הולמס פלייס, קרית אונו מועדון כושר ספורט  אימון
צילום: שי כהן

הולמס פלייס משלימה עלייה של 20% מההנפקה

רשת מכוני הכושר מזנקת לשווי שוק של 370 מיליון שקל - יותר מהשווי לפיו רצו להנפיקה 
נועם בראל |
נושאים בכתבה הולמס פלייס

הולמס פלייס 0.29% חוזרת לשווי לפיו רצו בעליה להנפיקה. כשבועיים לאחר ההנפקה המתוקשרת, מניית החברה עולה כ-20% ומעמידה את שווי השוק של החברה על כ-370 מיליון שקל.

בעלי החברה ביקשו להנפיק לפי שווי של 320 מיליון שקל, אשר הופחת בסופו של דבר בכ-30% לכ-236 מיליון שקל, אך ההנפקה המוצלחת שכללה גיוס של 100 מיליון שקל הביאה את החברה להגדלת הכמות המוקצת ב-12.5% נוספים, לאחר ביקושים של פי 2.5 מההיצע בשלב הציבורי. 

 

הולמס פלייס הוקמה ב-1997 והינה, בעצמה ובאמצעות חברות בשליטתה, הרשת הגדולה ביותר בישראל למועדוני כושר ובריאות בישראל והיא מפעילה 34 מועדונים בפריסה ארצית, 113 אלף מנויים ו-20 מתקני כושר נוספים במוסדות ותאגידים חיצונים שונים (נכון ליום 30 ביוני 2017).

 

להולמס פלייס שני תחומי פעילות: ניהול והפעלה של מועדוני בריאות וכושר (תחת המותגים הולמס פלייס וגו אקטיב); וניהול והפעלה של מועדוני כושר Low Cost (תחת המותג אייקון פיטנס).  ונכון להיום, הולמס פלייס מחזיקה ומנהלת 10 מועדוני פרימיום 13 מועדוני אנרג'י ו-7 מועדוני Family. בנת 2016 ייסדה החברה את רשת אייקון פיטנס, רשת מועדוני כושר Low Cost, אשר מהווה את אחד ממנועי הצמיחה של החברה.

 

לפי תשקיף החברה, מספר המנויים בהולמס פלייס ישראל עומד 108.3 אלפי מנויים לעומת 76 אלף בשנת 2015. מנתוני החברה עולה כי הכנסות שוק הכושר בישראל נאמדות בכ-3.15 מיליארד שקל בשנה. מדובר תחום צומח, שרשם בין השנים 2011 ל-2016 צמיחה שנתית של 8.4%. שוק זה מבוזר מאוד, שלא נשלט על ידי גופים אחדים.

בישראל פועלים 1,700 מועדונים, מתוכם כ-1,500 מקומיים. הרשת הגדולה ביותר היא סטודיו סי, בעלת 35 סניפים. הרשת פועלת באמצעות ארבעה סוגי מועדונים: פרימיום, משפחה, אנרג'י ואייקון - שנחשב לרשת המוזלת שמטרתה למשוך צעירים. אייקון - המועדון המוזל - נחשב בעולם לתחום הצומח בקטגורית חדרי הכושר. בניגוד למועדונים המשפחתיים או הפרימיום במועדוני האיקון המוזלים לא ניתן למצוא חוגים לילדים או בריכת שחייה, וכן ההשקעה בהקמת מועדון מופחתת באופן משמעותי.

 

בשנים האחרונות ביצעה הרשת גל רכישות של חדרי כושר מתחרים. הרכישה המשמעותית ביותר הושלמה בספטמבר 2016 כאשר הולמס פלייס שילמה סכום של 97.7 מיליון שקל עבור גל עתיד - החברה מחזיקה את הרשת גו אקטיב. במועד השלמת רכישת מועדוני הרשת, היו לרשת גו אקטיב 11 מועדונים, 20,000 ועוד 20 מתקני כושר שנמצאים בחברות ומוסדות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הכנוסתיה של גו אקטיב עמדו ב-2015 על 100 מיליון שקל, ורווח ה-EBITDA (רווח לפני פחת, מסים והוצאות מימון) עמד על 13.7 מיליון שקל. לפני מספר חודשים ביוני 2017 רכשה הולמס פלייס את סניף הרצליה של גרייט שייפ בתמורה ל-6.6 מיליון שקלים. סניף זה נמצא בקניון שבעת הכוכבים ולו 2,300 מנויים. לאחרונה חתמה החברה על הסכם לרכישת זאוס ברמת גן - מועדון שבו רשומים 4,000 מנויים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

עופר חביב
צילום: קרדיט מגמא פוטו
ראיון

מנכ"ל אבוג'ן: "חברות כמו גוגל נכנסות לתחום, זה פותח ריינג' אחר של עסקאות שאפשר לעשות"

