איך מחזיקים בגיל 30 את מערך השיווק של קבוצת סקאל?

עולם השיווק שייך לצעירים, ולא חסרות הוכחות; Bizportal מציג בפניכם סדרת כתבות עם אנשי שיווק צעירים בעמדות מפתח בחברות הגדולות בישראל - ראשונה היא שירה בנקהלטר, ממרום 30 שנותיה
משה בנימין | (1)

העולם מתחלק לשניים, אלו שקונים ואלו שישכנעו אתכם לקנות משלהם. בקבוצה השנייה יש תפקיד מוגדר שנקרא אנשי שיווק. האנשים שאחראים לכך שתכניסו את היד עמוק לכיס ותפתחו את דלת ביתכם למוצרים שלהם, בין אם זה מותגי אופנה, מכוניות או מקררים.

תופעה שאולי פעם הפתיעה וכיום היא כבר דבר שבשגרה היא הגיל הצעיר של אותם אנשי שיווק - Bizportal מציג סדרת כתבות שתכיר לכם את הפנים והשמות מאחורי המותגים שיושבים אצלכם בבית.

ראשונה היא שירה בנקהלטר, מנהלת השיווק של קבוצת סקאל. בנקהלטר, רק בת 30 כבר הספיקה להיות ראש תחום פרסום בחברת פלאפון, ומחזיקה בתואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת אוקספורד ברוקס באנגליה.

(ש)השאלה הראשונה והמתבקשת - איך מצליחים להגיע בגיל צעיר כל-כך יחסית לנהל את מערך השיווק של קבוצת סקאל?

"הרעיון המרכזי הוא לדעת מה רוצים, להתמקד על זה ואז משיגים את זה. 90% מהשגת המטרה היא לדעת להגדיר אותה כמו שצריך".

(ש)כשאומרים שיווק – למה בדיוק מתכוונים מבחינת הגדרות התפקיד בסקאל ומה ה- "אינפוט" הייחודי שלך בתפקיד?

"בקבוצת סקאל יש מספר רב של מותגים המנוהלים בשני אפיקים. אפיק של מנהלי סחר, שמנהלים את הקניינות, המכירות וכדומה של המותגים. האפיק השני הוא השיווק, שהוא תקשור המותגים החוצה בכל זרועות השיווק השונות".

"השיווק בסקאל זה התקשורת של המותג לקהל יעד, אם זה תדמיתי, מכירתי , שיתופי פעולה שונים וכדומה. התרומה שלי היא בלהביא רעיונות חדשים ולדאוג שכל מותג יקבל את רמת התקשור שהוא צריך. לפמפם בכל זרועות השיווק את המותגים באופן יומיומי".

(ש)בתפקידך האחרון עסקת (בפלאפון) בטיפוח ושימור לקוחות – איך זזים מנישה מוגדרת כזו לניהול שיווק מותגי סקאל?

"בפאלפון הייתי חלק מהתקשורת השיווקית וניהלתי הרבה מעבר לטיפוח ושימור. העבודה די דומה, גם בפלאפון יש חלוקה שדורשת טיפול ספציפי (פלאפון חו"ל, עסקים, צעירים, מגזרים, מבצעי מכר ומבצעי טיפוח..) וגם בסקאל יש חלוקה למגוון רחב של מותגים שדורשים טיפול ספציפי".

"גם בסקאל יש דגש חזק מאוד על טיפוח ושימור; בניית מועדון לקוחות, מבצעים ללקוחות חדשים וקיימים וכדומה".

(ש)לקוחות פלאפון ובכלל סלולר הם בעלי דרישות צרכניות מאוד נוקשות ואחרות מהלקוח הממוצע של קבוצת סקאל – איך מתכוננים להבדל בגישה?

