הסנטימנט הצרכני עלה לרמתו הגבוה מעל שנה; בשיקגו הנמיכו ציפיות
אמנם המידע שהגיע מהמנהלים באזור שיקגו הלך לכיוון אחד, אך אל תגלו זאת לעורכי סקר הסנטימנט הצרכני מאוניברסיטת רויטרס. התוצאות של הסוקרים האחרונים אולי התיישבו יפה היום עם נתון המאקרו הראשון שהתפרסם שהראה על גידול בהוצאות הצרכנים האמריקנים, אולי התוצאות מתיישבות יפה עם מספר ההנפקות הראשונות לציבור, שלאחרונה (מלבד אבן קיסר), נפתחות מחיר פרמייה מקסימלי, או שאולי לא.
היום עם פתיחת המסחר התפרסם הסקר על המצב העסקי של אזור שיקגו, שעלה 3.8 נקודות בפברואר לרמה גבוהה של 64 נקודות, והאנליסטים צופים כי המדד לחודש מרץ ירד בנקודה לרמה של 63 נקודות. אך המדד ירד אפילו מתחת לתחזיות האנליסטים לרמה של 62.2 נקודות.
אמנם מדד ה-PMI של שיקגו ירד, אך הוא נמצא זה חמישה חודשים רצופים מעל רמה של 60 נקודות. בעוד נתוני הייצור ומדד 'המחירים ששולמו' עלו בחודש מארס - מדד ההזמנות החדשות ירד לרמה של 63.3 נק' מרמה של 69.2 נק' בחודש פברואר ומדד התעסוקה נפל לרמה של 56.3 נקודות בחודש מארס מרמה של 64.2 נקודות בחודש פברואר.
הנתון השני שפורסם כ-10 דקות לאחר פרסום מדד הבטחון של שיקגו הוא נתון הסנטימט הצרכני לחודש מארס 2012. מדד הסנטימנט הצרכני עלה לרמה גבוהה של 76.2 נקודות - הרמה הגבוה ביותר מחודש פברואר 2011. הנתון לחודש פברואר עמד על רמה של 74.3 נקודות, וממוצע קונצנזוס האנליסטים צפה כי המדד יעלה לרמה של 75 נקודות.
האוניברסיטה של מישיגן וסוכנות רויטרס מפרסמות את המדד שמורכב מסקר של 500 משקי בית, המתשאל את הצרכנים כיצד הם רואים את כלכלתם האישית וכיצד הם רואים את מצב העסקים ומצבי הקנייה. המדד עמד בממוצע על רמה של 87 נקודות בשנה שלפני פרוץ המשבר הפיננסי האחרון.
הכלכלנים מסתכלים על הסנטימנט הצרכני כדי לקבל 'תחושה' של כיוון ההוצאה הצרכנית. כוחות מנוגדים עובדים על הצרכנים; בעוד שהחדשות האחרונות בתחום שוק העבודה האמריקני הן טובות, מחירי הדלק עלו מעל ל-60 סנט לגלון מאז סוף השנה שעברה.