דוחות לאחר המסחר: קארבנה מזנקת 32%, קוואלקום מטפסת 4% אטסי צונחת ב-12%
קארבנה: תחיית המתים בשוק הרכבים המשומשים
קמעונאית הרכבים המשומשים CARVANA CO. שהייתה על סף פשיטת רגל, פרסמה לאחר נעילת המסחר אמש (ד') את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון והפתיעה את השוק עם מעבר לרווח ועליה במכירות. המשקיעים לא נותרו אדישים לתוצאות והקפיצו את מניית החברה במסחר המאוחר במעל ל-30%.
על פי הדוחות החברה עברה לרווח של 49 מיליון דולר ברבעון או 23 סנט למניה לעומת הפסד של 285 מיליון דולר או 1.51 דולר למניה ברבעון המקביל. החברה מכרה 91,878 רכבים, עליה של 16% לעומת הרבעון המקביל, ההכנסות טיפסו ב-16% והסתכמו ב-3.1 מיליארד דולר. התוצאות האלו הן הרבה מעבר למה שציפו האנליסטים. על פי בדיקת FactSet ממוצע תחזיות האנליסטים היה להפסד של 64 סנט למניה על הכנסות של 2.7 מיליארד דולר בלבד. החברה גם דווחה כי היא מצפה להמשך צמיחה ברבעון הבא לנוכח "ביקוש חזק מצד הלקוחות".
קוואלקום: תעשיית השבבים חיה ובועטת
לאחר דוחות מאכזבים של חלק מחברות השבבים עד כה ברבעון, קוואלקום QUALCOMM INC 0.85% מפרסמת דוחות טובים למדי ומכה את התחזיות, וגם מפרסמת תחזיות חזקות להמשך. לדברי הנהלת החברה קוואלקום נהנית מבום הבינה המלאכותית, כיון שהלקוחות מחפשים לאפשר את השימוש בטכנולוגיה על המכשירים האישיים - תחום ההתמחות של החברה, בו היא נחשבת למובילת שוק. מניית החברה טיפסה כ-4% במסחר המאוחר.
"כיון שהבינה המלאכותית מתרחבת במהירות מהענן אל המכשירים, אנחנו ממוצבים היטב להנות מהזדמנות הצמיחה הזו, בהתחשב בעמדה המובילה שלנו בקצה של הטכנולוגיות השונות, כולל בינה מלאכותית "על המכשיר"" אמר מנכ"ל החברה כריסטיאנו אמון בשיחת ועידה בעקבות הדוחות. "מכשירי הדגל האחרונים של האנדרואיד שמופעלים באמצעות מעבדי סנפדרגון 8 מהדור השלישי נהנים מביקוש חזק ברחבי העולם, במיוחד בסין" הוסיף. החברה מצפה גם להשקת מעבדים המתאימים להפעלת בינה מלאכותית על גבי המחשב האישי.
- אורקל תפרסם דוחות השבוע: מהזינוק מעל 305 דולר לנפילה של 37%
- זינוק במכירות החזירה את קבוצת חג'ג' לרווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה דווחה על רווח של 2.33 מיליארד דולר, או 2.06 דולר למניה לעומת רווח של 1.7 מיליארד דולר או 1.52 דולר למניה ברבעון הקודם. הרווח המתואם הגיע ל-2.44 דולר למניה לעומת 2.15 דולר למניה ברבעון המקביל, בעוד האנליסטים ציפו לרווח מתואם של 2.33 דולר למניה בלבד.
הכנסות החברה עלו בשיעור מתון ל-9.39 מיליארד דולר לעומת 9.28 מיליארד דולר אשתקד, מעט מעל קונצנזוס האנליסטים להכנסות של 9.35 מיליארד דולר.
ביחס לרבעון הבא מסרה החברה כי היא צופה הכנסות בגובה 8.8 עד 9.6 מיליארד דולר, אמצע טווח התחזיות הוא מעל צפי האנליסטים להכנסות של 9.06 מיליארד דולר. החברה גם מצפה לרווח מתואם של 2.15 עד 2.35 דולר למניה, אמצע הטווח שוב מעל צפי האנליסטים לרווח של 2.18 דולר למניה.
אטסי - חברת הרהיטים עם אמירות מדאיגות על עוצמת הצרכנים
חברת ETSYINC - מנהלת זירת מסחר לרהיטים ביתיים בעבודה יד. החברה פרסמה אף היא את דוחותיה לאחר המסחר ואיכזבה את המשקיעים ששלחו את המניה לירידות של כ-12%. הדאגה מחולשת הצרכנים לנוכח הריבית הגבוהה והאינפלציה מתחילה לחלחל ברחבי השוק, כשאטסי אינה הראשונה לדווח על חשש זה. מצד שני, כפי שראינו קודם לכן, דווקא בשוק המכוניות המשומשות נראה שהצרכן מפגין עוצמה.
