מטא מפתיעה לטובה: המניה היחידה מבין "שבע המופלאות" שלא צונחת ב-2025
בעוד שהשוק סובל מירידות בעקבות חוסר הודאות, חברת הבינה המלאכותית והרשתות החברתיות של מארק צוקרברג מצליחה לשמור על יציבות
בעוד מניות הטכנולוגיה הגדולות חוות טלטלה חדה מאז תחילת 2025, מניית מטא Meta Platforms 0.4% מצליחה לבלוט לחיוב ולהימנע מצניחה חדה כמו שאר חברי "שבעת המופלאים" - קבוצת החברות שהובילה את שוק המניות בשנים האחרונות. מטא
היא היחידה בין השבע שלא רשמה ירידה מתחילת השנה, בעוד שאפל Apple -0.27% , מיקרוסופט Microsoft Corp 1.03% , אמזון Amazon.com Inc. -0.65% , גוגל Alphabet -2.43% ,
אנבידיה NVIDIA Corp. -1.55% וטסלה Tesla -1.01% צנחו בשיעורים שנעים בין 9% ל-45%.
על פי אנליסט הטכנולוגיה דן איבס מ-Wedbush, היתרון המרכזי של מטא טמון בכך שאינה
מושפעת ישירות ממלחמת הסחר או מהגבלות על כלכלה הסינית. חברות כמו טסלה ואמזון תלויות בשוק הסיני - טסלה ממוקדת במכירות בסין, בעוד שאמזון נשענת על ספקים סינים למוצריה. בנוסף, חששות מהאטה כלכלית בארה"ב על רקע מכסי היבוא של הנשיא דונלד טראמפ עשויים להשפיע על רכישת
שבבים מצד חברות כמו אנבידיה. לעומת זאת, מטא נהנית מיציבות יחסית בתחום המדיה החברתית, ללא תלות בשוק הסיני או ברגולציה על סחורות.
טסלה לצורך העניין ירדה ב-43% מתחילת השנה. המכירות שלה בשווקים רבים בעולם בירידה, במקביל ההשפעות על שוק הרכב בגלל מלחמת הסחר והביטול הצפוי של הסובסידיות לרכבים חשמליים הם גם איום על טסלה, וכל זה מביא את האנליסטים והמשקיעים לחישוב מסלול מחדש. מיקרוסופט ירדה בכ-9% מתחילת השנה, לאחרונה דווח כי החברה מתנגדת למדיניות הגבלת היצוא של שבבי בינה מלאכותית, ותנסה לשכנע את טראמפ לשנות את עמדתו בנושא. החברה טענה כי ההגבלות על השבבים, המשמשים במרכזי נתונים לאימון מודלים של בינה מלאכותית, עלולות להוביל בסופו של דבר את בעלות הברית של ארה"ב לפנות לסין. במקביל, מיקרוסופט חווה האטה בצמיחת של שירותי הענן Azure בעקבות התחרות מ-AWS וחברות נוספות.
מלבד היתרון האסטרטגי שלה, מטא גם רשמה ביצועים חזקים ברבעון הרביעי של 2024, בשונה מחלק מהחברות השייכות ל"שבע המופלאות", ההכנסות והרווחים של החברה עלו מעבר לציפיות השוק, עם צמיחה של 50% ברווחים בהשוואה לאותה תקופה אשתקד. בנוסף,
חטיבת האפליקציות של מטא, הכוללת את אינסטגרם, פייסבוק ו-וואטסאפ, הגדילה את הכנסותיה בכ-7 מיליארד דולר בהשוואה לשנה הקודמת, תוך תוספת של כ-7 מיליארד דולר לרווח התפעולי. אנליסטים בשוק מציינים כי השקעותיה של מטא בטכנולוגיות חדשות מחזקות את ביצועי החברה דווקא בתקופה
של אי-ודאות כלכלית. בעוד שענקיות טכנולוגיה אחרות מתמודדות עם האטה בצמיחה, מטא ממשיכה להציג ביצועים מרשימים ולשמור על יציבות, לפחות בשלב זה.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- מטא רוכשת את Limitless, המפתחת מוצרי AI לבישים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מטא ברבעון הרביעי
מטא פרסמה דוחות חזקים לרבעון הרביעי, עם רווח למניה של 8.02 דולר
- גבוה בהרבה מתחזיות האנליסטים שעמדו על 6.76 דולר. ההכנסות הסתכמו ב-48.4 מיליארד דולר, 21% יותר מאשתקד ויותר מהתחזית של 47 מיליארד דולר. שני הגורמים המרכזיים שהובילו לצמיחה בהכנסות היו עלייה של 6% במספר הפרסומות שהוצגו למשתמשים, לצד עלייה של 14% במחירי הפרסומות.
עם זאת, התחזית לרבעון הראשון של 2025 הייתה מתונה יחסית - בטווח של 39.5 עד 41.8 מיליארד דולר, עם גידול של 12% בלבד לעומת השנה הקודמת, כאשר תחזיות האנליסטים ציפו ל-41.7 מיליארד דולר. מטא צופה שההוצאות השנתיות שלה יסתכמו ב-117 מיליארד דולר, 22% יותר מ-2024, לעומת
ציפיות של 111 מיליארד דולר. מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, כבר חשף בפוסט בפייסבוק כי הוצאות ההון לשנת 2025, במיוחד בתחום הדאטה סנטרים לבינה מלאכותית, ינועו בין 60 ל-65 מיליארד דולר - קפיצה שנתית של 59%.
שווי השוק של מטא עומד על 1.524 טריליון דולר. כאשר מניית החברה עלתה מתחילת השנה בכ-3%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים ב-25%. מכפיל הרווח שלה הוא 25 ומכפיל הרווח העתידי 21.
- 3.אנונימי 19/03/2025 05:45הגב לתגובה זומטא ירדה 25% נכון ל19.3 בערך כמו כל 7 המופלאות למה לבלשט
- 2.אתם רציניים ירדה מ740 ל590 (ל"ת)אנונימי 11/03/2025 22:58הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 11/03/2025 18:32הגב לתגובה זוארהב בחדלות פרעון חוב ענק לסין.סין בדרך לפלוש לטייוואן המקום בו מיוצרים השבבים. TSMCלכולם ברור מפולת מחירי המניות רק החלה.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
