זה הזמן לצמצם חשיפה לשוק?
במאמר זה אנסה לעשות סדר במצב השווקים. נכון להיום מספר דברים מטרידים את מנוחת המשקיעים.
1. מלחמת הסחר עם סין - הנושא עדיין פתוח ולאו דווקא לצד החיובי, סין אינה חייבת לעשות כרצון ארה"ב, מה גם שנשיא ארה"ב הוא שפתח את הנושא.
סין, מזה מספר חודשים, לקחה כיוון בנושא הטכנולוגיה כשמטרתה להוביל את התחום. הסינים רוצים להיות עמק הסיליקון הבא, כאשר כהתחלה הם הוציאו הודעה על כך שלא יחולו מסים למשך 5 שנים על כל חברה שתעסוק בתחום השבבים. זוהי הודעה חד משמעית לאמריקאים - הלך עליכם, אצלנו כל שנה מסיימים תואר במדעים פי 10 ויותר מאשר בארה"ב, אירופה ואנגליה יחד.
תוך מספר שנים משקל הכובד של כל התעשייה יעבור אליהם. בשלב הראשון הם יהיו זולים כדי להכות כל מתחרה בעולם ובשלב השני כשהם שולטים במחירים, הם יקבעו את המחיר. הממשל הסיני והעומד בראשה הוכיחו שהם יודעים להוביל מהלכים ולהגיע לתוצאות.
הייתי מציע לנשיא טראמפ להוציא הוראה להורדת מחירי הלימודים באוניברסיטאות לחצי ואף יותר, כך שבחלק שהסטודנט יצטרך, יקבל מהממשל הלוואה ל-10 שנים בריבית נמוכה, כל זאת במטרה לגרות עלייה במסיימי תואר בתחום ההנדסה המדעים ועוד מקצועות מובילים.
2. איראן - החלטתו של טראמפ בנושא תגרור השפעה שלילית על השוק - הנשיא ייסוג מההסכם או יישאר עם הטלת סנקציות נוספות.
3. יתרת החוב הבלתי נתפס של אמריקה - תחילת צבירת החוב כשארה"ב הייתה מדינה יצרנית והמוצר האמריקאי היה בכל בית בעלם. נכון להיום אמריקה כמעט ולא מייצרת כלום ולבטח אינה יכולה לכסות את החוב שרק הולך וגדל.
- פעילות ותקציבי המו"פ באקדמיה בישראל המשיכו לעלות ב-2023
- תוקפא הצעת החוק לסיוע לסטודנטים במילואים - האוניברסיטאות תסייענה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פיחות חד פעמי וגדול לא עומד על הפרק. הסיבה המרכזית ביותר היא האחזקה הגדולה של הסינים באג"ח האמריקאי כאשר פיחות שכזה הוא כהכרזת מלחמה!
4. רפורמת המיסים של טראמפ - דבר חיובי לצד כל אי הוודאות. מהלך המביא לגידול ברווחים באופן כמעט גורף בחברות בארה"ב. לא מפתיע שחברות גדלו ב 50-60% ברווח כשהמכירות נשארו זהות לשנה הקודמת, כאן רואים את התוספת של הרפורמה במס.
השוק מאוד תנודתי ובלתי ניתן לחיזוי אך אני רואה את השוק חיובי יותר ולבטח לאור הירידות והמימושים שחווינו לאחרונה, השנה המדדים יסיימו גבוה!!
לסיכומו של דבר, לתפיסתי, אין זה נכון להיות בחשיפה מלאה בשוק.
** החומר הכלול בסקירה זו ואפשרויות הפעולה המתוארות בה מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה במניות/מט"ח ו/או מכשירים פיננסיים נשוא סקירה זו בפרט או בתחום הנגזרים בכלל. סקירה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכל העושה בה שימוש עושה זאת על דעתו
- 8.אש 05/05/2018 15:58הגב לתגובה זומצד אחד מספר גורמים שליליים, לאחר מכן הערכה שהשוק יסיים את השנה גבוהה, ולבסוף המלצה שלא להיות בחשיפה מלאה...יצאתי מבולבל
- 7.הגולש 03/05/2018 23:43הגב לתגובה זוהפד הודיע נחרצות שיעלה את הריבית לריבית נורמאלית כאשר כונתו לעלות ב 9 פעימות תוך שנתיים וחצי כל משקיע שעינים בראשו יתחיל מעתה לתמחר את החברות לפי מכפיל שיתאים לריביות "נורמאליות" המשמעות של זה עשרות אחוזים פחות מהמחיר הנוכחי מנגד רפורמת טראמפ אמורה להקפיץ רווחים בעשרות אחוזים - מה שישנה את המכפיל מטה באותו מחיר למניה השוק מביט על התוצאות בפועל ומתמחר בהתאם היות ומדובר בעוד שנתיים וחוצי הרי שהשוק לא ימהר למכור מיד הכל במחירים אלו כי אם פחות כלכלה חזקה והאצה בכלכלה שיכולים לגרום להעלאת ריבית מהירה יותר יגרום לשחרור סחורה מהר יותר וחד יותר
- 6.אם אתה מומחה לניתוח טכני.אז אמרת הכל.כישלון (ל"ת)העורב הלבן 02/05/2018 21:47הגב לתגובה זו
- 5.מה איכפת לנו כל השטויות האלה (ל"ת)אז אל תשקיע. 02/05/2018 20:14הגב לתגובה זו
- 4.קיפוד 02/05/2018 15:02הגב לתגובה זוהשוק האמריקאי עם רמת המקדמים הנוכחית מגלם תשואה שנתית של מעט מעל 3% למה לקחת סיכון כשאג"ח ל-10 שנים נותן 3% תשואה שנתית?
- אש 05/05/2018 15:54הגב לתגובה זו1. אגח ל 10 שנים יתן תשואה של 3% רק לי מי שיחזיק בו 10 שנים.2. גם מי שמתאים לו להחזיק אגח ל 10 שנים עד הפדיון עדיף לו לשים את הכסף בצד, לחכות לעליות הריבית הצפויות ורק אז לקנות אגח. כך התשואה שלו תגדל בהרבה.דרך אגב, ללא קשר לסיבות שלא להחזיק היום אגח אמריקאי, אני לא מאמין שהמניות יתנו תשואה חיובית של 3%
- 3.רוצה שלא נפסיד כסף.מחלק גם כסף בחינם ? (ל"ת)אתה צדיק 02/05/2018 13:59הגב לתגובה זו
- 2.איך שירשום כיוון השוק לעליות ישר מוכרים (ל"ת)מחכים לגורביץ 02/05/2018 12:50הגב לתגובה זו
- 1.כל מאי הולל להיות ירוק. (ל"ת)קשקשן שכמוך 02/05/2018 12:49הגב לתגובה זו
- דורון 02/05/2018 13:46הגב לתגובה זולגזור ולשמור .
- הפרצוף שלל יהיה אדום מעצבים שהכל ירוק (ל"ת)אל דורון 02/05/2018 14:56
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
