הולמס פלייס, קרית אונו מועדון כושר ספורט  אימון
צילום: שי כהן

הולמס פלייס משלימה עלייה של 20% מההנפקה

רשת מכוני הכושר מזנקת לשווי שוק של 370 מיליון שקל - יותר מהשווי לפיו רצו להנפיקה 
נועם בראל |
נושאים בכתבה הולמס פלייס

הולמס פלייס -2.73% חוזרת לשווי לפיו רצו בעליה להנפיקה. כשבועיים לאחר ההנפקה המתוקשרת, מניית החברה עולה כ-20% ומעמידה את שווי השוק של החברה על כ-370 מיליון שקל.

בעלי החברה ביקשו להנפיק לפי שווי של 320 מיליון שקל, אשר הופחת בסופו של דבר בכ-30% לכ-236 מיליון שקל, אך ההנפקה המוצלחת שכללה גיוס של 100 מיליון שקל הביאה את החברה להגדלת הכמות המוקצת ב-12.5% נוספים, לאחר ביקושים של פי 2.5 מההיצע בשלב הציבורי. 

 

הולמס פלייס הוקמה ב-1997 והינה, בעצמה ובאמצעות חברות בשליטתה, הרשת הגדולה ביותר בישראל למועדוני כושר ובריאות בישראל והיא מפעילה 34 מועדונים בפריסה ארצית, 113 אלף מנויים ו-20 מתקני כושר נוספים במוסדות ותאגידים חיצונים שונים (נכון ליום 30 ביוני 2017).

 

להולמס פלייס שני תחומי פעילות: ניהול והפעלה של מועדוני בריאות וכושר (תחת המותגים הולמס פלייס וגו אקטיב); וניהול והפעלה של מועדוני כושר Low Cost (תחת המותג אייקון פיטנס).  ונכון להיום, הולמס פלייס מחזיקה ומנהלת 10 מועדוני פרימיום 13 מועדוני אנרג'י ו-7 מועדוני Family. בנת 2016 ייסדה החברה את רשת אייקון פיטנס, רשת מועדוני כושר Low Cost, אשר מהווה את אחד ממנועי הצמיחה של החברה.

 

לפי תשקיף החברה, מספר המנויים בהולמס פלייס ישראל עומד 108.3 אלפי מנויים לעומת 76 אלף בשנת 2015. מנתוני החברה עולה כי הכנסות שוק הכושר בישראל נאמדות בכ-3.15 מיליארד שקל בשנה. מדובר תחום צומח, שרשם בין השנים 2011 ל-2016 צמיחה שנתית של 8.4%. שוק זה מבוזר מאוד, שלא נשלט על ידי גופים אחדים.

בישראל פועלים 1,700 מועדונים, מתוכם כ-1,500 מקומיים. הרשת הגדולה ביותר היא סטודיו סי, בעלת 35 סניפים. הרשת פועלת באמצעות ארבעה סוגי מועדונים: פרימיום, משפחה, אנרג'י ואייקון - שנחשב לרשת המוזלת שמטרתה למשוך צעירים. אייקון - המועדון המוזל - נחשב בעולם לתחום הצומח בקטגורית חדרי הכושר. בניגוד למועדונים המשפחתיים או הפרימיום במועדוני האיקון המוזלים לא ניתן למצוא חוגים לילדים או בריכת שחייה, וכן ההשקעה בהקמת מועדון מופחתת באופן משמעותי.

 

בשנים האחרונות ביצעה הרשת גל רכישות של חדרי כושר מתחרים. הרכישה המשמעותית ביותר הושלמה בספטמבר 2016 כאשר הולמס פלייס שילמה סכום של 97.7 מיליון שקל עבור גל עתיד - החברה מחזיקה את הרשת גו אקטיב. במועד השלמת רכישת מועדוני הרשת, היו לרשת גו אקטיב 11 מועדונים, 20,000 ועוד 20 מתקני כושר שנמצאים בחברות ומוסדות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הכנוסתיה של גו אקטיב עמדו ב-2015 על 100 מיליון שקל, ורווח ה-EBITDA (רווח לפני פחת, מסים והוצאות מימון) עמד על 13.7 מיליון שקל. לפני מספר חודשים ביוני 2017 רכשה הולמס פלייס את סניף הרצליה של גרייט שייפ בתמורה ל-6.6 מיליון שקלים. סניף זה נמצא בקניון שבעת הכוכבים ולו 2,300 מנויים. לאחרונה חתמה החברה על הסכם לרכישת זאוס ברמת גן - מועדון שבו רשומים 4,000 מנויים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עמוס לוזון
צילום: קמליה
דוחות

קבוצת לוזון: הרווח התפעולי ב-79 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם בכ-72 מיליון שקל

הכנסות הקבוצה (ממכירות בנינים, קרקעות וביצוע עבודות) הסתכמו ברבעון לכ- 198 מיליון שקל, בהשוואה לכ-164 מיליון שקל ברבעון מקביל; הרווח הנקי הסתכם לכ-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-5 מיליון שקל בתקופה המקבילה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה לוזון

קבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה, לוזון קבוצה 1.43%   הפועלת בישראל ובפולין, עוסקת בייזום נדל"ן למגורים באמצעות לוזון רונסון, בביצוע עבודות גמר ופתרונות לחללים משותפים באמצעות רום גבס ואינווייט, בהפעלת תחנת הכוח דוראד ובפעילות תיווך ומתן אשראי באמצעות טריא ישראל, מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי ואת תוצאות תשעת החודשים הראשונים של השנה.

