איך מחזיקים בגיל 30 את מערך השיווק של קבוצת סקאל?

עולם השיווק שייך לצעירים, ולא חסרות הוכחות; Bizportal מציג בפניכם סדרת כתבות עם אנשי שיווק צעירים בעמדות מפתח בחברות הגדולות בישראל - ראשונה היא שירה בנקהלטר, ממרום 30 שנותיה
משה בנימין | (1)

העולם מתחלק לשניים, אלו שקונים ואלו שישכנעו אתכם לקנות משלהם. בקבוצה השנייה יש תפקיד מוגדר שנקרא אנשי שיווק. האנשים שאחראים לכך שתכניסו את היד עמוק לכיס ותפתחו את דלת ביתכם למוצרים שלהם, בין אם זה מותגי אופנה, מכוניות או מקררים.

תופעה שאולי פעם הפתיעה וכיום היא כבר דבר שבשגרה היא הגיל הצעיר של אותם אנשי שיווק - Bizportal מציג סדרת כתבות שתכיר לכם את הפנים והשמות מאחורי המותגים שיושבים אצלכם בבית.

ראשונה היא שירה בנקהלטר, מנהלת השיווק של קבוצת סקאל. בנקהלטר, רק בת 30 כבר הספיקה להיות ראש תחום פרסום בחברת פלאפון, ומחזיקה בתואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת אוקספורד ברוקס באנגליה.

(ש)השאלה הראשונה והמתבקשת - איך מצליחים להגיע בגיל צעיר כל-כך יחסית לנהל את מערך השיווק של קבוצת סקאל?

"הרעיון המרכזי הוא לדעת מה רוצים, להתמקד על זה ואז משיגים את זה. 90% מהשגת המטרה היא לדעת להגדיר אותה כמו שצריך".

(ש)כשאומרים שיווק – למה בדיוק מתכוונים מבחינת הגדרות התפקיד בסקאל ומה ה- "אינפוט" הייחודי שלך בתפקיד?

"בקבוצת סקאל יש מספר רב של מותגים המנוהלים בשני אפיקים. אפיק של מנהלי סחר, שמנהלים את הקניינות, המכירות וכדומה של המותגים. האפיק השני הוא השיווק, שהוא תקשור המותגים החוצה בכל זרועות השיווק השונות".

"השיווק בסקאל זה התקשורת של המותג לקהל יעד, אם זה תדמיתי, מכירתי , שיתופי פעולה שונים וכדומה. התרומה שלי היא בלהביא רעיונות חדשים ולדאוג שכל מותג יקבל את רמת התקשור שהוא צריך. לפמפם בכל זרועות השיווק את המותגים באופן יומיומי".

(ש)בתפקידך האחרון עסקת (בפלאפון) בטיפוח ושימור לקוחות – איך זזים מנישה מוגדרת כזו לניהול שיווק מותגי סקאל?

"בפאלפון הייתי חלק מהתקשורת השיווקית וניהלתי הרבה מעבר לטיפוח ושימור. העבודה די דומה, גם בפלאפון יש חלוקה שדורשת טיפול ספציפי (פלאפון חו"ל, עסקים, צעירים, מגזרים, מבצעי מכר ומבצעי טיפוח..) וגם בסקאל יש חלוקה למגוון רחב של מותגים שדורשים טיפול ספציפי".

"גם בסקאל יש דגש חזק מאוד על טיפוח ושימור; בניית מועדון לקוחות, מבצעים ללקוחות חדשים וקיימים וכדומה".

(ש)לקוחות פלאפון ובכלל סלולר הם בעלי דרישות צרכניות מאוד נוקשות ואחרות מהלקוח הממוצע של קבוצת סקאל – איך מתכוננים להבדל בגישה?

"מבחינתי הגישה היא מאוד דומה. בשתי החברות הלקוח והשביעות רצונו במרכז. בפלאפון, שמתקיימת בשוק תחרותי, חשוב לתת ללקוח את התנאים הטובים ביותר על מנת שיישאר לקוח ויהיה מרוצה. ירגיש גאווה ושייכות למותג. וגם בסקאל, כזכיינית של המותגים המובילים בעולם, צריך לעמוד ברמת שירות בינלאומית, בחווית קנייה ברמות הגבוהות ביותר, ולשדר במדיה תדמית תואמת".

"בשני המותגים יש להתייחס ללקוח ולדרישות שלו באופן קפדני ולגרום לו להיות גאה במוצר ורצון להמשיך ולצרוך אותו פעם אחרי פעם".

(ש)באיזה היקפים של כוח אדם ותקציבי שיווק מדובר בסקאל?

"כוח האדם בסקאל הוא גדול כי הוא כולל גם את כל התפעול של החנויות. חנויות דגל של המותגים (מונו ברנד) ושתי רשתות אופנה: סקאל ספורט ואמפוריום (מולטי ברנד) שדורש היקף גדול של כוח אדם".

"מבחינת שיווק, המותגים הם בינלאומים וה"האד קווטר" שלהם יושב בארצות שונות בעולם (בעיקר ארצות הברית במקרה של סקאל) ולכן האסטרטגיה הגלובלית נרקמת שם ועוברת אדפטציה לוקלית ע"י המחלקה שלנו בסקאל.

התקציבים משתנים לכל מותג ומידת ההשקה הדרושה לו שיווקית באותה שנה".

"בזכות העובדה שהמותגים שלנו מאוד נחשקים בשוק הישראלי, אנחנו יוצרים גם המון שיתופי פעולה עם גופים אחרים ויוצרים פעולות שיווקיות שמשרתות את האינטרסים של שנינו".

(ש)את מי סקאל תופסת כמתחרה העיקרי ואיזה מהלכים שיווקיים היא מכינה לקראת העתיד הקרוב?

"מאחר ויש לנו מגוון רב של מותגים, זה בלתי נמנע שהם גם מתחרים בתוך עצמם. אנחנו משתדלים להוציא מכל מותג את הUSP שלו ולהדגיש אותו בתקשור וככה לנסות להימנע מקניבליזים".

"אך כמובן בלתי נמנע שמי שקונה טימברלנד יקנה גם נאוטיקה. באופנה שלא כמו למשל ברכב, אין בעיה מזה, אפשר להרכיב מלתחה לעונה ממכלול המותגים שלנו. רשת כמו אמפוריום, מהווה גג לכל המותגים שלנו ונותנת את כל המגוון, גם אם זה מותגים מתחרים".

"בעתיד הקרוב אנחנו עסוקים בהשקת הקולקציות קיץ של המותגים".

(ש)היום 30 – את מנהלת השיווק בסקאל, איפה תהיי עוד 5 שנים קדימה במסלול מהיר שכזה?

"אני אוהבת שיווק, נושמת שיווק. ולכן אני רוצה להישאר על המסלול הזה. הכיף בתחום הזה שהוא דינאמי ומגוון. ולכן אפשר להתמקצע בו ועדיין לחוות חיים מקצועיים מגוונים ודינאמים".

(ש)אם את בעמדה שכזו כנראה שלקחת כמה החלטות טובות בקריירה – מה התכונות החשובות לכל מנהל שיווק?

"חשוב לחשוב תמיד מחוץ לקופסא, להאמין שהכל אפשרי, לא לעצור עד שמשיגים את מה שרוצים, לרכוש קשרים עיסקיים רבים ככל האפשר".

(ש)אני מבין שאת בוגרת תואר שני במנהל עסקים מאנגליה – האם אנגליה היא העובדה שקסמה לפלאפון וסקאל? ואיזה הבדלים יש בין המוסדות בארץ לבין אירופה?

"לשני התפקידים הגעתי בגלל קשרים. אנשים שעבדו איתי או הכירו אותי והרגישו שיש לי את מה שהם מחפשים לתפקיד. אני מאמינה שתואר זה טוב. אבל מה שעושה את ההבדל זה הניסיון שלך והניסיון שהיה לאנשים שעבדו איתך. ברגע שהשארת חותם כלשהו, הדרך כבר חצי סלולה".

"ההבדל העיקרי מללמוד בישראל זה החוויה התרבותית שיש. אתה לומד האומנם דברים דומים בשתי הארצות אבל בתוכנית בה יש תלמידים מ32 ארצות שונות אתה לומד דברים שהם שונים, זוויות שונות של אנשים שחונכו על תרבות אחרת משלי. לדעת לעבוד איתם בצוות, ללמוד את הדרכים המיוחדות של כל תרבות להתמודד עם דברים. זה מאוד מיוחד וחשוב".

(ש)מי המותג המצליח ביותר מאלו המיובאים ע"י סקאל?

