טמו (טמו)טמו (טמו)

חברת האם של TEMU יורדת 19% בטרום לאור ירידה בהכנסות הרבעוניות

חברת PDD, חברת האם של Temu, דיווחה על ירידה של 8% בהכנסות הרבעוניות ופספסה את התחזית ב-1.2 מיליארד דולר

רן קידר |
נושאים בכתבה Temu

חברת המסחר האלקטרוני הסינית PDD Holdings, PDD -4.95%  המפעילה את פלטפורמת Temu, דיווחה על הכנסות רבעוניות נמוכות מהצפוי, על רקע קשיים בשוק המקומי והבינלאומי. החברה, שמניותיה נסחרות בארה"ב, רשמה ירידה של למעלה מ-19% במסחר המוקדם.

החברה דיווחה על הכנסות של כ-13.8 מיליארד דולר ופספסה את התחזית בכ-1.2 מיליארד דולר.

קשיים בסין ובעולם כולו

הזרוע המקומית של החברה, Pinduoduo, מתקשה, וזאת למרות הנחות  משמעותיות מקמעונאים ותמריצים ממשלתיים. Pinduoduo מתמקדת בקנייה קבוצתית ובמסחר חברתי. היא מחברת צרכנים ישירות לחקלאים ויצרנים, ומציעה מחירים נמוכים דרך מודל "רכישה קבוצתית" שבו משתמשים חולקים דילים ברשתות חברתיות כמו WeChat. לאור הבעיות בייצוא בעקבות המכסים, התחרות בשוק הסיני רק מתגברת והתחרות מצד Alibaba Alibaba -2.33%   ו-JD.com JD.com -2.95%  פתחו במלחמת מחירים ממושכת כדי למשוך לקוחות. פינדוודוו לא לבד היות וגם עליבאבא פספסה את תחזית ההכנסות. לעומתן, JD.com הצליחה להכות את התחזית, עם זינוק של 16% בהכנסות שעמדו על 41.5 מיליארד דולר ועם עלייה של 49% ברווח למנייה. הזינוק של JD.com מגיע בזכות תכנית ממשלתית שמעודד צריכה של מכשירי חשמל ואלקטרוניקה. 

שתי זרועות המסחר של PDD, Pinduoduoו-Temu מתבססות על רשת ספקים רחבה כדי להציע מוצרים במחירים תחרותיים. ו

Pinduoduo ו-Temu נשענות על רשת הספקים הרחבה של PDD בסין כדי להציע מוצרים במחירים תחרותיים. עם זאת, ההכנסות ברבעון שהסתיים ב-31 במרץ הסתכמו בכ-95.7 מיליארד יואן (כ-13.3 מיליארד דולר), לעומת תחזית אנליסטים של 102.5 מיליארד יואן. הרווח הנקי צנח ב-47% ל-14.7 מיליארד יואן, לעומת 28 מיליארד יואן בתקופה המקבילה אשתקד.

מלחמת הסחר עדיין מכה גלים

בזירה הבינלאומית, ההסלמה במכסים בין ארה"ב לסין, לצד ההפוגה הזמנית של 90 יום, יצרה אי-ודאות משמעותית. אמנם לאחרונה, ארה"ב הקלה על שיעורי המכס עבור סחורות מסין בשווי נמוך מ-800 דולר תחת פטור ה"דה מינימיס", והדבר איפשר ל-Temu לשמור על מחירים נמוכים. אבל העתיד עדיין אינו ברור ושינויים במדיניות הסחר העולמית עלולים לאלץ את Temu להעלות מחירים בעתיד.

מנכ"ל החברה, צ'ן לי הסביר, "ברבעון הראשון של 2025 השקענו רבות באקוסיסטם של הפלפטורמה שלנו כדי לתמוך בסוחרים ובצרכנים לאור השינויים התכופים בסביבה החיצונית. ההשקעות האלו הכבידו על הרווחיות שלנו בטווח הקצר".

על פי דיווחים, החברה משקיעה באסטרטגיה חדשה בחוות עופות ופירות ים וכן מכניסה בקרה דיגיטלית על גידולי פפאיה.

מאז תחילת השנה מניית PDD עלתה בכ-23% והיא כמעט הצליחה לחזור לשיא שלה, לאחר שירדה דרמטית בתחילתה של מלחמת הסחר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה