וול סטריט בורסה מסחר
צילום: רוי שיינמן

לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט - האנליסטים מנתחים

השבוע צפוי להתנהל סביב מספר נתוני מאקרו ובנוסף, השבוע ידווחו מספר חברות גדולות על תוצאותיהן לרבעון השלישי - המסקרנת מכולן היא טסלה
אביחי טדסה | (2)

וול סטריט תפתח מחר שבוע חדש כאשר במוקד מספר אירועים מעניינים. ביום רביעי צפוי להתפרסם נתון מכירות הבתים הקיימים לחודש ספטמבר, כאשר הצפי עומד על 3.88 מיליון לעומת 3.86 מיליון בחודש אוגוסט. בנוסף, ביום חמישי צפוי להתפרסם נתון התביעות הראשוניות לדמי אבטלה כאשר הצפי עומד על 243 אלף לעומת 241 אלף.

נתון המכירות הקמעונאיות לחודש ספטמבר פורסם בשבוע שעבר, והציג עליה של 0.4%.

"סך המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלה ב-0.4% מרשימים, חודשית, בספטמבר. בחודש אוגוסט הוא רשם עלייה מתונה משמעותית של 0.1%. הנתון ידוע בהיותו מנוכה עונתיות, אבל נומינאלי. אז העלייה האמורה הייתה שלילית כולל אינדיקציות אינפלציוניות. והיא יוחסה בחלקה להשפעות המדיניות המוניטרית המצמצמת". כותב יוני פנינג, האסטרטג הראשי של מזרחי טפחות.

"עליית פדיון המזון הייתה בולטת יחסית החודש, ואחראית על למעלה ממחצית מהעלייה החודשית האמורה בסך הפדיון", הוסיף פנינג. "נזכיר כי גם המחירים פה עלו בצורה בולטת יחסית במדד האחרון (0.4%+). אז כנראה שגורמי היצע אחראים לעלייה בפדיון (ובמחירים), בין היתר ההוריקן הלנה. מצד שני, הפדיון בחנויות עצמן היה אחראי לבדו על כמחצית מהגידול החודשי (הדלק היה שלילי). ולמרות שגם זה היה חיובי יחסית, אינפלציונית, כנראה שיש פה צרכן אופטימי יותר ממה שחשבנו עד לא מזמן. נתוני קבוצת הביקורת אשר מזינה את התוצר עלו ב-0.7%, לאחר נתונים נאים יחסית גם בחודשים הקודמים. ואלה צפויים לתמוך באופן בולט בנתוני התוצר לרבעון השלישי וכפי שזה נראה כעת, גם הרביעי". 

צפי האנליסטים לשבוע הדוחות שבפתח

ויולטה טודורובה, אנליסטית מחקר בחברת ההשקעות הבינלאומית Leverage Shares אומרת כי "עונת הדוחות לרבעון השלישי מתחילה להעלות הילוך, כאשר הציפיות נמוכות יותר בהשוואה לרבעון הקודם. לקראת עונת הדוחות ראינו את האנליסטים מורידים את תחזיותיהם כמעט בכל המגזרים, מלבד מגזרי הטכנולוגיה והפיננסים, שדווקא לגביהם התחזיות דווקא הועלו. המגזרים עם התחזיות הנמוכות ביותר הם תחבורה ואנרגיה. אם בחודש יולי צפו האנליסטים כי חברות ה-S&P500 ירשמו גידול של 6.9% ברווחים, כעת הציפיות הן לגידול של 3.1% בלבד. לגבי חברות הטכנולוגיה, הציפיות הן לגידול של 11.5% ברווח, ובלעדיהן - החברות המובילות צפויות לרשום גידול שלילי של 0.2% ברווח. עם זאת, למרות הציפיות הנמוכות, התחזיות לגבי הרבעון הבא, רבעון 4, דווקא חיוביות.

טודורובה מוסיפה "שוק השבבים הציג תמונה מעורבת עד כה בעונת הדוחות, כאשר מצד אחד ראינו דוח חזק של יצרנית השבבים TSMC, ומנגד יצרנית מכונות הליתוגרפיה ASML דווקא ציננה את האופטימיות. ואולם, ייתכן כי הדבר נובע בעיקר מתמהיל לקוחות שונות, כאשר שני לקוחות של ASML - אינטל וסמסונג משהות רכש של מכונות, ואילו לקוחותיה של TSMC כמו אנבידיה וקואלקום רק מגבירות את הייצור. ככלל, שוק השבבים נמצא בתנופה על רקע הביקוש לשבבי AI וסמארטפונים, אבל ישנם פחים בשוק, כמו מחשבים אישיים, שמדשדשים".

