אלקטרה מוצרי צריכה: סוגרת את הרבעון בגידול של 86% בהכנסות שהסתכמו ב- 621 מ' שקל

החברה רשמה רווח נקי של 25.1 מ' שקל בגידול של 67% לעומת התקופה המקבילה אשתקד; "צביקה הדר עשה את העבודה - הפרסומת הייתה הצלחה"
משה בנימין |

חברת אלקטרה מוצרי צריכה ( מקבוצת אלקו החזקות ) המחזיקה ברשתות החשמל שקם אלקטריק ומחסני חשמל חותמת את הרבעון הראשון של 2008 עם תוצאות כספיות נאות. מכירות החברה הסתכמו ב- 621 מיליון שקל בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב- 25.1 מיליון שקל.

אלקטרה מוצרי צריכה הציגה לראשונה את תוצאותיה הכספיות. החברה הודיעה על כוונתה למקד תשומת לב למגזר המחשבים הניידים, למגזר הסלולרי (דרך החזקתה בברס אלקטרה), תוך המשך הובלת שוק המזגנים עם נתח שוק בין 43-45%.

מחסני חשמל תורמים באופן ניכר לתוצאות החיוביות

אלקטרה, רכשה לאחרונה את מחסני חשמל וחברת תגה מחשבים ומיזוגים אלו ניכרו בתוצאותיה הכספיות. מכירות החברה הסתכמו ברבעון הראשון של 2008 בכ- 621 מיליון שקל גידול של כ- 86% בהשוואה לרבעון ראשון 2007. (מכירות החברה ברבעון זה, ללא הפעילויות שנוספו, מחסני חשמל וחברת המחשבים תגה, גדלו בכ-18%).

הרווח התפעולי הסתכם בכ- 33.5 מיליון שקל, (%5.4 מהמחזור), בהשוואה ל-14.8 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2007 (%4.4 מהמחזור), גידול של כ- 126%.

את שנת 2007 סיימה החברה בהיקף מכירות של כ- 2,128 מיליון שקל ורווח לפני מס של כ- 83 מיליון שקל בהשוואה למחזור של כ- 1,252 מיליון שקל ורווח לפני מס של כ- 20 מיליון שקל ב-2006.

הרווח הנקי לרבעון הראשון של שנת 2008 הסתכם בכ- 25.1 מיליוני שקל בהשוואה לכ-15.1 מיליוני שקל ב- 2007 (גידול של כ-67%).

משיקים אתר מכירות תחת המותג סנסור

יקי ודמני, מנכ"ל החברה מסר כי "במהלך החודש הקרוב החברה מתכוונת להיכנס לתחום המכירות באינטרנט. החברה נמצאת בשלבי הכנות אחרונות להשקת אתר מכירות באינטרנט תחת המותג "סנסור". באתר ימכרו בשלב ראשון מגוון מוצרי חשמל, בשלב השני תורחב הפעילות לענפים נוספים.

כמו כן בכוונת החברה להרחיב את פריסת סניפי הרשתות שבבעלותה עם פתיחת 4 סניפים חדשים במהלך החודשים הקרובים".

אי-ודאות לגבי ענף החשמל ב- 2008

ודמני התייחס לתנודתיות הקיצונית השנה במכירות מוצרי החשמל, כאשר חודש אפריל סימן פרץ קנייה שהזניק את המכירות אך החודשיים שקדמו לו ומאי אחריו היו חלשים באופן ניכר. ודמני לא הצליח להסביר זאת או לצפות האם ענף החשמל צועד לקראת שנה חלשה.

רשתות המזון מוכרות בהפסד רק לצורך המחזור

ודמני התייחס ברמיזה (שאינה דקה) לנסיונות רשתות המזון הגדולות לתפוס נתחי שוק בענף החשמל תוך מכירות מוצרים בסניפים. בהקשר זה אמר ודמני: "כולנו זוכרים מה עלה בגורלה של קלאב-מרקט". הוא טוען שישראל היא מקרה שונה משאר המקומות בעולם, כיוון שכאן רשתות מזון מעדיפות למכור מוצרי חשמל בהפסד רק למען רישום מחזורים גדולים.

צביקה הדר עושה את העבודה

בהקשר הפרסום של אלקטרה מוצרי צריכה ציינה החברה את הפרסומת של משרד הפרסום זרמון גולדמן בהובלתו של צביקה הדר כמוצלחת וככזו שהגדילה את המודעות והחשיפה לרשת החשמל, בנוסף לעלייה בהעדפת הקנייה. בהקשר לפרסומות "טורנדו" הבולטות מוסרים בחברה, כי הם "מעדיפים שלא להיחשב כהמונייים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה