נטו אחזקות - דיבידנד רודף דיבידנד; מחלקת 100 מיליון שקל נוספים

ממרץ 2019 חילקה החברה 740 מיליון שקל דיבידנד: לחברה יתרה לחלוקה בסך 200 מיליון שקל 
אור צרפתי | (5)

נטו אחזקות -1.44% , העוסקת בייבוא והפצה של מוצרי מזון שונים בעיקר דרך החברה הבת נטו מלינדה -0.38%  מחלקת דיבידנד נוסף לבעלי המניות בסך 100 מיליון שקל. נטו אחזקות חילקה בשנה וחצי האחרונות דיבידנדים בסך 740 מיליון שקל, מדובר בסכום אבסולוטי מרשים וגם בתשואה פנומנלית ביחס להשקעה - שוויה של נטו מסתכם ב-565 מיליון שקל, כך שלמעשה היא חילקה יותר משוויה במשך שנה וחצי.  

החלוקה מגיעה בראש וראשונה בזכות תוצאות טובות ותזרימים חיוביים במקביל למהלך של שינוי המבנה המאזני בחברה - פחות מזומנים ויותר מינוף. הכנסות החברה ברבעון השני בשנת 2020 הסתכמו ב-738 מיליון שקל, עליה של כ-4% לעומת 711 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח ברבעון זינק לכ-86 מיליון שקל, לעומת 36.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. העלייה מיוחסת למימוש החזקה בחברת הבת ביכורי השדה בסך כ-61.3 מיליון שקל. 

 

תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת הסתכם בכ-142 מיליון שקל במהלך הרבעון. קופת המזומנים הסתכמה בכ-35 מיליון שקל, וסך הנכסים השוטפים נטו הסתכם ב-1.3 מיליארד שקל. לחברה יתרת עודפים לחלוקה, נכון לתום הרבעון, בסך של כ-300 מיליון שקל. 

 

תזרים המזומנים היציב, לצד יתרת עודפים לגדולה אפשרה לחברה לחלק סכום של כ-740 מיליון שקל דיבידנד ממרץ 2019 אז הכריזה וחילקה 80 מיליון שקל. בתום אוגוסט 2019, לחברה הייתה יתרת עודפים עצומה של כ-680 מיליון שקל, ומהם חילקה 130 מיליון שקל או 35.14 שקל למניה כדיבידנד. שלושה חודשים לאחר מכן, חילקה החברה כ-250 מיליון שקל או 67.6 שקל למניה דיבידנד. 

 

מחזיקי מניית החברה בשנת 2019 זכו לקבל דיבידנד בשווי של כ-124.5 שקל למניה, בעוד המניה נסחרת סביב ה-160 שקל, כלומר תשואה של 78%.  ביולי השנה, חילקה החברה 180 מיליון שקל או 48.7 שקל למניה, והערב הכריזה על 100 מיליון שקל או 27 שקל למניה, כאשר המניה נסחרת במחיר ממוצע של 150 שקל. תשואת הדיבידנד בשנת 2020 הסתכמה בכ-49% נוספים, כלומר מעל ל-120% תשואת דיבידנד מתחילת שנת 2019. 

 

מתחילת השנה, ירד שווי החברה בכ-8% והיא נסחרת בשווי שוק של 564.9 מיליון שקל, לעומת הון בשווי 845 מיליון שקל, מכפיל הון של 0.67. 

 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ישראלי 08/09/2020 17:07
    הגב לתגובה זו
    למה לא ? מרמים את הציבור , בקופה , במוצרים שפג תוקפם , מוכרים בשר קפוא לאחר הפשרה כבשר טרי ,, לא חסר קומבינות כדי להרוויח !
  • 4.
    מבנה חברת נדל"ן מבוססת ,מחלקת רק 55 מיליון ,בושה! (ל"ת)
    משקיע במניית מבנה 08/09/2020 16:54
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    כשאין תחרות זה התוצאות (ל"ת)
    מיכה 08/09/2020 09:35
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אמיר 08/09/2020 08:27
    הגב לתגובה זו
    אני מתפלא שהכותב לא הסביר שזה נקרא לחלוב את החברה, כלומר להוציא יותר ממה שהיא מרוויחה. הרי רוב בעלי המניות זה לא אתם זה המנכל ובעל הבית. מסדר לעצמו בונוס שמן, ומשאיר חברה בחובות , זה מה שאלוביץ עשה עם בזק, מקווה שאני טועה, אשמח לתגובה
  • 1.
    משקיע 08/09/2020 07:50
    הגב לתגובה זו
    כול הכבוד לחברה שמחלקת דיבידנדים ברמות שכאלה. הלוואי שתוכל לעשות כך לעד. מה הו יום ה x ?
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?