פול מרינו סמנכ"ל הכנסות בחברת ETFs Themes: "חברות שלא יציגו תחזית חיובית לעתיד, ייענשו על ידי המשקיעים. הבנקים הגדולים התחילו את עונת הדו"חות בצורה חזקה עם מספרים מרשימים. עם זאת, אנחנו רואים שחברות שמפרסמות תחזיות נמוכות - משלמות על כך ביוקר, כמו למשל אמריקן אקספרס  AMERICAN EXPRESS , ASML  ASML HOLDING NV NY REG ו-CVS  CVS HEALTH CORP . המשקל הגדול שמקנים המשקיעים לתחזית, על פני הנתונים הרבעוניים, בולט במיוחד מאז התחיל הבנק הפדרלי להעלות את הריבית. על כן, אנחנו מעריכים שזו עשויה להיות עונת דו"חות חזקה עבור חלק מהחברות, ואכזרית עבור אלה של הציגו אופק לצמיחה עתידית".

טסלה במוקד - מה מצפים המשקיעים?

טסלה TESLA INC תדווח ביום רביעי לאחר המסחר על דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי. האנליסטים מצפים להכנסות של כ-25.41 מיליארד דולר, עלייה בהשוואה ל-23.35 מיליארד דולר בשנה שעברה, אך ירידה קלה ברווח הנקי ל-1.68 מיליארד דולר לעומת 1.85 מיליארד דולר בשנה שעברה.

ישנה מחלוקת בין האנליסטים לגבי דירוג המניה, כאשר 9 מתוך 19 מחזיקים בהמלצת "קנייה," 7 אנליסטים ב-"החזקה," ו-3 ב-"מכירה," כאשר מחיר היעד הממוצע עומד על 223.22 דולר, מעט מעל מחיר הסגירה האחרון.

קיראו עוד ב"גלובל"

אחד הנתונים המרכזיים שימשכו תשומת לב רבה יהיה דיווחי המסירות, שכבר התפרסמו מוקדם יותר החודש והיו מעל הציפיות, אך לא הצליחו להניע זינוק במניה כפי שהיה בעבר. ניתוחים מציינים כי הציפיות הגבוהות של השוק אולי פגעו בתגובה החיובית, למרות שהמסירות היו "צעד בכיוון הנכון."

אירוע הרובוטקסי השאיר מספר שאלות פתוחות בקרב משקיעים, כמו האם טסלה תפעיל את צי הרובוטקסים בעצמה או תמכור אותו ללקוחות. בנוסף, אכזבה נרשמה מכך שלא נחשפה גרסה זולה יותר של רכבי החברה, דבר שתרם לירידה במניה לאחר האירוע. שווי השוק של טסלה עומד על 705 מיליארד דולר, מניית החברה ירדה ב-11% מתחילת השנה.

 

החברות המדווחות השבוע

החברות שימשכו את תשומת לבם של המשקיעים כנראה יותר מכולן מגיעות משלושה תחומים - טכנולוגיה, תעשייה וייצור, ותעופה.

בתחום הטכנולוגיה – חברות כמו וריזון VERIZON, סאפ SAP SE, INTERNATIONAL BUSINESS MACHINESWestern Digital  WESTERN DIGITAL , ו-AT&T  פועלות בתחומי התוכנה, שירותי תקשורת, אחסון נתונים, ותשתיות טכנולוגיות.

תעשייה וייצור – חברות כמו RTX  RAYTHEON TECHNOLOGIES, נוקור  NUCOR CORP , ג'נרל מוטורס  GENERAL MOTORS ,  3M COMPANY  3D.

תעופה ולוגיסטיקה – חברות כמו בואינג  BOEING , אמריקן איירליינס AMERICAN AIRLINES, UPS  UNITED PARCEL SERVICE

הנה הלו"ז המלא לדוחות שצפויים להתפרסם השבוע:

יום שני

לפני המסחר:  Lufax  LUFAX HOLDING LTD

אחרי המסחר:  SAP  SAP SE ,   נוקור NUCOR CORP

יום שלישי

לפני המסחר: וריזון  VERIZON , RTX  RAYTHEON TECHNOLOGIES , 

3M  3M COMPANY , ג'נרל מוטורס  GENERAL MOTORS .

אחרי המסחר: אינפהייז  ENPHASE ENERGY 

יום רביעי

לפני המסחר: ורטקס  VERTEX PHARMACEUTICALS, בואינג  BOEING , קוקה קולה  COCA COLA , AT&T  AT&T INC

אחרי המסחר: טסלה  TESLA INC , IBM  INTERNATIONAL BUSINESS MACHINES ,  NEXTERA ENERGY

יום חמישי

לפני המסחר:  AMERICAN AIRLINES  אמריקן איירליינס, UPS  UNITED PARCEL SERVICE , 

אחרי המסחר:  Deckers Brands  DECKERS OUTDOOR CORP

יום שישי

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מכפילים גבוהים מהנורמלי= סיכון מוגבר (ל"ת)
    שלמה 20/10/2024 18:53
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אסף שחר 20/10/2024 17:43
    הגב לתגובה זו
    הכל בסדר
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.