פלאפון סוגרת את הרבעון ברווח נקי של 163 מ' שקל; כל לקוח שלישי בחברה מנוי דור 3

הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2008 מהווה גידול של 6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד; החברה רושמת ירידה בהיקף המנויים הפעילים
משה בנימין |

מפעילת הסלולר פלאפון, מקבוצת בזק מפרסמת היום (ה) את תוצאותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2008. החברה רושמת רווח נקי העומד על 163 מ' שקל, המהווה גידול של 6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וגידול של 57% לעומת הרבעון הקודם.

גידול של 2% בהכנסות פלאפון

סך ההכנסות של פלאפון ברבעון הראשון של 2008 הסתכם ב-1.173 מיליארד שקל, ירידה ב-1% לעומת רבעון קודם וגידול של 2% לעומת רבעון מקביל אשתקד, שהסתכם ב-1.147 מיליארד שקל. ההאטה בהמשך הגידול בהכנסות נבעה בין היתר מהפחתה נוספת בדמי הקישוריות שהתבצעה במרץ 2008 בשיעור של כ-12%.

ירידה בכמות המנויים הפעילים בחברה

סך המנויים הפעילים של פלאפון עמד ב-31 במרץ 2008 על 2.595 מיליון מנויים, לעומת 2.622 מיליון מנויים פעילים בסוף הרבעון הקודם, ו-2.478 מיליון מנויים, ברבעון מקביל אשתקד. על-פי נתוני החברה מספר מנויי הדור ה-3 בפלאפון עומד כיום על 913 אלף, המהווים כ-35% מסך לקוחות החברה.

המנועים החדשים בחברה עובדים: תוכן וטלוויזיה, GPS ואינטרנט

הכנסות פלאפון משירותי ערך מוסף ותוכן ברבעון הראשון של 2008 היוו 15% מכלל ההכנסות משירותי סלולר, לעומת 13.6% ברבעון קודם וכ-12% ברבעון מקביל אשתקד. הגידול בהכנסות פלאפון משירותי ערך מוסף נבע מהמשך המיקוד של פלאפון באסטרטגיית הדור ה-3, תוך התבססות על שלושה מקורות צמיחה מרכזיים: תוכן וטלוויזיה, ניווט סלולרי ואינטרנט, שהוכיחה את עצמה והביאה לגידול במספר מנויי הדור ה-3 בפלאפון.

ירידה בהכנסה החודשית ללקוח ובמספר דקות השימוש

ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח (ARPU) ברבעון ראשון של 2008 עמדה על 126 שקל לעומת 130 שקל ברבעון קודם ו- 132 שקל ברבעון מקביל אשתקד. בפלאפון מסבירים, כי הקיטון ב-ARPU, נבע משחיקת תעריפים וההפחתה הנוספת בדמי הקישוריות.

מספר דקות השימוש החודשי הממוצע ללקוח (MOU) עמד ברבעון ראשון של 2008 על 355 דקות, לעומת 358 דקות ברבעון קודם ו- 344 דקות ברבעון מקביל אשתקד.

מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, אמר היום, "אסטרטגיית פלאפון בניידות המספרים הוכיחה עצמה. אנו ממשיכים להיות המובילים בגיוס נטו של מתניידים, וזאת תוך כדי שיפור של כמעט 60% ברווח הנקי לעומת הרבעון הקודם. השיפור הניכר ברווח משאיר מאחור את ההוצאות החד פעמיות של הניידות וממשיך את מגמת הצמיחה ברווחיות החברה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה