הסכם ממון לא תמיד מספיק, איך לא תאבדו נכסים?
הדין בחיים עשוי להיות לא רלוונטי לאחר המוות. איך בכל זאת נשמור על הרכוש שלנו וגם נבטיח אותו לילדינו בעתיד?
ג' היה קפדן בענייני רכוש כל חייו. הוא דאג לפזר השקעות, פיקח על הוצאות והכנסות, לא רצה לאבד את מה שהרוויח. לכן, כאשר נכנס למערכת יחסים זוגית, הוא החליט לחתום על הסכם ממון עם בת זוגו, כדי למנוע כל בעיה אפשרית בעתיד. זו הייתה זוגיות שנייה עבור שניהם, וכל אחד מהם הגיע אליה עם ילדים גדולים ורכוש משלו. בהסכם הממון נקבע שתהיה הפרדה רכושית, כך שכל אחד מבני הזוג יישאר הבעלים הבלעדי של הרכוש שלו.
השניים חיו יחד, בילו, נסעו לחו"ל, והכל תוך כדי שדאגו למימון ההוצאות מחשבונות הבנק הנפרדים שלהם. כעבור כמה שנים, ג' לקה בלבו ומת. בתום ימי השבעה הגיע אליי בנו הבכור של ג', המום ממותו בטרם עת של אביו והמום לא פחות מהבקשה שהגישה בת זוגו של ג' למתן צו ירושה כדי שהיא תקבל מחצית מכל רכושו של המנוח.
הטעות של ג' הייתה שלא השאיר אחריו צוואה. הסכם ממון, מוצלח ככל שיהיה, מגדיר את המצב הרכושי רק כאשר האדם בחיים. אחרי המוות אנחנו נכנסים לתחום של דיני ירושה, ואלה קובעים שבהיעדר צוואה, האישה, או הידועה בציבור, תהיה היורשת של מחצית מכל הרכוש, כאשר הילדים יחלקו ביניהם את המחצית השנייה.
הכללים שחלו במהלך החיים עשויים להיות לא רלוונטיים לאחר המוות
ג' הוא לא מקרה בודד. לא קל לנווט בנבכי הדין, במיוחד בכל מה שנוגע לנקודת התפר בין הדינים שחלים עלינו במהלך החיים לבין המצב המשפטי לאחר המוות. הכללים שחלו במהלך החיים עשויים להיות לא רלוונטיים לאחר המוות. לפעמים, כמו במקרה של ג', הם עלולים להטעות ולגרום לביטחון שווא שמה שנכון לגבי מצב אחד חל גם על מצב אחר.
- יזם מנוסה: הסכמי הממון והגירושים - למראית עין
- העליון: ניתן לחלק גם נכסים מלפני הנישואים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההבדל בין שני המצבים נכון גם למצב הפוך. בתיק אחר הגיעו אליי ילדיו של י' מנישואים ראשונים. י' השאיר אחריו צוואה, בה הוריש לילדיו את כל רכושו. הילדים אחזו בידיהם שלל תביעות אותן הגישה אלמנתו של אביהם, אשתו השנייה. בין היתר, טענה האלמנה כי היא זכאית למזונות מהעיזבון של המנוח וגם דרשה לבטל את הצוואה. תוך כדי העבודה על התיק התברר שבמהלך נישואיה למנוח רכשה האלמנה דירה, שנרשמה על שמה, ובה התגוררה יחד עם המנוח.
העדרו של הסכם יחסי ממון בין המנוח לאלמנה אפשר לנו להגיש בשם העיזבון תביעה למחצית הזכויות בדירה, הרשומה על שם האלמנה. מיותר לציין שכדי לא לסכן את זכויותיה בדירה, העדיפה האלמנה לחזור בה מכל תביעותיה. במקרה זה הייתה צוואה, אך לא היה הסכם ממון. הצוואה קבעה את חלוקת העיזבון, אך העדרו של הסכם הממון אפשר להגיש תביעה שמטרתה להגדיל את היקף העיזבון באמצעות טענה לשיתוף בנכסי בת הזוג.
