היום בפינת הקמפיין של פליטי הישרדות: ויקה תסביר לכם על גלישה בטוחה ברשת

להבדיל מחבריה מצטרפת ויקה פינקלשטיין לקמפיין בעל ערך חברתי ותיקח עבורו רק כ- 7 אלף דולר כהתנדבות במחירי עלות לקמפיין ההסברה של איגוד האינטרנט ובזק
משה בנימין |

איגוד האינטרנט הישראלי וחברת בזק יוצאים במהלך הסברה ראשון מסוגו, והגדול ביותר שנעשה בישראל בתחום זה, תחת הסיסמה "אתם יותר חכמים מהאינטרנט" בהשקעה של 2.5 מיליון שקלים.

מטרת המהלך היא לעורר את מודעות ההורים וילדיהם לשימוש נבון ובטוח ברשת האינטרנט. מהלך ההסברה ילווה בקמפיין באמצעות משרד הפרסום "ענבר מרחב שקד" ויכלול טלוויזיה, אינטרנט ועיתונות.

הקמפיין הפרסומי שמלווה את המהלך כולו מורכב מסרטונים שישודרו בטלוויזיה – בעיקר לטובת ההורים ואילו לטובת הקמפיין האינטרנטי גויסה הדוגמנית (השורדת) ויקה פינקלשטיין, שצולמה לסדרת סרטוני הדרכה שישולבו באתר הקמפיין.

להבדיל מחבריה הפיינליסטים לתוכנית "הישרדות" כמו משה ומרינה, מושיק או נועם שהצטרפו לקמפיינים מסחריים אחרים, תקבל ויקה רק כ- 7 אלף דולר עבור השתתפותה בחלק האינטרנטי של קמפיין ההסברה.

לטובת המשימה הוקם אתר אינטרנט ייעודי וקו חם טלפוני בו יינתן מענה להורים ולילדים בכל נושאי השימוש הנבון ברשת. קמפיין טלוויזיוני ואינטרנטי 'ירוץ' בשבועות הקרובים תחת הסיסמה: "אתם יותר חכמים מהאינטרנט".

בתוך כך, הקימה בזק לראשונה מוקד שירות לקוחות חדש אשר ייתן מענה טלפוני 24 שעות ביממה בכל הנושאים הקשורים לגלישה בטוחה ברשת.(טלפון המוקד: 1800-333-150).

רן גוראון, סמנכ"ל השיווק של בזק אומר כי, "ההשתתפות של בזק במהלך זה נובעת מהרצון של החברה לצאת במהלך ערכי ולמען הקהילה. האינטרנט שינה את אורח החיים של כל ישראלי המחובר אל הרשת. אנחנו בבזק חשים מחוייבות לסייע לכל הגולשים, ולא רק ללקוחות בזק, לנצל את המיטב שמציע האינטרנט, ובמקביל להיזהר מהצדדים השליליים הקיימים ברשת".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI

מדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.5%; מחירי הדירות ממשיכים לרדת

מדד המחירים לצרכן היה בהתאם לתחזיות. בכמה עלה שכר הדירה, כמה עולה דירה ממוצעת, מה קרה במדד תשומות הבנייה והאם הריבית תרד? ביזפורטל עושה לכם סדר

תמיר חכמוף |

מדד המחירים לצרכן בחודש אוקטובר עלה ב-0.5% - בהתאם להערכות הכלכלנים. בשנים עשר החודשים האחרונים (ספטמבר 2025 לעומת ספטמבר 2024) עלה מדד המחירים לצרכן  ב-2.5%.  עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות שעלו ב-3.9%, הלבשה והנעלה שעלה ב-3.0%, מזון שעלה ב-1.4%, תחבורה ותקשורת שעלה ב-0.9%, בריאות שעלה ב-0.5%, תחזוקת הדירה שעלה ב-0.4% ושכר דירה שעלה ב-0.3%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: תרבות ובידור שירד ב-1.7% ושירותי דיור בבעלות הדיירים שירד ב-0.9%.

בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה, נרשמה עלייה של 2.5% ועבור השוכרים החדשים נרשמה עלייה של 5.5%. 