החברה דווחה על הכנסות של 646 מיליון דולר ברבעון שמשקפים צמיחה מזערית של 0.8% לעומת הרבעון המקביל, מעט מעל תחזיות האנליסטים להכנסות של 645 מיליון דולר. המכירות הגולמיות באתרי החברה הגיעו ל-2.99 מיליארד דולר, ירידה של 3.7% לעומת הרבעון המקביל, ומעט מתחת לתחזיות למכירות של 3.03 מיליארד דולר. באתר המרכזי של החברה, אטסי, הירידה במכירות הגולמיות הייתה חדה יותר והגיעה ל-5.3%. החברה ציינה שהמכירות במרץ "לא השתפרו כפי שציפינו".
- נייקי דורכת במקום: המכסים מכבידים וסין ממשיכה להיחלש
- מטא תשיק שני מודלים חדשים של AI, "מנגו" ו-"אבוקדו"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מאזן האימה: וושינגטון מאיימת בצעדי תגמול נגד ענקיות...
האביטדה המתואם של החברה הסתכם ב-168 מיליון דולר בהתאם לצפי, והרווח הנקי ב-48 סנט, לעומת 53 סנט שנה קודם לכן.
החברה מסרה צפי מאכזב למכירות גולמיות של 2.9 מיליארד דולר ברבעון הבא, לעומת צפי האנליסטים למכירות של 3.07 מיליארד דולר. החברה מצפה שתהיה האצה מתונה במכירות במחצית השניה של השנה.
"הביצועים שלנו לרבעון הראשון היו אמנם בהתאם לצפי שמסרנו" אמר מנכ"ל החברה ג'וש סילברמן, "אך היו תחת לחץ מסביבה מאתגרת עבור מוצרים מחזוריים (התלויים בשיקול דעת - discretionary), מה שהיווה רוחות נגדיות לצמיחה בזירת המסחר שלנו. החברה מסרה שהיא ממשיכה לראות "סביבה מאקרו כלכלית מאתגרת".

הזהב בדרך לשיא היסטורי, הפלטינה מזנקת: שוק המתכות מגיב לריבית ולמתיחות הגלובלית
התמתנות האינפלציה בארה״ב מחזקת ציפיות להמשך הורדות ריבית, בעוד הידוק בהיצע ומתיחות בוונצואלה דוחפים את מחירי המתכות היקרות כלפי מעלה
מחירי המתכות היקרות ממשיכים למשוך תשומת לב, כאשר הזהב מתבסס סמוך לרמות שיא והפלטינה מציגה תנודתיות חריגה כלפי מעלה. השילוב בין נתוני מאקרו מתונים בארה״ב לבין חוסר יציבות גיאו־פוליטית מחזק מחדש את מעמדן של המתכות כנכסי מקלט.
הזהב נסחר כעת סביב 4,360 דולר לאונקיה, מעט מתחת לשיא כל הזמנים שנרשם באוקטובר. העליות הגיעו לאחר שמדד האינפלציה בארה״ב הצביע על התמתנות בקצב עליית המחירים, כאשר ליבת מדד המחירים לצרכן עלתה בנובמבר בקצב השנתי האיטי ביותר מאז תחילת 2021.
הריבית צפויה לרדת
הנתונים חיזקו את ההערכה כי סביבת הריבית האמריקאית תמשיך להתרכך גם בשנה הקרובה. בלב השיח עומדת מדיניות הפדרל ריזרב, שלחאורנה ביצע את הפחתת הריבית השלישית ברציפות. אף שבכירי הבנק מאותתים זהירות לגבי המשך הדרך, השווקים כבר מגלמים הסתברות של כ־25% להפחתת ריבית נוספת בינואר, וכמעט מתמחרים במלואה הפחתה עד אפריל 2026. ירידת תשואות האג"ח הממשלתיות תומכת במתכות שאינן מניבות ריבית.
עבור משקיעים רבים, הזהב משמש גם ככלי גידור מפני שחיקה ריאלית של ערך הכסף. מגמה זו בולטת במיוחד על רקע עלייה מתמשכת ברכישות מצד בנקים מרכזיים והזרמות הון לקרנות סל מגובות זהב, שתרמו לעלייה החדה במחיר המתכת לאורך השנה.
