אינטרקיור קיבלה משלוח נוסף מטילרי - תספק לשוק קנאביס במעל 10 מיליון שקל
קנדוק של אינטרקיור -1.85% קיבלה אספקה נוספת של קנאביס מטילרי הקנדית כחלק מעסקה כוללת בין שתי החברות - כך נודע לביזפורטל. היקף המשלוח במונחי מכירה לאינטרקיור מסתכם במעל 10 מיליון שקל.
קנדוק רוכשת כעת קנאביס מטילרי כדי לענות על הביקושים המוגברים בארץ, ובמקביל, כחלק משיתוף הפעולה בין השתיים, קנדוק התחייבה לייצר בהמשך קנאביס לטילרי. המשלוח הנוכחי הוא בהמשך למשלוח מלפני כחודשיים בהיקף של כ-5 מיליון שקל במונחי מכירה. לאחרונה דיווחה קנדוק על הסכם למכירת סחורה לסופרפארם וייתכן שהרכישות מטילרי ישמשו בין היתר לאספקה שוטפת לסניפי רשת סופרפארם.
בחודש האחרון במקביל למשבר הקורונה ולאסדרה בתחום, חלה עלייה משמעותית במכירות הקנאביס בבתי המרקחת. מדובר על פי ההערכות בגידול של מעל 50% ביחס לחודשים קודמים, ועל רקע זה, קנדוק שמייצרת בעצמה לשוק המקומי, נדרשה גם לייבוא מטילרי. נזכיר כי ההסכם בין השתיים מאפשר לקנדוק לייבא מוצרים מטילרי מפורטוגל בהיקף של 2.5 טונות לשיווק בבתי המרקחת בישראל. המשלוח הראשון היה בהיקף של 250 קילוגרם והמשלוח הנוכחי הוא בהיקף משמעותית גדול יותר.
במסגרת שיתוף הפעולה, בין השתיים, תייצא קנדוק בעתיד לטילרי 5 טונות קנאביס שישווקו תחת המותג טילרי, וזאת כמובן בכפוף לקבלת אישורי ייצוא. במידה ולא יתקבלו האישורים הנדרשים, קנדוק תייצר ותמכור לטילרי כחלק מהסחורה לשוק המקומי. ובכלל - ההסכם בין השתיים, מעניק לקנדוק בלעדיות על שיווק מוצרי טילרי בשוק הישראלי למשך 7.5 שנים.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אינטרקיור ויתר חברות הקנאביס נהנות בשבוע האחרון ממומנטום חיובי בזכות הגידול בביקוש לקנאביס, וכן על רקע הערכות כי המשבר הנוכחי יגרום לממשלות להקל על הרגולציה בתחום כדי להפוך את התחום לאחד ממנועי הצמיחה העתידיים - שנדרשים כל כך בתקופה של משבר כלכלי. זו הסיבה שמניות חברות הקנאביס בוול סטריט מזנקות וזה מחלחל גם אלינו, אם כי - כאן כאמור הסיבה היא בעיקר - גידול בביקוש למוצרים.
קנדוק של אינטרקיור תכננה להנפיק בנאסד"ק בשנה החולפת, אבל ההנפקה נדחתה על רקע החולשה שהיתה בתחום. כעת מנסה החברה להיכנס לנאסד"ק דרך רכישה במהופך:
- 15.מישאל 01/04/2020 17:23הגב לתגובה זואני תוהה מדוע על פי ההערכות בגידול של מעל 50% ביחס לחודשים קודמים?, יש להניח כי המציאות בישראל היא שחלק מהצרכנים עובר "שטיפת מוח" -אלה נכנסים לפסיכוזה המונית וצובאים על דלתות בתי החולים והמרפאות לקבלת מרשם לקנאביס רפואי. חלק מצרכני "קנאביס רפואי" פשוט מוצאים דרך חוקית 'להתמסטל'. במצב הנוכחי "רופאים הפכו לדילרים בחסות המדינה" - גורם באחד מבתי החולים הפנה אצבע מאשימה לעבר משרד הבריאות: "העומס שאתו התמודדו הרופאים במרפאות הכאב היה בלתי נתפס. הפכו את הרופאים לדילרים בחסות המדינה. במקום להתעסק ברפואה, רופאי הכאב נאלצו לבזבז את זמנם על סינון מתחזים שמעוניינים בקנאביס רפואי. זו לגליזציה באמצעות מרפאות הכאב. רופאי הכאב מצאו את עצמם מתעסקים כל היום בקנאביס רפואי". צריך גם לקחת בחשבון שסוחרי סמים ימצאו את הנתיב להגיע לצרכני "קנאביס רפואי", כך יהפכו אותם, שלא בטובתם, לקבלני משנה בהפצת הקנאביס לצרכני שעות הפנאי!
- 14.narcostrafico general (ל"ת)קש 01/04/2020 17:02הגב לתגובה זו
- 13.נתן 01/04/2020 11:15הגב לתגובה זווהם עוד תוקפים בחוצפתם את נתניהו
- כשתהייה חולה לא תדבר ככה (ל"ת)מטופל 01/04/2020 13:31הגב לתגובה זו
- 12.nav 01/04/2020 10:48הגב לתגובה זוברק מממן הפגות ע"י סמים אדם מוזר
- 11.יוסי 01/04/2020 10:36הגב לתגובה זולפני שנה אינטרקיור עמדה 1436 כיום היא באזור ה 500 צריכה לעלות הרבה מאוד רק כדי לחזור לשער.
- 10.אני חושב תעבור את ה59% היום (ל"ת)יוסי 01/04/2020 10:26הגב לתגובה זו
- 9.ראש ממשלה זבל שעדיין תוקע הייצוא (ל"ת)שמעון 01/04/2020 10:19הגב לתגובה זו
- 8.רמי 01/04/2020 09:41הגב לתגובה זותעלה היום לפחות 40% אינטקיור
- 7.החברה עם הכי הרבה פוטנציאל בתחום (ל"ת)גדי 01/04/2020 09:38הגב לתגובה זו
- 6.קנביטכא 01/04/2020 08:58הגב לתגובה זואתמול ממית ק נביט התרסקה לגמרי ויז חשש כי ההנהלה שם לא רצינית וצריך חקירה..תזהרו מהמניה
- 5.שרון 01/04/2020 08:14הגב לתגובה זוכולה קונים עודפים מחו"ל ומוכרים בארץ ברווח עצום. מעצמת כלום. מוכרים מניות. מסחרה.
- במה זה שונה משאר מניות הקנביס? (ל"ת)אהוד ברח 01/04/2020 13:38הגב לתגובה זו
- 4.עכשו על מנת ששער המנייה תתאפס היא צריכה לעלות מעל ל120% (ל"ת)חנני 01/04/2020 07:39הגב לתגובה זו
- 3.אנונימי 01/04/2020 07:27הגב לתגובה זולא סומך על ברק. נוכל מ'ס 1
- 2.REVERSO CONTEXT (ל"ת)קש 01/04/2020 03:43הגב לתגובה זו
- 1.אוי, לאן הידרדרת אהוד, אהוד... (ל"ת)יוסי 01/04/2020 03:15הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
