נטו אחזקות - דיבידנד רודף דיבידנד; מחלקת 100 מיליון שקל נוספים
נטו אחזקות 2.96% , העוסקת בייבוא והפצה של מוצרי מזון שונים בעיקר דרך החברה הבת נטו מלינדה -0.93% מחלקת דיבידנד נוסף לבעלי המניות בסך 100 מיליון שקל. נטו אחזקות חילקה בשנה וחצי האחרונות דיבידנדים בסך 740 מיליון שקל, מדובר בסכום אבסולוטי מרשים וגם בתשואה פנומנלית ביחס להשקעה - שוויה של נטו מסתכם ב-565 מיליון שקל, כך שלמעשה היא חילקה יותר משוויה במשך שנה וחצי.
החלוקה מגיעה בראש וראשונה בזכות תוצאות טובות ותזרימים חיוביים במקביל למהלך של שינוי המבנה המאזני בחברה - פחות מזומנים ויותר מינוף. הכנסות החברה ברבעון השני בשנת 2020 הסתכמו ב-738 מיליון שקל, עליה של כ-4% לעומת 711 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח ברבעון זינק לכ-86 מיליון שקל, לעומת 36.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. העלייה מיוחסת למימוש החזקה בחברת הבת ביכורי השדה בסך כ-61.3 מיליון שקל.
תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת הסתכם בכ-142 מיליון שקל במהלך הרבעון. קופת המזומנים הסתכמה בכ-35 מיליון שקל, וסך הנכסים השוטפים נטו הסתכם ב-1.3 מיליארד שקל. לחברה יתרת עודפים לחלוקה, נכון לתום הרבעון, בסך של כ-300 מיליון שקל.
תזרים המזומנים היציב, לצד יתרת עודפים לגדולה אפשרה לחברה לחלק סכום של כ-740 מיליון שקל דיבידנד ממרץ 2019 אז הכריזה וחילקה 80 מיליון שקל. בתום אוגוסט 2019, לחברה הייתה יתרת עודפים עצומה של כ-680 מיליון שקל, ומהם חילקה 130 מיליון שקל או 35.14 שקל למניה כדיבידנד. שלושה חודשים לאחר מכן, חילקה החברה כ-250 מיליון שקל או 67.6 שקל למניה דיבידנד.
- הדולר לאן, הביטקוין לאן?
- סיוה מקבלת המלצת קנייה - מחיר יעד של 60 דולר, אפסייד של 71% על המחיר בשוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מחזיקי מניית החברה בשנת 2019 זכו לקבל דיבידנד בשווי של כ-124.5 שקל למניה, בעוד המניה נסחרת סביב ה-160 שקל, כלומר תשואה של 78%. ביולי השנה, חילקה החברה 180 מיליון שקל או 48.7 שקל למניה, והערב הכריזה על 100 מיליון שקל או 27 שקל למניה, כאשר המניה נסחרת במחיר ממוצע של 150 שקל. תשואת הדיבידנד בשנת 2020 הסתכמה בכ-49% נוספים, כלומר מעל ל-120% תשואת דיבידנד מתחילת שנת 2019.
מתחילת השנה, ירד שווי החברה בכ-8% והיא נסחרת בשווי שוק של 564.9 מיליון שקל, לעומת הון בשווי 845 מיליון שקל, מכפיל הון של 0.67.
- 5.ישראלי 08/09/2020 17:07הגב לתגובה זולמה לא ? מרמים את הציבור , בקופה , במוצרים שפג תוקפם , מוכרים בשר קפוא לאחר הפשרה כבשר טרי ,, לא חסר קומבינות כדי להרוויח !
- 4.מבנה חברת נדל"ן מבוססת ,מחלקת רק 55 מיליון ,בושה! (ל"ת)משקיע במניית מבנה 08/09/2020 16:54הגב לתגובה זו
- 3.כשאין תחרות זה התוצאות (ל"ת)מיכה 08/09/2020 09:35הגב לתגובה זו
- 2.אמיר 08/09/2020 08:27הגב לתגובה זואני מתפלא שהכותב לא הסביר שזה נקרא לחלוב את החברה, כלומר להוציא יותר ממה שהיא מרוויחה. הרי רוב בעלי המניות זה לא אתם זה המנכל ובעל הבית. מסדר לעצמו בונוס שמן, ומשאיר חברה בחובות , זה מה שאלוביץ עשה עם בזק, מקווה שאני טועה, אשמח לתגובה
- 1.משקיע 08/09/2020 07:50הגב לתגובה זוכול הכבוד לחברה שמחלקת דיבידנדים ברמות שכאלה. הלוואי שתוכל לעשות כך לעד. מה הו יום ה x ?

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
