ראסל אלוונגר
צילום: שלומי יוסף

"מניית טאואר תעלה ב-20%"

טאואר היתה ב-23 דולר אחרי שאינטל ביטלה את עסקת הרכישה; זו היתה הזדמנות גדולה למשקיעים והכתובת היתה על הקיר - היום היא 50 דולר, האנליסטים מצפים להמשך עליות
איתן גרסטנפלד | (5)

לא ייאמן - מניית טאואר סבלה בשלב הראשון מביטול עסקת מכירתה לאינטל על רקע התנגדות של הממשל הסיני. המניה שנסחרה באזור 37 דולר נפלה מתחת ל-30 והגיעו אפילו ל-23 דולר. ניסינו להעריך אז את הסיכויים והסיכונים, והמסקנה היתה שגם אם לא תהיה עסקה, טאואר שמנוהלת על ידי ראסל אלוואנגר, במקום מצוין. המניה היום, כשנה וחמישה חודשים אחרי ביטול העסקה ב-50 דולר. 

באופנהיימר אומרים שהמניה בדרך ל-60 דולר. גם האנליסטים האחרים אופטימים כשמחזור המכירות של החברה צפוי להערכת הקונסנזוס לעלות ל-1.57 מיליארד דולר לעומת 1.44 מיליארד דולר השנה. הרווח למניה יעלה מ-2.08 דולר ל-2.24 דולר למניה. 

 

מה מקפיץ את טאואר?

"בהמשך לשיחתנו עם הנהלת טאואר סמיקונדקטור (סימול: TSEM), אנו צופים האצה בצמיחה של החברה בשנת 2025, לאור ביקושים לשבבי RF-SiPho לשוק התקשורת האוטפטית בדאטה סנטרס, במקביל להתאוששות בתחומים שהציגו חולשה מחזורית בשנה החולפת והגדלת נתח השוק", כותבים האנליסטים של אופנהיימר ומוסיפים - "תחילת הייצור במפעל Agrate באיטליה צפויה אמנם להעיק על שולי הרווח הגולמי בטווח הקצר, אך מאידך לספק מנוע צמיחה חדש לשנים הקרובות, ולהאיץ את שיעורי הצמיחה והרווחיות העתידיים.

"להערכתנו, פוטנציאל זה טרם קיבל ביטוי מלא בציפיות המשקיעים ובתמחור מניית TSEM, הנסחרת עדיין בדיסקאונט עמוק לממוצע ענף השבבים. אנו משמרים את המלצתנו Outperform על מניית טאוור עם מחיר יעד של 60 דולר בהתבסס על מכפיל EV/EBITDA  של 10 לתחזית 2025. מניית TSEM נמנית על רשימת המומלצות 'ישראליסט'".

 

טאואר צפויה לסיים את שנת 2024 עם רמת הכנסות דומה לשנה הקודמת, ביצועי יתר לעומת ירידה חד-ספרתית גבוהה בשוק השבבים האנלוגיים וירידה דו-ספרתית בחלק ממתחרותיה הגדולות.  "הסיבה לביצועים החזקים בהשוואה לשוק היעד היא עליה ניכרת בביקוש לשבבי RF-SiPho המיועדים לשוק התקשורת האופטית בדאטה סנטרס", אומרים באופנהיימר ומרחיבים - "מכירותיהם של שבבים אלו זינקו השנה פי שלושה לעומת שנת 2023, לרמה שנתית של מעל 100 מיליון דולר – נתח של 7% מהכנסות השנה כולה וכ-10% בתחזית לרבעון הרביעי 2024.

"להערכת הנהלת טאואר, הצמיחה הגבוהה צפויה להמשך גם בשנת 2025, בקצב של 60% לפחות, עם פוטנציאל להפתעה הן בקצב הצמיחה והן ברווחיות. החברה הכריזה לאחרונה על תכנית השקעות קפיטליות בסך של 350 מיליון דולר להגדלת כושר הייצור בתחום זה".

 

הדאטה סנטרס, המהווה את מנוע הצמיחה המרכזי, אבל לחברה יש מנועי צמיחה נוספים. "הביקושים לשבבי Power Management המיועדים לשוקי התעשיה והרכב, צפויים להפגין בשנה הקרובה התאוששות מחזורית מרמת שפל, כאשר במקביל צפויה טאואר להגדיל את נתח השוק לאור השקת מוצרים לפלח השוק של ניהול מתח נמוך, מלבד פעילותה המסורתית בתחום שבבי מתח גבוה. גם בשוק ה RF-SOI המסורתי צפויה טאואר להגדיל את דריסת הרגל, לאור תחילת ייצור הדרגתית במפעל Agrate החדש בצפון איטליה (מפעל של 300 מ"מ המשותף עם STM), עם תכנית להגיע לקיבולת ייצור מלאה לקראת סוף 2025.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"אנו סבורים כי הסלמת מלחמות הסחר בין ארה"ב לסין אינה צפויה להוביל לפגיעה משמעותית בפעילות טאואר, ואף עשויה להטיב עם פעילות החברה בתחומים מסויימים". 