"מבחינתי הגישה היא מאוד דומה. בשתי החברות הלקוח והשביעות רצונו במרכז. בפלאפון, שמתקיימת בשוק תחרותי, חשוב לתת ללקוח את התנאים הטובים ביותר על מנת שיישאר לקוח ויהיה מרוצה. ירגיש גאווה ושייכות למותג. וגם בסקאל, כזכיינית של המותגים המובילים בעולם, צריך לעמוד ברמת שירות בינלאומית, בחווית קנייה ברמות הגבוהות ביותר, ולשדר במדיה תדמית תואמת".

"בשני המותגים יש להתייחס ללקוח ולדרישות שלו באופן קפדני ולגרום לו להיות גאה במוצר ורצון להמשיך ולצרוך אותו פעם אחרי פעם".

(ש)באיזה היקפים של כוח אדם ותקציבי שיווק מדובר בסקאל?

"כוח האדם בסקאל הוא גדול כי הוא כולל גם את כל התפעול של החנויות. חנויות דגל של המותגים (מונו ברנד) ושתי רשתות אופנה: סקאל ספורט ואמפוריום (מולטי ברנד) שדורש היקף גדול של כוח אדם".

"מבחינת שיווק, המותגים הם בינלאומים וה"האד קווטר" שלהם יושב בארצות שונות בעולם (בעיקר ארצות הברית במקרה של סקאל) ולכן האסטרטגיה הגלובלית נרקמת שם ועוברת אדפטציה לוקלית ע"י המחלקה שלנו בסקאל.

התקציבים משתנים לכל מותג ומידת ההשקה הדרושה לו שיווקית באותה שנה".

"בזכות העובדה שהמותגים שלנו מאוד נחשקים בשוק הישראלי, אנחנו יוצרים גם המון שיתופי פעולה עם גופים אחרים ויוצרים פעולות שיווקיות שמשרתות את האינטרסים של שנינו".

(ש)את מי סקאל תופסת כמתחרה העיקרי ואיזה מהלכים שיווקיים היא מכינה לקראת העתיד הקרוב?

"מאחר ויש לנו מגוון רב של מותגים, זה בלתי נמנע שהם גם מתחרים בתוך עצמם. אנחנו משתדלים להוציא מכל מותג את הUSP שלו ולהדגיש אותו בתקשור וככה לנסות להימנע מקניבליזים".

"אך כמובן בלתי נמנע שמי שקונה טימברלנד יקנה גם נאוטיקה. באופנה שלא כמו למשל ברכב, אין בעיה מזה, אפשר להרכיב מלתחה לעונה ממכלול המותגים שלנו. רשת כמו אמפוריום, מהווה גג לכל המותגים שלנו ונותנת את כל המגוון, גם אם זה מותגים מתחרים".

"בעתיד הקרוב אנחנו עסוקים בהשקת הקולקציות קיץ של המותגים".

(ש)היום 30 – את מנהלת השיווק בסקאל, איפה תהיי עוד 5 שנים קדימה במסלול מהיר שכזה?

"אני אוהבת שיווק, נושמת שיווק. ולכן אני רוצה להישאר על המסלול הזה. הכיף בתחום הזה שהוא דינאמי ומגוון. ולכן אפשר להתמקצע בו ועדיין לחוות חיים מקצועיים מגוונים ודינאמים".

(ש)אם את בעמדה שכזו כנראה שלקחת כמה החלטות טובות בקריירה – מה התכונות החשובות לכל מנהל שיווק?

"חשוב לחשוב תמיד מחוץ לקופסא, להאמין שהכל אפשרי, לא לעצור עד שמשיגים את מה שרוצים, לרכוש קשרים עיסקיים רבים ככל האפשר".

(ש)אני מבין שאת בוגרת תואר שני במנהל עסקים מאנגליה – האם אנגליה היא העובדה שקסמה לפלאפון וסקאל? ואיזה הבדלים יש בין המוסדות בארץ לבין אירופה?

