מריחואנה קנאביס
צילום: Istock

שוק הקנאביס פורח ולכם יש אפשרות להתחיל להשקיע

גרין פוינט, חברה ישראלית חדשנית להפקת שמן מצמח הקנאביס הולכת לשנות את השוק

בשנים האחרונות ישנה פריחה, תרתי משמע, של תעשיית הקנאביס העולמית. בארצות הברית בלבד ישנם למעלה מ-55 מיליון בני אדם צורכים קנאביס. 40% מתוכם מעדיפים לצרוך את הצמח באמצעות שמן, כך ששוק צרכני שמן הקנאביס עומד כרגע על קצב גידול של 250% מדי שנה, ומתעשייה של 2 מיליארד דולר ב-2019, היא צפויה להגיע לשווי של כ-35 מיליארד עד שנת 2025. סכום לא מבוטל.

לאחר שנים שהצמח היה מוקצה, ב-15 שנים האחרונות הצמח המושמץ חווה רנסנס והפך אותו לחלק לגיטימי מתעשיית התרופות. כיום, צרכני הקנביס המורשים נעים בין חולי סרטן, חולי מחלות מעיים, דלקות פרקים נידודי שינה ועוד ועוד – כך שכל אחד ואחת מאתנו מכירים מישהו שצורך את הצמח בעל הסגולות.

לפרטים והשקעה בחברת GreenPoint >>

ישראל היא מובילה עולמית בתחום הידע בתעשיית הקנאביס. חברות ישראליות, כמו Univo, מגדלות כבר למעלה מ-10 שנים גידולי קנאביס המשווקים לחולים במגוון מחלות, בארץ ובעולם. הידע הוא העתיד של ישראל בתחום המניב הזה, שנמצא רק בראשית דרכו.

שוק צרכני שמן הקנאביס עצום גם הוא ועומד כרגע על קצב גידול של 250% מדי שנה, צפוי להגיע לשווי של כ-35 מיליארד עד שנת 2025. וכל זה כאשר טרם קיים בשוק מכונה ביתית לייצור השמן אלא רק מכונות ענק מסחריות.  

 

עד עכשיו.

חברה ישראלית ייחודית בשם GreenPoint, פיתחה מכשיר המאפשר להפוך כל צמח קנאביס לשמן מהבית. המכשיר, שפועל על קפסולות ואפילו נראה כמו מכונת קפה, יהיה בקרוב על שולחנו של כל צרכן קנאביס.

אמנם קיימים מספר מוצרים שמאפשרים לייצר זיקוק של הצמח, אך הם מיושנים, פולטים ריחות ואינם שומרים על איכות המוצר לאורך זמן. לפינה הזו נכנסו יזמי GreenPoint ובשיטת קפסולות מבוססות אלכוהול ובתהליך פטנט על כל התהליך, מפתחים את מה שנחשב לאחד מהגביעים הקדושים של התעשייה: שמירה לאורך זמן על יציבות באיכות השמן – מה שמאפשר לצרכנים לדעת בדיוק מה הם מקבלים.

קיראו עוד ב"פיפלביז"

 

GreenPoint, שנוסדה על ידי אנשי מפתח בתחומי הטכנולוגיה, החקלאות, הבוטניקה, היזמות והייצור, מלווה על ידי Univo, מחברות גידול הקנביס הידועות בישראל ופיתחה את המוצר כך שיוכל לשמש להפקת שמנים מצמחים אחרים והגדירה את מכשירה כמכשיר לבית – מה שמאפשר לה לדלג על הרגולציה הקשורה לתחום הקנביס, מה שמעכב חברות רבות בתחום.

 

כעת, החברה יוצאת לגיוס דרך פלטפורמת השקעות ההמונים פיפלביז ומאפשרת לכם להפוך בעלי מניות בחברה החל ממאות שקלים בודדים.

לפרטים והשקעה בחברת GreenPoint >>

פיפלביז בעלת רישיון מטעם רשות ניירות ערך וגייסה כבר לעשרות חברות למעלה מ 60 מיליון ₪, לאחרונה חברה שגייסה דרך הפלטפורמה סידרה אקזיט ל 522 משקיעים מאושרים.

 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    שחר 07/08/2022 23:15
    הגב לתגובה זו
    מה שם המניה במסחר?? איפה אפשר לראות את שוויה?
  • 6.
    לא להאמין: טילרי משל 14/03/2020 08:31
    הגב לתגובה זו
    לא להאמין: טילרי משלימה צניחה של 99% מהשיא
  • 5.
    עבודה בעיניים (ל"ת)
    אלי 13/03/2020 07:08
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מיותר לציין שלא חוקי בארץ? (ל"ת)
    ביבי 13/03/2020 07:08
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    חרטההההה זהירות נוכלים (ל"ת)
    אלי 13/03/2020 07:08
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עדיף סל MJ (ל"ת)
    תמיר 06/01/2020 15:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    325 מיליון שקל שווי שוק לחתול בשק?? (ל"ת)
    756 05/01/2020 23:05
    הגב לתגובה זו
ovoמסך
צילום: OVO

ללכת אחרי היזם – אחרי 3 אקזיטים, ד"ר זלוטקין מציע לכם להיכנס לסטרטאפ שלו

השקעה מוצלחת בסטרטאפים תלויה כמובן ברעיון, תלויה בשוק, תלויה בשורה ארוכה של גורמים, אבל אחד מהגורמים העיקריים הוא היזמים ומנהלי החברה. ליזמים מנוסים כאלו שכבר עשו את זה בעבר יש סיכויים גבוהים יותר להצליח. הם מכירים את השוק, הם יודעים איך וממי לגייס, הם אטרקטיביים בעיני הקרנות הון סיכון וגופי ההשקעה והם גם עם קשרים לעולמות הטכנולוגיה ולגופים הגדולים שעשויים לקנות את המוצרים העתידיים ואפילו לרכוש את החברה.

