אדוארדו אלשטיין
צילום: סיון פרג'
פרסום ראשון

אלשטיין משפר את ההצעה למחזיקי החוב באי.די.בי

יזרים 360 מיליון שקל לחברה, לעומת הצעה קודמת ל-300 מיליון שקלים; התספורת הממוצעת - 30%-33%
צחי אפרתי | (8)
נושאים בכתבה אדוארדו אלשטיין

אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בחברת אי.די.בי פתוח, מעלה את ההצעה למחזיקי האג"ח. כך נודע לביזפורטל. אלשטיין יזרים 360 מיליון שקל לחברה לעומת הצעה קודמת ל-300 מיליון שקלים. לאי.די.בי חוב של כ-2.03 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח (סדרות ט', י"ד ו-ט"ו) ועל פי המתווה הנוכחי התספורת תסתכם בכ-600-650 מיליון שקל.

מדובר בתספורת ממוצעת של 30%-33%, אבל כמובן שאגרות החוב הלא מבוטחות ייפגעו יותר מאגרות החוב המבוטחות. התוספת הנוכחית של 60 מיליון שקל לעומת ההצעה הקודמת - תשרת בעיקר את אגרות החוב הלא מבוטחות - סדרה ט', אם כי התספורת בהן תהיה הכי משמעותית - מעל 50%. מנגד, מחזיקי סדרת אג"ח י"ד  לא אמורים להיפגע כלל בגלל שעבודים חזקים ובסדרה ט'ו  תהיה תספורת שמוערכת בכ-205 ומעלה. 

בהמשך לפרסום שלנו מהבוקר, דיווחה החברה כי הצעה זו הינה בתוקף עד ליום 29 ביוני 2020. כאשר ההצעה צריכה להיות מאושרת ידי מחזיקי שלושת סדרות אגרות החוב מסדרה ט', סדרה יד' וסדרה טו' ביחד.

אגרות החוב (סדרה טו') - סכומי הקרן העומדים לפירעון במהלך שנת 2020 ייפרעו מהמקורות אשר ייווצרו לחברה כתוצאה ממכירת מניות כלל החזקות עסקי ביטוח בע"מ כ-3.5%, יתרת אגרות החוב, ובמידה והסכומים שיתקבלו מהמקורות לתשלום קרן 2020 יפחתו מהסכומים הנדרשים לתשלומי קרן 2020 ,גם חלק קרן 2020 שלא ניתן היה לפרעו מהמקורות לתשלום קרן 2020 , יוחלפו באגרות חוב מסדרה חדשה אשר תובטח במניות כלל ביטוח המשועבדות לטובת אגרות החוב

לוח הסילוקין של קרן אגרות החוב החדשות יהיה כדלקמן:

10%  מסכום הקרן המקורי יפרעו ביום 31 בדצמבר .2023

10% מסכום הקרן המקורי יפרעו ביום 31 בדצמבר .2024

80% של סכום הקרן המקורי יפרעו ביום 31 בדצמבר 2025.

אגרות החוב החדשות תישאנה ריבית קבועה בשיעור של 3.5% בגין התקופה שהחל ממועד הנפקת אגרות החוב החדשות ועד ליום 31 בדצמבר, 2022 וריבית קבועה בשיעור של 5% בגין התקופה שמיום 1 בינואר, 2023 ועד למועד הפירעון הסופי של אגרות החוב החדשות. המציעה תהא ערבה לתשלומי הריבית הנקובה על אגרות החוב מהסדרה החדשה אשר בהתאם ללוח הסילוקין מועד תשלומן הינו בשנים 2021 ו- 2022.

 

אגרות החוב (סדרה יד') - תפרענה באופן חלקי ויתרתן תוחלף באגרות חוב מסדרה חדשה אשר תובטח במלואה במניות דסק"ש המשועבדות לטובת אגרות החוב.

במועד השלמת ההסדר תשלם החברה כפירעון מוקדם חלקי למחזיקי אגרות החוב (סדרה יד') סכום של 300 מיליון שקל במזומן . בסמוך למועד השלמת ההסדר, תוחלפנה יתרת אגרות החוב )סדרה יד'( בסדרת אגרות חוב חדשה שר סכום הקרן שלה יהיה בסכום יתרת הקרן הבלתי מסולקת של אגרות החוב )סדרה יד'( ביחד עם הריבית שנצברה עליה דהיינו כ-580 מיליון שקל.

