הולמס פלייס משלימה עלייה של 20% מההנפקה
הולמס פלייס -1.77% חוזרת לשווי לפיו רצו בעליה להנפיקה. כשבועיים לאחר ההנפקה המתוקשרת, מניית החברה עולה כ-20% ומעמידה את שווי השוק של החברה על כ-370 מיליון שקל.
בעלי החברה ביקשו להנפיק לפי שווי של 320 מיליון שקל, אשר הופחת בסופו של דבר בכ-30% לכ-236 מיליון שקל, אך ההנפקה המוצלחת שכללה גיוס של 100 מיליון שקל הביאה את החברה להגדלת הכמות המוקצת ב-12.5% נוספים, לאחר ביקושים של פי 2.5 מההיצע בשלב הציבורי.
הולמס פלייס הוקמה ב-1997 והינה, בעצמה ובאמצעות חברות בשליטתה, הרשת הגדולה ביותר בישראל למועדוני כושר ובריאות בישראל והיא מפעילה 34 מועדונים בפריסה ארצית, 113 אלף מנויים ו-20 מתקני כושר נוספים במוסדות ותאגידים חיצונים שונים (נכון ליום 30 ביוני 2017).
להולמס פלייס שני תחומי פעילות: ניהול והפעלה של מועדוני בריאות וכושר (תחת המותגים הולמס פלייס וגו אקטיב); וניהול והפעלה של מועדוני כושר Low Cost (תחת המותג אייקון פיטנס). ונכון להיום, הולמס פלייס מחזיקה ומנהלת 10 מועדוני פרימיום 13 מועדוני אנרג'י ו-7 מועדוני Family. בנת 2016 ייסדה החברה את רשת אייקון פיטנס, רשת מועדוני כושר Low Cost, אשר מהווה את אחד ממנועי הצמיחה של החברה.
- הולמס פלייס צריכה לחשוש? Barry's הבינלאומית נוחתת בישראל
- כמה עולה חדר כושר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי תשקיף החברה, מספר המנויים בהולמס פלייס ישראל עומד 108.3 אלפי מנויים לעומת 76 אלף בשנת 2015. מנתוני החברה עולה כי הכנסות שוק הכושר בישראל נאמדות בכ-3.15 מיליארד שקל בשנה. מדובר תחום צומח, שרשם בין השנים 2011 ל-2016 צמיחה שנתית של 8.4%. שוק זה מבוזר מאוד, שלא נשלט על ידי גופים אחדים.
בישראל פועלים 1,700 מועדונים, מתוכם כ-1,500 מקומיים. הרשת הגדולה ביותר היא סטודיו סי, בעלת 35 סניפים. הרשת פועלת באמצעות ארבעה סוגי מועדונים: פרימיום, משפחה, אנרג'י ואייקון - שנחשב לרשת המוזלת שמטרתה למשוך צעירים. אייקון - המועדון המוזל - נחשב בעולם לתחום הצומח בקטגורית חדרי הכושר. בניגוד למועדונים המשפחתיים או הפרימיום במועדוני האיקון המוזלים לא ניתן למצוא חוגים לילדים או בריכת שחייה, וכן ההשקעה בהקמת מועדון מופחתת באופן משמעותי.
בשנים האחרונות ביצעה הרשת גל רכישות של חדרי כושר מתחרים. הרכישה המשמעותית ביותר הושלמה בספטמבר 2016 כאשר הולמס פלייס שילמה סכום של 97.7 מיליון שקל עבור גל עתיד - החברה מחזיקה את הרשת גו אקטיב. במועד השלמת רכישת מועדוני הרשת, היו לרשת גו אקטיב 11 מועדונים, 20,000 ועוד 20 מתקני כושר שנמצאים בחברות ומוסדות.
- דוח חלש לאורבניקה - המניה נפלה ב-10%; קסטרו נפלה ב-8%
- בי-קום מממשת: סרצ'לייט ופורר מפיצים מניות בזק בהיקף של כ-2 מיליארד שקל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה...
