איך מחזיקים בגיל 30 את מערך השיווק של קבוצת סקאל?

עולם השיווק שייך לצעירים, ולא חסרות הוכחות; Bizportal מציג בפניכם סדרת כתבות עם אנשי שיווק צעירים בעמדות מפתח בחברות הגדולות בישראל - ראשונה היא שירה בנקהלטר, ממרום 30 שנותיה
משה בנימין | (1)

העולם מתחלק לשניים, אלו שקונים ואלו שישכנעו אתכם לקנות משלהם. בקבוצה השנייה יש תפקיד מוגדר שנקרא אנשי שיווק. האנשים שאחראים לכך שתכניסו את היד עמוק לכיס ותפתחו את דלת ביתכם למוצרים שלהם, בין אם זה מותגי אופנה, מכוניות או מקררים.

תופעה שאולי פעם הפתיעה וכיום היא כבר דבר שבשגרה היא הגיל הצעיר של אותם אנשי שיווק - Bizportal מציג סדרת כתבות שתכיר לכם את הפנים והשמות מאחורי המותגים שיושבים אצלכם בבית.

ראשונה היא שירה בנקהלטר, מנהלת השיווק של קבוצת סקאל. בנקהלטר, רק בת 30 כבר הספיקה להיות ראש תחום פרסום בחברת פלאפון, ומחזיקה בתואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת אוקספורד ברוקס באנגליה.

(ש)השאלה הראשונה והמתבקשת - איך מצליחים להגיע בגיל צעיר כל-כך יחסית לנהל את מערך השיווק של קבוצת סקאל?

"הרעיון המרכזי הוא לדעת מה רוצים, להתמקד על זה ואז משיגים את זה. 90% מהשגת המטרה היא לדעת להגדיר אותה כמו שצריך".

(ש)כשאומרים שיווק – למה בדיוק מתכוונים מבחינת הגדרות התפקיד בסקאל ומה ה- "אינפוט" הייחודי שלך בתפקיד?

"בקבוצת סקאל יש מספר רב של מותגים המנוהלים בשני אפיקים. אפיק של מנהלי סחר, שמנהלים את הקניינות, המכירות וכדומה של המותגים. האפיק השני הוא השיווק, שהוא תקשור המותגים החוצה בכל זרועות השיווק השונות".

"השיווק בסקאל זה התקשורת של המותג לקהל יעד, אם זה תדמיתי, מכירתי , שיתופי פעולה שונים וכדומה. התרומה שלי היא בלהביא רעיונות חדשים ולדאוג שכל מותג יקבל את רמת התקשור שהוא צריך. לפמפם בכל זרועות השיווק את המותגים באופן יומיומי".

(ש)בתפקידך האחרון עסקת (בפלאפון) בטיפוח ושימור לקוחות – איך זזים מנישה מוגדרת כזו לניהול שיווק מותגי סקאל?

"בפאלפון הייתי חלק מהתקשורת השיווקית וניהלתי הרבה מעבר לטיפוח ושימור. העבודה די דומה, גם בפלאפון יש חלוקה שדורשת טיפול ספציפי (פלאפון חו"ל, עסקים, צעירים, מגזרים, מבצעי מכר ומבצעי טיפוח..) וגם בסקאל יש חלוקה למגוון רחב של מותגים שדורשים טיפול ספציפי".

"גם בסקאל יש דגש חזק מאוד על טיפוח ושימור; בניית מועדון לקוחות, מבצעים ללקוחות חדשים וקיימים וכדומה".

(ש)לקוחות פלאפון ובכלל סלולר הם בעלי דרישות צרכניות מאוד נוקשות ואחרות מהלקוח הממוצע של קבוצת סקאל – איך מתכוננים להבדל בגישה?

"מבחינתי הגישה היא מאוד דומה. בשתי החברות הלקוח והשביעות רצונו במרכז. בפלאפון, שמתקיימת בשוק תחרותי, חשוב לתת ללקוח את התנאים הטובים ביותר על מנת שיישאר לקוח ויהיה מרוצה. ירגיש גאווה ושייכות למותג. וגם בסקאל, כזכיינית של המותגים המובילים בעולם, צריך לעמוד ברמת שירות בינלאומית, בחווית קנייה ברמות הגבוהות ביותר, ולשדר במדיה תדמית תואמת".