"כולם היו בני.... לא יכולה לבחור אחד ספציפי. כל מותג וההתמחות שלו. אני יכולה לומר שהמומחיות של סקאל זה באמת לבחור עם פינצטה מותגים מובילים וטובים ביותר בעולם. ולכן כל המותגים שלנו הם העילית של האופנה".

(ש)מה יש במנהלי שיווק צעירים שאין למבוגרים יותר והאם התפקיד הזה שמור לצעירים בלבד?

"אני חושבת שזה תחום שמחייב סינרגיה. הידע והניסיון הם בעלי חשיבות קריטית מאוד. למידה מטעויות עבר והבנה של שוק וצרכנים. מאידך, יש חשיבות להזרמת דם חדש, היכרות עם מדיה חדשה וטרנדים חדשים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מה זאת הבדיחה הזאת?? אשת שיווק?? הצחקתם אותי (ל"ת)
    לא מאמין 03/06/2011 14:47
    הגב לתגובה זו
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה השנייה

כ-201 אלף זכאים יקבלו כ-410 מיליון שקל ישירות לחשבון הבנק, חודש מוקדם מהמתוכנן, כדי להקל על משפחות לפני החגים. ניתן עדיין להגיש בקשות למענק עבור 2023 באתר רשות המסים

צלי אהרון |


רשות המסים מודיעה על הקדמת הפעימה השנייה של מענק עבודה לשנת 2024. אשר תוקדם ותשולם כבר מחר, 18 בספטמבר, במקום באמצע אוקטובר כנהוג מדי שנה. במסגרת ההקדמה יועברו לחשבונות הבנק של הזכאים כ-410 מיליון שקל, שיחולקו לכ־201 אלף עובדים ועובדות. מדובר על סכום ממוצע של כ-2,000 שקל לזכאי. המהלך נועד להקל על משפחות וזכאים נוספים לקראת תקופת החגים, שבה נרשמות הוצאות חריגות.

מענק עבודה, המוכר גם כ"מס הכנסה שלילי" - נועד לחזק עובדים בעלי שכר נמוך ולעודד יציאה לתעסוקה. המענק משולם בארבע פעימות שנתיות, והקדמת התשלום הנוכחי מאפשרת לזכאים לקבל את הכסף מוקדם מהמתוכנן ולהיערך טוב יותר מבחינה כלכלית. מי שטרם הגיש בקשה עבור שנת 2024 עדיין יכול לעשות זאת באופן מקוון באתר רשות המסים, והכספים יועברו לו בהתאם לאישורי הזכאות בפעימות הבאות. 

בנוסף, ניתן עד סוף השנה להגיש גם בקשות רטרואקטיביות עבור שנת 2023 - הזדמנות עבור מי שפספס את ההגשה במועד. בין הזכאים ניתן למנות שכירים ועצמאים בני 21 ומעלה שהם הורים, וכן בני 55 ומעלה גם ללא ילדים, בהתאם לרמות ההכנסה שנקבעו במדריך המענק. החל מהשנה מתווספת גם הטבה ייחודית להורים לפעוטות. כמו כן, נשים שכירות בנות 60 ומעלה (ילידות 1960 ואילך) יכולות לבקש מקדמה על חשבון מענק 2025, בכפוף לעמידה בקריטריונים.

רשות המסים מזכירה לזכאים לוודא כי פרטי חשבון הבנק שלהם מעודכנים כדי למנוע עיכובים בהעברה.

יגדיל את הצריכה הפרטית

הקדמת התשלום משתלבת בתוך מגמה רחבה יותר של צעדי מדיניות כלכלית שנועדו לתמוך במשקי הבית, במיוחד על רקע יוקר המחיה. כמו כן, הזרמת כ-410 מיליון שקל למחזור הכספי דווקא בסמוך לחגים צפויה להגדיל את הצריכה הפרטית בתקופה שממילא מתאפיינת בהוצאות גבוהות, ובכך לתרום גם לפעילות הכלכלית במשק.

המענק מופנה בעיקר לאוכלוסיות שעובדות אך מתקשות לסגור את החודש, הורים צעירים, משפחות חד-הוריות וותיקים בגיל העבודה המאוחר. הקדמת התשלום מאפשרת להם להיכנס לתקופת החגים עם פחות דאגות כלכליות, ולנסות לעזור לרווחה בסיסית לילדים ולמשפחה. כמובן שלא מדובר על סכום גדול בהינתן שהסכום הוא לאורך זמן רב - אבל עדיין, מדובר על סכום שבהחלט יכול לעזור.

בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.