יצרן הרכב ריוויאן
צילום: צילום מסך: פייסבוק החברה

מורגן סטנלי: "ריוויאן היא מתחרה ראויה לטסלה"

לפי תאגיד הבנקאות האמריקאי מורגן סטנלי, חברת הרכבים החשמליים שהונפקה בוול סטריט לפני קצת יותר מחודש היא אחת המתחרות המשמעותיות לטסלה; בבנק מעלים את מחיר היעד של המניה מ-110 דולר ל-147 דולר
סתיו קורן |
נושאים בכתבה רכב חשמלי

עבר כמעט חודש מאז שיצרנית הרכבים החשמליים  RIVIAN AUTOMOTIVE (RIVN) יצאה ל-IPO עם מחיר הנפקה ראשוני של 78 דולר למניה,  לפי שווי של 77 מיליארד דולר (אחרי הכסף). זמן קצר לאחר ההנפקה, מחיר המניה של החברה זינק ליותר מ-165 דולר, אך מאז התקרר למקום שבו היא נסחרת כיום, קצת מעל 110 דולר.   על פי הדו"ח האחרון של תאגיד הבנקאות האמריקאי מורגן סטנלי, מחיר היעד שהם מעניקים למניה עומד על 147 דולר. הבנק ציין בדו"ח כי ריוויאן היא מתחרה ראויה לטסלה TESLA INC, וזאת על רקע רמות הייצור והאספקה ​​של החברה ברבעון הנוכחי.  מורגן סטנלי ציין את הבולטות של טנדר על R1T ורכב שטח R1S של החברה, וזאת בעקבות המחיר הזול יחסית של הטנדר, שעומד על 80 אלף דולר. כמו כן, בדו"ח צוין הקשר האסטרטגי של החברה עם אמזון שיכול לסייע להתרחבות החברה. כזכור, אמזון השקיעה בחברה 700 מיליון דולר ואף הזמינה ממנה 100,000 רכבים עד 2030 – כש-10,000 אמורים להיות מסופקים עד סוף 2022.  "לוואן המשלוח החשמלי (EDV) יש פוטנציאל לשלוט בשוק הוואנים החשמליים הצומח במהירות" נכתב בדו"ח. למורגן סטנלי תחזית שורית עבור ההזמנות של ה-EDV, על רקע המאמצים של אמזון להפוך את צי רכבי המשלוח שלה לחשמליים.  לעת עתה, מורגן סטנלי ציטטה כמה תחומי סיכון מרכזיים עבור ריוויאן, הסיכון הראשון נוגע ליכולתה של החברה להגדיל את הייצור על רקע שיבושים מתמשכים בשרשרת האספקה ​​והמחסור במהלך שנת הכספים של 2022. הסיכון השני, לפי הדו"ח הוא התחרות העזה בתחום ה-EV מצד חברות כמו טסלה.  הסיכון השלישי טמון במימון של החברה; מורגן סטנלי מעריך שהחברה תצטרך לגייס 14 מיליארד דולר נוספים בהון חיצוני כדי לממן את התרחבותה. נוסף על כך, מורגן סטנלי צופה כי Rivian תישאר עם EBITDA ותזרים מזומנים שליליים עד שנת הכספים של 2026. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
amdamd
דוחות

AMD עם תוצאות מעורבות: עקפה בהכנסות, פספסה ברווח

החברה עקפה את תחזיות ההכנסות לרבעון השני, אך פספסה בשורת הרווח. תחזית חזקה לרבעון השלישי והימור על סדרת שבבי MI350 מחזקים את הציפיות להמשך הצמיחה – למרות הפגיעה מהמגבלות על היצוא לסין; נופלת ב-5% באפטר
אדיר בן עמי |

AMD Advanced Micro Devices -7.06%  פירסמה את תוצאותיה לרבעון השני של השנה והציגה תמונה מעורבת: ההכנסות היו גבוהות מהתחזיות, אך הרווח למניה נפל מהציפיות. החברה דיווחה על רווח מתואם של 0.48 דולר למניה, על הכנסות של 7.6 מיליארד דולר. תחזיות האנליסטים עמדו על רווח של 0.49 דולר למניה והכנסות של 7.4 מיליארד דולר. מניית החברה תחילה נסחרה בעליות שערים, אך לבסוף התהפכה ועברה לירידות.


