דינה גננסיה אל על
צילום: רונן דבש
דוחות

אל על: 516 מיליון ד' הכנסות אך עדיין מפסידה תפעולית ועם הערת עסק חי

התחזית לחודשים יולי אוגוסט טובה, אבל אל על לא מצליחה להרוויח בשורה התחתונה
דור עצמון | (16)

חברת התעופה אל על 5.56% הכניסה ברבעון השני כ-516 מיליון דולר - גידול של 132% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד - המעיד על קצב הכנסות שנתי הגבוה מ-2 מיליארד דולר.

לראשונה מאז פרוץ משבר הקורונה אל על עוברת לרווח גולמי ולרווח תפעולי חשבונאי. תזרים המזומנים של החברה ברבעון מסתכם ב-163 מיליון דולר ויתרת מזומנים של 340 מיליון דולר נכון לסוף יוני. הרווח התפעולי החשבונאי עומד על כ-10 מיליון דולר, אבל בנטרול של הכנסות אחרות מדובר בהפסד תפעולי קטן.

לראשונה מזה כשנתיים אל על עוברת לרווח של 100 מיליון דולר וזאת בגין הכרה בהכנסת מס ממכירת מועדון הנוסע המתמיד (בניכוי הכנסת המס החד פעמית, ההפסד הנקי ברבעון השני נחתך ל-15 מיליון דולר לעומת 81 מיליון דולר ברבעון המקביל). כלומר, בהינתן אירועים שוטפים ולא חד פעמיים אל על היתה מפסידה. 

ברבעון השני חלה עליה במחירי הדלק הסילוני של 62% במחיר חבית נפט גולמי ו-120% במחיר הדלק הסילוני, לעומת המחירים ברבעון השני לשנת 2021. עליית המחירים נבעה בין היתר בהשפעת הלחימה בין רוסיה לאוקראינה. הדולר ביחס לשקל התחזק ברבעון השני בכ-2.5% בהשוואה לרבעון השני לשנת 2021.

החברה מדווחת על פוטנציאל להמשך גידול במכירות לאור צפי לכניסת מטוסים נוספים לפעילות עוד השנה, השבת צי 777 לפעילות, כניסת מטוס דרימליינר ה-16 כבר במחצית הראשונה של 2023 וייתכן אף מטוס דרימליינר נוסף.

נקודת האור בסקירת המנהלים היא המשך הצמיחה בחודשים יולי ואוגוסט:

ההכנסות ביולי אוגוסט  מבטאות המשך עלייה, אך צריך לזכור שזו התקופה הטובה ביותר בשנה. המבחן של אל על יהיה בשורה התחתונה, והאם היא סוף סוף תגיע לרווח אמיתי.

דינה בן-טל, מנכ״לית אל על: "פירות תוכנית ההתנעה מחדש (RESTART) שהפעלנו עם החזרה לשגרה משתקפים היטב בתוצאות הרבעון בכל מדדי הליבה, דבר שמאפשר לנו לעבור שלב מניהול הוצאות לניהול צמיחה ופיתוח עסקי; אנו ממשיכים להתמקד בשיפור השירות, בהחזרה מדורגת של הצי שלנו לפעילות מלאה ולמימוש הפוטנציאל של טיסה מעל סעודיה ופיתוח נתיבים חדשים; פוטנציאל הצמיחה והשיפור ברווחיות עדיין גדול, בהינתן העובדה שאנו פועלים בהיקף של כ-70% מהצי שלנו בהשוואה ל-2019".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

איציק אליאב, סמנכ"ל הכספים: "הניהול העקבי והמוצלח שלנו אל מול אתגרי משבר התעופה הגלובלי, מתבטאים היטב ברבעון זה; המעבר לרווחיות והשלמת עסקת הפניקס מאפשרים לנו להמשיך ולתמוך בחיזוקה של תשתית פיננסית איתנה ובריאה; וכן מעבר למוד של צמיחה ופיתוח עיסקי, זאת לצד ניהול יעיל ומהודק של צד ההוצאות, שמירה על יתרות נזילות גבוהות ושיתוף פעולה פורה עם גופים פיננסים  בעולם".

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    בנקאי 11/08/2022 18:18
    הגב לתגובה זו
    עד סוף השנה אל על מעל שער של 1000.
  • 10.
    מי שלא טס בשבת מפסיד (ל"ת)
    הנוסע המתמיד 11/08/2022 18:11
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אחד העם 11/08/2022 16:54
    הגב לתגובה זו
    בכל מקום באל על תמצא רק מאפיה ושחיתות.
  • 8.
    חזי 11/08/2022 12:08
    הגב לתגובה זו
    מתי הפריצה הגדולה
  • 7.
    הדר 11/08/2022 11:22
    הגב לתגובה זו
    היו מוכרים שנפטרו מיניה לאחרונה עכשיו הדוחות נחשפו הדלק יורד ויירד החברה תרויח גן רבעון נוכחי לעניות דעתי יכולה לתת מהלך חיובי מאוד עד כדי הכפלה מחיר מניה הרבה פרמטרים חיובים פה
  • תמים 11/08/2022 12:21
    הגב לתגובה זו
    ראה מס' 6
  • 6.
    תמים 11/08/2022 11:22
    הגב לתגובה זו
    המנהלים והוועדים גונבים ועושקים את החברה.
  • 5.
    סתם אחד 11/08/2022 11:12
    הגב לתגובה זו
    חברה של תחמנים וגנבים. מושחתים נמאסתם.!!!
  • לא ידוע 11/08/2022 13:57
    הגב לתגובה זו
    אתה לא חושב שיהיה שינוי בחברה כי זה נהפך מחברה ציבורית לפרטית
  • אחד העם 11/08/2022 15:44
    קני רוזנברג לא ידע שאל על מושחתת, יגנבו לו כל הכסף שהשקיע באל על.
  • 4.
    תמים 11/08/2022 11:07
    הגב לתגובה זו
    מי שהרס את החברה הם המנהלים האגואיסטים והמושחתים.
  • 3.
    אחד העם 11/08/2022 11:01
    הגב לתגובה זו
    אל על מכונת שחיתות משומנת היטב. כולם מושחתים באל על המנהלים והוועדים. יש להם מטרה משותפת למצוץ את החברה כמה שיותר ולהתעשר בלי לעבוד. חברה של נוכלים, רמאים וגנבים.
  • 2.
    אז למה היא יורדת היום? (ל"ת)
    משה 11/08/2022 10:53
    הגב לתגובה זו
  • אחד 11/08/2022 17:38
    הגב לתגובה זו
    כי המשקיעים לא מאמינים באל על המושחתת
  • היא לא יורדת בהרבה זה כלום (ל"ת)
    לא ידוע 11/08/2022 13:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עם טייסים חולים כמו באל על, אל תטרחו לטוס. רודפי בצע. (ל"ת)
    מציאותי 11/08/2022 10:49
    הגב לתגובה זו
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

