ראסל אלוונגר
צילום: שלומי יוסף

"מניית טאואר תעלה ב-20%"

טאואר היתה ב-23 דולר אחרי שאינטל ביטלה את עסקת הרכישה; זו היתה הזדמנות גדולה למשקיעים והכתובת היתה על הקיר - היום היא 50 דולר, האנליסטים מצפים להמשך עליות
איתן גרסטנפלד | (5)

לא ייאמן - מניית טאואר סבלה בשלב הראשון מביטול עסקת מכירתה לאינטל על רקע התנגדות של הממשל הסיני. המניה שנסחרה באזור 37 דולר נפלה מתחת ל-30 והגיעו אפילו ל-23 דולר. ניסינו להעריך אז את הסיכויים והסיכונים, והמסקנה היתה שגם אם לא תהיה עסקה, טאואר שמנוהלת על ידי ראסל אלוואנגר, במקום מצוין. המניה היום, כשנה וחמישה חודשים אחרי ביטול העסקה ב-50 דולר. 

באופנהיימר אומרים שהמניה בדרך ל-60 דולר. גם האנליסטים האחרים אופטימים כשמחזור המכירות של החברה צפוי להערכת הקונסנזוס לעלות ל-1.57 מיליארד דולר לעומת 1.44 מיליארד דולר השנה. הרווח למניה יעלה מ-2.08 דולר ל-2.24 דולר למניה. 

 

מה מקפיץ את טאואר?

"בהמשך לשיחתנו עם הנהלת טאואר סמיקונדקטור (סימול: TSEM), אנו צופים האצה בצמיחה של החברה בשנת 2025, לאור ביקושים לשבבי RF-SiPho לשוק התקשורת האוטפטית בדאטה סנטרס, במקביל להתאוששות בתחומים שהציגו חולשה מחזורית בשנה החולפת והגדלת נתח השוק", כותבים האנליסטים של אופנהיימר ומוסיפים - "תחילת הייצור במפעל Agrate באיטליה צפויה אמנם להעיק על שולי הרווח הגולמי בטווח הקצר, אך מאידך לספק מנוע צמיחה חדש לשנים הקרובות, ולהאיץ את שיעורי הצמיחה והרווחיות העתידיים.

"להערכתנו, פוטנציאל זה טרם קיבל ביטוי מלא בציפיות המשקיעים ובתמחור מניית TSEM, הנסחרת עדיין בדיסקאונט עמוק לממוצע ענף השבבים. אנו משמרים את המלצתנו Outperform על מניית טאוור עם מחיר יעד של 60 דולר בהתבסס על מכפיל EV/EBITDA  של 10 לתחזית 2025. מניית TSEM נמנית על רשימת המומלצות 'ישראליסט'".

 

טאואר צפויה לסיים את שנת 2024 עם רמת הכנסות דומה לשנה הקודמת, ביצועי יתר לעומת ירידה חד-ספרתית גבוהה בשוק השבבים האנלוגיים וירידה דו-ספרתית בחלק ממתחרותיה הגדולות.  "הסיבה לביצועים החזקים בהשוואה לשוק היעד היא עליה ניכרת בביקוש לשבבי RF-SiPho המיועדים לשוק התקשורת האופטית בדאטה סנטרס", אומרים באופנהיימר ומרחיבים - "מכירותיהם של שבבים אלו זינקו השנה פי שלושה לעומת שנת 2023, לרמה שנתית של מעל 100 מיליון דולר – נתח של 7% מהכנסות השנה כולה וכ-10% בתחזית לרבעון הרביעי 2024.

"להערכת הנהלת טאואר, הצמיחה הגבוהה צפויה להמשך גם בשנת 2025, בקצב של 60% לפחות, עם פוטנציאל להפתעה הן בקצב הצמיחה והן ברווחיות. החברה הכריזה לאחרונה על תכנית השקעות קפיטליות בסך של 350 מיליון דולר להגדלת כושר הייצור בתחום זה".

 

הדאטה סנטרס, המהווה את מנוע הצמיחה המרכזי, אבל לחברה יש מנועי צמיחה נוספים. "הביקושים לשבבי Power Management המיועדים לשוקי התעשיה והרכב, צפויים להפגין בשנה הקרובה התאוששות מחזורית מרמת שפל, כאשר במקביל צפויה טאואר להגדיל את נתח השוק לאור השקת מוצרים לפלח השוק של ניהול מתח נמוך, מלבד פעילותה המסורתית בתחום שבבי מתח גבוה. גם בשוק ה RF-SOI המסורתי צפויה טאואר להגדיל את דריסת הרגל, לאור תחילת ייצור הדרגתית במפעל Agrate החדש בצפון איטליה (מפעל של 300 מ"מ המשותף עם STM), עם תכנית להגיע לקיבולת ייצור מלאה לקראת סוף 2025.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"אנו סבורים כי הסלמת מלחמות הסחר בין ארה"ב לסין אינה צפויה להוביל לפגיעה משמעותית בפעילות טאואר, ואף עשויה להטיב עם פעילות החברה בתחומים מסויימים". 

 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ומניית גילת 24/12/2024 12:17
    הגב לתגובה זו
    והכי גרוע זה אי סי אל שינו רק את השם הוסיפו אל בתקווה שמשהו יעזור המניה הכי זבל בעשור האחרון
  • 2.
    נו תראה לנו 20000 על המסך (ל"ת)
    Bxbxb 24/12/2024 12:16
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שיתחילו לתת דיבידנד עולה ועולה ולא רואים שקל (ל"ת)
    שלמה 24/12/2024 11:19
    הגב לתגובה זו
  • dw 24/12/2024 12:44
    הגב לתגובה זו
    זה לפחות מה שאני עשיתי. אני בכלל נכנסתי בגלל תרחיש הצעת הרכש בזמנו (טרייד שהפך למופסד כמובן באופן זמני) אך נשארתי ומכיוון שעם הזמן המניה עלתה לאזור ההצעה (עדיין טיפה פחות, זה היה אמור להיות 53$ כמדומני) מכרתי חלק ברווח ואין תלונות. מה שנקרא ידיים חלשות. עקרונית הייתי יכול למכור עכשיו הכל אבל למה בעצם? הניהול של החברה ממש ממש טוב, החברה צומחת, והמניה לא יקרה באופן בלתי סביר, לכן לא מפריע לי להמשיך להחזיק עוד שנה שנתיים את השארית. 60$ יהיה מחיר עוד יותר טוב מבחינתי כדי למכור. מחזיק ולא ממליץ
  • כל שקל צריך להיות להרחבת ייצור והחזרת חוב. (ל"ת)
    גיל 24/12/2024 11:52
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים




הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: