סיריוס מממשת את האופציה לרכישת הפניקס
דלק קבוצה 1.67% , שבשליטת יצחק תשובה, מדווחת כי סיריוס אינטרנשיונל חתמה על הסכם למימוש יתרת אחזקותיה בהפניקס (47%) בתמורה ל-2.3 מיליארד שקל. מדובר על מימוש אופציה שניתנה לחברת הביטוח הבינילאומית לפני כחודשיים. יודגש כי העסקה מחכה לאישור הרגולטור.מניית דלק מזנקת כעת 6%.
תמורה זו הינה בנוסף לסכום ששולם לקבוצת דלק על ידי הרוכשת בסך של 208 מיליון שקל, תמורת 4.9% מהמניות של הפניקס. ומכאן שבסך הכל קיבלה קבוצת דלק כ-2.5 מילארד שקל תמורת כ-52% מהחברה.
נציין כי, העסקה אינה סופית ולדלק עדיין לא הועברה תמורתה, מכיוון שהבקשה לרשות שוק הוון הוגשה לפני כשבועיים. סלינגר אמנם החלה בבדיקה, אולם זו צפויה להימשך חודשים, כאשר רק אם יוענק ההיתר, תושלם העסקה והתמורה המלאה תועבר לדלק.
קבוצת דלק מנסה כבר כשנתיים לממש את מניות הפניקס, למעשה, היו כבר מספר מתמודדים רציניים עם אורנטציה סינית שלא קיבלו אישור רגולטורי. לאחרונה פוצצה עסקת מימוש הפניקס לקבוצת יאנגו לנוכח התמשכות הליך קבלת האישור. במילים פשוטות - הרגולטור לא אמר לא, אך גם לא אמר כן.
- למרות הירידה באיתקה, דלק נסחרת בדיסקאונט משמעותי על השווי הנכסי
- קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מכל מקום, הדחייה דווקא עזרה לקבוצת דלק, שבעסקאות קודמות הייתה אמורה לקבל פחות מ-2 מיליארד שקל עבור אחזקותיה וכעת היא מקבלת סך כולל של 2.5 מיליאד שקל (בכפוף לאישור הרגולטורי).
סיריוס היא חברת ביטוח וביטוח משנה גלובלית הפועלת 72 שנה. החברה נוסדה בשטוקהולם שוודיה ב-1945 ומשרדי הנהלתה ממוקמים בהמילטון, ברמודה. הונה של קבוצת סיריוס מסתכם ב-2.8 מיליארד דולר (לפי עקרונות חשבונאיים מקובלים – GAAP) וב-2016 ערכה החברה פרמיות בסך 1.3 מיליארד דולר. 435 מיליון דולר מסכום זה היו בפוליסות ביטוח תאונות ובריאות. משרדיה הגדולים ביותר של החברה ממוקמים בשטוקהולם, ניו יורק ולונדון.
אלן ווטרס, מנכ”ל סיריוס: "סיריוס סיימה את בדיקת הנאותות להפניקס ושמחה כי החברה נמצאה מתאימה לשילוב בעסקי קבוצת סיריוס. הפניקס הנחשבת לחברת ביטוח ושירותים פיננסיים מהמובילות בישראל ובאמצעותה תוכל סיריוס להציע, לשוק הישראלי, מוצרים חדשים, תקבל גישה למרכז הטכנולוגי העולמי הקיים בישראל והזדמנות לפיתוח פתרונות ביטוחיים טכנולוגים, תשפר את רווחיה ותגן על האינטרס של הציבור הישראלי המבוטח בחברה. חברת סיריוס נמצאת תחת פיקוח רגולטורי אדוק בכל השווקים בעולם בהן היא פועלת, בין היתר בברמודה, בניו יורק, בריטניה, שבדיה, סינגפור ועוד. אנו סומכים על יכולותיה המתקדמות של מערכת הרגולציה הישראלית ואנו מצפים לקבלת אישור רגולטורי לרכישת שליטה. בכוונתינו לעבוד בשיתוף פעולה ובשקיפות מלאים עם הרגולטורים בישראל, כמו שאנחנו עובדים עם הרגולטורים אחרים בעולם".