"לשני התפקידים הגעתי בגלל קשרים. אנשים שעבדו איתי או הכירו אותי והרגישו שיש לי את מה שהם מחפשים לתפקיד. אני מאמינה שתואר זה טוב. אבל מה שעושה את ההבדל זה הניסיון שלך והניסיון שהיה לאנשים שעבדו איתך. ברגע שהשארת חותם כלשהו, הדרך כבר חצי סלולה".

"ההבדל העיקרי מללמוד בישראל זה החוויה התרבותית שיש. אתה לומד האומנם דברים דומים בשתי הארצות אבל בתוכנית בה יש תלמידים מ32 ארצות שונות אתה לומד דברים שהם שונים, זוויות שונות של אנשים שחונכו על תרבות אחרת משלי. לדעת לעבוד איתם בצוות, ללמוד את הדרכים המיוחדות של כל תרבות להתמודד עם דברים. זה מאוד מיוחד וחשוב".

(ש)מי המותג המצליח ביותר מאלו המיובאים ע"י סקאל?

"כולם היו בני.... לא יכולה לבחור אחד ספציפי. כל מותג וההתמחות שלו. אני יכולה לומר שהמומחיות של סקאל זה באמת לבחור עם פינצטה מותגים מובילים וטובים ביותר בעולם. ולכן כל המותגים שלנו הם העילית של האופנה".

(ש)מה יש במנהלי שיווק צעירים שאין למבוגרים יותר והאם התפקיד הזה שמור לצעירים בלבד?

"אני חושבת שזה תחום שמחייב סינרגיה. הידע והניסיון הם בעלי חשיבות קריטית מאוד. למידה מטעויות עבר והבנה של שוק וצרכנים. מאידך, יש חשיבות להזרמת דם חדש, היכרות עם מדיה חדשה וטרנדים חדשים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מה זאת הבדיחה הזאת?? אשת שיווק?? הצחקתם אותי (ל"ת)
    לא מאמין 03/06/2011 14:47
    הגב לתגובה זו
מתקן להשבת פסולת לאנרגיה, קרדיט: גרוקמתקן להשבת פסולת לאנרגיה, קרדיט: גרוק

בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת

3 הצעות נתקבלו במכרז בינלאומי ראשון מסוגו בישראל להקמת מתקן להשבת אנרגיה מפסולת שיוקם בנאות חובב ויטפל בכ-300 אלף טון פסולת בשנה


הדס ברטל |

במסגרת יוזמה תקדימית של משרד האוצר והמשרד להגנת הסביבה הוגשו 3 הצעות: חברת אלקטרה, קבוצת דניה-משאב אנרגיה וקבוצת שפיר-בלוג'ן-דקל, כאשר כל קבוצה כוללת שותף בינלאומי, שהוא מומחה עולמי בתחום השבת האנרגיה, האחראי על הטמעת הידע והטכנולוגיה הדרושים להקמת המתקן. לכאשר יוקם, המתקן אמור לטפל בכ-300 אלף טון פסולת ולייצר אנרגיה בהספק של כ-30 מגה ואט לתקופה של כ-25 שנה, שלאחריה יועבר המתקן לבעלות המדינה.

במסגרת הפרויקט, המקודם בהמשך להחלטת הממשלה מס' 1895 מאוקטובר 2022, אושרה תכנית לתשתית לאומית (תת"ל 107) להקמת מתקן להשבת אנרגיה מפסולת בנאות חובב. מדובר במתקן הראשון מסוגו בישראל לטיפול בפסולת, אשר כולל מתקן למיון הפסולת, שיפריד את הפסולת לרכיבים שניתנים למיחזור. השאריות שלא ניתן למחזר אותן, יישרפו לצורך ייצור קיטור, שיפעיל טורבינה ויפיק כ-30 מגה-ואט חשמל. המתקן יוקם ויופעל בהתאם לדירקטיבה האירופית העדכנית המחמירה להשבת אנרגיה מפסולת משנת 2019, כנהוג במאות מתקנים עירוניים דומים באירופה, תוך יישום התקנים והטכנולוגיות הסביבתיים המתקדמים בעולם.