גילת לווינים
צילום: תמר מצפי

גילת מגייסת 100 מיליון דולר לרכישות נוספות; המניה יורדת

ההנפקה מתבצעת במחיר של 11.25 דולר למניה, בדיסקאונט של כ-7.9% על המחיר הממוצע בעשרת ימי המסחר הקודמים, ומביאה דילול של כ-12.15% בדילול מלא; המניה נופלת ב-6%

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה גילת גיוס הון

מניית גילת גילת -6.28% , חברת תקשורת לוויינית שמספקת פתרונות קישוריות רחבת פס לשווקים אזרחיים וביטחוניים, נסחרת היום בירידה של 6% לאחר שהודיעה על גיוס הון פרטי בהיקף של כ-100 מיליון דולר. החברה מציינת שדירקטוריון החברה אישר קבלת התחייבויות בהקצאה פרטית למשקיעים מוסדיים וכשירים מישראל, ושמדובר בהקצאה שנרשמת בה ביקוש יתר. הכסף ישמש לרכישות. עדי צפדיה, מנכ"ל גילת אומר

לביזפורטל כי "החברה נמצאת במגמה של התרחבות כולל התרחבות לא אורגנית על ידי רכישות נוספות ולכך בעיקר אמור לשמש הכסף". 

ועדיין - את המשקיעים זה לא באמת מעניין. הם המפסידים בהנפקות כאלו - גם גופים "מקורבים" קיבלו מניות בדיסקאונט גדול וגם המניה יורדת כי יש דילול. הם רואים את ההפסד, ומילים על צמיחה עתידית לא ממש מרפאים את ההפסד. במבט קר - הנהלת גילת צודקת - מנפיקים כשאפשר לא כשצריך, ובמיוחד שהמחיר טוב. אחרי העלייה המרשימה בשנה וחצי האחרונות זה זמן טוב להנפיק. 

גיוס של 100 מיליון דולר

החברה צפויה להנפיק ולמכור 8,888,889 מניות במחיר של 11.25 דולר למניה, כך שהיקף הגיוס ברוטו מגיע לכ-100 מיליון דולר. לפי החברה, ההקצאה מיועדת למשקיעים מוסדיים ולמשקיעים כשירים כהגדרתם בחוק ניירות ערך. החברה מדגישה שהמחיר נקבע בדיסקאונט של כ-7.9% ביחס למחיר הממוצע המשוקלל לפי מחזור בעשרת ימי המסחר הרצופים שקדמו ל-15 בדצמבר, כלומר מתחת למחיר שבו המניה נסחרה בממוצע בתקופה קצרה ממש לפני העסקה. בפועל, זה מנגנון די מוכר בעסקאות כאלה, לקבוע מחיר שמספיק אטרקטיבי כדי “לסגור” את ההקצאה מהר ובוודאות, אבל כזה שגם יוצר פער מול המחיר שהשוק ראה קודם.

אחרי השלמת ההקצאה, המניות החדשות צפויות להוות כ-12.15% מהון המניות של החברה בדילול מלא, וזה כבר מספר שמורגש במבנה ההון ולא תוספת שולית. מהצד של הקופה, גילת מעריכה שהתמורה נטו אחרי הוצאות הנפקה תעמוד על כ-98.8 מיליון דולר, כלומר כמעט כל סכום הגיוס נכנס פנימה אחרי העלויות. החברה מציינת שההשלמה צפויה במהלך דצמבר בכפוף לתנאי סגירה מקובלים, כך שבשלב הזה העסקה מוגדרת כעסקה בתהליך שמגובה בהתחייבויות, אבל עדיין תלויה בהשלמת השלבים הטכניים עד הסגירה.

למה המניה מגיבה בירידה

ביום שיוצאת הודעה על הנפקה פרטית, המסחר בדרך מכוון לעוגן -  כשמחיר ההנפקה נמוך מהמחיר הממוצע שלפני העסקה, נוצר פער שמושך את התמחור לכיוון המחיר החדש, כי פתאום יש “מחיר עסקה”.

לתמונה הזו נכנס גם הדילול, המשקיעים מדוללים במחיר נמוך - הם נפגעים.