מחפשים חלופות לשוק הדולרי: מכון היצוא משיק תוכנית מיוחדת לייצוא לשווקים מתעוררים
מכון היצוא, המציין בימים אלה יובל לייסודו, משיק תוכנית מקיפה וראשונה מסוגה שמטרתה להגדיל את מעגל היצואנים ואת חשיפת התעשייה הישראלית בשווקים המתעוררים. מדובר בתוכנית שהיקפה 30 מיליון שקל והיא תתפרש על פני שנתיים.
התוכנית היא פועל יוצא של מסקנות ועדת ארצי, בראשה עמד דוד ארצי, יו"ר מכון היצוא, אשר מונתה ע"י שר התמ"ת ומטרתה לפתח שווקי יצוא חלופיים לשוק הדולרי. שלבי ההכנה של התוכנית כללו התייעצות עם יצואנים החברים במועצות הציבוריות של המכון, כמו כן, התוכנית הוצגה ואושרה על ידי מועצת המנהלים של המכון.
לדברי מנכ"ל מכון היצוא, יחיאל אסיה התוכנית מבוססת על ניתוח כלכלי מקיף שערך מכון היצוא ומתייחסת לחמש מדינות ליבה שהינן בעלות פוטנציאל צמיחה גבוה במיוחד: סין, רוסיה, הודו וברזיל וכן יפן. יפן נוספה למדינות השווקים המתעוררים בשל היותה הכלכלה השנייה בגודלה בעולם מחד ובשל שיעור חדירה נמוך של היצוא הישראלי לשוק היפני מאידך .
יחיאל אסיה הדגיש, כי התפיסה האסטרטגית של התוכנית היא למקד מאמץ בקבוצת מדינות גדולות וצומחות, קשות לחדירה בשל קשיי תרבות עסקית, שפה, מרחק גיאוגרפי וכדומה, שסף הכניסה אליהן יקר עבור חברה בודדת ואשר לתמיכה הממשלתית בחדירה אליהן ערך רב ביותר.
להערכת מכון היצוא התוכנית תייצר כ 8000 הזדמנויות עסקיות עבור כ – 800 יצואנים שייקחו בה חלק.
התוכנית כוללת סיוע להשתתפות בתערוכות מרכזיות בעולם במסגרת ביתנים לאומיים, הדרכות, פעולות חדירה לשווקים חדשים במדינות היעד, איתור ומפגשים עם קניינים ואינטגרטורים, סיוע באיתור סוכנים ומפיצים בחו"ל לחברות קטנות ובינוניות ועוד.
דגש מיוחד יושם על שימוש בכלי האינטרנט מתוך מטרה ליצור נוכחות ישראלית חיובית ומצליחה גם במרחב הוירטואלי.