יצחק תשובה
צילום: בוצ'צ'ו

סיריוס מממשת את האופציה לרכישת הפניקס

קבוצת דלק מנסה כבר כשנתיים לממש את מניות הפניקס, העסקה דורשת את האישור של סלנגר
נועם בראל | (2)
נושאים בכתבה דלק קבוצה

דלק קבוצה -1.24% , שבשליטת יצחק תשובה, מדווחת כי סיריוס אינטרנשיונל חתמה על הסכם למימוש יתרת אחזקותיה בהפניקס (47%) בתמורה ל-2.3 מיליארד שקל. מדובר על מימוש אופציה שניתנה לחברת הביטוח הבינילאומית לפני כחודשיים. יודגש כי העסקה מחכה לאישור הרגולטור.מניית דלק מזנקת כעת 6%.

תמורה זו הינה בנוסף לסכום ששולם לקבוצת דלק על ידי הרוכשת בסך של 208 מיליון שקל, תמורת 4.9% מהמניות של הפניקס. ומכאן שבסך הכל קיבלה קבוצת דלק כ-2.5 מילארד שקל תמורת כ-52% מהחברה.

נציין כי, העסקה אינה סופית ולדלק עדיין לא הועברה תמורתה, מכיוון שהבקשה לרשות שוק הוון הוגשה לפני כשבועיים. סלינגר אמנם החלה בבדיקה, אולם זו צפויה להימשך חודשים, כאשר רק אם יוענק ההיתר, תושלם העסקה והתמורה המלאה תועבר לדלק.

קבוצת דלק מנסה כבר כשנתיים לממש את מניות הפניקס, למעשה, היו כבר מספר מתמודדים רציניים עם אורנטציה סינית שלא קיבלו אישור רגולטורי. לאחרונה פוצצה עסקת מימוש הפניקס לקבוצת יאנגו לנוכח התמשכות הליך קבלת האישור. במילים פשוטות - הרגולטור לא אמר לא, אך גם לא אמר כן. 

מכל מקום, הדחייה דווקא עזרה לקבוצת דלק, שבעסקאות קודמות הייתה אמורה לקבל פחות מ-2 מיליארד שקל עבור אחזקותיה וכעת היא מקבלת סך כולל של 2.5 מיליאד שקל (בכפוף לאישור הרגולטורי).

סיריוס היא חברת ביטוח וביטוח משנה גלובלית הפועלת 72 שנה. החברה נוסדה בשטוקהולם שוודיה ב-1945 ומשרדי הנהלתה ממוקמים בהמילטון, ברמודה. הונה של קבוצת סיריוס מסתכם ב-2.8 מיליארד דולר (לפי עקרונות חשבונאיים מקובלים – GAAP) וב-2016 ערכה החברה פרמיות בסך 1.3 מיליארד דולר. 435 מיליון דולר מסכום זה היו בפוליסות ביטוח תאונות ובריאות. משרדיה הגדולים ביותר של החברה ממוקמים בשטוקהולם, ניו יורק ולונדון. 

אלן ווטרס, מנכ”ל סיריוס: "סיריוס סיימה את בדיקת הנאותות להפניקס ושמחה כי החברה נמצאה מתאימה לשילוב בעסקי קבוצת סיריוס. הפניקס הנחשבת לחברת ביטוח ושירותים פיננסיים מהמובילות בישראל ובאמצעותה תוכל  סיריוס להציע, לשוק הישראלי, מוצרים חדשים, תקבל גישה למרכז הטכנולוגי העולמי הקיים בישראל   והזדמנות לפיתוח פתרונות ביטוחיים טכנולוגים, תשפר את רווחיה  ותגן על האינטרס של הציבור הישראלי המבוטח בחברה. חברת סיריוס נמצאת תחת פיקוח רגולטורי אדוק בכל השווקים בעולם בהן היא פועלת, בין היתר בברמודה, בניו יורק, בריטניה, שבדיה, סינגפור  ועוד.  אנו סומכים על יכולותיה המתקדמות של  מערכת הרגולציה הישראלית ואנו מצפים לקבלת אישור רגולטורי לרכישת שליטה. בכוונתינו לעבוד בשיתוף פעולה ובשקיפות מלאים  עם הרגולטורים  בישראל, כמו שאנחנו עובדים עם הרגולטורים אחרים בעולם".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מבוטח מפוחד 26/11/2017 20:34
    הגב לתגובה זו
    סיריוס היא בבעלות סינית- מבוטחי הבריאות והסיעוד של הפניקס יברחו ממנה אם היא תמכר לחברה בבעלות סינית. גם המשקיעים בפנסיה יעבירו את כספם לחברה אחרת. ביטוח משמעותו ביטחון- ביטוח בחברה בעלות סינית רחוק מלתת הרגשת ביטחון
  • 1.
    הרס והלך (ל"ת)
    ספינקס 26/11/2017 09:39
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.