- מחיר הכסף חצה את רף 60 הדולר לאונקיה
- הזהב שובר שיאים; מהי הדרך העדיפה למשקיע הישראלי להיחשף לסחורה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפלטינה בולטת אף יותר
הפלטינה רשמה שישה ימי עליות רצופים, ומחירה התקרב לרמה של 2,000 דולר לאונקיה - שיא שלא נראה מאז 2008. מדובר במהלך חריג בענף, שבו הפלטינה נחשבת לרוב לפחות דומיננטית מהזהב. אחת הסיבות המרכזיות למהלך היא הידוק ההיצע בשווקים הפיננסיים, בעיקר בלונדון. בנקים וגופים פיננסיים החלו להעביר מלאי מתכת לארה״ב, בין היתר כהיערכות לאפשרות של החלת מכסים או מגבלות סחר, מה שמצמצם את הזמינות בשוק המקומי.
נייק בוק 1. קרדיט: רשתות חברתיותנייקי דורכת במקום: המכסים מכבידים וסין ממשיכה להיחלש
הדוחות עקפו את הציפיות, אבל המשקיעים התמקדו בשחיקת המרווחים, בירידה החדה במכירות בסין ובמסר זהיר מההנהלה; התוצאה היא צלילה דו-ספרתית במניה ומסקנה שכנראה שהריסטארט של נייקי עדיין רחוק מסיום
מה שהיה אמור להיות עוד תחנה בדרך לתפנית בנייקי Nike Inc -11.04% הפך בתוך שעות לאיתות מטריד לגבי עומק האתגרים שעוד ניצבים בפני ענקית הספורט. למרות תוצאות טובות מהצפי ברבעון, מניית החברה נופלות בחדות ומוסיפות ירידה של
כ-11% לירידה של כ-22% מתחילת השנה. תגובת השוק הדגישה מסר ברור: הפעם המשקיעים פחות התרשמו מ-"הכאה" נקודתית של שורת הרווח, אלא בחנו את התמונה הרחבה של מרווחים נשחקים, חולשה מתמשכת בסין והיעדר תחושה של נרטיב מהפך משכנע.
הדוחות שפורסמו לאחר נעילת
המסחר ביום חמישי הציגו אומנם תוצאות מעל הציפיות, אך המספרים המרכזיים העבירו מסר מורכב. הרווח נשחק בכ-32% בעוד המכירות כמעט שלא צמחו, עם עלייה זניחה בלבד של כ-0.4%. במקביל, סין הפכה שוב לגורם המשקולת המרכזי, עם ירידה של כ-17% במכירות, והאזור הוא המשקולת הכבדה
ביותר על ביצועי החברה ברבעון.
לא סיפור התפנית שהשוק חיפש
לפי פרשנויות בשוק, משקיעים רוצים לראות שיפור עקבי במרווחים ולא רק תוצאה חשבונאית טובה מהצפי. הרקע לכך הוא הפגיעה הכפולה שממנה נייקי עדיין מתקשה להשתחרר: עלויות מכסים שהפכו למשמעותיות
יותר, ומבצעי הנחות שמטרתם לפנות מלאי מיושן, אך במקביל פוגעים ברווחיות ומחלישים את תפיסת הפרימיום של המותג.
המרווח הגולמי של החברה נשחק בכ-7% והגיע ל-40.6%, רמה שנחשבת קריטית עבור נייקי, שכן היא נצמדת בקושי לסף ה-40% הנתפס כ-"רצפה" תדמיתית ופיננסית.
המכסים וההנחות המרובות פגעו במיוחד בפעילות בצפון אמריקה, שהיא העסק הגדול ביותר של החברה. ההנהלה, מצדה, לא ניסתה לייפות את המציאות. המנכ”ל אליוט היל הודה בשיחה עם אנליסטים כי המכסים “הוסיפו רוח נגדית משמעותית” שיש להתגבר עליה, אמירה יוצאת דופן בכנותה עבור חברה
שנוטה להדגיש חזון ושיווק על חשבון קשיים תפעוליים.
- מסכמים שנה - 6 המותגים שנפלו בשנת 2025
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכסים הופכים לבעיה מבנית, לא אירוע חולף
האתגר של נייקי אינו רק עצם קיומם של מכסים, אלא מבנה שרשרת האספקה שלה. החברה מייבאת חלק משמעותי מהמוצרים מווייטנאם, אינדונזיה וסין, כאשר שיעורי המכס שצוינו עומדים על כ-20%, 19% ולפחות 25% בהתאמה. המשמעות היא שכל תזוזה פוליטית או רגולטורית יכולה להכות ישירות במרווחים, במיוחד בתקופה שבה החברה כבר נלחמת על תמחור ועל דימוי מותג לאחר תקופה ארוכה של הנחות.
