אמיר שלכט גלובל אי
צילום: אתר החברה

מנכ"ל גלובל אי: "אנחנו רק ב-10% חדירה בשופיפיי, הפוטנציאל עדיין גדול"

בספטמבר האחרון השיקה גלובל אי שירות בשיתוף פעולה עם שופיפיי, שמאז מציג צמיחה יפה והולך להוות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה; המנכ"ל אמיר שלכט וסמנכ"ל הכספים עופר קורן מספרים על שיתוף הפעולה ועל מנועי הצמיחה האחרים של החברה

רוי שיינמן | (1)

גלובל אי גלובל-אי , המספקת שירותי לוקליזציה לעסקים ולחנויות אינטרנטיות, היא אחת מהחברות הישראליות הצומחות. למרות שהמניה שלה עלתה רק ב-10% מאז ההנפקה ב-2021 לשווי של 4.9 מיליארד דולר, הצמיחה בהכנסות מראה שיש כאן ביזנס חזק - צמיחה של 80% ב-2021, 67% ב-2022 ו-40% ב-2023 אלה נתונים חזקים, ולפי תחזית החברה היא תכניס ב-2024 סכום של 753 מיליון דולר (אמצע טווח), מה שיהווה צמיחה של 32% וצמיחה ממוצעת של 54.8% ב-4 השנים מאז ההנפקה. מתחילת השנה ירדה המניה ב-24% וב-12 החודשים האחרונים ירדה ב-12.5%.

מנית גלובל אי ב-12 החודשים

אחד ממנועי הצמיחה החזקים והמרכזיים של החברה הוא שיתוף הפעולה עם שופיפיי SHOPIFY INC , ענקית המסחר המקוון, שמאפשרת ללקוחות שלה להנות מהשירות של גלובל אי בלחיצת כפתור, דבר הפותח את גלובל אי לקהל של לקוחות שאומנם כנראה לא הייתה מקבלת כי הם קטנים מדי עבורה, אבל זו מסה גדולה של לקוחות שעושים הבדל גדול.

ברבעון הראשון של השנה ההכנסות צמחו ב-24% ביחס לשנה שעברה ל-145.9 מיליון דולר, ועקפו את צפי האנליסטים שעמד על 141.5 מיליון דולר. ההפסד למניה עמד על 0.19 דולר, נמוך מתחזית האנליסטים שעמדה על 0.23 דולר. שווי הסחורות הנסחרות (GMV) על גבי הפלטפורמה עלה ב-32% ל-930 מיליון דולר. ההכנסות מדמי שירות גדלו ב-35.6% והכנסות מלוגיסטיקה עלו ב-15.4%. הרווח הגולמי Non-GAAP גדל ב-36% ל-66.1 מיליון דולר והרווחיות הגולמית עלתה ב-3.9% ל-45.3%. ההפסד התפעולי של החברה הצטמצם ל-29.3 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם עמד על 21.3 מיליון דולר, עלייה של 46.8% ביחס לשנה שעברה.

מנכ"ל החברה אמיר שלכט וסמנכ"ל הכספים עופר קורן הגיעו לכנס של בית ההשקעות אופנהיימר לדבר על מנועי הצמיחה של החברה ובעיקר על שיתוף הפעולה עם שופיפיי והפוטנציאל שעדיין טמון בו.

מה מאפשר לכם לצמוח בקצבים כאלה לצד שיפור הרווחיות? מה שוק היעד ומה היתרון התחרותי?

"שוק היעד הוא B2C ואיקומרס בינלאומי", אומר שלכט. "אין הרבה מתחרים בשוק הזה, השווקים שאנחנו נכנסים אליהם נמצאים במזרח - יפן, אוסטרליה, קוריאה ושווקים נוספים שאפשר להיכנס אליהם ולמכור מהם לכל העולם. אנחנו מוסיפים שירותים נוספים, עד היום התמקדנו בעניין של שיפור המרה עכשיו אנחנו מאפשרים ללקוחות לקבל כספי מיסים בחזרה. אנחנו עובדים על שירות של ניהול ביקוש שיאפשר להכניס גם טראפיק חדש. יש לנו גם מוצר שפיתחנו עם שופיפיי שנותן לראשונה פתרון בלחיצת כפתור להתחלת מכירה בינלאומית, הוא הושק בספטמבר וצומח בקצבים מרשימים ויהיה מנוע צמיחה של החברה".

