"תחנה פה ליד השקע החשמלי": Better Place משיקה את החניון החשמלי הראשון בארץ
חברת Better Place ישראל, המקדמת את פריסת רשת ההטענה, אשר תאפשר שימוש המוני בכלי רכב חשמליים, הציגה היום את עמדת הטעינה אשר פותחה בישראל ועתידה לשמש את תשתית ההטענה של החברה בישראל ובעולם.
מנכ"ל החברה בישראל, משה קפלינסקי, הציג בחניון הסינמה סיטי שבמתחם גלילות, את החניון החשמלי הראשון בישראל, את עמדות הטעינה ותהליך הטעינה של רכב חשמלי. לפני מספר חודשים הכריזה החברה על תחילת תכנון הפיילוט בישראל, אשר יהווה את מוקד הפריסה הראשון בעולם לתשתית של Better Place.
החברה החלה בפיילוט פריסת הרשת בישראל עם מספר עיריות ביניהן תל-אביב, חיפה, כפר סבא, חולון, ירושלים ועוד, ונמצאת עתה בשלב התכנון לפריסת התשתית במקומות ציבוריים בערים השונות. במסגרת הפיילוט חתמה החברה הסכם עם חניוני "אחוזת חוף" וסיימה את פריסת התשתית בחניון בזל, בית אירופה, אקסלרוד, בית IBM ועוד. בכל חניון תוכננה ובוצעה פריסה של תשתית לעמודי טעינה, תכנון יצור והתקנה של לוח חשמל ופריסה של כבלי חשמל מהלוח אל עמודי הטעינה. פריסת התשתית נעשתה בתאום מלא ובשיתוף פעולה עם חברת החשמל, תוך הקפדה על כללי הבטיחות.
עמדת הטעינה היא חלק מתשתית ההטענה של Better Place שמהווה חלק עיקרי במודל הפתרון של החברה להפסקת התלות העולמית בנפט ומעבר המוני לתחבורה חשמלית. התשתית של Better Place כוללת עמדות טעינה, תחנות החלפת בטרייה ומרכז שליטה ובקרה ארצי, אשר מתכנן את צריכת האנרגיה של הרכב והמערכת כולה.
עמדות הטעינה הייחודיות של Better Place פותחו בישראל בשיתוף פעולה עם החברה הישראלית "נקודה די.אם עיצוב וטכנולוגיות". בפיתוח העמדה עמדו מספר שיקולים מרכזיים שבראשם: בטיחות, חווית המשתמש, יכולת פריסה המונית, תחזוקה, עלות העמדה והצורך לשלב את העמדה בסביבה ובנוף האורבני.
העמדה עומדת בסטנדרטים בינלאומיים והיא מהעמדות היעילות ביותר הקיימות היום בהיבט גודל העמדה ויכולותיה. העמדה בעלת שני שקעים חיצוניים ומאפשרת טעינה בו זמנית של שני רכבים. עמדות הטעינה עתידות להיפרס בישראל, דנמרק, אוסטרליה, קליפורניה, הוואי ובכל המדינות הנוספות בהן Better Place תפרוס את התשתית שלה.

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.