"בשני המותגים יש להתייחס ללקוח ולדרישות שלו באופן קפדני ולגרום לו להיות גאה במוצר ורצון להמשיך ולצרוך אותו פעם אחרי פעם".

(ש)באיזה היקפים של כוח אדם ותקציבי שיווק מדובר בסקאל?

"כוח האדם בסקאל הוא גדול כי הוא כולל גם את כל התפעול של החנויות. חנויות דגל של המותגים (מונו ברנד) ושתי רשתות אופנה: סקאל ספורט ואמפוריום (מולטי ברנד) שדורש היקף גדול של כוח אדם".

"מבחינת שיווק, המותגים הם בינלאומים וה"האד קווטר" שלהם יושב בארצות שונות בעולם (בעיקר ארצות הברית במקרה של סקאל) ולכן האסטרטגיה הגלובלית נרקמת שם ועוברת אדפטציה לוקלית ע"י המחלקה שלנו בסקאל.

התקציבים משתנים לכל מותג ומידת ההשקה הדרושה לו שיווקית באותה שנה".

"בזכות העובדה שהמותגים שלנו מאוד נחשקים בשוק הישראלי, אנחנו יוצרים גם המון שיתופי פעולה עם גופים אחרים ויוצרים פעולות שיווקיות שמשרתות את האינטרסים של שנינו".

(ש)את מי סקאל תופסת כמתחרה העיקרי ואיזה מהלכים שיווקיים היא מכינה לקראת העתיד הקרוב?

"מאחר ויש לנו מגוון רב של מותגים, זה בלתי נמנע שהם גם מתחרים בתוך עצמם. אנחנו משתדלים להוציא מכל מותג את הUSP שלו ולהדגיש אותו בתקשור וככה לנסות להימנע מקניבליזים".

"אך כמובן בלתי נמנע שמי שקונה טימברלנד יקנה גם נאוטיקה. באופנה שלא כמו למשל ברכב, אין בעיה מזה, אפשר להרכיב מלתחה לעונה ממכלול המותגים שלנו. רשת כמו אמפוריום, מהווה גג לכל המותגים שלנו ונותנת את כל המגוון, גם אם זה מותגים מתחרים".

"בעתיד הקרוב אנחנו עסוקים בהשקת הקולקציות קיץ של המותגים".

(ש)היום 30 – את מנהלת השיווק בסקאל, איפה תהיי עוד 5 שנים קדימה במסלול מהיר שכזה?

"אני אוהבת שיווק, נושמת שיווק. ולכן אני רוצה להישאר על המסלול הזה. הכיף בתחום הזה שהוא דינאמי ומגוון. ולכן אפשר להתמקצע בו ועדיין לחוות חיים מקצועיים מגוונים ודינאמים".

(ש)אם את בעמדה שכזו כנראה שלקחת כמה החלטות טובות בקריירה – מה התכונות החשובות לכל מנהל שיווק?

"חשוב לחשוב תמיד מחוץ לקופסא, להאמין שהכל אפשרי, לא לעצור עד שמשיגים את מה שרוצים, לרכוש קשרים עיסקיים רבים ככל האפשר".

(ש)אני מבין שאת בוגרת תואר שני במנהל עסקים מאנגליה – האם אנגליה היא העובדה שקסמה לפלאפון וסקאל? ואיזה הבדלים יש בין המוסדות בארץ לבין אירופה?

"לשני התפקידים הגעתי בגלל קשרים. אנשים שעבדו איתי או הכירו אותי והרגישו שיש לי את מה שהם מחפשים לתפקיד. אני מאמינה שתואר זה טוב. אבל מה שעושה את ההבדל זה הניסיון שלך והניסיון שהיה לאנשים שעבדו איתך. ברגע שהשארת חותם כלשהו, הדרך כבר חצי סלולה".