"מבחינת המאקרו זו לא שנה כזו טובה", אומר קורן. "אנחנו עדיין מתחת לממוצע הרב שנתי ויחד עם זאת אחרי שראינו נפילה בפברואר לשבועיים, ראינו מאז התייצבות, הסביבה די יציבה ונראית ברמה די דומה למה שצפינו לשנה. אם המתווה ימשך כך הוא מתאים לרמת התכנון. יש אפסייד עתידי אולי כאשר הבטחון של הצרכנים יגבר ונראה תוספת צמיחה. במחצית השניה של השנה אנחנו צופים צמיחה גדולה יותר שלא קשורה לסביבת המאקרו, היא תגיע מלקוחות חדשים שם הפייפליין הוא חזק שהיה לנו אי פעם. גם השירות עם שופיפיי הולך וצובר תאוצה ברמה יומית. בנוסף, גם החברה שרכשנו, BORDER FREE, בשביל היכולות והנכסים שלה תתרום לצמיחה. הלקוחות שלה הם לקוחות LEGACY אמריקאים כבדים אז הם דווקא קצת מכבידים עלינו, אבל החלק שלו בפעילות הולך ויורד. התחלנו להיכנס לתהליכי אינטגרציה של לקוחות מ-BORDER FREE, בדרך כלל כשעושים את זה אנחנו רואים קפיצה משמעותית אצל פעילות הלקוחות כי שיעורי ההמרה אצלינו גבוהים משמעותית. לא רק שיש לנו ביטחון גבוה למחצית השניה, אני חושב שהאלמנטים האלה מייצרים מומנטום חזק גם ל-2025".

קיראו עוד ב"גלובל"

כמה זמן לוקח המעבר של לקוח למשל מ-BORDER FREE אליכם?

"ללקוח אנטרפרייז גדול תהליך המעבר אלינו יכול לקחת כמה חודשים. מה שבעיקר לוקח זמן זה ההחלטות העסקיות שהלקוח צריך לקחת בתוך התהליך, זה נוגע בהמון מחלקות וזה גורם ללקוח לזוז לאט. לקטנים לוקח מספר שבועות. במערכת עם שופיפיי אין עניין של העברה, זה באמת לחיצת כפתור ולאחר מכן כמה שעות עם יום עד שהלקוח מתחיל למכור. החלק של שופיפיי בהכנסות גדל כי אנחנו אקסקלוסיביים איתם. כשהנקפקנו לשופיפיי ולסיילספורס היה משקל של 30% כל אחת בפעילות וזה גדל, אז זה ייתן לכם תמונה לאיפה הם עומדים היום".

"כל הרעיון מאחורי ה-MARKETS PRO, שיתוף הפעולה עם שופיפיי, הגיע מכך שהיו הרבה פעמים שהגיעו אלינו לקוחות קטנים, ובגלל שאנחנו גדולים מדי היה לנו גבול תחתון לגודל של לקוח", מוסיף שלכט. "מצד שני היה חבל לוותר על הפוטנציאל הזה. אחת האפשרויות הייתה לבנות פלטפורמה חדשה שמוכוונת לעסקים קטנים, אך למזלנו הכרנו אז את FLOW שכבר הלכה לכיוון הזה. ברגע שקנינו אותם יכלנו לחבר את שני הדברים, הידע שלנו והפלטפורמה שלהם. שופיפיי היו 'השושבין' של העסקה הזו והגענו למצב שאנחנו יכולים להציע את הפתרון על גבי שופיפיי כאשר הוא מוטמע שם. שופיפיי נותנים את השירות והשיווק אבל מאחורי הקלעים אנחנו עושים את העבודה".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ליאור 29/05/2024 07:10
    הגב לתגובה זו
    ומהו השתפ עם שופיפיי
פוליריזון רשתות חברתיותפוליריזון רשתות חברתיות

הישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט

פוליריזון דיווחה על מעבר לייצור בהיקף גדול של תרסיס ההגנה האף־י PL-14, צעד שמקרב אותה לניסויים קליניים ב־2026 ומצית עניין מחודש במניה שצללה במהלך השנה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ביוטק תרופות

חברת הביוטק הישראלית פוליריזון Polyrizon Ltd -9.66%  , מזנקת ביותר מ-100% לאחר שדיווחה כי הצליחה להתקדם משלב הפיתוח המעבדתי ליכולות ייצור רחבות היקף. מדובר בהישג משמעותי עבור החברה, שמפתחת פתרונות לא-תרופתיים להתמודדות עם אלרגנים ונגיפים במערכת הנשימה. יכולת הייצור החדשה מהווה אבן דרך חיונית לקראת מעבר לניסויים קליניים ובהמשך גם להיערכות למסחור.


פוליריזון הוקמה על בסיס תפיסה שלפיה חלל האף, כנקודת הכניסה הראשונה של אלרגנים ונגיפים, יכול לשמש זירה יעילה להגנה מפניהם. מייסד החברה, תומר ישראלי, זיהה פער בין תרסיסים קיימים המספקים הקלה זמנית לבין מוצרים שיכולים להוות שכבת הגנה אמיתית. מתוך כך הוביל פיתוח פלטפורמה המבוססת על הידרוג'ל היוצר שכבת בידוד דקה בדופן האף. במוקד פעילות החברה עומדת טכנולוגיית Capture & Contain, המבקשת ללכוד חלקיקים זרים ולמנוע את חדירתם לרקמת האף. היישום המרכזי שלה, PL-14, נועד להתמודד עם אלרגנים נפוצים כמו אבקני פריחה, אבק ושיער חיות. החברה מדגישה כי הפתרון אינו מבוסס על תרופות ואמור לשמש מנגנון מכני מגן.


