גנרל אלקטריק
צילום: Google Street View/Baris Onur

ג'נרל אלקטריק צופה שיפור במגזר האנרגיה - והמניה עולה בטרום ב-2%

המגזר רשם הפסדים בשנה האחרונה אבל החברה צופה חזרה לצמיחה "בינונית עד חד ספרתית" וכי בהמשך הרווחיות התפעולית תגיע ל"שיעור חד ספרתי גבוה", כלומר עד 9%. התאגיד הענק נמצא בתהליך ספין אוף ל-3 חברות

נתנאל אריאל |

תאגיד הענק ג'נרל אלקטריק GENERAL ELECTRIC (סימול: GE) שנמצא בתהליך ספין אוף ל-3 חברות, מפתיעה את השוק לטובה עם תחזית לשיפור תוצאות מגזר האנרגיה ועולה בטרום ב-2%.

החברה חוזרת היום על תחזיות הרווח שלה לשנה הקרובה, לרווח של 1.6-2 דולר למניה עם תזרים מזומנים חופשי של 3.4-4.2 מיליארד דולר (בוול סטריט צופים רווח של 1.94 דולר למניה ותזרים מזומנים חופשי של 3.8 מיליארד דולר). במקביל החברה אומרת כי הרווח התפעולי בעסקי התעופה שלה, מנועי הסילון והמערכות לתעופה, GE Aerospace צפוי להיות בין 5.3 ל-5.7 מיליארד דולר. ההפסד התפעולי של GE Vernova, מגזר האנרגיה הכולל גז ואנרגיות רוח, צפוי להיות בין 600 ל-200 מיליון דולר.

אבל מה שמעניין היום את המשקיעים היא תחזית ארוכת הטווח שלה, כאשר ג'נרל אלקטריק צופה שמגזר האנרגיה, GE Vernova, שבו צפוי הספין אוף (פיצול) להתבצע בתחילת 2024, יחזור לצמוח בשיעור "בינוני עד חד-ספרתי" ושולי הרווח התפעוליים יגיעו בסופו של דבר לשיעור חד-ספרתי גבוה, כלומר עד 9%.

מדובר בהחלט בהפתעה חיובית שכן בשנה האחרונה הרווחיות התפעולית של GE Vernova הייתה הפסד של 3%, וזאת בגלל הפסד של 2.2 מיליארד דולר בתחנות הרוח, כאשר מנגד עסקי ייצור החשמל המבוססים על טכנולוגיית טורבינות גז טבעי דווקא הרוויחו 1.2 מיליארד דולר.

מדובר בהחלט בשיפור ביחס לביצועים הנוכחיים. בחברה רומזים שהשינוי המשמעותי עשוי להגיע כבר בתזרים מזומנים חופשי בשנת 2024. השאלה היא כמובן איך זה יקרה. בג'נרל אלקטריק טרם סיפקו הסברים ברורים לכך, אבל לפחות על הנייר מדובר מן הסתם בהעלאת מחירים והתייעלות תפעולית.

הרווחיות התפעולית ב-GE Aerospace עמדו בשנה האחרונה על 18.3%, כאשר לפני הקורונה הם עמדו על 21%. גם שם החברה צופה שהמכירות יגדלו בשיעור "בינוני עד חד ספרתי" ושולי הרווח יגדלו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שבבי AI (AI)שבבי AI (AI)
IPO

המתחרה הסינית של אנבידיה מזנקת 500% ביום המסחר הראשון

גייסה בבורסה בסין 1.1 לפי 7.2 מיליארד והשווי קפץ ל-43 מיליארד דולר

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

מור ת'רדס של יוצאי אנבידיה היא חברת שבבי AI סינית שנהנית מתנופה עצומה על רקע הגבלות הסחר בין ארה"ב לסין. כשכור ארה"ב אוסרת על משלוח שבבי AI מתקמדים לסין. אנבידיה פיתחה שב מיוחד שלא עוקף את ההגבלות האלו. הממשל הסיני רתח - הוא רואה בכך השפלה אמריקאית, והוא דרש מהחברות הסיניות שלא לקנות שבבי אנבידיה שמהווים תחליף לשבב הבלקוול. 

אנבידיה ציפתה למכור במיל 50 מיליארד דולר בשנה בסין וזה בעצם נעלם. את הוואקום הזה ממלאות כמה חברות שבבים סיניות מור ת'רדס וקמבריקון הן הבולטות - 

מור ת'רדס המכונה "אנבידיה של סין", פתחה את יום המסחר הראשון שלה בבורסת שנגחאי בזינוק של 502% - קפיצה שהפכה אותה לאחת ההנפקות החזקות ביותר מאז רפורמות 2019. החברה, שהוקמה ב-2020 על ידי ג'יאנג'ונג ז'אנג, בכיר לשעבר באנבידיה, גייסה 8 מיליארד יואן (כ-1.13 מיליארד דולר) - ההנפקה השנייה בגודלה השנה בסין, אחרי Huadian New Energy. מניית החברה נפתחה ב-650 יואן, לעומת מחיר IPO של 114.28 יואן, והגיעה לשווי שוק זמני של 305 מיליארד יואן - 43 מיליארד דולר (לעומת גיוס לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר). 