 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ומניית גילת 24/12/2024 12:17
    הגב לתגובה זו
    והכי גרוע זה אי סי אל שינו רק את השם הוסיפו אל בתקווה שמשהו יעזור המניה הכי זבל בעשור האחרון
  • 2.
    נו תראה לנו 20000 על המסך (ל"ת)
    Bxbxb 24/12/2024 12:16
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שיתחילו לתת דיבידנד עולה ועולה ולא רואים שקל (ל"ת)
    שלמה 24/12/2024 11:19
    הגב לתגובה זו
  • dw 24/12/2024 12:44
    הגב לתגובה זו
    זה לפחות מה שאני עשיתי. אני בכלל נכנסתי בגלל תרחיש הצעת הרכש בזמנו (טרייד שהפך למופסד כמובן באופן זמני) אך נשארתי ומכיוון שעם הזמן המניה עלתה לאזור ההצעה (עדיין טיפה פחות, זה היה אמור להיות 53$ כמדומני) מכרתי חלק ברווח ואין תלונות. מה שנקרא ידיים חלשות. עקרונית הייתי יכול למכור עכשיו הכל אבל למה בעצם? הניהול של החברה ממש ממש טוב, החברה צומחת, והמניה לא יקרה באופן בלתי סביר, לכן לא מפריע לי להמשיך להחזיק עוד שנה שנתיים את השארית. 60$ יהיה מחיר עוד יותר טוב מבחינתי כדי למכור. מחזיק ולא ממליץ
  • כל שקל צריך להיות להרחבת ייצור והחזרת חוב. (ל"ת)
    גיל 24/12/2024 11:52
    הגב לתגובה זו
צחי אבו
צילום: ארי נדלן
ראיון

צחי אבו: "אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית, כל נכס אצלנו עובר השבחה"

על רקע הדוחות ותוכניות ההרחבה של ארי נדל״ן באילת ובאשדוד, בתוספת המו״מ לרכישת שטחי מסחר בגבעת שאול, החברה מציגה אסטרטגיה של השבחה מאסיבית וקידום של הרחבת זכויות בנכסיה;"תפיסה שמחברת בין נדל״ן מניב לבין ייזום אקטיבי לאורך זמן״

צלי אהרון |

ארי נדל״ן ארי נדלן -0.51%  , העוסקת בנדל"ן מניב מסחרי וקניונים בישראל ובחו"ל,מציגה את דוחותיה לרבעון עם NOI מאוחד שעומד על כ-24 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל, בעוד ה-FFO עלה לכ-13 מיליון שקל, גידול של כ-18%. שיעורי התפוסה בנכסים המרכזיים נותרו גבוהים, סביב 96% בישראל וכ-99% בקניון My Mall בלימסול לאחר הרחבה. מנגד, הוצאות המימון עלו לכ-18 מיליון שקל לעומת כ-14 מיליון שקל אשתקד, בעיקר בשל הנפקת סדרת אג״ח חדשה שהגדילה את היקף החוב הפיננסי. 

נראה כי החברה מפנה חלק גדול מהדגש לאסטרטגיית ההשבחה שלה: הרחבת סטאר אילת, קידום התכנית הגדולה בסטאר אשדוד והתקדמות בפרויקט תחנת הכוח שמוערך בהיקף של כ-362 מיליון שקל. בנוסף, לאחר מועד הדוח השלימה החברה גיוס הון וחוב בהיקף כולל של כ-208 מיליון שקל, גם באמצעות הנפקת מניות וגם בהרחבת אג״ח - מה שהביא את בית ההשקעות מיטב להפוך לבעל עניין. בשבועות האחרונים קידמה החברה שתי תוכניות תכנוניות מהותיות: הוועדה המחוזית דרום אישרה להפקדה את תוכנית ההרחבה במתחם סטאר אילת, הכוללת תוספת של שני מגדלים חדשים בהיקף של כ-80 אלף מ"ר, ובמקביל ביקשה לבצע תיקונים בתוכנית המקיפה במתחם סטאר אשדוד - תוכנית שאמורה להוסיף 2,000 דירות וכ-110 אלף מ"ר מסחר ותעסוקה.

כמו כן, ארי נדל״ן מנהלת מו״מ לרכישת שטחי מסחר בהיקף של 15 אלף מ"ר ו-300 חניות בירושלים, במהלך שמטרתו לחזק את פורטפוליו הנכסים המניבים באזורים צפופים ומבוקשים. המהלך מתווסף לשורה ארוכה של פרויקטי השבחה שמקדמת החברה בארץ ובעולם , מהרחבת קניון MYMALL ועד לקידום תוספת זכויות במתחמי מסחר ודיור בנהריה ובנתניה.

