אופטימיים: 'זניט מדיה' צופה צמיחה שנתית של בין 4.6% ל-5.2% בפרסום העולמי; הדיגיטל יצמח פי 3 מכל הענף
לאחר התאוששות גלובלית חזקה שהסתכמה ב- 4.9% השנה, צפויה המשך צמיחה שנתית שתנוע בין 4.6% ל- 5.2% במשך 3 השנים הקרובות (2011 עד 2013). סך ההשקעה בפרסום בעולם בשנת 2012 צפוי לעבור את השיא שנרשם בשנת 2008. כך עולה מדו"ח המדיה השנתי שמפרסמת היום החברה הבינלאומית זניט מדיה.
עוד מעיקרי הדו"ח: שווקים מתפתחים צפויים להמשיך ולגדול בקצב מהיר יותר משווקים מפותחים. שווקים מתפתחים יהיו אחראים ל- 35.9% מסך ההשקעה בפרסום בשנת 2013, וזאת בהשוואה ל- 31.5% בשנת 2010.
סך ההשקעה בפרינט (עיתונות ומגזינים) צפוי לרדת ב- 2% בין השנים 2010 ו- 2013. תחומי הטלוויזיה, קולנוע ופרסום חוצות צפויים לצמוח יותר מסך צמיחת ענף הפרסום הודות לחידושים ושיפורים טכנולוגיים. הדיגיטל לעומת זאת, צפוי לצמוח בקצב הגבוה פי 3 מקצב הגידול של ענף הפרסום. בתחום הדיגיטל, קטגוריית הווידאו והפרסום ברשתות חברתית הינן הקטגוריות "הלוהטות".
כאמור, זניט מדיה צופה המשך התאוששות בענף הפרסום העולמי בקצב קבוע יחסית במהלך 3 השנים הקרובות בטווח שבין 4.6% ב- 2011 ל- 5.2% בשנים 2012 ו- 2013. כמובן, להמשך ההתאוששות אורבות סכנות לא מעטות בדמות החוב הגבוה של מדינות מפותחות, שיעור אבטלה גבוה בארה"ב, חשש מחדלות פירעון בשוק האירופי, וצמצום בהוצאה הציבורית.
בשנים האחרונות היו פערים גדולים בין קצב הגידול של שווקים מפותחים לבין שווקים מתפתחים, כאשר קצב הגידול בשווקים מתפתחים היה גבוה יותר מאשר שווקים מפותחים. זניט מדיה צופה שפערים אלו ימשיכו להתקיים. כך לדוגמא, שיעור הצמיחה ביפן בין השנים 2010 ל- 2013 צפוי לעמוד על 5%, צפון אמריקה תצמח ב- 9% ואילו גוש מערב אירופה יגדל ב- 10%. בה בשעה, ענף הפרסום באמריקה הלטינית יגדל ב- 26% מרכז ומזרח אירופה ב- 31% והמזרח הרחוק (ללא יפן) ב- 36%. "שאר העולם" (אפריקה והמזרח התיכון כולל ישראל) צפוי לצמוח ב- 24%. נתח השווקים המתפתחים (ללא צפון אמריקה, מערב אירופה ויפן) מכלל העוגה צפוי לעמוד בשנת 2013 על 35.9% בהשוואה ל- 31.5% אשתקד.
ניתן לחלק את 10 שווקי הפרסום המפותחים ל- 4 קבוצות מרכזיות: יפן, שכפי שצוין לעיל, צפויה לצמוח ב- 5% בין השנים 2010 ל- 2013 כאשר מדינה זו סובלת מבעיית דפלציה וחוב ציבורי עצום. ארה"ב והשווקים הגדולים במערב אירופה (צרפת, גרמניה, איטליה ואנגליה) צפויות לצמוח בקצב מאכזב של 7% עד 9% במהלך 3 השנים הקרובות כתוצאה מבעיית חובות, אבטלה והוצאה ציבורית מנופחת. אוסטרליה וקנדה עברו בהצלחה את מיתון 2009 בעיקר הודות לקשרי מסחר מפותחים עם מדינות המזרח הרחוק והן צפויות לצמוח בשיעורים מרשימים של 17% עד 19%. שווקים מתפתחים כגון ברזיל וסין יגדלו בקצבים של 31% ו- 51%, בהתאמה.
