הסכם ממון לא תמיד מספיק, איך לא תאבדו נכסים?
הדין בחיים עשוי להיות לא רלוונטי לאחר המוות. איך בכל זאת נשמור על הרכוש שלנו וגם נבטיח אותו לילדינו בעתיד?
ג' היה קפדן בענייני רכוש כל חייו. הוא דאג לפזר השקעות, פיקח על הוצאות והכנסות, לא רצה לאבד את מה שהרוויח. לכן, כאשר נכנס למערכת יחסים זוגית, הוא החליט לחתום על הסכם ממון עם בת זוגו, כדי למנוע כל בעיה אפשרית בעתיד. זו הייתה זוגיות שנייה עבור שניהם, וכל אחד מהם הגיע אליה עם ילדים גדולים ורכוש משלו. בהסכם הממון נקבע שתהיה הפרדה רכושית, כך שכל אחד מבני הזוג יישאר הבעלים הבלעדי של הרכוש שלו.
השניים חיו יחד, בילו, נסעו לחו"ל, והכל תוך כדי שדאגו למימון ההוצאות מחשבונות הבנק הנפרדים שלהם. כעבור כמה שנים, ג' לקה בלבו ומת. בתום ימי השבעה הגיע אליי בנו הבכור של ג', המום ממותו בטרם עת של אביו והמום לא פחות מהבקשה שהגישה בת זוגו של ג' למתן צו ירושה כדי שהיא תקבל מחצית מכל רכושו של המנוח.
הטעות של ג' הייתה שלא השאיר אחריו צוואה. הסכם ממון, מוצלח ככל שיהיה, מגדיר את המצב הרכושי רק כאשר האדם בחיים. אחרי המוות אנחנו נכנסים לתחום של דיני ירושה, ואלה קובעים שבהיעדר צוואה, האישה, או הידועה בציבור, תהיה היורשת של מחצית מכל הרכוש, כאשר הילדים יחלקו ביניהם את המחצית השנייה.
הכללים שחלו במהלך החיים עשויים להיות לא רלוונטיים לאחר המוות
ג' הוא לא מקרה בודד. לא קל לנווט בנבכי הדין, במיוחד בכל מה שנוגע לנקודת התפר בין הדינים שחלים עלינו במהלך החיים לבין המצב המשפטי לאחר המוות. הכללים שחלו במהלך החיים עשויים להיות לא רלוונטיים לאחר המוות. לפעמים, כמו במקרה של ג', הם עלולים להטעות ולגרום לביטחון שווא שמה שנכון לגבי מצב אחד חל גם על מצב אחר.
- יזם מנוסה: הסכמי הממון והגירושים - למראית עין
- העליון: ניתן לחלק גם נכסים מלפני הנישואים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההבדל בין שני המצבים נכון גם למצב הפוך. בתיק אחר הגיעו אליי ילדיו של י' מנישואים ראשונים. י' השאיר אחריו צוואה, בה הוריש לילדיו את כל רכושו. הילדים אחזו בידיהם שלל תביעות אותן הגישה אלמנתו של אביהם, אשתו השנייה. בין היתר, טענה האלמנה כי היא זכאית למזונות מהעיזבון של המנוח וגם דרשה לבטל את הצוואה. תוך כדי העבודה על התיק התברר שבמהלך נישואיה למנוח רכשה האלמנה דירה, שנרשמה על שמה, ובה התגוררה יחד עם המנוח.
העדרו של הסכם יחסי ממון בין המנוח לאלמנה אפשר לנו להגיש בשם העיזבון תביעה למחצית הזכויות בדירה, הרשומה על שם האלמנה. מיותר לציין שכדי לא לסכן את זכויותיה בדירה, העדיפה האלמנה לחזור בה מכל תביעותיה. במקרה זה הייתה צוואה, אך לא היה הסכם ממון. הצוואה קבעה את חלוקת העיזבון, אך העדרו של הסכם הממון אפשר להגיש תביעה שמטרתה להגדיל את היקף העיזבון באמצעות טענה לשיתוף בנכסי בת הזוג.