המנכ"ל ובעל השליטה צחי אבו מסכם זאת כך: ״אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית. כל נכס אצלנו עובר השבחה״. לדבריו, החברה שואפת לייצר תמהיל ייחודי בין נכסים מניבים לבין תוספת זכויות משמעותית בכל נכס ונכס. נראה שהתפיסה הזו באה לידי ביטוי כמעט בכל הנכסים של החברה.

בראיון לביזפורטל מסביר אבו כיצד כל אחד ממהלכי החברה משתלב עם אסטרטגיית הליבה, מדוע היזמות היא חלק בלתי נפרד מהמודל העסקי, ומה עומד על הפרק בשנה הקרובה:

אורן שקדי סמנכ״ל כספים ופיתוח עסקי פיננסי, מימון ישיר קרדיט: עופר חג'יובאורן שקדי סמנכ״ל כספים ופיתוח עסקי פיננסי, מימון ישיר קרדיט: עופר חג'יוב
ראיון

מימון ישיר: "האיגוחים דוחפים אותנו קדימה - אבל ברכב יש עוד עבודה"

אחרי הדוח החזק לרבעון השלישי, ישבנו עם סמנכ"ל הכספים אורן שקדי לשיחה על מה שבאמת עומד מאחורי האיגוחים במשכנתאות, על השחיקה ברכב שלא נעלמה למרות ההתייעלות, ועל השאלה עד כמה ירידת הריבית יכולה באמת לשנות את התמונה?
נושאים בכתבה מימון ישיר

מימון ישיר מימון ישיר -0.3%  פרסמה את דוח הרבעון השלישי וזינקה לאור התוצאות. לאחר שפתחה את 2025 עם רבעון ראשון שבו הרווח הנקי עמד על 20.1 מיליון שקל, רבעון שני שגם בו נראתה ירידה ברווח הנקי ל-17.5 מיליון שקל, החברה הציגה רבעון שלישי עם זינוק משמעותי בשורת הרווח, 77% לעומת הרבעון המקביל, ועמדה על 66.8 מיליון שקל , ובהתאם, המנייה זינקה. 

רוב הרווחים הגיעו ממגזר המשכנתאות, בעוד מגזר הרכב המשיך להראות שחיקה, והחברה בעיצומו של תהליך התייעלות שיבוא לידי ביטוי ב-2026. ישבנו לשיחה עם אורן שקדי, סמנכ"ל הכספים של החברה, כדי להבין את השינוי יותר לעומק. 

ספר לנו על מהלכי האיגוח שבמגזר המשכנתאות

אנחנו נוקטים כבר מזה הרבה שנים במודל שנקרא מודל היברידי. מודל היברידי נפוץ מאוד בחו"ל, ובמסגרתו, חברות אשראי, מחזיקות בחלק מתיק האשראי במאזן שלהם, ואת חלקו הן מוכרת לצדדים שלישיים כדי לשפר את התשואה להון. הדבר גם מאפשר פינוי אשראי להעמדה של הלוואות חדשות. בסקטור הרכב, זו פרקטיקה מקובלת שלנו כבר שנים, ויש הרבה מאד שחקנים שאנחנו פועלים מולם, כמו בנקים, חברות כרטיסי אשראי, גופים מוסדיים ועוד. גם במשכנתאות אנחנו מבקשים ליישם את אותה אסטרטגיה, ולאגח חלק מהתיק. 

במשכנתאות זה נמצא יחסית בשלב ראשוני. עשינו שני איגוחים, עסקה אחת בסוף 2024, ברבעון הרביעי, והשניה ביולי השנה, במהלך הרבעון השלישי. בשני המקרים עשינו עסקאות מול הגופים המוסדיים. זו רק אחת השיטות שבאמצעותה אפשר לבצע מכירת תיקים. מבחינת הלוואות על רכב, למשל, אנחנו מבצעים עכשיו עסקאות פרטיות. כך שאפשר לבצע את זה במגוון שיטות ועם מגוון של שחקנים. 

המשכנתא הראשונה שהחברה העמידה היתה בסוף יוני 2022, כך שמבחינתנו הצלחנו לבצע כבר את האיגוחים, אבל גם כאן יש עוד כר נרחב להמשך פעילות, כלומר היום זה איגוחים ברצף מוסדי, ומחר כבר נרחיב את זה למעגלים נוספים, לשותפים חדשים ולגורמים נוספים בשיטות אחרות, אולי עסקאות פרטיות, לא מדורגות כמו שאנחנו עושים ברכב.