נושאים בכתבה פיפלביז

לכן, משקיעים מתוחכמים מחפשים "שמות מוכרים" מבין היזמים ומנהלי הפירמות, זה מגדיל את סיכויי ההצלחה. הסטארטאפ שנציג היום הוא יוזמה של היזם הסדרתי ד"ר גלעד זלוטקין בעל רקורד של 3 אקזיטים מנהל תחום הענן ברדוור לשעבר ובכיר בסיסקו ישראל. לצידו צוות ניהולי עתיר ידע וניסיון מקצועי, יזמי ועסקי. אז במקרה של OVO Automotive – יש את האנשים המתאימים וזה הרבה מאוד, ומה עם הרעיון והכיוון של החברה? מוצר ייחודי בשוק גדול OVO Automotive שפועלת בשוק הרכבים המקושרים שהוערך אשתקד בהיקף של 59.7 מיליארד דולר ונמצא בצפי צמיחה של יותר מ-18% בשנה (2021-2028), היא החברה הראשונה שמאפשרת הרצת אפליקציות בענן ושידורם (streaming) למסך הרכב. זו בשורה לתחום ובמיוחד לייצרני ויבואני הרכבים שכן מדובר על פלטפורמת ענן (SaaS) שמאפשרת למכור לצרכן שירותי ערך מוסף. החברה נמצאת כעת בתהליך של גיוס SAFE דרך פלטפורמת ההמונים של פיפלביז. מדובר בגיוס שמאפשר למשקיעים להיכנס כבעלי מניות בחברה ולהנות מהנחה משמעותית על מחיר המניה הצפוי בגיוס העוקב. הגיוס  פתוח רק ל-35 ניצעים. החברה הגישה בקשות לרישום פטנטים על הגישה החדשנית של שימוש בטכנולוגיה ברכבים ולהערכת הנהלתה היא נמצאת ביתרון של חלוציות טכנולוגית שיוצרת פער של כמה שנים על פני מתחרים שעתידים להופיע. לחברה ארבעה שיתופי פעולה אסטרטגיים לתהליך פיתוח פתרונות הענן שלה לרכבים מקושרים. בין שיתופי הפעולה גם לקוחות פוטנציאליים. בין המשקיעים בחברה - קרן Regah Ventures השקיעה בחברה יחד עם עוד משקיעים פרטיים (ביניהם נמצאים מנכ"ל סקייפ לשעבר ושותף בבנצ׳מרק קפיטל, קרן ההון סיכון מעמק הסיליקון). גיוס נפתח למשקיעים, והחברה מגייסת כעת בפלטפורמת פיפלביז בגיוס SAFE  אז יזם סדרתי, ניהול של צוות מנוסה, רעיון מוביל, משקיעים בעלי שם ושותפות מהתעשייה. וזה לא הכל. החברה נמצאת במקום ובזמן שצריכים אותה - הפתרון של OVO עתיד ליצור הכנסות ורווחים ללקוחות בתעשיית הרכב אשר סופגים ירידה משמעותית ברווחיות בשנים האחרונות. הגופים הענקיים האלו נמצאים בהשקעות עתק בדור העתיד של הרכבים כשלצד התחרות , הרווחיות שלהם נשחקת. הם משוועים להכנסות והפתרון של OVO יכול להיות חלק מסל המוצרים הרחב שלהם. הפתרון של OVO הוא פתרון כולל לגישה ישירה, בטוחה ובטיחותית אל מסך הרכב, ללא תלות ביצרני הרכב, אפל, גוגל או הנהגים. כיום ישנם שלושה פתרונות לצורך של חברות המנהלות ציי רכב בקשר עם הנהגים ברכב, בין אם הם עובדים או לקוחות:  הרצת האפליקציה במערכת האינפוטיינמט המקורית ברכב - דורש שיתוף פעולה של יצרן הרכב (משיקולי אבטחה ובטיחות). התקנת מערכת מולטימדיה אפטר מרקט חלופית או נוספת. וגם – שיקוף של אפליקציה מהטלפון הנייד של הנהג אל מסך הרכב בעזרת CarPlay של אפל או Android-Auto של גוגל. אפשרות זו יוצרת תלות בשיתוף פעולה והסכמה של אפל וגוגל לתמיכה בשיקוף האפליקציה ובנכונות הנהג להתקין את האפליקציה על הטלפון שלו ולחבר את הטלפון שלו לרכב. שלושת הפתרונות הללו מסובכים ויקרים מאוד לתחזוקה וניהול או מחייבים שימוש בטלפון הנייד של הנהג באופן לא בטוח או לא חוקי. OVO מפתחת בשיתוף פעולה עם שחקנים משמעותיים בתעשיית הרכב את הפתרון לגישה אל מסך הרכב המקושר באמצעות שירות SaaS. השירות משדר אפליקציות מפלטפורמת ענן (streaming) ישירות אל מסך הרכב. הפתרון של OVO מבטל את כל החסמים הקיימים בפתרונות האחרים. גיוס נפתח למשקיעים, והחברה מגייסת כעת בפלטפורמת פיפלביז בגיוס SAFE