סכסוכים בין יורשים הם קשים, ארוכים ומתישים. דמות המפתח, המנוח, כבר לא איתנו ולכן קיים קושי באיתור ואיסוף ראיות. לכן, מי שרוצה לשלוט באופן מלא במה יעשה ברכוש שלו, חשוב שייקח בחשבון את המצב בחיים וגם לאחר המוות. להסדיר את אופן חלוקת הרכוש, שיכול להיחשב כמשותף מכוח חוק יחסי ממון או חזקת השיתוף, ובמקביל לערוך צוואה. יתר על כן העלות הכרוכה בניהול הליכים משפטיים גבוהה. עורכי דין, חוקרים פרטיים, הפסד ימי עבודה, וזה מבלי שהזכרנו את המחיר הנפשי. לעומת זאת, הסכמי ממון וצוואות הם כלים משפטיים פשוטים יותר, שעלותם נמוכה עשרות מונים.
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- חרם אירופאי על סחורה ישראלית - עד כמה זה משמעותי ומה אפשר לעשות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
מומלץ לערוך גם את ההסכם וגם את הצוואה בסיוע עורך דין המתמחה בתחום דיני משפחה ודיני ירושה. עורך דין מומחה יידע מה נדרש במסגרת החוק, כמו האם לשלוח אדם מבוגר לחוות דעת פסיכוגריאטרית בטרם חתימה על הצוואה, או מתי צריך להסריט את הכנת הצוואה והחתימה, וכן לתיאום בין שני המסמכים המשפטיים. כל זה כדי למנוע מחלוקות עתידיות וריבים בתוך המשפחה, ולמזער את הסיכון לניסיונות ביטול ההסכם או ביטול הצוואה על ידי בני משפחה לא מרוצים.
- 2.מחצית מ "פטירות" של גברים ידועים בציבור נראה לי זה רצח (ל"ת)כסף כסף כסף 07/08/2018 09:32הגב לתגובה זו
- 1.לא יאומן אבל קיים 05/08/2018 11:40הגב לתגובה זואחד מת בפתאומיות (תאונת דרכים) - חברים שגרים ביחד בזוגיות בלי שהייתה הצעת נשואים, השני או השניה דורש הכרה - על מנת לקבל דמי מביטוח החיים ממקום העבודה.

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.

הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
יצרנית התבלינים הגדולה בעולם, יצרנית שוקולד, ספקית אגוזים ומגדלת אבוקדו - הכירו את חברות המזון המעניינות שמשקפות פוטנציאל עלייה
לפני שנגיע להזדמנויות נדירות נתחיל עם גרף תוך יומי של האס אנד פי 500. הוא מראה את הקפיצה החדה בתחילת המסחר ביום שישי, את הירידה החדה בהמשך ואת העובדה שהמדד סגר בסופו של יום בירידה קלה. ללמדנו שאנחנו עדיין נמצאים באזור שיווי משקל. לחודש ספטמבר שיווי משקל זו תוצאה טובה והשאלה אם זה ימשיך כך.
בתרשים המוכר לנו מהשבועות האחרונים אנחנו רואים את הקו המחזיר העולה שבולם ולמעשה גורם לאס אנד פי להתכנס לתנודתיות צרה מאד. זאת מכיוון שמתחתיו מתקרב אליו הממוצע ל-21 יום שלמעט חריגה קטנה תומך ב-S&P500 מאז סוף חודש אפריל.
דבר אחד בטוח. התנודתיות הצרה הזו לא תימשך עוד הרבה זמן ואנחנו צריכים להיערך לפריצה. השאלה לאיזה כיוון. אם אני צריך להעריך לפי האינדיקטורים הטכניים אז יש סיכון שהלחץ כלפי מטה יימשך.
בכל מקרה יש לכם קווים ברורים לקבלת החלטות. סגירה משמעותית בזמן ובמחיר מעל 6532, הגבוה היומי של יום שישי, תיחשב פריצה למעלה וסימן למהלך עלייה מהותי בהמשך. סגירה מתחת ל-6360, שתהיה גם מתחת לממוצע הנע ל-21 יום וגם מתחת לפקודת ההיפוך הפרבולית, תהיה סימן לתחילתו של תיקון שבשלב הראשון שלו יגיע ל-6100-6200.
- מסימני הפשרה בין ארה"ב לסין: ייבוא המתכות הנדירות מזנק ב-660%
- יצרנית אמריקאית של מתכות נדירות מפסיקה משלוחים לסין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשר עוד להצטרף לזינוק של הליתיום?
התשובה היא כן. אומנם הצגתי כאן את קרן הסל ILIT לפני זמן מה והיא אכן בנתה מהלך עלייה יפה אבל יש לו פוטנציאל להימשך. ניתן לצפות שהקרן תעלה ל-13 דולר בשלב ראשון. אפשר להצטרף למגמה כל עוד מעל 10 דולר.