווחי החברה מתוך מחשבה שהפוטנציאל האמיתי טמון במותג המוביל 'נייק' ואחרים כגון 'ירדן', 'קונברס' ו'הארלי'.
קול האן, שמתמחה בלבוש בלתי רשמי, תיקים ונעלי עור, נרכשה על ידי נייק בשנת 1988 בעוד שחברת מוצרי הכדורגל יומברו נרכשה רק בשנים האחרונות, ב-2008. על פי החברה (סימול: NKE), תהליך ההתנתקות יחל באופן מיידי והוא צפוי להסתיים עד יוני 2013. עד כה לא צוינו הפרטים הפיננסיים של העסקה ושמותיהם של הקונים הפוטנציאלים.
"מכירתם של 'יומברו' ו'קול האן' תאפשר לנו למקד את המשאבים שלנו בהזדמנויות הפוטנציאליות הטובות ביותר עבור נייק על מנת להמשיך להשיג גידול יציב ברווחים עבור מחזיקי המניות שלנו", אמר מנכ"ל החברה, מארק פארקר.
מניית החברה מגיבה לחדשות בירידה של 1.4% למחיר של 107.1 דולר. מתחילת השנה הוסיפה המניה כ-11% לערכה ושווי חברת מותגי העלית עומד כיום על 49 מיליארד דולר.