"ההבדל העיקרי מללמוד בישראל זה החוויה התרבותית שיש. אתה לומד האומנם דברים דומים בשתי הארצות אבל בתוכנית בה יש תלמידים מ32 ארצות שונות אתה לומד דברים שהם שונים, זוויות שונות של אנשים שחונכו על תרבות אחרת משלי. לדעת לעבוד איתם בצוות, ללמוד את הדרכים המיוחדות של כל תרבות להתמודד עם דברים. זה מאוד מיוחד וחשוב".

(ש)מי המותג המצליח ביותר מאלו המיובאים ע"י סקאל?

"כולם היו בני.... לא יכולה לבחור אחד ספציפי. כל מותג וההתמחות שלו. אני יכולה לומר שהמומחיות של סקאל זה באמת לבחור עם פינצטה מותגים מובילים וטובים ביותר בעולם. ולכן כל המותגים שלנו הם העילית של האופנה".

(ש)מה יש במנהלי שיווק צעירים שאין למבוגרים יותר והאם התפקיד הזה שמור לצעירים בלבד?

"אני חושבת שזה תחום שמחייב סינרגיה. הידע והניסיון הם בעלי חשיבות קריטית מאוד. למידה מטעויות עבר והבנה של שוק וצרכנים. מאידך, יש חשיבות להזרמת דם חדש, היכרות עם מדיה חדשה וטרנדים חדשים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מה זאת הבדיחה הזאת?? אשת שיווק?? הצחקתם אותי (ל"ת)
    לא מאמין 03/06/2011 14:47
    הגב לתגובה זו
חיילים סייבר 8200
צילום: דובר צהל

משקיעים בחאקי: כך הפכו החיילים את הבסיסים לחממת השקעות לוהטת

השוק גואה, האפליקציות זמינות - ומחנות צה"ל הופכים לזירות של  מסחר ואמביציה; גם החיילים שחוזרים מהקרב משקיעים-מהמרים בשווקים; בינתיים כולם מרוויחים
ענת גלעד |
נושאים בכתבה חיילים בורסה

יום שלישי, 23:00. חדר המגורים בבסיס האימונים בדרום שקט יחסית. אור יחיד בוקע מהפינה שבה יושב סמל איתי כהן. רוב חבריו לפלוגה כבר קרסו מותשים מיום מפרך בשטח, אך הוא לא מצליח לעצום עין. הראש שלו עובד שעות נוספות על הגרף האדום המהבהב באפליקציית המסחר בטלפון הנייד שלו. איתי, לוחם בגדוד חי"ר, לא חולם רק על סוף המסלול או על הדרגות הבאות.

במקום סתם לגלול באינסטגרם, הוא מנצל את השעות השקטות כדי לנהל תיק השקעות קטן. "כשהחבר'ה מדברים על המשחק כדורגל אתמול, אני בודק מה עשה הביטקוין", הוא מספר בחיוך קטן. 

בין שמירה לשמירה ובין אימון ניווט למארב, איתי חולם במספרים, והוא לא לבד. בשנתיים האחרונות, המסכים של הסמארטפונים השתנו: אפליקציות משחקים פינו את מקומן לאפליקציות בנקאות, ושיחות על כדורגל או יציאות לסופ"ש הוחלפו בדיונים על מדדי S&P 500, קרנות מחקות וגם קריפטו. בסיסי צה"ל הפכו, בניגוד גמור לדימוי המסורתי של "תקופת ביניים" חסרת דאגות כלכליות, לחממת השקעות לוהטת, והשינוי הזה אינו מקרי. 

נקודת המפנה המשמעותית התרחשה בינואר 2022, אז נכנסה לתוקף העלאה דרמטית בשכר החיילים הסדירים - זינוק של 50%. עבור לוחם כמו איתי, מדובר בתוספת משמעותית שהפכה את המשכורת החודשית מכסף כיס סמלי לסכום המאפשר חיסכון משמעותי. "פתאום אתה רואה 'נכנס לחשבון 2,400 שקל'", הוא מסביר, "זה סכום שאפשר לעשות איתו משהו. להשאיר אותו בעו"ש זה פשוט לבזבז אותו על שטויות. הבנתי שאני רוצה שהכסף הזה יעבוד בשבילי".