סכסוכים בין יורשים הם קשים, ארוכים ומתישים. דמות המפתח, המנוח, כבר לא איתנו ולכן קיים קושי באיתור ואיסוף ראיות. לכן, מי שרוצה לשלוט באופן מלא במה יעשה ברכוש שלו, חשוב שייקח בחשבון את המצב בחיים וגם לאחר המוות. להסדיר את אופן חלוקת הרכוש, שיכול להיחשב כמשותף מכוח חוק יחסי ממון או חזקת השיתוף, ובמקביל לערוך צוואה. יתר על כן העלות הכרוכה בניהול הליכים משפטיים גבוהה. עורכי דין, חוקרים פרטיים, הפסד ימי עבודה, וזה מבלי שהזכרנו את המחיר הנפשי. לעומת זאת, הסכמי ממון וצוואות הם כלים משפטיים פשוטים יותר, שעלותם נמוכה עשרות מונים.
- מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
- שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה...
מומלץ לערוך גם את ההסכם וגם את הצוואה בסיוע עורך דין המתמחה בתחום דיני משפחה ודיני ירושה. עורך דין מומחה יידע מה נדרש במסגרת החוק, כמו האם לשלוח אדם מבוגר לחוות דעת פסיכוגריאטרית בטרם חתימה על הצוואה, או מתי צריך להסריט את הכנת הצוואה והחתימה, וכן לתיאום בין שני המסמכים המשפטיים. כל זה כדי למנוע מחלוקות עתידיות וריבים בתוך המשפחה, ולמזער את הסיכון לניסיונות ביטול ההסכם או ביטול הצוואה על ידי בני משפחה לא מרוצים.
- 2.מחצית מ "פטירות" של גברים ידועים בציבור נראה לי זה רצח (ל"ת)כסף כסף כסף 07/08/2018 09:32הגב לתגובה זו
- 1.לא יאומן אבל קיים 05/08/2018 11:40הגב לתגובה זואחד מת בפתאומיות (תאונת דרכים) - חברים שגרים ביחד בזוגיות בלי שהייתה הצעת נשואים, השני או השניה דורש הכרה - על מנת לקבל דמי מביטוח החיים ממקום העבודה.

החות׳ים משנים את כללי המשחק - האיום האמיתי על שמי ישראל: Samad 3
הכטב"ם החות'י שגרם לפגיעה הקשה באילת בעיצומו של החג הוא שדרוג משמעותי ליכולות הטכנולוגיות של החות'ים הנשענים על תמיכה מאיראן. מערכות ההגנה של ישראל מספקות תשובה מצוינת, אם כי לא הרמטית, אבל החות'ים מצדם לא שוקטים על השמרים
בלילה שקט של קיץ, יולי 2024, כאשר תושבי תל אביב חשבו שהם מביטים בשמי העיר המוארים והרגועים, חדר לשמי העיר כטב"ם משופר מהסוג המסוכן ביותר - ה-Samad-3. הוא פרץ את שכבות ההגנה האווירית המתקדמות ופגע באישון לילה בלב העיר השוקקת לאחר טיסה של 16 שעות ומרחק 2600 ק״מ במסלול מוארך דרך סודן ומצרים מתימן הנמצאת בקו אווירי של 1,800 ק״מ מישראל.
זה היה רגע דרמטי שהוכיח כי הטכנולוגיה של האיום משתדרגת במהירות והפכה את השמיים הישראלים לזירה תחרותית של מלחמה טכנולוגית שבה כל שנייה קובעת חיים או מוות. האירוע הותיר את המדינה במרדף בלתי פוסק אחרי פתרונות חדשניים להגנה על אזרחיה מפני איומים דומים.
האם הסמאד 3 שובר שוויון?
החות'ים הגיעו בשנים האחרונות ליכולות טכנולוגיות מתקדמות יחסית בתחומי הטילים והרחפנים, המוענקות להם בעיקר עם תמיכה איראנית. בין היתר מדובר על כטב״מים קטנים כמו סמאד 3, שככלל טסים בגובה נמוך עם חתימה מכ״מית נמוכה, כך שקשה למערכות ההגנה האווירית הישראליות לזהותם וליירטם בזמן. כמו כן, שיגרו החות'ים טילים עם ראשי נפץ "cluster munitions" שפועלים על ידי פיזור ראשי נפץ משניים באמצע הטיסה, מה שמקשה על מערכות ההגנה לספק הגנה יעילה מפני הפצצונות הנפיצות שמפוזרות בכמות גדולה על שטח רחב.
