הפרס עומד על 40 מיליון שקלים: תקציב הפרסום של מפעל הפיס יוצא למכרז
תקציב הפרסום של מפעל הפיס, מוסד ההגרלות של ישראל המרכז בידיו היקפי פרסום מהגדולים במשק יוצא למכרז. כיום מטופל התקציב על ידי אדלר חומסקי, גיתם BBDO ובחלקו מנוהל באופן עצמאי על ידי מפעל הפיס. תקציב מפעל הפיס נחשב לאחד הגדולים בשוק הפרסום. ב-2010 עמד התקציב על כ-47 מיליון דולר במחירי מחירון. בפועל מדובר בסכום של כ-55 מיליון שקלים, סכום בהחלט לא מבוטל. דרישות הסף של המכרז הופכות אותו לכזה המיועד לבעלי 'מידות גדולות בלבד'. יותרו להשתתף במכרז רק משרדים אשר במהלך 2010 עמדו בעיקף פעילות (שלא במחירי מחירון) של 120 מיליון שקלים. סעיף זה מותיר את העוגה בידיים של צמרת משרדי הפרסום בארץ. בנוסף דורש המכרז של מפעל הפיס כי המשרדים המשתתפים יהיו כאלו שטיפלו ו/או מטפלים, לפחות שנתיים מתוך שלוש השנים האחרונות, לכל הפחות בלקוח אחד, שיש לו תקציב פרסום של 20 מיליון שקל בפועל (ללא מע"מ, ובאישור רו"ח, לא עפ"י דו"ח יפעת). עוד בתנאי המכרז: משרד הפרסום צריך להיות בעל וותק וניסיון של 5 שנים לפחות בתחום הפרסום, או שמנהלי משרדו או בעליו הם בעלי וותק של לפחות 7 שנים בתחום הפרסום. לזכות מפעל הפיס ייאמר כי למכרז זה לא נדרשו משרדי הפרסום להגיש סרטים והמפעל יסתפק בסטורי בורד של ההצעה הקראטיבית/אסטרטגית. שלב המצגות של המשרדים אמור להתחיל בשבוע הראשון של ספטמבר. סמנכ"ל השיווק של מפעל הפיס, דורון אנגל אומר לאייס: "אנחנו מייחסים חשיבות גבוהה מאוד לביצועי המשרד ומודעים למגבלות הקיימות כשמנהלים בריף ללא דיאלוג עם הלקוח - אין לנו עניין שמשרדים ייכנסו להיסטריה ולכן גם הדגשנו שאין צורך בסרט אלא בסטורי בורד בלבד". בחינת ההצעות תחולק למספר שלבים: לאחר עמידה בדרישות הסף תיבדק איכות ההצעה של משרד הפרסום אשר תהווה 85% מהסיכום הכללי. 65% מהצעת האיכות תבדוק את הפרמטרים הבאים: תמהיל תקציבי הפרסום והלקוחות, יכולת קריאטיבית ברמה גבוהה במכלול המדיות ובתחומים הבאים: טלוויזיה, עיתונות, רדיו, שילוט חוצות, עלונים, פלקטים ודברי דפוס אחרים. עוד בחלק זה של המכרז תבחן ייכולת קריאטיבית של המשרד בפעילות ברשת (אינטרנט, רשתות חברתיות). Case Study - בחינת תהליך עבודה שלם לקמפיין לשני לקוחות שונים - החל מניתוח אסטרטגי ופלנינג, פתרונות קריאייטיב ומדיה, ביצועים ותוצאות, כמו גם התרשמות מהנהלת המשרד, הצוות המקצועי המוביל ומהצוות הממונה על התקציב. שלב ב' שיכלול 35% בקטגוריית האיכות יכלול את הבריף עם דגש על ניתוח וחשיבה אסטרטגית ובריף קריאטיבי. עוד יעניק מפעל הפיס בשלב זה את הציון לפרזנטציות של המשרדים עם התייחסות לכל הפרמטרים במצגת. המחיר יהווה רק כ-15% מהמכרז מה שהופך אותו לחריג בנוף המכרזים הממשלתיים שנוטים לעמוד על יחס שמקנה משקל יתר להצעת המחיר. בשלב זה ייבדק אחוז ההנחה המוצע מסך תקציב המדיה שהוזמנה באמצעות המשרד במהלך שנה קלנדרית לתקציב עד 40 מיליון שקלים (לא כולל מע"מ) ואחוז ההנחה המוצע מסך תקציב המדיה שהוזמנה באמצעות המשרד, במהלך שנה קלנדרית לתקציב מעל 40 מיליון שקלים (לא כולל מע"מ). הצעות המשרדים ידורגו על-פי תוצאות שקלול פרק האיכות והמחיר כאשר ייבחרו כפי שזה מנוהל כעת 2 משרדים מתוך הניגשים למכרז אשר הצעותיהם נמצאו מדורגות במקום הראשון והשני ואלו יוכרזו כזוכים. תקופת ההתקשרות של הזוכים עם מפעל הפיס תניח בחלקם את התקציב הנחשק לתקופה של 5 שנים, המורכבת משנת ניסיון עם אפשרות להארכה לשנתיים נוספות ואופציה לעוד שנה, ובתום השנה אופציה לשנה נוספת.
- 2.דורון מלניק? (ל"ת)הג'ינג'י 10/07/2011 08:31הגב לתגובה זו
- 1.אראלה 10/07/2011 01:38הגב לתגובה זו"... רציתי לבשר לכם שהפסדתם את התקציב" אין, אין על הנאמנות בתחום הפרסום