 חלק מהשגרה, כמו טיול לשק"ם

הגורם השני שתרם לשינוי הוא הזמן. במיוחד בקרב המשרתים בתפקידי לחימה, שגרת השירות כרוכה בימים ארוכים של המתנה, שעות רבות בבסיס ויציאות מצומצמות הביתה (מגמה שהתעצמה משמעותית מאז ה-7 באוקטובר). הזמן הזה, שבעבר נוצל למנוחה או שיחות בטלות, מתועל כיום ללימוד. "אנחנו יושבים באוהל, אחרי שסיימנו את המשימות, במקום סתם לגלול בטיקטוק, אנחנו רואים סרטוני הסבר על בורסה. זה הפך להיות חלק מהשגרה, כמו טיול לילי לשק"ם", מספר איתי.

אלי כהן, שר האנרגיה והתשתיות. קרדיט: אופיר אייביאלי כהן, שר האנרגיה והתשתיות. קרדיט: אופיר אייבי

הצעת החוק לסגירת תאגידי המים אושרה בוועדת השרים לחקיקה

רשויות שיעמדו בקריטריונים שיוגדרו יוכלו לנהל את משק המים בעצמן, בתנאי למשק כספי סגור ולייעול ההוצאות במים ובביוב

ליאור דנקנר |

לאחר שנים שבהן תאגידי המים נמצאים תחת ביקורת ציבורית על ייקור חשבונות המים ועל ניהול מנופח, המערכת הפוליטית מתקרבת לשינוי במבנה משק המים. המהלך שמוביל משרד האנרגיה והתשתיות מבקש לאפשר לרשויות מקומיות לחזור לניהול ישיר של תחום המים והביוב, כפוף לעמידה בקריטריונים מקצועיים ושמירה על כך שהגבייה תישאר מיועדת לטיפול במים ובהשקעה בתשתיות.

על פי הצעת החוק של שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, רשויות שיעמדו בקריטריונים שיקבעו יוכלו לנהל את משק המים בעצמן, זאת בתנאי שיישאר כמשק כספי סגור. המהלך צפוי לשים סוף לבזבוז ולניהול המנופח הקיים כיום ברבים מהתאגידים, ולהוביל לחיסכון בהוצאות משק המים והביוב. הצעת החוק אושרה היום בוועדת חוקה, ולאחר שתעבור לניסוח משפטי, היא צפויה לעלות לקריאה ראשונה בכנסת בעוד כחודש.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן אומר כי ״מטרת החוק שאנו מקדמים הוא ביטול תאגידי המים ברשויות יעילות. אין מקום במשק לעשרות תאגידים מנופחים עם מאות ג׳ובים מיותרים. זהו מקרה קלאסי בו הגולם קם על יוצרו ויצר בזבוז של מאות מיליוני שקלים בשנה. רשויות העומדות בקריטריונים יוכלו לנהל בעצמם את משק המים, וכך לחסוך מיליוני שקלים. מים הם מוצר צריכה בסיסי, ועלינו להבטיח שיטופל ביעילות מירבית במטרה להפחית את התעריף. הרשויות שיבחרו לבטל את התאגידים יתחייבו לניהול משק כספי סגור, באופן שיבטיח שההכנסות מהמים ישמשו אך ורק לצרכי ניהול משק המים והשקעה בתשתיות״.


עבודת המטה והמתווה לרשויות המקומיות

ההצעה לתיקון החקיקה מגיעה לאחר עבודת מטה מקצועית בנושא תאגידי המים, בהובלת מנכ״ל משרד האנרגיה והתשתיות יוסי דיין וצוות המשרד, יחד עם היועצים זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה לשעבר, ועו״ד דרור שטרום, הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר.

בהתאם לתיקון, רשויות מקומיות שעומדות בקריטריונים שיקבעו יוכלו לפעול ללא חובת תאגוד, תוך שמירה על משק כספי סגור. היום אושרה הצעת החוק בוועדת השרים לחקיקה, ולאחר שתעבור לניסוח משפטי היא צפויה לעלות לקריאה ראשונה בכנסת בעוד כחודש.