משמעות שיעור הגידול הדרמטי של סין הוא שמדינה זאת תעקוף את גרמניה ותהפוך להיות שוק הפרסום השלישי בגודלו בעולם כבר במהלך 2011. נכון להיום, גודל ענף הפרסום בסין הוא כ- 50% מזה של יפן (מספר 2 בעולם), אבל הוא צפוי להיות 75% כבר ב- 2013. השוק הרוסי צפוי להיכנס לרשימת 10 הגדולים כבר במהלך 2012 וידחק את השוק הקנדי מרשימה זאת. כך שבשנת 2013, השוק הרוסי יתפוס מקום 8, לפני איטליה ואוסטרליה.
למרות תחזיות קודרות קודמות, המדיום הטלוויזיוני מציג הצלחה יוצאת דופן במהלך 5 השנים האחרונות בהשוואה לאמצעי מדיה מסורתיים אחרים. מסכים גדולים ואיכותיים יותר, מגוון רחב יותר של ערוצים דיגיטליים ונוחות השימוש באמצעי DVR הובילו לזה שיותר אנשים צופים יותר זמן בטלוויזיה. נתח הטלוויזיה מכלל העוגה העולמית צמח מ- 37.1% בשנת 2007 ל- 40.7% בשנת 2010 ויגדל ל- 41.8% עד 2013.
נתח האינטרנט בעוגה הגלובלית ממשיך לגדול בקצב מרשים: מ- 14.0% השנה ל- 17.9% בשנת 2013. נתח הפרסום בפורמט Display (או באנרים מסורתיים) צנח מ- 36.2% בשנת 2006 ל- 33.6% בשנת 2009, אבל ההצלחה של פורמט הווידאו והמדיה החברתית הפכו את הקערה על פיה ונתח ה- Display אשר עמד בסוף 2010 על 33.9% וצפוי לצמוח עד ל- 35.0% בשנת 2013.
חן גרנות, מנהל המחקר בזניט מדיה: "ב-2010 הציג סטיב ג'ובס את פורמט ה- iAd המאפשרת למשתמשי iPhone לצפות בפרסומות אינטראקטיביות, כאשר פונקציונאליות ממשק הפרסומת זהה לממשק המשתמש של הטלפון עצמו, דבר שהופך את השימוש ב- iAd למהלך אינטואיטיבי ביותר. ייתרה מכך, הצפייה בפרסומת אינה מאלצת את המשתמש לצאת מיישומי הטלפון בהם הוא נמצא באותה נקודת זמן. מהלכים מסוג זה יאיצו את התפתחות הפרסום בסלולר תוך כדי רענון האופן בו צרכנים תופסים פרסומות רגילות ויהפוך את הצפייה בפרסומת לחוויה חיובית ומהנה יותר".
ענף המדיה בישראל: שנת 2010 שנת היציאה מהמיתון והשנה בה ענף הפרסום הציג התאוששות מרשימה. ענף הפרסום בישראל התרחב בשיעור של 5.9% לרמה של 945$ מיליון.
אלון הוכדורף, מנכ"ל משותף זניט מדיה מציין "שבהלימה לקורה בעולם, גם עוגת הפרסום המקומית גדלה בשנת 2010, כאשר היקף ההשקעה בכלל אמצעי המדיה גדלה ב- 5.9%." ממשיך הוכדורף ואומר שהמסך הטלוויזיוני, המסך האינטרנטי והשילוב של השניים מהווים בעצם את מנוע הצמיחה המרכזי של ענף המדיה בישראל".