הכנוסתיה של גו אקטיב עמדו ב-2015 על 100 מיליון שקל, ורווח ה-EBITDA (רווח לפני פחת, מסים והוצאות מימון) עמד על 13.7 מיליון שקל. לפני מספר חודשים ביוני 2017 רכשה הולמס פלייס את סניף הרצליה של גרייט שייפ בתמורה ל-6.6 מיליון שקלים. סניף זה נמצא בקניון שבעת הכוכבים ולו 2,300 מנויים. לאחרונה חתמה החברה על הסכם לרכישת זאוס ברמת גן - מועדון שבו רשומים 4,000 מנויים.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגנייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה
הסיפור של היום הוא הנפילה של נייס. ירידה של 18%. היא היתה אמורה לרדת על פי הארביטראז' ב-11% ומוסיפה לרדת עוד 5% - זה די נדיר שישראל מכתיבה לוול סטריט, אבל האמת שזה לא מדויק - יש כבר מסחר מוקדם בוול סטריט ונייס סופגת שם ירידות, עם פתיחת המסחר נייס נעה סביב 9% למטה. הכל התחיל בשבוע שעבר עם פרסום דוחות ותחזית חלשה לשנה כולה. נייס היתה צריכה להודיע אז מה קורה ב-2026 ומשום מה החליטה לחכות כמה ימים. זה יצר לא רק אכזבה מהדוחות, אלא משבר אמון - המשקיעים אומרים - "דיברנו לפני כמה ימים ולא אמרתם כלום וידעתם שמשהו רע עומד לקרות" .
אורבניקה אורבניקה -12.82% צנחה 12% ומשכה איתה גם את קסטרו קסטרו -10.5% שירדה ב-10.5%, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי שמציגות אומנם עלייה בהכנסות, אבל שחיקה ברווחיות כמעט בכל שכבה. חברת האופנה רושמת גידול של כ-11.5% בהכנסות לרמה של כ-242.5 מיליון שקל כשמספר הסניפים גדל ב-5 והסתכם ב-107 חנויות כמו גם גידול של 4% במכירות בחנויות זהות. אבל מתחת לפני השטח יש לחצים תפעוליים: הרווח התפעולי של אורבניקה נחתך בכ-35% לכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, עלייה בהוצאות האחסון, עלויות המעבר למרכז הלוגיסטי החדש ועלייה בהוצאות שכר העובדים. השחיקה הזאת הגיעה גם לרווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל בלבד, כמעט חצי מהשנה שעברה.
במקביל לירידות הדולר מתחזק ונסחר סביב 3.26. הסיבה היא בעיקר הירידות מעבר לים שמשפיעות על החזקות המוסדיים והצורך שלהם בגידור. על רקע התנודתיות בשווקים, חוזר הדולר להתחזק; האם המגמה הנוכחית תהפוך לגורם מרכזי בשיקולי הריבית? שער הדולר עולה 0.6% על רקע הירידות בוול סטריט
הירידות התרחבו בשעות האחרונות גם לבורסות באירופה, כשהלחץ על מניות הטכנולוגיה ממשיך לחלחל מהשוק האמריקאי. מדד Stoxx600 יורד בכ-1.2%, הדאקס מאבד כ-1.1%, הפוטסי יורד כ-1.1% וה-CAC הצרפתי יורד ביותר מ-1.1%.
- הבנקים ירדו 1.5%, הביטוח עלה ב-0.9%; אלביט זינקה 7%
- חשבתם שאין שער דולר ביום ראשון? טעיתם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, החוזים העתידיים מספרים לנו על פתיחה שלילית
בוול סטריט. אחרי ירידות חזקות יותר בשעות הפרה-מסחר הראשונות החוזים על ה-S&P יורדים כ-0.2%, החוזים על הדאו יורדים בכ-0.4%, והחוזים על הנאסד״ק נחלשים בכ-0.2%. המגמה הזאת מגיעה על רקע חששות מהביצועים של מגזר ה-AI ובייחוד דריכות לקראת תוצאות ענקית השבבים אנבידיה.

