מניית רבוע כחול צללה עוד 20% ברקע להתפתחויות
מניית אלון רבוע כחול החברה האם של רשת הקמעונאות מגה, משלימה קריסה של 60% בשלושה חודשים על רקע חששות המשקיעים מעומק המשבר במגה. רבוע כחול ערבה לחובותיה של מגה בסך 470 מיליון שקל לבנקים ולספקי אשראי, כאשר הרשת לא מצליחה למלא את המדפים מהחשש של הספקים כי לא תצליח לשלם על הסחורה.
השבוע קבע בית המשפט כי על החברה האם להזרים 320 מיליון שקל למגה. חלק מההזרמה צפוי להגיע מהנפקת זכויות בסך 150 מיליון שקל, עליה הודיעה החברה ביוני האחרון. הזרמת ההון מאלון ישראל לריבוע כחול והנפקת הזכויות תעמוד על 110 מיליון שקל. בנק הפועלים דרש כי מניות אלון רבוע כחול המשועבדות לטובת חוב של 220 מיליון שקל של אלון רבוע כחול לבנק - יועברו אליו לאחר ההנפקה. מוקדם יותר השבוע הושג הסדר עם הבנק שבמסגרתו כתוצאה גם מהזרמת ההון וגם מדילול הספקים תוכלנה המניות המשועבדות להידלל עד 50.1%. אם הוא יפחת אז אלון ישראל תצטרך לשעבד מחלקה החופשי כדי להשלים שיעור זה.
אלון רבוע כחול ספגה לפני כשבוע הורדת דירוג מצד מידרוג על רקע הרעה במצבה הפיננסי של מגה. פניית מגה למהלך של הסדר נושים וחוסר הוודאות לגבי מידת ההצלחה של מהלך ההסדר, מעלים איום משמעותי יותר על נזילות החברה ועל גמישותה הפיננסית. לכתבה המלאה - לחץ כאן.
אם לא די בכך, הבעיות של אלון רבוע כחול הביאו את הפניקס לצמצם אחזקות ברבוע כחול נדל"ן כאשר הפגיעה בה עשויה לנבוע מסגירת סניפי מגה. בשבוע שעבר האנליסט מאיר סלייטר מירושלים ברוקראז' אמר ל-Bizportal כי מגה תיאלץ למכור סניפים נוספים כאשר רמי לוי ורשת ויקטורי הן הרוכשות הפוטנציאליות. לכתבה המלאה - לחץ כאן.
- המבצעים נגמרו: הרשתות חזרו למחירי טרום החג; איזה מוצר עלה ב-62%?
- הצעד המסוכן של אלקטרה: תולה את יהבה במיתוג של קרפור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 3.dw 17/07/2015 10:15הגב לתגובה זובפורום בורסה ושוק ההון. אתה מוזמן להשתתף ולהוסיף מידיעותיך. המניה הולכת למשל לצאת ממדד ת"א75 בעדכון הבא בסוף השנה, ולעבור כל הדרך עד ליתר כללי (כלומר היא עפה גם ממדד יתר50), לצד ויקטורי הקטנה.
- 2.דתי 16/07/2015 22:25הגב לתגובה זוויסמן פגע בשבת בפתיחת רשת Am pm והנה הרשתות שלו בהפסדי ענק תלמד את הלקח ותודה בטעות
- dw 17/07/2015 10:21הגב לתגובה זוצדיק בינו מפעיל בשבת את רשת תחנות הדלק פז, עם yellow. אם זה כ"כ מפריע לך אז למה שהמגזר הדתי לא ינטוש בהמוניו חברה אחרת של צדיק בינו: הבנק הבינלאומי? זה בדיוק אותו הדבר כמו מגה ו am:pm. אלו שתי חברות אחיות. נמאס כבר מהכפייה הדתית ואם לך לא מתאים לקנות בשבת אז אל תקנה אבל אל תפריע למי שכן רוצה. am:pm זו רשת מוצלחת, המספקת שירות חשוב למי שכן רוצה לקנות בלילות ובשבתות.
- 1.סוחר 16/07/2015 17:40הגב לתגובה זוביום ראשון במידה ונופלת חזק אפשר לקנות כי התיקון יהיה לא רע כמובן שזה רק טרייד ולא השקעה

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