- חשד להפרות וזיהום אוויר: בז"ן הוזמנה לשימוע במשרד להגנת הסביבה
- מבטח שמיר תקים את תחנת הכח קסם במימון של כ-5 מיליארד שקל בהובלת הפועלים כ-5 מיליארד שקל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל...
- 2.מבוטח מפוחד 26/11/2017 20:34הגב לתגובה זוסיריוס היא בבעלות סינית- מבוטחי הבריאות והסיעוד של הפניקס יברחו ממנה אם היא תמכר לחברה בבעלות סינית. גם המשקיעים בפנסיה יעבירו את כספם לחברה אחרת. ביטוח משמעותו ביטחון- ביטוח בחברה בעלות סינית רחוק מלתת הרגשת ביטחון
- 1.הרס והלך (ל"ת)ספינקס 26/11/2017 09:39הגב לתגובה זו
קובי אלכסנדר (נוצר ב-AI)ההשקעה המוצלחת של קובי אלכסנדר, והאם המימוש האחרון הוא סימן להמשך?
קובי אלכסנדר מממש 66 מיליון שקל ממניות אי.בי.אי אחרי 20 שנות השקעה; וגם: דברים שצריך לדעת על קובי אלכסנדר
קובי אלכסנדר מכר 240 אלף מניות של בית ההשקעות אי.בי.אי בשער של 275 שקלים למניה, סכום כולל של 66 מיליון שקלים. העסקה בוצעה בהנחה של 4% ממחיר השוק. לפני המכירה החזיק אלכסנדר ב-19.2% ממניות החברה; כיום נותרו בידיו 15.8%, בשווי של 620 מיליון שקלים. ההשקעה המקורית היתה ב-2005, בסך 50 מיליון שקלים עבור 25% מאי.בי.אי, והיא הניבה תשואה מצטברת של יותר מפי 12.
שווי השוק של אי.בי.אי חצה את 4 מיליארד שקלים במקביל לשיפור בתוצאות וקריאה נכונה של המפה. אי.בי.אי נכנס לפני יותר מעשור לתחום הקרנות האלטרנטיבות למשקיעים כשירים וזה הפך לזרוע מאוד מרכזית ברווחיו.
בשבוע האחרון מכרו ארבעה בכירים באי.בי.אי אופציות בשווי 50 מיליון שקלים
מי הוא קובי אלכסנדר?
קובי אלכסנדר הוא יזם הייטק ישראלי שייסד את קומברס טכנולוגיות (לשעבר אפרת) ב-1984 עם בועז משעולי ויחיעם ימיני. החברה, שפיתחה פתרונות ערך מוסף לתקשורת, גדלה ל-5,000 עובדים ו-1.5 מיליארד דולר מחזור שנתי בשיאה ב-2000, עם שווי שוק של 20 מיליארד דולר. אלכסנדר כיהן כמנכ"ל 25 שנה, והוביל IPO ב-1996 (גיוס 100 מיליון דולר) והשקעות בסטארט-אפים כמו וויקס (50 מיליון דולר ב-2007).
ב-2006 הוא הואשם בתרמית ניירות ערך: תמחור לאחור של אופציות למנהלים, שחסך 7 מיליון דולר מיסים והטיב עם בכירים, כולל אלכסנדר שקיבל אופציות בשווי 2 מיליון דולר. לאחר כתב אישום בארה"ב, נמלט לנמיביה (ללא הסכם הסגרה), שם שהה 10 שנים תחת שם בדוי, בעוד קומברס איבדה את שוויה וחוסלה.
ב-2016 הוא הוסגר, הורשע ב-2017 ברישום כוזב, ונידון ל-30 חודשי מאסר. ריצה 12 חודשים בארה"ב ובישראל, ושוחרר ב-2018 לאחר ניכוי שליש.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 3.07% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