ישראל, מצד שני, מפעילה מערכות הגנה אוויריות רב-שכבתיות ומתקדמות ביותר, עם כיפת ברזל כמרכיב העיקרי נגד רקטות וטילים קצרים ובקרוב בשילוב מערכת הלייזר ״אור איתן״. מערכות אלו מדויקות, מתוחזקות בצורה גבוהה עם יכולת תגובה מהירה ויכולת יירוט מעל 90% בממוצע של האיומים.
- שר החוץ הפולני הביא ללונדון כטב"מ איראני והזהיר: "רוסיה יכולה לתקוף בעומק אירופה"
- איך מנצחים את הכטב"מ האיראני - התוכנית של בריטניה ואוקראינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לסמאד שלושה יתרונות מובנים המקשים על גילוי מוקדם שלו: חתימת מכ"ם נמוכה, בעיקר בגלל חומריו, מידות קטנות יחסית, ופרופיל טיסה גמיש עם יכולות תמרון וטיסה בגבהים נמוכים ועל פני טופוגרפיה מורכבת. תכונות אלו מאפשרות לו לטוס למטרה בשעה שגילוי מוקדם הופך לאתגר טכנולוגי עם אפשרויות רבות לאזעקות שווא ולחדירה דרך שכבות ההגנה של המדינה.

מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל ונושאים איתם סכנה בטיחותית משמעותית. מה מושך את הציפורים דווקא לאזורים של שדות תעופה ואילו כלים עומדים לרשות הטייסים כדי להתמודד עם האיום המעופף
בשמי ישראל מתרחשת תופעה שמסכנת את בטיחות הטיסות: למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל. הגילוי של הציפורים במרחבי שדות התעופה הופכים את האיום לשגרה שמאתגרת טייסים, חברות תעופה ונוסעים.
כיצד מתמודדת תעשיית התעופה עם האיום המעופף שנמצא מתחת לפני השמיים?
התנגשויות בין מטוסים ללהקות ציפורים, "Bird Strikes", מהוות אחד האיומים הרציניים והנפוצים ביותר בתעשיית התעופה האזרחית והצבאית, עם השלכות בטיחותיות, טכניות וכלכליות משמעותיות. בכל רגע נתון, אלפי מטוסי נוסעים ממריאים ונוחתים בשדות תעופה ברחבי העולם, ונאבקים מול האיום הבלתי נראה אך מסוכן הזה. מדי שנה נרשמות ברחבי העולם עשרות אלפי פגיעות שכאלו, שרובן מסתיימות ללא נפגעים, אך חלקן גורמות לנזקים של מיליארדי דולרים למנועים, לכנפיים ולמערכות מטוס קריטיות.
החשש העיקרי הוא ממפגש בין עופות גדולים למנועי הסילון. יניקה של ציפור אחת לתוך מנוע עלולה לגרום לנזק חמור ואף להשבתתו המיידית.
כשעורב במשקל 450 גרם פוגע במטוס שטס ב-800 קמ"ש
הכוח של ציפור שנכנסת במהירות למנוע סילון מטוס יכול להיות אדיר, לעיתים עד כדי יצירת כוחות של עשרות או מאות טונות בהתאם למשקל הציפור ומהירות המטוס. לדוגמה, עורב אפור שמשקלו 450 גרם שפוגע במטוס הנוסעים במהירות של 800 קמ"ש, מייצר עוצמה של יותר מ-15 טונות, ואילו ציפור גדולה כמו עגור במשקל 7.5 ק"ג עלולה ליצור עוצמה עצומה של כ־100 טונות. פגיעות כאלה יכולות לגרום לקריסת מנוע, לנזק למערכות ההידראוליות, לקריעת מעטה הכנפיים ואפילו לאובדן שליטה בטיסה שגורם לתאונות קטלניות.
- המטוס הסילוני המסחרי הראשון ממריא ומה קרה היום לפני 92 שנה
- מה יקרה למחירי הטיסות בשנים הקרובות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסיבה שציפורים נמשכות לאזורי שדות תעופה קשורה בעיקר לזמינות מזון, סביבת מנוחה נוחה, ומיקומם הגיאוגרפי. שדות תעופה מציעים משטחים פתוחים, לעיתים עם דשא וגידולים, שמושכים חרקים, עכברים וחרקי קרקע - מקורות מזון מרכזיים לציפורים. בנוסף, שדות תעופה ממוקמים לעיתים באזורים רחבים יחסית וכמעט ללא עצים גבוהים, כך שהציפורים יכולות להרגיש בטוחות ולהימנע מטורפים.