נורת'ווינד מכניסה שותף מוסדי קנדי לפורטפוליו של 8 בתי אבות בבעלותה בארה"ב לפי שווי של 250 מליון דולר
בלעדי:
קבוצת נורת'ווינד (Northwind Group) מודיעה כי קרן REIT פרטית בניהולה השלימה לאחרונה עסקה בה משקיע מוסדי מקנדה רכש 98% מפורטפוליו של שמונה בתי אבות לפי שווי של 250 מיליון דולר. העסקה הניבה למעלה מ-30% IRR למשקיעים המקוריים של נורת'ווינד בעסקה, אשר נרכשה במקור ב-2018 תמורת 182 מליון דולר מ-Prudential.
הפורטפוליו כולל שבעה בתי אבות סיעודיים עם 1,037 חדרים ונכס דיור מוגן הכולל 110 יחידות דיור. הנכסים נמצאים תחת חוזה שכירות NNN ארוך טווח בתפוסה של מעל 90% ומייצרים תזרים מזומנים משמעותי.
זוהי ההשקעה הראשונה של המשקיע המוסדי הקנדי בתחום הדיור המוגן בארצות הברית, כאשר נורת'ווינד תמשיך לספק שירותי ניהול עבור הפורטפוליו. מעבר לאיכות הגבוהה של הנכסים, אחד מהמאפיינים האטרקטיבים של העסקה היה המימון שנורת'ווינד הצליחה לסגור ב-2020 עבור הפורטפוליו בהיקף של 167 מליון דולר לתקופה של 35 שנה בערבות ממשלת ארה"ב (HUD) בריבית קבועה של כ-2.6% הנחשבת מאוד אטרקטיבית בתקופה זאת.
עסקה זו הושלמה במקביל לעסקאות אחרות שבצעה נורת'ווינד לאחרונה, ביניהן קרנות חוב בניהולה שנתנו הלוואה בסך 313 מיליון דולר לקבוצת הענק FORTRESS כנגד מגדל של 88 קומות לדירות למכירה ב-125 גריניץ' בדאונטאון מנהטן, הלוואה של 162 מליון דולר למגדל דירות למכירה בשדרה החמישית במנהטן הממותג ע"י רשת מנדרין אוריינטל והשלמת גיוס של 276 מליון דולר לקרן החוב NHDF, המתמחה במתן הלוואות כנגד נכסי דיור מוגן ובתי אבות בארה"ב, בה אלטשולר שחם וכלל ביטוח ופיננסים הם משקיעי העוגן.
- הבדלי שערוכים בין קרנות ריט סחירות ופרטיות - הזדמנות לייצר רווח?
- הצמצום הכמותי – הרוצח השקט של הפד' ממנו השוק כמעט מתעלם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רן אליאסף, מייסד ושותף מנהל בקבוצת נורת'ווינד: "מימוש הפורטפוליו, שנמכר כ-4 שנים לאחר רכישתו, הניב למשקיעים שלנו החזר שנתי ממוצע נטו (IRR) של מעל ל-30%. מאז ביצוע ההשקעה בפורטפוליו הרחבנו את הפעילות שלנו בתחום– השלמנו ייזום והקמה של בית אבות סיעודי חדש ורכשנו בשנה שעברה שישה נכסים נוספים. אנו מחזיקים כיום בבעלות על 16 בתי אבות בארה"ב ובנוסף בנינו תיק הלוואות המגובה ב-71 נכסי דיור מוגן ובתי אבות הכוללים ביחד מעל 10,000 יחידות. מכירת הפורטפוליו אפשרה לנו להציף ערך משמעותי למשקיעים שלנו, אותו יצרנו בשנים האחרונות, ולצרף שותף משמעותי תוך כוונה להמשיך ולהרחיב את ההשקעות שאנו מבצעים בתחום".
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י מבהירה שהתקפה על טייוואן הוא איום על יפן ויצדיק שימוש בכוח צבאי
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י, דחתה את הדרישה הסינית לחזור בה מהצהרותיה על טייוואן, והבהירה כי אין כל שינוי בעמדתה הביטחונית של טוקיו בנוגע למצב של איום אזורי. בכך, העמיקה טאקאיצ'י את המשבר המדיני הראשון שלה מאז שנכנסה לתפקיד בחודש שעבר.(להרחבה: לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן)
במוקד המחלוקת, התבטאות של טאקאיצ'י, שבה הצהירה כי תרחיש צבאי במיצר טאיוואן עלול להיחשב כאיום ישיר על קיומה של יפן. אמירה זו נחשבת לקפיצת מדרגה בעמדה היפנית, והיא עוררה תגובה חריפה מצד בייג'ינג שכללה צעדי ענישה כלכליים.
בסין הכריזו כי יינקטו "אמצעים חמורים" אם יפן לא תחזור בה מהאמירה, ובינתיים הוקפאו אישורי ייבוא של פירות ים יפניים, הופסקה תיירות מאורגנת מסין ליפן, וכן נעצרו אישורים להפצת סרטים יפניים בשוק הסיני. עם זאת, בייג'ינג עדיין לא איימה בפגיעה בייצוא נדירים - מהלך בעל השלכות רחבות יותר על הכלכלה העולמית.
טאקאיצ'י מצדה נוקטת קו כפול: מצד אחד היא שומרת על ניסוח כללי וזהיר ("החלטות יתקבלו בהתאם לנסיבות"), אך מצד שני אינה מוכנה להתנצל או לחזור בה. במסיבת עיתונאים הבוקר, טרם צאתה לפסגת ה-G20 בדרום אפריקה, הדגישה כי העמדה הממשלתית נותרה עקבית.
- המניות ביפן בשיא - ראשת הממשלה סנאֶה טאקאיצ'י מניעה עלייה חדה בשווקים
- האישה הראשונה שתנהיג את יפן ואיך זה משפיע על הניקיי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המפגש הקודם בין טאקאיצ'י לנשיא סין שי ג'ינפינג נערך בפסגת APEC בקוריאה הדרומית, ובמהלכו סיכמו השניים על "קידום כולל של יחסים מועילים הדדית". כעת, מתברר כי הקרע סביב טאיוואן עלול להכתיב את הטון ביחסים הבילטרליים.
