פייסבוק עושה מכם ברווזים במטווח
רשתיות חברתיות זה הדבר. כל מי שיש לו קילומטראז' של יותר מחודש על מחשב רשום כבר ברשת כזו או אחרת. בישראל הקטנה שלנו, הפייסבוק תפס חזק. במקומות אחרים בעולם ישנן רשתות חברתיות אחרות כמו "מייספייס", "בבו" (באנגליה) וכו'. הרשימה ארוכה.
לאלו מכם שעדיין לא מאסו ברשת החברתית ועוד מפגינים פעילות ערה כדאי לדעת על שירות מסוים שמתלווה לאותה חווית גלישה ייחודית ודינמית שמעניקה לכם פייסבוק. השירות המדובר כמובן לא מיועד לכם אלא למפרסמים ולפרסומאים שמנסים להגיע אליכם.
פייסבוק מעניקה למפרסמים שירות קל המורכב מ- 4 צעדים, כאשר בסופם הם יוכלו לצרף פרסומות טקסט ממוקדות בדפים בהם אתם נמצאים ברשת החברתית. שירות פרסומות שכזה הוא לא דבר חדש, ולמעשה קיים כבר בגוגל בה כל אדם שני בעולם נמצא, ומחפש.
גוגל מכוונת את הפרסומות לפי מילות החיפוש אותן אתם רושמים במנוע, כמו גם כל מנועי החיפוש האחרים המפלחים ומתאימים פרסומות טקסט לפי מודל זה. מה שפייסבוק עושה וגורם להרמת גבה קלה הוא למעשה פרסום שעושה שימוש בפרופיל המוגדר שלכם. בכל מה שציינתם שאהבתם, הספרים שקראתם, הסרטים שראיתם ובעצם מי שאתם, כפי שחשבתם לתומכם שאתם מציגים לאנשים אחרים כמוכם ברחבי העולם.
ובכן, חשיפת התכונות שלכם והאהבות הקטנות שלכם בפני גולשים אחרים ברשת היא רק פרט שולי ונלווה למכונת הפרסום שפייסבוק רוצה ואמורה להיות. תחשבו שכל אפליקציה שנרשמתם אליה וסיפקתם מידע, כל עדכון פרופיל, ואולי גם כל שיחה בינכם לאחרים עשויה להפוך לתחמושת בידיהם של מפרסמים שישימו פרסומת טקסט לפיצריה הקרובה למקום מגוריכם רק כי ציינתם שזה האוכל האהוב עליכם.
מי מבינכם, שמספר טלפון של פיצריה קרובה לבית, נחשבת בעיניו כשירות בעל ערך מוסף יכול להרגיש מרוצה. אבל, אם אתם בצד המודע לפרטיותו ולא רוצה להפוך למטרה ממוקדת למפרסמים, תחשבו טוב טוב לפני שאתם משתפים את כל העולם ואשתו בכל מה שעובר עליכם.