מדד מחירי תשומה בבנייה למגורים, שחשוב לרוכשי הדירות שההתחייבות שלהם לקבלנים צמודה למדד זה, עלה ב-0.1%. בשנים עשר החודשים האחרונים (אוקטובר 2025 לעומת אוקטובר 2024) עלה מדד מחירי תשומה בבנייה למגורים ב-5% בשל העלייה במחירי שכר העבודה ב-9.2%.




מה קרה למחירי הדירות?

מחירי הדירות על פי הלמ"ס ירדו ב-0.3%. הלמ"ס נזכיר בודקת את המחירים בעיכוב של חודשיים וחצי. מדובר על ירידת המחירים בחודשים אוגוסט-ספטמבר (אמצע הטווח - 1 בספטמבר). בדיווח הקודם מחירי הדירות ירדו ב-0.6%, וכשבוחנים את כל ששת החודשים אחרונה למדים שעל פי הלמ"ס המחיירם ירדו בממוצע של 0.4% בחודש, כלומר סדר גודל של 5% בשנה. אלא שבפועל, הלמ"ס לא מודדת את ההנחות והמבצעים. רק לצורך הדוגמה - יש עכשיו עסקאות של מכירת דירות ללא תשלום של 1 מיליון שקל שניתן בפועל כהלוואה לרוכשים ללא הצמדה וריבית. חישבנו מה העלות של המבצע הזה והיא סדר גודל של 500 אלף שקל, זה יכול להגיע לכ-105 ממחיר הדירה, אבל הלמ"ס לא סופרת את ההנחה הזו.

בני זוג מתכננים פנסיה, קרדיט: גרוקבני זוג מתכננים פנסיה, קרדיט: גרוק

פנסיה או נכסים: על מה הישראלים מסתמכים יותר בפרישה שלהם?

גברים בטוחים יותר מנשים בתכנון הפנסיוני שלהם, יהודים בטוחים יותר מערבים ורוב הציבור מתכנן להמשיך לעבוד גם אחרי גיל הפרישה: סקר הלמ"ס חושף מה הישראלים חושבים על הפרישה שלהם


הדס ברטל |


פחות ממחצית מהישראלים בטוחים שתכננו היטב את פרישתם מבחינה כספית, כך עולה מנתוני הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2024. על פי הממצאים, 46% מהמועסקים ובני הגיל המתקרבים לפרישה סבורים שהם ערוכים כלכלית לשנים שלאחר סיום העבודה. עם זאת, הנתונים מצביעים על פערים בולטים בין גברים לנשים, יהודים לערבים ובין צעירים בתחילת הדרך למבוגרים המתקרבים לפרישה כאשר הנשים והצעירים פחות בטוחים בעצמם.

בקרב הגברים, 49% סבורים שתכננו היטב את פרישתם, לעומת 42% בלבד מהנשים. מנגד, כשליש מהנשים השיבו שהן כלל אינן בטוחות בתכנון הכלכלי שלהן לעתיד, לעומת 30% מהגברים. נראה כי הפער הזה משקף את פערי ההכנסה, ההעסקה והחיסכון הפנסיוני שנצברו לאורך שנות העבודה.

כאשר מבחינים בין צעירים למבוגרים, עולה כי ככל שעולה הגיל ומתקרבים לגיל פרישה, ככה הישראלים יותר בטוחים בתכנון שלהם לפנסיה: בקרב בני 20 עד 44, רק 41% מרגישים שתכננו היטב את פרישתם, בעוד שבקבוצת הגיל 45 עד 64, שיעור זה מטפס ל-51%. גם בקרב בני 65 ומעלה, כמחצית חושבים שתכננו היטב את עתידם הכלכלי.


בני 20 ומעלה לפי מקורות מימון מחיה מתוכננים לאחר פרישה וגיל, אחוזים, סקר חברתי 2024 קרדיט: הלמ


בפילוח לפי קבוצת אוכלוסייה, ההבדלים חדים אף יותר: 50% מהיהודים מרגישים בטוחים בתכנון הפיננסי שלהם לעומת 30% בלבד מהערבים. בנוסף, 48% מהנשאלים הערבים השיבו שאינם בטוחים כלל בתכנון, לעומת 27% מהיהודים בלבד.