מודל AI גנרטיבי חדש שפותח בשיתוף גוגל קלאוד מקפיץ את מניית אבוג'ן ומסמן מהפכה בפיתוח מולקולות פורצות דרך בתחומי הפארמה והחקלאות; בראיון לביזפורטל עופר חביב מנכ"ל החברה מציין שחברות גדולות כמו גוגל נכנסות לתחום וזה נותן רוח גבית "הם מתחילים לחפש מקומות חדשים שרעבים למהפכה, ועם AI זה באמת מהפכה. עד היום הם לא באמת היו בתחום, התחום יחסית מורכב וקשה והיום הם מתחילים להיכנס לשם"

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה אבוג'ן עופר חביב

אבוג'ן אבוג'ן 0.83%   הודיעה אתמול על השלמת מודל היסוד של בינה מלאכותית גנרטיבית, גרסה 1.0, לעיצוב מולקולות קטנות, שפותח בשיתוף פעולה עם Google Cloud. המודל החדש מרחיב את היכולות הקיימות של מנוע הטכנולוגיה ChemPass AI של אבוג׳ן לגילוי ואופטימיזציה של מולקולות קטנות, בכך שהוא נותן מענה לאחת מאתגרי הליבה של תעשיות התרופות והחקלאות: זיהוי מולקולות קטנות חדשניות העונות על מספר קריטריונים מורכבים של מוצר. בעקבות הדיווח מניית החברה זינקה בשיעור חריג של כ-80%.


אבוג'ן היא חברה יחסית קטנה עם שווי שוק של כ-48 מיליון שקל, שאיכזבה לא מעט משקיעים בדרך - מניית החברה ירדה בכ-85% במהלך 12 החודשים האחרונים, וירידת ערך משמעותית מאז ההנפקה. עם זאת ההודעה היום עשויה להפיח תקווה מסוימת כפי שמציין עופר חביב מנכ"ל ונשיא אבוג'ן בראיון לביזפורטל :"אני חושב שהסיפור של אבוג'ן מתחיל להיות יותר ברור, אנחנו עושים ריכוז מאמצים בשילוב של עולם המחשב וכימיה לפיתוח תרופות ולפיתוח חקלאי, זה אחד המקומות שהאפקט יהיה גבוה, וגם באופן יחסי אפשר למדוד אותו בטווח קצר, גם כמויות הדאטה הקיימות בתחום הן אדירות וזה מאוד חשוב, הכמות קריטית להצלחה".



הודעתם על ההשלמה של מודל הבינה המלאכותית, במה זה שונה מהיכולות הקודמות של אבוג'ן, ומה הופך אותו ל"פריצת דרך" כפי שאתם מגדירים?


"אבוג'ן בעבר התמקדה בכל העולם הגנומי, כאן זה תחום של כימיה. יש שני ענפים מסחריים על התחום הזה, תרופות מבוססות כימיה, ודבר שני כל עולם האגרו כימיה. כל אחד מהתחומים האלה הוא שוק אסטרונומי של עשרות ומאות מיליארדים. הקושי בתחומים האלה הוא למצוא מולקולות שעושות את העבודה וגם עוזרות בכל מיני פרמטרים אחרים על מנת להגיע למוצר מסחרי. לצורך העניין, אם יש מולקולה שמרפאה משהו אחד והורגת משהו אחר זה לא כל כך עוזר. או אם יש חומר שהורג חרקים אבל הוא מנדף מהר מאוד אז גם לא יעיל. 


כלומר צריך הרבה מאוד פרמטרים מעבר לזה שזה עושה את העבודה, ולמצוא את זה בתוך כל מיליארדי המולקולות זה מאוד קשה. אנחנו באמצעות AI מצליחים להגיע למצב שאנחנו מוצאים מולקולות שעומדות בכמה וכמה קריטריונים. ומה שאנחנו עושים אנחנו יודעים להגיע ב-4 קריטריונים חשובים אנחנו יכולים לאחד אותם ולהגיע לקבוצת חיתוך שעונה על הקריטריונים האלה, אבל בעצם זו רק ההתחלה, כי אנחנו הולכים להגדיל את הסיכוי שגם תעמוד בכל הקריטריונים העסקיים. מה שמדהים הוא שכדי לאמן את זה המכונה שלנו, אנחנו מאמנים אותה על סט של מיליונים של מולקולות והצלחנו לעשות את זה בין היתר בתמיכת גוגל. מי שפיתח את המודל זה האנשים של אבוג'ן גוגל נתנה לנו את המשאבים ואת זמן העבודה של המחשבים. יש לנו שני הישגים, אלגוריתמיקה ותשתית. באלגוריתמיקה זה הרצת כמה מודלים במקביל, ודבר שני זה בעלויות סבירות ופרק זמן קצר".