כך או כך, שיעור הגידול של השוק הישראלי (5.9%) גבוה מזה העולמי (4.9%) ומשווקים מפותחים אחרים כגון ארה"ב ומערב אירופה, אך בפיגור בהשוואה לשווקים מתעוררים כגון המזרח הרחוק, מזרח אירופה ואמריקה הלטינית. בדומה לעולם, תחום האינטרנט ממשיך בצמיחתו המהירה והוא הגיע השנה לנתח של 18.1%, כאשר שיעור זה גבוה מהממוצע העולמי העומד על 14.0%, או במילים אחרות, נתח האינטרנט בישראל גבוה ב- 30% מנתחו העולמי.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

הממשלה אישרה תכנית לפיתוח מטרופולין באר שבע בכמיליארד שקלים
בהחלטת ממשלה להזנקת באר שבע והנגב בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אושרה תוכנית אסטרטגית לחיזוק ופיתוח מטרופולין באר שבע בהשקעה כוללת של כמיליארד שקל
בהחלטת ממשלה להזנקת באר שבע והנגב בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אושרה תוכנית אסטרטגית לחיזוק ופיתוח מטרופולין באר שבע בהשקעה כוללת של כמיליארד שקל. ההחלטה גובשה במסגרת עבודת מטה של משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר ועתידה לתמוך בהעתקת מחנות צה״ל לנגב, לשפר את התשתיות, איכות החיים וההזדמנויות עבור תושבי הנגב, המשרתים ומשפחותיהם.
ההחלטה מהווה אבן יסוד לשינוי היסטורי שעתיד לעצב את פני הנגב לדורות הבאים. ההחלטה כוללת השקעה של כמיליארד שקלים ומתמקדת בארבעה תחומים מרכזיים: צמיחה כלכלית, פיתוח תשתיות תחבורה, שיפור איכות החיים והביטחון האישי, וחינוך והון אנושי. בתחום הצמיחה הכלכלית, יושקעו כ-200 מיליון שקל בפיתוח האקו-סיסטם הקיים בין האקדמיה, התעשייה והצבא. במסגרת זו יוקם מרכז מו"פ דואלי יישומי בשיתוף מפא"ת, ייפותחו תחומי החדשנות והסייבר, יושקעו משאבים בתעסוקה ותיירות ופיתוח העיר העתיקה כמוקד תיירות ומגורי צעירים.
בתחום התחבורה, יושקעו תקציבים משמעותיים בפיתוח תשתיות תחבורה מתקדמות, לרבות תכנון והקמה של רכבת קלה בבאר שבע, הכוללת תוואי לבית החולים החדש שיוקם בעיר, בהתאם לצרכי עיר מטרופולינית ותיתן מענה לגידול הדמוגרפי הצפוי. בתחום איכות החיים והביטחון האישי, יושקעו כ-500 מיליון שקלים בשיפור ביטחון הפרט, לרבות הקמת תחנת משטרה חדשה, הרחבת משל"ט דרום, פיתוח תשתיות טכנולוגיות מתקדמות להתמודדות עם אתגרי המרחב.
בנוסף, יושקעו משאבים בתחום הבריאות בדגש על הגדלת מספר הפסיכולוגים ומקצועות הפרא-רפואיים, וכן בהתחדשות עירונית, תרבות וספורט, כולל תכנון מכון ווינגייט בבאר שבע והקמת מבני ציבור בעיר. בתחום החינוך וההון האנושי, יושקעו כ-120 מיליון שקלים בפיתוח החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, ובהשכלה הגבוהה, תוך דגש על מקצועות טכנולוגיים, קידום מצוינות והקמת מרכז רשותי למקצועות ה-STEM.
- אושרה תוכנית ההתחדשות בבאר שבע: פוטנציאל לכ-17 אלף דירות חדשות
- אנבידיה משלשת את מרכז הפיתוח בבאר שבע: מאות משרות חדשות בדרום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״אנחנו מביאים היום לממשלה תוכנית סיוע גדולה לבאר שבע, בסך של למעלה ממיליארד שקל. זה כולל חיזוק בתחומים רבים שהם חשובים לאזרחי באר שבע: רכבת קלה, עזרה בסייבר, במו"פ, בפיתוח, בפרנסה. הפעולות שלנו יביאו לחיזוק של כל אזור הנגב. זה תואם את התוכנית שאני מוביל מזה שנים, יחד עם חבריי לממשלות ישראל, לחזק את הדרום על ידי השילוב המוצלח של תשתיות ממשלתיות ועידוד הסקטור הפרטי״.