הביקושים למניה חרגו מציפיות: החלק הקמעונאי נרשם פי 2,750 מההיצע, וההנפקה כולה משקפת אופטימיות גוברת ביכולת סין להשיג עצמאות טכנולוגית.מור ת'רדס מתמחה בשבבים לגרפיקה ולבינה מלאכותית (AI), ומשמשת חלופה מרכזית למעבדי אנבידיה, שמוגבלים כאמור על ידי סנקציות אמריקאיות. 

החברה פיתחה את ארכיטקטורת MUSA, התואמת CUDA של אנבידיה ומקלה על מעבר, ויצרה ארבעה דורות של שבבים מאז הקמתה. ההנפקה, לוותה בתמיכה ממשלתית, כולל אישור מהיר של 122 ימים מרגע הגשת הבקשה. זהו סמל נוסף למירוץ סין נגד ההגבלות, כאשר בייג'ין מקדמת חדשנות מקומית כחלק ממדיניות "עצמאות טכנולוגית".

GE AerospaceGE Aerospace
הטור של גרינברג

החברה בת ה-134 שנולדה מחדש לפני 6 שנים

GE, שלאורך המאה ה-20 יצרה והובילה את מנועי הצמיחה העיקריים של כלכלת ארה"ב, הידרדרה מאז בשל ניהול כושל. מנהל מצוין שהגיע אליה ב-2018 הפך בהדרגה את הקערה על פיה בין היתר באמצעות פיצול החברה לשלוש. מי שהחזיק במניה לפני הפיצול מורווח מעצם המהלך ומהעליות במניות שבאו בעקבותיו. ואחרי כל זה האנליסטים עדיין ממליצים עליהן כ"קנייה"



שלמה גרינברג |
נושאים בכתבה ג'נרל אלקטריק

כעת מתחילה בוול סטריט עונת הסיכומים של 2025. בתחילת השנה יצא ראש צוות יועצי שוק ההון של מורגן סטנלי בתחום ניהול השקעות, אנדרו סלימון, בתחזית אופטימית לפיה "האופטימיות חוזרת עם סיום שנת 2024 לאחר ששוק השוורים נכנס לשנתו השלישית. זאת כאשר זרימת קרנות קמעונאיות הפכה סוף סוף לחיובית יותר והאנליסטים מוול סטריט התאימו את תחזיותיהם לגבי 2025, מה שמרמז על רווחים דו-ספרתיים". 

הופתעתי אז כי הבוס של סלימון, מרק וילסון, דווקא המשיך לדבוק בתחזיותיו השליליות. אלא שסלימון צדק וכפי שקורה מאז התחיל המיזוג בין מהפכת הטכנולוגיה לכלכלת המיינסטרים ב-2009, גם 2025 הסתיימה חיובית, ואין שום סיבה שזה לא יימשך כל עוד המהפכה ממשיכה והנשיא טראמפ מטפח את MAGA. 

אני חושב ששנת 2026 תהיה "שנת המכונית האוטונומית שתתחיל להשתלט על הכבישים", לצד "שנת תעשיות החלל" שבה נראה את כלכלת החלל פורחת ולצד "שנת המעבר בבריאות מטיפול לאבחנה", מה שלדעתי יחזיר את פייזר לכותרות. כדאי לפיכך להכניס לתצפית את GE, את טסלה ואת פייזר. דעתי היא שבמהלך השנה החדשה תגיע וול סטריט סוף סוף למסקנה שטסלה היא הרבה יותר מחברת מכוניות חשמליות וש-GE חזרה לגדולתה מימי המנכ"ל האגדי ג'ק וולש ושפייזר "השתחררה מענן הקורונה".  יחד עם זאת, המשקיעים צריכים להקפיד על אסטרטגיות של "לא להיות חזירים" ושל "מעקב אישי צמוד" לפני קבלת החלטות השקעה. היום, עם ה-AI, אין שום סיבה לסמוך על אף אחד חוץ מעצמכם.

מהפך עסקי נדיר

GE, שלקראת סוף המאה ה-19 זרעה את זרעי מהפכת הטכנולוגיה הנוכחית ובמהלך מאה השנים הראשונות לחייה, לאורך המאה ה-20 ובאמצעות טכנולוגיות חדשניות, יצרה והובילה את מנועי הצמיחה העיקריים של כלכלת ארה"ב בתחומים כמו תעופה, אנרגיה, כוח, תחבורה, ציוד רפואי, מוצרי החשמל ביתיים, תקשורת, מחשוב, בידור ופיננסים ואפילו התחילה את תעשיית החלל, נקלעה לקראת סוף המאה ה-20 לסף פשיטת רגל. אבל, בהובלתו של מנהל-על ייחודי, הצליחה בניגוד לכל הציפיות, לחזור בגדול.

כעת מובילה החברה את מהפכת תעשיית החלל הצעירה שלדעתי תעצב את כלכלת המאה ה-21. לא רק שהחברה הוותיקה ביצעה מהפך עסקי נדיר, אלא היא גם הצליחה להחזיר למשקיעים בה את ערך השקעתם בריבית דריבית ונחשבת כיום, ערב יום הולדתה ה-134, כאחת ההשקעות המומלצות ביותר למשקיעים לטווח הארוך למרות העליות החדות בשנים האחרונות.