פרסום ראשון

עכשיו זה סופי בהחלט: תקציב הפרסום של עיריית תל אביב יטופל במקאן אריקסון

לאחר חצי שנה, במהלכה אף הוחלף דובר העירייה נפלה בעיריית תל אביב ההחלטה הסופית. לשלב הגמר במכרז הגיעו גם זרמון גולדמן ויהושע TBWA
משה בנימין | (8)

ברקע לציפיות הקודרות המיוחסות לשוק הפרסום ברבעון האחרון של 2011 מקאן אריקסון מקבל בשורה מעודדת מכיוון עיריית תל אביב שהחליטה סופית כי משרד הפרסום המטפל בתקציב זכה במכרז וימשיך להחזיק בו. לשלב הגמר של המכרז הגיעו גם זרמון גולדמן DDB ויהושע TBWA. משרד נוסף שהשתתף במכרז בתחילת דרכו היה אדלר חומסקי.

כזכור, החל המכרז על תקציב הפרסום שעתיד לעמוד על 8 מיליון שקלים לפני כחצי שנה, בתקופת כהונתו של דובר העירייה הקודם הלל פרטוק. במהלך תקופה זו פרש פרטוק מתפקידו ועבר לשמש כדובר משטרת ישראל. מהלך זה עיכב את המשך המכרז עד למינוי מחליפו של פרטוק, גידי שמרלינג.

תחלופת הדוברים בעיריית תל אביב לא הייתה הדבר היחיד שעיכב את המכרז. בתחילתו הועלו טענות על ידי המשרדים המתמודדים על כך שתנאי המכרז נוקשים ולמעשה מתאימים למידותיו של מקאן אריקסון בלבד, ובמידת מה לאדלר חומסקי.

הדרישות הוגדרו בזמנם כ'מוגזמות ולא הגיוניות' על ידי זרמון גולדמן ולא רק על ידם אלא גם מכיוון אדלר חומסקי שביקש להגמיש חלק מהסעיפים. הסעיפים שהיוו את המכשוליים העקריים במכרז נגעו לדרישת העירייה שבמשרדים תפעל יחידה המעניקה שירותי פרסום ב-MOBILE, יחידות SOCIAL, בניית אתרים ותחזוקתם, מחלקות SEM, אנליטיקס ו-SEO מוסמכות גוגל ובנוסף מחלקה המעניקה שירותי מיתוג. כל אלו אמורים להיות יחידות פנימיות של המשרד כאשר שירות דרך חברות חיצוניות לא עומד בתנאי המכרז. עוד דרשה העירייה במכרז כי במשרד תהיה מחלקת תוכן שיווקי. מאוחר יותר נענו בעיריית תל אביב לטענות שהוצגו בפניהם על ידי המשרדים והגמישו את תנאי המכרז, כך שזרמון גולדמן שהודיע כי יפרוש ממנו התרצה ונשאר במירוץ לתקציב. פרשיה נוספת שליוותה את המכרז צצה בשלב השוואת ההצעות הכספיות של המשרדים המתמודדים, כאשר בעיריית תל אביב נוכחו לדעת כי זרמון גולדמן ומקאן אריקסון מחזיקים בהצעות כספיות זהות. זאת מעצם העובדה שזרמון גולדמן רוכש את המדיה עבור לקוחותיו באמצעות חברת רכש המדיה של קבוצת מקאן - יוניברסל מקאן. בעיריית תל אביב זימנו לפני כחודש וחצי את שני המשרדים לשימוע כדי לברר את הסוגייה.

בשנת 2011 עמד תקציב הפרסום של עיריית תל אביב על כ-8 מיליון דולר במחירי מחירון, כך על פי נתוני יפעת בקרת פרסום. בפועל מדובר בתקציב פרסום הנאמד בכ-13 מיליון שקלים.

את תגובת העירייה לא ניתן היה להשיג עד למועד פרסום הידיעה

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אילן 20/11/2011 22:47
    הגב לתגובה זו
    ענף הפרסום בארץ מתחלק באופן הבא: מקאן.... וכל השאר
  • יואב 21/11/2011 10:42
    הגב לתגובה זו
    החיים בסרט...ההתבשמות מהעבר היפה, ההווה הפתאטי, הדעיכה שרק מתעצמת. סוף תקופה
  • 6.
    רון 20/11/2011 19:42
    הגב לתגובה זו
    כל מי שמסתובב בתעשיה ידע שהמכרז הזה לא יגמר בשום מקום אחר...חבל שהעבדתם את העובדים שלכם לחינם
  • 5.
    מקקו 20/11/2011 19:28
    הגב לתגובה זו
    נכון למקאן קריאטיב מלהיב לרכבת התחתית ולהשכרת האופניים ...... איזו שמחה .....רבה בדיחה חזקה ביותר ל- ט.א.ל.נ.ט.י.ם
  • 4.
    מישל 20/11/2011 16:44
    הגב לתגובה זו
    זה נחמד לראות אותם מזיעים על ניוטרל
  • 3.
    סופרייז 20/11/2011 16:43
    הגב לתגובה זו
    כאילו ...דהה.
  • 2.
    לא ברור איך זרמון גולדמן ממשיכים לקנות במקאן (ל"ת)
    יוסף 20/11/2011 15:20
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גורי בנאי 20/11/2011 14:40
    הגב לתגובה זו
    זה היה שקוף , כל התעשייה דיברה על זה שהמכרז היה " תפור " למקאן. בושה וחרפה של מכרז. יאללה זרמוןןןן