מנכ"ל חברת 'מידרוג': "הפרדת כרטיסי האשראי מהבנקים לא תפגע ביציבות שלהם"
בכנס של חברת מידרוג שהתקיים הבוקר במרכז הכנסים של הבורסה לני”ע, התקיים דיון על התפתחויות מימון הבנקים בארץ ובעולם. בין היתר, דנו בכנס על האפשרות של הפרדת כרטיסי האשראי מהבנקים - אחת הפעולות שצפויות לצאת לדרך כחלק מהמאבק בריכוזיות הבנקים - עם המשמעויות של המהלך על יציבותם:
"זאת רפורמה קלה יחסית שאפשר להעביר בקדנציה קצרה של שר אוצר או ממשלה. היא לא צפויה לייצר פגיעה ביציבות של הבנקים הגדולים, אבל גם אין בה בשורה משמעותית בשוק האשראי. הכי חשוב לטפל בדרך של פיקוח העמלות", אמר ערן היימר, מנכ"ל חברת דירוג האשראי מידרוג.
חברות כרטיסי האשראי הנמצאות בבעלות הבנקים מספקות יותר ויותר אשראי חוץ בנקאי לצד גופים כמו, eLoan מימון ישיר, פנינסולה ועוד, אך אין עדיין מספיק תחרות. לדברי היימר, "הסקטור הבעייתי באמת הוא האשראי לעסקים קטנים ובינוניים שם ריח של תחרות התחילה בשנים האחרונות, אבל עדיין לא באופן מספיק, מכיוון שעדיין אין אלטרנטיבה למערכת הבנקאית בהיקף משמעותי. מטרת העל של כל הרגולטורים צריכה להיות שהכסף הגדול יכנס לתחום הלא תחרותי הזה".
עוד הסביר היימר כי "מימון חברות כרטיסי האשראי דרך שוק ההון ולא דרך הבנקים יצמצם את עלויות האשראי לצרכן". לדבריו, "בשביל צמיחה אמיתית הבנקים צריכים 8 מיליארד שקל בהיקף הון ראשוני".
- "גל של פשיטות רגל": סוכנויות הדירוג מזהירות ממשבר בענף הנדל"ן
- מידרוג קובעת דירוג ראשוני לניו-מד אנרג'י: A1 עם אופק יציב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהיכן אם כן ישיגו הבנקים בישראל סכום גבוה כל כך? להערכת היימר הפתרון צריך להיות שוק משוכלל עם מגוון רחב של כלים כמו למשל אג"ח קוקו, איגוח חובות ומכירה יעילה יותר של חובות קונצרניים. הוא הסביר שכדי שיתקיים שוק איגוח אמיתי צריך להסדיר את התחום לא דרך וועדות שייקחו שנים, אלא על ידי יצירת סטנדרטים ברורים למערכת ולשוק. אם לא כל הרגולטורים הקשורים לעניין והשחקנים בשוק ידחפו השוק לא יתרומם ולא יהיה כלי אמיתי למימון.
מיזוג אונליין - לפגוש את מומחי המסחר באמזון בבורסה בתל אביב
לרישום לכנס לחץ כאן עסקאות המיזוג בבורסה הישראלית מרכזות עניין רב סביבן. כך לאחרונה, חברת צירון אשר עסקה בתחום האנרגיה, דיווחה לאחרונה על עסקה בה היא תמזג פעילות בתחום האונליין והמסחר באינטרנט. חברת אפסלון טרייד טק, המתמחה בתחום התוכנה ומסחר מבוסס טכנולוגיה באמזון, היא המצטרפת החדשה לבורסה בתל אביב, כאשר בהתאם לתנאי הסכם המיזוג, ליזמים ולמנכ"ל אפסלון יוקצו 20.8% מהון המניות של צירון. בהמשך, הקצאות נוספות של אופציות, תוך תלות באבני דרך של הכנסות, יכולה אף להביא אותם לאחזקה של 53%. אפסלון היא תולדה של מיזוג פעילויות של 4 חברות נפרדות העוסקות כולן בטכנולוגיות או שירותים עבור סוחרים בפלטפורמת המסחר הבינלאומית אמזון. החברות מספקות כלי תוכנה לניהול חשבונות אמזון וכן ושירותי רגולציה. אפסלון משתמשת במגוון הכלים שפיתחה לשלוש פעילויות עיקריות: תחום ראשון הינו מסחר ישיר באמזון ע"י רכישת חנויות אונליין, תפעולן השוטף והשבחתן וכן השקת מותגים בלעדיים בבעלות אפסלון, במגוון מוצרים, ע"י איתור שווקים ומוצרים בעלי פוט' הצלחה וכאלה שהוגדרו ע"י החברה כהזדמנויות. תחום שנ הינו מכירת תוכנה גלובאלית לסוחרי אמזון המאפשרת להם לנהל את חשבונם באופן יעיל ואוטו'. התוכנה הינה פרי פיתוח של החברה ונמכרת בעבור מנוי חודשי מתמשך ותחום שלישי הינו מכירת שירותי רגולציה לסוחרי אמזון אשר נתקלו בבעיות של הורדת מוצרים מהאוויר ע"י אמזון או סגירת חנות בשל הפרה של תנאי השירות שלה. לרישום לכנס לחץ כאן בחודשים האחרונים, הודיעה החברה על שיתוף פעולה עם חברת א.ל ארמן, יצרנית קוסמטיקה, טואלטיקה, איפור ותוספי תזונה מהגדולות בישראל, להשקת מותג קוסמטיקה ייחודי לנשים באמזון, אשר זוהה ע"י החברה כשוק בעל פוטנציאל מכירות גבוה. תחום מכירות האונליין נמצא בגדילה מתמדת ותפס תאוצה משמעותית אף יותר בעקבות משבר הקורונה. בתוך תחום זה אמזון הינה השליטה הבלתי מעורערת עם נתח שוק של כמעט 50% מסך המכירות אונליין בארה"ב. סוחרים היודעים להתנהל היטב באמזון נהנים מרווחיות גבוהה וגידול מהיר בהכנסות. מעבר לניהול נכון של חנויות אונליין, באפסלון מאמינים שברשותם מספר יתרונות טכנולוגיים נוספים וכן מומחיות בתחום הרגולציה שיאפשרו לחברה להצטיין אף יותר. בחודשים האחרונים אנו עדים לשלל הזדמנויות בעולם המסחר באונליין בעקבות מגפת הקורונה. באמזון לבדה, התרחש גידול משמעותי במכירות גלובאליות של מוכרי צד ג', תחום אותו מטפחת אפסלון, גידול שאף הביא את אמזון לכדי עיכובים בלוגיסטיקה ושילוח. בשיא משבר הקורונה, אמזון דיווחה כי תגייס עוד 100 אלף עובדים לטובת פתיחת צווארי הבקבוק הלוגיסטים. הביקוש במכירות אונליין נותר גבוה גם בחלוף שיא משבר הקורונה וההנחה הרווחת היא שקהל רב של קונים (בגילאים מבוגרים יותר) שלא היה חשוף עד כה לרכישות אונליין, למד לעשות זאת בשל המציאות החדשה. רוצים לשמוע עוד? לרישום לכנס לחץ כאן