אגרות החוב (סדרה ט') - החברה תעמיד לטובת מחזיקי אגרות החוב את כלל נכסיה של החברה המפורטים להלן ) אשר אינם משועבדים לטובת עסקאות ה- Swap או לטובת סדרות יד' ו-טו'( ובנוסף כ-12% ממניות חברת דסק"ש המוחזקות על ידי המציעה ויועמדו על ידה כבטוחה לטובת ההסדר או התמורה שתתקבל בגינם,וזאת כנגד ויתור סופי ומוחלט של מחזיקי אגרות החוב (סדרה ט') על התחייבויות החברה כלפיהם.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    פשוט לקחת להם את החברות לנהל ובשיפור למכור (ל"ת)
    יובל 21/06/2020 17:54
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    הרץ 21/06/2020 17:27
    הגב לתגובה זו
    היו יכולים לעשות "תספורת". עוד לא שמעתי דבר כזה שחייב קובע לנושה "תספורת" - רק בארץ זה קורה. הוא צריך להגיד תודה שלא מפרקים לו את החברה לגורמים ומחלקים מה שנשאר לנושים.
  • 4.
    משה 21/06/2020 10:44
    הגב לתגובה זו
    המניות של כלל שוות משהו,ונסחרות מתחת להון העצמי .. סבלנות
  • הטמבל מכר אותן עכשיו... (ל"ת)
    חיים 24/06/2020 11:45
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גדי 21/06/2020 10:07
    הגב לתגובה זו
    300 מיליון שקל הזרמה + 50 מיליון שקל ערבות (לא שווה הזרמה) + 10 מיליון שקל לדיסקונט השקעות (שזה לא קשור לכלום וזה שווה שהוא מזרים לעצמו).
  • 2.
    דני 21/06/2020 10:03
    הגב לתגובה זו
    יודע שסלקום צפוייה לקפוץ בעקבות המיזוג עם גולן, ושופרסל במצב מעולה וככה הוא רוצה לא לשלם ולקבל את דסקש בהנחה על חשבון מחזיקי ט'. למחזיקי ט' משתלם לפרק את החברה ולחכות שמניית דיסקונט השקעות תעלה.
  • 1.
    שמחה 21/06/2020 09:22
    הגב לתגובה זו
    למה אנו מסכימים לתספורות. שלא יתנו לכאלו להנפיק או לגייס כסף עד שלא מחזיר את הכספים
  • יוני 21/06/2020 17:56
    הגב לתגובה זו
    תראה שנגמרו התספורות.
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ארז עוזיר

לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל

העסקה, בהיקף של כ־460–500 מיליון שקל, תאפשר לנופר אנרגיה שבשליטת עופר ינאי להיכנס לייצור חשמל קונבנציונלי באמצעות אחזקת אלומיי בתחנת הכוח דוראד

אדיר בן עמי |

חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרגיה , שבשליטת איש העסקים עופר ינאי, נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת השליטה בחברת האנרגיה אלומיי קפיטל. לפי הדיווחים, היקף העסקה מוערך בכ־460–500 מיליון שקל, והיא משקפת לאלומיי שווי של כ־1 מיליארד שקל, פרמיה מתונה ביחס לשווי השוק של החברה בבורסה.

העסקה צפויה להתבצע באמצעות רכישת מניותיהם של בעלי השליטה הנוכחיים באלומיי: שלמה נחמה, רני פרידריך וענת רפאל, אלמנתו של חמי רפאל המנוח. שלושת השותפים מחזיקים יחד בכ־45.9% ממניות אלומיי, ומנסים זה כשנתיים למצוא רוכש לאחזקה. נופר, שפועלת מאז הקמתה כמעט אך ורק בתחום האנרגיה המתחדשת, רואה במהלך רכישה אסטרטגית שמאפשרת לה כניסה מהירה לתחום ייצור החשמל הקונבנציונלי. זאת, על רקע העלייה בביקוש לחשמל בישראל והסביבה הרגולטורית התומכת בהרחבת כושר הייצור.


הנכס המרכזי של אלומיי

הנכס המרכזי של אלומיי הוא אחזקתה בתחנת הכוח דוראד, תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל, הממוקמת מדרום לאשקלון. אלומיי מחזיקה, בשרשור, בכ־17% ממניות דוראד, וביחד עם קבוצת לוזון מדובר באחזקה משמעותית בגוף המייצר כ־850 מגה־וואט חשמל. בנוסף לדוראד, לאלומיי פעילות רחבה גם בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה מחזיקה מתקנים סולאריים פעילים ובייזום בישראל, ארה״ב ומספר מדינות באירופה, ובהן איטליה, ספרד והולנד. בישראל היא שותפה גם בפרויקט אגירה שאובה בצוק מנרה, הנמצא בשלבי הקמה.

מבחינה פיננסית, אלומיי אינה מציגה בשלב זה רווחיות. במחצית הראשונה של 2025 רשמה החברה הכנסות של כ־20.1 מיליון אירו וסיימה בהפסד נקי של כ־1.6 מיליון אירו. בחברה ייחסו את הגידול בהכנסות לחיבור מתקנים סולאריים חדשים באיטליה.


תקופה סוערת בנופר

אלומיי נסחרת כעת לפי שווי של מיליארד שקל, בעוד נופר נסחרת כיום לפי שווי של כמעט 4 מיליארד שקל. הרכישה מגיעה לאחר תקופה סוערת בנופר, שכללה עזיבת המנכ״לים המשותפים ומכירת מניותיהם. בעקבות זאת, חיזק ינאי את שליטתו בחברה, בין היתר באמצעות הקמת חברה משותפת עם לאומי פרטנרס, שאליה הועברו רוב מניותיו בנופר.