הכסף זורם אליו: פימי השלימה גיוס ענק לקרן השישית - מעל מיליארד דולר
קרן פימי, קרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל דיווחה היום (ד') כי השלימה גיוס של 1.1 מיליארד דולר ל"קרן פימי 6", הקרן גייסה את הסכום בזמן שיא של 6 חודשים, כשהיקף הביקושים עלה על 2 מיליארד דולר.
קרן פימי 6 הודיעה כי תמשיך באסטרטגיה של השקעה והשבחה של חברות ישראליות בכדי לחזקן ולתת להן את הכלים להתמודד טוב יותר בשוק העולמי. הקרן הינה שותפה מלאה לתהליך השבחה ריאלי של החברות בהן השקיעה.
מדיניות ההשקעות של פימי ממוקדת ברכישת השליטה בחברות ישראליות או כאלה הקשורות לישראל, ושיש להן הכנסות ותזרימי מזומנים משמעותיים, מנועי צמיחה, שהן מייצאות או שלפחות יש להן פוטנציאל צמיחה מחוץ לגבולות ישראל, וכן כאלו שהמעורבות הניהולית של פימי בהן עשויה לייעל את תפעולן השוטף ולהאיץ את צמיחתן.
ישי דוידי מייסד ומנכ"ל פימי: "אני שמח להודיע היום על סיום גיוס "קרן פימי 6", שישה חודשים בלבד לאחר שהודענו על תחילת הגיוס. גייסנו את הסכום אותו הצבנו לעצמנו. היקף הביקושים לקרן עלה על 2 מיליארד דולר, הביקושים הגיעו ממשקיעים ישראלים וזרים, בתקופה מאתגרת לכלכלה הישראלית והעולמית. היקף הגיוס מדגיש את הבעת האמון של המשקיעים במודל ההשקעות וההשבחה של פימי.
- קרן פימי החלה בגיוס ל"קרן פימי 8", בהיקף של עד 1.5 מיליארד דולר
- פימי ממשיכה לממש בעשות: מכרה 240 מיליון שקל למוסדיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"קרן פימי 6 תמשיך לפעול על פי מתווה האסטרטגיה בה אנו פועלים בכל קרנות פימי. המטרה הינה לחזק חברות ישראליות ולאפשר להן להתמודד טוב יותר בשוק העולמי. אנו רואים חשיבות רבה בחיזוק התעשייה והעסקים בישראל. הידע והניסיון הרב שמביאים השותפים בקרן לחברות מאפשר להן לצמוח ולהתפתח".
דוידי הוסיף כי "פימי מתכננת להשקיע כ-250 מיליון דולר כל שנה בחברות ישראליות, ותמשיך להוביל את שוק קרנות ההשקעה הפרטיות בישראל."
פימי הינה קרן ההשקעות הפרטית הראשונה בישראל, ומציינת בימים אלו 20 שנה להקמתה. לקרן הון עצמי של 3.2 מיליארד דולר, והיא רוכשת שליטה בחברות ומבצעת בהן תהליכי השבחה - לצורך העלאת השווי שלהן. עד כה רכשה הקרן שליטה בכ-80 חברות ומימשה כ-51 מהן בהיקף עסקאות כולל של למעלה מ- 4 מיליארד דולר.
הקרן מדורגת בשוק העולמי כאחת מחמש הקרנות הטובות בעולם במשך למעלה מעשר שנים ברציפות, ומקיעה בחברות ישראליות שלהן פעילות בינלאומית ענפה והינן מוטות ייצוא.
- היום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך
- אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״
משקיעי הקרן הינם משקיעים מובילים מישראל ומרחבי העולם, בין השאר בנקים, חברות ביטוח, קרנות השקעה, קרנות פנסיה, אוניברסיטאות, חברות תעשייתיות בינלאומיות, גופים פרטיים ומנהלי הקרן. פימי איננה משקיעה בחברות נדל"ן ובחברות פיננסיות.
- 1.למה לא גייס 2מליארד? 03/02/2016 14:47הגב לתגובה זוועוד יהיו הרבה הזדמנויות בארץ ובעולם
- האם בזמן האחרון 04/02/2016 07:25הגב לתגובה זורם און, רקח,תפרון,magal.מבחינת המשקיע הבורסאי אף אחת ממניות אלו טרם הצדיקה את ההשקעה בהן.
- בחינת השקעות 07/02/2016 09:45משקיעים רציניים עובדים לאורך זמן עם הרבה עבודה קשה וסבלנות. זה מה שמבדיל אותם מהשקעות אינסטנט
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