בישראל, כ-80% מהפסולת מוטמנת, כאשר הטמנת פסולת היא הפתרון הנחות והמזהם ביותר, כאשר הפסולת המוטמנת משחררת לאוויר גז מתאן, אחד מגזי החממה המזהמים ביותר- פי 2.5 מפחמן דו חמצני שנפלט ממכוניות. האתר הגדול ביותר להטמנת פסולת הוא אתר דודאים שנמצא בקירוב לבסיס חיל האוויר בחצרים ובעבר הועלו תלונות כי הפסולת באתר מושכת אליה אלפי ציפורים שמחפשות מזון באתר ומסכנות את מטוסי החיל. מציאות זו מחייבת מציאת חלופות בדחיפות, כאשר מדיניות המשרד להגנת הסביבה מכוונת לצמצום ייצור הפסולת, להגדלת כמויות הפסולות המועברות למחזור ולצמצום ההטמנה. השלמת שלב הגשת ההצעות במכרז מהווה ציון דרך חשוב בקידום חלופות מתקדמות להטמנת הפסולת, שיהוו חלק חשוב ממערך של פעולות ומתקנים ליצירת משק פסולת סביבתי ומתקדם כנהוג במדינות מתקדמות אחרות.

המתקן יספק שירותי טיפול פסולת למחוז דרום בלבד. במסגרת הסכם חתום בין עיריית באר שבע למדינה, סוכם כי כלל הפסולת העירונית המיוצרת בעיר, תעבור לטיפול במתקן זה. המתקן צפוי לחתום על הסכמים דומים עם רשויות מקומיות נוספות. המכרז יציע חסכון בעלויות השינוע לרשויות המקומיות שישתמשו בו ויצמצם באופן ניכר את העלויות הסביבתיות. מתקני השבת אנרגיה מטפלים בשאריות הפסולת שאינה ניתנת למחזור באופן סביבתי יותר משיטת ההטמנה הנהוגה כיום. יישום מדיניות של טיפול בפסולת, המשלבת הגדלת המחזור והשבה לאנרגיה תגרום לצמצום ההטמנה, הפחתת המפגעים הנגרמים ממנה ולשיפור ברווחת ואיכות חייהם של התושבים. המתקן הראשון בנאות חובב מהווה חלוץ מרשת של מתקני תשתית מסוגים שונים שאגף החשב הכללי והמשרד להגנת הסביבה מקדמים, בשיתוף השלטון המקומי והאזורי בכל רחב הארץ.

המכרז נוהל בשיטת PPP (Public Private Partnership) על ידי ועדת המכרזים הבין משרדית לפרויקטי BOT בתחום הפסולת בראשות הגב' אושרת דוד, סגנית בכירה לחשב הכללי לתחום התשתיות, ובהשתתפות נציגי משרד האוצר, המשרד להגנת הסביבה, והחברה הממשלתית ענבל, ובשיתוף פעולה ובתיאום עם עיריית באר שבע. המתקן ימומן מכספי קרן הניקיון בניהול המשרד להגנת הסביבה.

קבלת טיפול רפואי בקופה קרדיט: chat gptקבלת טיפול רפואי בקופה קרדיט: chat gpt

למרות השקעה נמוכה, מערכת הבריאות בישראל היא מהיעילות בעולם

למרות השקעה נמוכה מהממוצע במדינות ה-OECD, בישראל קיימת מערכת בריאות שנמצאת ברמה גבוהה שמקבלת ציונים טובים ברוב המדדים

הדס ברטל |
נושאים בכתבה מערכת הבריאות

הכותרות נוטות להכות במערכת הבריאות בישראל על כך שההשקעה בה נמוכה מדי ביחס למדינו המערב. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה בשבוע שעבר נתונים שהראו כי ההוצאה הלאומית על בריאות בשנת 2024 עמדה על כ‑7.3% מהתוצר, כאשר ההוצאה לנפש הגיעה לכ‑3,900 דולר לפי שווי כוח הקנייה. מדובר ברמה נמוכה בהשוואה לרוב מדינות רבות ב‑OECD, אך ראו זה פלא: ישראל בכל זאת מובילה בשירות הרפואי שהיא מעניקה לאזרחים ובפער, משאר המדינות שאנחנו נוטים להשוות את עצמנו אליהן. 