במהלך 2025 השלימה פוליריזון סדרת ניסויי פיתוח שנועדה לבחון היצמדות לרקמות, יציבות החומר ועמידותו בתנאי שימוש שונים. הצוות המדעי בראשות ד״ר טידר תורג׳מן הוביל את הפעילות המחקרית שהביאה לתוצאות פרה־קליניות התומכות ביכולת המוצר ללכוד חלקיקים ברמת הרירית.


בדרך לייצור תעשייתי

ב־2 בדצמבר עדכנה פוליריזון כי השלימה ייצור ראשון בהיקף גדול של פורמולת PL-14, זאת בשיתוף יצרן תרופות חיצוני. הייצור התבצע בתנאים מבוקרים, והאצוות שהופקו עמדו בכל פרמטרי האיכות והיציבות שנבדקו. מבחינת החברה, מדובר באיתות משמעותי לכך שהטכנולוגיה שהותאמה עד כה לניסויי מעבדה מסוגלת לעבור לייצור תעשייתי, שלב חיוני לפני כניסה לניסויים קליניים. היכולת לייצר בנפח גבוה פותחת לחברה את הדלת להתחלת ניסויים קליניים המתוכננים ל־2026. שלב זה יאפשר לבדוק את המוצר בסביבה קלינית ולהיערך בהמשך לקבלת אישורים רגולטוריים. בחברה אומרים כי האצוות שנוצרו עומדות בסטנדרטים הנדרשים לשווקים בארה״ב ובאירופה.


שוק האלרגיות והמחלות הנשימתיות ממשיך לגדול בהתמדה, בין היתר בשל עלייה בשיעורי החשיפה לאלרגנים ובצורך בפתרונות מניעה זמינים. שוק האלרגיה העונתית מוערך כיום במיליארדי דולרים וצפוי להתרחב בעשור הקרוב, וגם שוק השפעת מציג מגמת גידול על רקע ביקוש להתחזקות מנגנוני ההגנה האישיים. בתוך מציאות זו, פוליריזון מבקשת למצב את קו מוצריה כפתרון שאינו תרופתי אלא מבוסס־מנגנון, הנשען על רכיבים טבעיים ומיועד להפחתת חשיפה עוד לפני התפתחות תגובה דלקתית.


ספייס איקס
צילום: רשתות חברתיות

SpaceX מתקרבת לשווי של 800 מיליארד דולר ומאותתת על הנפקה אפשרית ב־2026

סיכוי טוב שזו תהיה הנפקת השנה בוול סטריט - עם שווי חברה שמתקרב ואפילו עולה על טריליון דולר - מי זאת SpaceX ואיך היא הגיעה לשווי כזה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ספייס איקס

חברת החלל של אילון מאסק, SpaceX, צפויה לצאת למהלך של מכירת מניות פנימית (סקנדרי - מכירה של עובדים למשקיעים חיצוניים) בהיקף שיא, עם הערכת שווי של עד 800 מיליארד דולר. מדובר בזינוק חד לעומת שווי של 400 מיליארד דולר שנקבע רק לפני כחצי שנה, מהלך שממקם את החברה כאחת הפרטיות הגדולות בעולם.

המהלך מציב את SpaceX מעל לחברות כמו OpenAI ומאותת על הנפקה אפשרית לקראת סוף 2026. על פי הדיווחים, מחיר המניה עשוי להיות גבוה מ־400 דולר, מה שמציב את החברה בעמדה להפוך לאחת מ־20 החברות הציבוריות הגדולות בעולם, אם תחליט להנפיק.

מאז הוקמה, SpaceX הפכה לשחקנית המובילה בתחום שיגור הלוויינים, בעיקר בזכות רקטות הפאלקון 9 ושירות Starlink לאינטרנט לווייני, שמונה כבר מעל ל־9,000 לוויינים במסלול נמוך. החברה ממשיכה לפתח את Starship, הרקטה החזקה בעולם, שמתוכננת לשמש להעברת ציוד ואנשים לירח ולמאדים.

במקביל, SpaceX פועלת בזירה הרגולטורית והפיננסית. מכירת המניות הפנימית מאפשרת לעובדים ומשקיעים קיימים לממש רווחים, תוך שמירה על מבנה שליטה פרטי. עם זאת, הנפקה תחשוף את החברה ללחצים ציבוריים, דרישות רגולטוריות ושקיפות פיננסית רחבה יותר.

החברה עדיין בוחנת האם להנפיק את פעילות Starlink בנפרד, או לשלב אותה כחלק מההנפקה הכללית. בתוך כך, שוק החלל צובר עניין רב ממשקיעים, וחברות בתחום כמו Karman ו־Firefly כבר ביצעו הנפקות השנה.