הכנסות הקבוצה ברבעון גדלו בכ-20% והסתכמו בכ-198 מיליון שקל, לעומת 164 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024. הרווח הגולמי הגיע ל-33 מיליון שקל, לעומת 20 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי ברבעון זינק כמעט פי 7 לכ-79 מיליון שקל, לעומת 10 מיליון שקל אשתקד, בין היתר בעקבות רווח של כ-56 מיליון שקל שנבע מעלייה באחזקות החברה בדוראד. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של 5 מיליון שקל אשתקד. הרווח הכולל לרבעון עמד על 59 מיליון שקל, בהשוואה ל-15 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הכנסות הקבוצה בתשעת החודשים הסתכמו בכ-671 מיליון שקל, לעומת 601 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב־2024. הרווח הגולמי לתקופה עלה ל־137 מיליון שקל, לעומת 124 מיליון שקל אשתקד. הרווח התפעולי הגיע ל־137 מיליון שקל, לעומת 57 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הנקי עמד על 108 מיליון שקל, לעומת הפסד של 13 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הכולל בתקופה עלה ל־118 מיליון שקל, לעומת 14 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2024.

מהלכים עסקיים בתקופה האחרונה

בפברואר השלימה הקבוצה את רכישת 90% מפרויקט פינוי-בינוי בבת ים. בחודשים פברואר ומרץ זכתה לוזון רונסון יחד עם שותפותיה בשני מכרזים לרכישת מקרקעין במתחם שדה דב בתל אביב. במחצית הראשונה של השנה החל שיווק יחידות הדיור בפרויקטים נחלת יהודה בראשון לציון ונווה סביון באור יהודה. ביולי 2025 קיבלה הקבוצה היתר בנייה מלא לשלב הראשון בפרויקט נווה סביון וכן חתמה על הסכם ליווי פיננסי עם תאגיד חוץ־בנקאי וחברת ביטוח למימון הקמת השלב הראשון.

במקביל, השלימה שותפות אלומיי-לוזון אנרגיה ביולי את רכישת 15% נוספים ממניות דוראד תמורת כ־418 מיליון שקל, מתוכם 209 מיליון שקל חלקה של הקבוצה. בעקבות המהלך מחזיקה השותפות ב-33.75% ממניות דוראד.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מגוריט זינקה 8.5%, שופרסל הוסיפה 2.4%; ת"א 35 עלה בסגירה

הבנקים עלו, מניות הביטוח ירדו - כלל ביטוח בלטה בירידות

מערכת ביזפורטל |

הראיון עם יו"ר מגוריט על הקרן והחלוקות דיבידנד השוטפות תרמו למניה - היא זינקה ב-8.5% - יו"ר מגוריט: "הגענו לרגע שבו אפשר להתחיל לשתף את הציבור בתזרים באופן חודשי"  


הביטקוין צונח, האם זה יימשך? הביטקוין באדום: אחרי חודש קשה, מה הכיוון לדצמבר?


רמי לוי או שופרסל? הצגנו את הפוטנציאל ברמי לוי - רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?  הצגנו לאחרונה את השינוי הגדול ברבעון האחרון - לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח, והמניה אומנם זינקה. באי.בי.אי סבורים שמחיר היעד הראוי הוא 403 שקלים - פרמיה של 13%.

מנגד, שופרסל ירדה למחיר של 37.83 שקלים ובאי.בי.אי נותנים לה מחיר יעד של 47.7 שקל - כלומר, פרמיה של 29%! כן, למרות השינויים בשטח, הרי שבגלל השינויים במחירי המניות, שופרסל לטענתם אטרקטיבית יותר.

שופרסל עברה מירידה בעת הפרסום לעלייה של 2.4%

הנה השורה התחתונה של האנליסטים: "למרות התוצאות החלשות לרבעון, אנו סבורים כי שופרסל טרם מיצתה את צעדי ההתייעלות ומציגה עדיין מנועי צמיחה משמעותיים אשר צפויים להמשיך ולתמוך בשיפור ברווחיות, לצד פעולות אקטיביות לצמצום הנטישה של לקוחות. החברה ממשיכה ליישם את האסטרטגיה שלה בהסבת סניפים הפסדיים לפורמט "יוניברס" (22 סניפים הוסבו עד כה וכ-30 צפויים עד סוף השנה), בהשקת פורמטים חדשים כדוגמת תכנית הטבות (מועדון לקוחות) SBOX אשר נראה את עיקר ההשפעה שלו בשנת 2026, השקעה ממוקדת במותג הפרטי ובשיפור חוויית הלקוח באונליין באמצעות השקת משלוח "מהיום להיום".