דוח חלש לאורבניקה - המניה נפלה ב-10%; קסטרו נפלה ב-8%
שיעור הרווח הגולמי ירד ל-52.9% והרווח התפעולי נשחק מ-־29 ל־18.7 מיליון שקל על רקע מלחמת "עם כלביא" מעבר למרכז לוגיסטי, גידול בהוצאות שכר והנחות מוגברות
אורבניקה, מקבוצת קסטרו הודיס, מדווחת על רבעון מאכזב והמניה נפלה ב-10% כשהיא גוררת את החברה האם - קסטרו לירידה של 8%. הכנסות הסתכמו בכ-242.5 מיליון שקל, גידול של כ־11.5% לעומת כ-217.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי מנהליה, הגידול נובע מהתרחבות מצבת החנויות והגדלת שטחי המסחר בצירוף צמיחה במכירות בחנויות זהות.
עלייה במכירות - ירידה ברווחיות
מכירות החנויות הזהות ברבעון, כלומר מכירות בחנויות שפעלו גם בתקופה המקבילה, עלו בכ-5% והסתכמו בכ-211.7 מיליון ש"ח לעומת כ-201.6 מיליון ש"ח ברבעון השלישי אשתקד. בכך מציגה החברה צמיחה גם ברשת הקיימת, ולא רק מתוספת חנויות חדשות. עם זאת, במקביל לצמיחה במחזור נרשם לחץ על המרווחים. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-128.4 מיליון שקל, אך שיעור הרווח הגולמי מהמכירות ירד ל-52.9% לעומת 56.6% ברבעון המקביל. לטענת החברה, הירידה נובעת משינוי בתמהיל המכירות, עלייה בהוצאות אחסון, עלויות מעבר למרכז לוגיסטי חדש והרחבת היקף ההנחות ללקוחות, כאשר חלק מההשפעה קוזז על ידי ירידה בעלויות הובלה ושילוח והשפעת שערי מטבע. מדובר בשחיקה גדולה של הרווחיות והתגובה לא איחרה - המניה קרסה בשוק.
החולשה מחלחלת לרווחיות התפעולית - הרווח התפעולי ברבעון השלישי ירד ל-18.7 מיליון שקל שהם כ-7.7% מההכנסות, לעומת כ-29 מיליון ש”ח וכ־13.4% מההכנסות ברבעון המקביל. מעבר לשחיקה ברווח הגולמי, החברה גדלה בהוצאות שכר, בין היתר בשל העלאת שכר המינימום והכשרת עובדים לחנויות חדשות. בשורה התחתונה, החברה הרוויחה ברבעון השלישי 8.6 מיליון שקל בלבד, לעומת 16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. על פי הדוחות, מבצע “עם כלביא”, שנמשך 12 ימים ביוני, והוביל לסגירת מרבית החנויות הפיזיות בהתאם להנחיות פיקוד העורף, גרע מהכנסות החברה כ־34 מיליון שקל ואומדן אובדן הרווח התפעולי הפוטנציאלי עומד על כ-15 מיליון. עם זאת, השחיקה ברווחיות ברבעון השלישי נובעת גם מגורמים פנימיים שוטפים כמו הוצאות תפעוליות ושיעור הנחה גבוה יותר, ולא רק מאירוע ביטחוני חד פעמי.
מאזן חזק, התרחבות ומרכז לוגיסטי חדש
לצד הירידה ברווחיות, הנתונים הפיננסיים מצביעים על בסיס נזילות חזק. תזרים המזומנים נטו מפעילות שוטפת ברבעון השלישי הסתכם בכ-34.5 מיליון שקל, לאחר שברבעון המקביל נרשם תזרים שלילי מפעילות שוטפת בסך 5.3 מיליון. ליום פרסום הדוח מחזיקה החברה ביתרות מזומנים ושווי מזומנים של כ-250 מיליון שקל.
- אורבניקה: ירידה במכירות וחיתוך ברווח הנקי בעקבות מבצע 'עם כלביא'
- הקיץ של הקמעונאיות - האם הכסף יישאר בארץ או ימריא לחו"ל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אורבניקה מפעילה כיום 105 חנויות בפריסה ארצית, בשטח מסחר כולל של כ־62,471 מ”ר, מתוכן 35 חנויות של אורבניקה ו־70 חנויות של הודיס, לצד אתרי סחר מקוון לשני המותגים. בשנת 2026 צופה החברה פתיחה של 5 חנויות חדשות של אורבניקה, שתיים מהן חנויות גדולות ושלוש חנויות בפורמט “אורבניקה סטיישן”, וכן פתיחה או הסבה של 5 חנויות חדשות של הודיס.