שיעור הכיסוי הביטוחי הוא מהגבוהים בעולם, כאשר כל תושב מקבל סל שירותים אחיד הכולל גם טיפולים שגרתיים, ניתוחים ועד לתרופות מצילות חיים. נוסף על כך, מערכות המידע הרפואיות של קופות החולים נחשבות למתקדמות במיוחד, כך שהיסטוריית הטיפול הרפואי נגישה לרופאים בזמן אמת. מדובר ביתרון שמאפשר קיצור תהליכים, הפחתת טעויות ושיפור איכות הטיפול.

המצב הזה גורם לכך שישראל מציגה נתונים טובים ביחס למדינות מפותחות בלא מעט תחומים, כמו רפואה מונעת ושיעורי תמותה נמוכים ממחלות מסוימות. ישראל מדגימה מודל שבו יעילות ניהולית מצמצמת את השפעת מגבלות התקציב. מערכת הקהילה מפותחת, והשילוב בין רפואה מתקדמת ושירותים דיגיטליים מאפשרים שמירה על רמת טיפול טובה, גם אם לא בכל הפרמטרים ישראל מובילה. כנראה ניהול ממוקד, תמריצים תפעוליים ופריסת שירותים רחבה הם חלק מהגורמים המאפשרים לה להמשיך להציג ביצועים טובים בתחומים מסוימים.

תוחלת החיים של האוכלוסייה בישראל הגיעה לכ-83.8 שנים, מה ששם אותנו במקום 4 בדירוג ה-OECD בתוחלת החיים. נגישות וטיפול: בספר Health in a Glance 2023 של ארגון ה-OECD מצוין כי ישראל מפגינה ביצועים טובים במדדים של איכות וטיפול בהשוואה למדינות בהכנסה גבוהה. הדוח מצוטט כי "המערכת מתפעלת ביצועים טובים יותר מהממוצע ב-OECD ברוב המדדים הנוגעים לזמן המתנה, איכות וטיפול רפואי". בשל ההוצאה הנמוכה יחסית לעומת ביצועים לא רעים, ניתן לומר כי קיימת אפקטיביות במערכת: כלומר, "מה שמתקבל ביחס למה שמושקע" הוא גבוה באופן יחסי. היעילות הזו מתאפשרת הודות למבנה מערכת הבריאות והשירות שניתן לציבור דרך קופות החולים. רפואה בקהילה דרך הקופות פועלת בהיקף רחב, כך שעומס משמעותי מוסת מבתי החולים ונותר במרפאות המשמשות מקור מרכזי לטיפול שוטף. זה מסביר כנראה כיצד ישראל מצליחה להישאר באזור ביצועים איכותיים בחלק ממדדי השירות והאיכות, כולל רפואה מונעת, טיפול במחלות כרוניות ושמירה על קשר טיפולי הדוק בין רופא למטופל. הרפואה בקהילה. לפי הדו״ח של Observatory, כ-41%  מההוצאה על בריאות בישראל מוקצית לטיפול בקהילה ומניעה. במילים אחרות, קיימת תשתית ארגונית יעילה שמאפשרת להפיק תועלת גבוהה יחסית מכל שקל שהממשלה משקיעה במערכת הבריאות. 

טיפול מקיף בקהילה דרך קופות החולים, קרדיט: גרוק
טיפול מקיף בקהילה דרך קופות החולים - קרדיט: גרוק