לצד התוצאות, סיפקה AMD תחזית חיובית לרבעון השלישי: הכנסות בטווח של 8.4–9 מיליארד דולר — מעל תחזיות השוק שעמדו על 8.3 מיליארד דולר. הנתונים פורסמו כשברקע ממתינים המשקיעים לדוחות של המתחרה הגדולה אנבידיה, שצפויים בהמשך החודש.


מניית AMD סיימה את יום המסחר ביציבות, אך לאחר הסגירה ירדה ב-5%. מתחילת השנה עלתה מניית החברה ב-44%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים ב-29%. לשם השוואה, מניית אנבידיה עלתה 32% השנה ו-77% בשנה האחרונה.


החברה דיווחה כי ספגה פגיעה של 800 מיליון דולר כתוצאה מהאיסור שהטיל ממשל טראמפ על מכירת שבבי MI308 לסין. מנגד, אנבידיה מחקה 4.5 מיליארד דולר מהכנסותיה ברבעון הראשון וצופה פגיעה של 8 מיליארד דולר ברבעון הפיסקלי השני. עם זאת, טראמפ שינה כיוון בחודש שעבר והסיר את ההגבלות — מה שעשוי לצמצם את הנזק ברבעונים הקרובים.


בקטגוריית מרכזי הנתונים, AMD רשמה הכנסות של 3.2 מיליארד דולר — בהתאם לציפיות ולצמיחה לעומת 2.8 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בתחום המעבדים למחשבים אישיים וניידים (מחלקת הלקוחות), ההכנסות הסתכמו ב-3.6 מיליארד דולר, לעומת תחזית אנליסטים של 2.5 מיליארד דולר בלבד.


שופיפיי
צילום: טוויטר
דוחות

שופיפיי מזנקת ב-19% לאחר תוצאות חזקות מהצפוי

פלטפורמת המסחר האלקטרוני הקנדית דיווחה על רווח נקי של 906 מיליון דולר והכנסות של 2.68 מיליארד דולר, עם צמיחה של 42% באירופה שהובילה את הביצועים הגלובליים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה שופיפיי

פלטפורמת המסחר האלקטרוני הקנדית שופיפיי Shopify 19.38%  פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני של 2025, שהיו חזקות מהצפוי – ושלחו את מניית החברה לזינוק חד של כמעט 20%. מניית שופיפיי ננעלה בבורסת טורונטו בעלייה של 22% למחיר של 213.37 דולר קנדי, מתקרבת לרמות השיא שלה מנובמבר 2021. בארה״ב מניית החברה קופצת ב-19% למחיר של 151 דולר.


החברה דיווחה על רווח נקי של 906 מיליון דולר ברבעון, לעומת רווח של 171 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. התחזיות המוקדמות הצביעו על רווח של 257 מיליון דולר בלבד. חלק משמעותי מהזינוק ברווח נבע מהכנסות חד-פעמיות על השקעות הון שבבעלות החברה, ובעיקר מרווחים על אחזקתה בחברת התשלומים Affirm.


הכנסות שופיפיי הסתכמו ב-2.68 מיליארד דולר – לעומת 2.05 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד – ועקפו את התחזיות שעמדו על 2.55 מיליארד דולר. הגידול של 31% משקף את המשך הביקוש החזק לשירותי הפלטפורמה בשווקים מגוונים. אירופה בלטה במיוחד עם גידול של 42% בהיקף הסחורות שנמכרו דרך הפלטפורמה, לאחר התאמה לשערי מטבע. הביצועים באירופה עקפו את אלו בצפון אמריקה ואסיה-פסיפיק, וממחישים את הצלחת החברה בפריסה גיאוגרפית רחבה.

מנועי הצמיחה

סגמנט פתרונות הסוחרים – החלק המרכזי בפעילות החברה – רשם זינוק של 37% בהכנסות והגיע ל-2.02 מיליארד דולר. סגמנט המנויים, הכולל את דמי השימוש הקבועים, צמח ב-17% והניב הכנסות של 656 מיליון דולר. הנתונים משקפים את הצלחת המודל העסקי של שופיפיי, המשלב גביית עמלות על עסקאות לצד תשלום קבוע לשימוש בפלטפורמה.


היקף הסחורות הכולל שנמכרו דרך שופיפיי (GMV) הגיע ל-87.84 מיליארד דולר – עלייה ניכרת מהיקף של 67.25 מיליארד דולר בשנה שעברה. מדובר במדד מפתח להערכת פעילות הסוחרים על הפלטפורמה ולכוחה של החברה בשוק המסחר העולמי.