מניית רבוע כחול צללה עוד 20% ברקע להתפתחויות

החברה האם של מגה צפויה להזרים לרשת הקמעונאות שבקשיים כ-320 מיליון שקל
גיא בן סימון | (4)
נושאים בכתבה מגה

מניית אלון רבוע כחול החברה האם של רשת הקמעונאות מגה, משלימה קריסה של 60% בשלושה חודשים על רקע חששות המשקיעים מעומק המשבר במגה. רבוע כחול ערבה לחובותיה של מגה בסך 470 מיליון שקל לבנקים ולספקי אשראי, כאשר הרשת לא מצליחה למלא את המדפים מהחשש של הספקים כי לא תצליח לשלם על הסחורה.

השבוע קבע בית המשפט כי על החברה האם להזרים 320 מיליון שקל למגה. חלק מההזרמה צפוי להגיע מהנפקת זכויות בסך 150 מיליון שקל, עליה הודיעה החברה ביוני האחרון. הזרמת ההון מאלון ישראל לריבוע כחול והנפקת הזכויות תעמוד על 110 מיליון שקל. בנק הפועלים דרש כי מניות אלון רבוע כחול המשועבדות לטובת חוב של 220 מיליון שקל של אלון רבוע כחול לבנק - יועברו אליו לאחר ההנפקה. מוקדם יותר השבוע הושג הסדר עם הבנק שבמסגרתו כתוצאה גם מהזרמת ההון וגם מדילול הספקים תוכלנה המניות המשועבדות להידלל עד 50.1%. אם הוא יפחת אז אלון ישראל תצטרך לשעבד מחלקה החופשי כדי  להשלים שיעור זה.

אלון רבוע כחול ספגה לפני כשבוע הורדת דירוג מצד מידרוג על רקע הרעה במצבה הפיננסי של מגה. פניית מגה למהלך של הסדר נושים וחוסר הוודאות לגבי מידת ההצלחה של מהלך ההסדר, מעלים איום משמעותי יותר על נזילות החברה ועל גמישותה הפיננסית. לכתבה המלאה - לחץ כאן.

אם לא די בכך, הבעיות של אלון רבוע כחול הביאו את הפניקס לצמצם אחזקות ברבוע כחול נדל"ן כאשר הפגיעה בה עשויה לנבוע מסגירת סניפי מגה. בשבוע שעבר האנליסט מאיר סלייטר מירושלים ברוקראז' אמר ל-Bizportal כי מגה תיאלץ למכור סניפים נוספים כאשר רמי לוי ורשת ויקטורי הן הרוכשות הפוטנציאליות. לכתבה המלאה - לחץ כאן.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    dw 17/07/2015 10:15
    הגב לתגובה זו
    בפורום בורסה ושוק ההון. אתה מוזמן להשתתף ולהוסיף מידיעותיך. המניה הולכת למשל לצאת ממדד ת"א75 בעדכון הבא בסוף השנה, ולעבור כל הדרך עד ליתר כללי (כלומר היא עפה גם ממדד יתר50), לצד ויקטורי הקטנה.
  • 2.
    דתי 16/07/2015 22:25
    הגב לתגובה זו
    ויסמן פגע בשבת בפתיחת רשת Am pm והנה הרשתות שלו בהפסדי ענק תלמד את הלקח ותודה בטעות
  • dw 17/07/2015 10:21
    הגב לתגובה זו
    צדיק בינו מפעיל בשבת את רשת תחנות הדלק פז, עם yellow. אם זה כ"כ מפריע לך אז למה שהמגזר הדתי לא ינטוש בהמוניו חברה אחרת של צדיק בינו: הבנק הבינלאומי? זה בדיוק אותו הדבר כמו מגה ו am:pm. אלו שתי חברות אחיות. נמאס כבר מהכפייה הדתית ואם לך לא מתאים לקנות בשבת אז אל תקנה אבל אל תפריע למי שכן רוצה. am:pm זו רשת מוצלחת, המספקת שירות חשוב למי שכן רוצה לקנות בלילות ובשבתות.
  • 1.
    סוחר 16/07/2015 17:40
    הגב לתגובה זו
    ביום ראשון במידה ונופלת חזק אפשר לקנות כי התיקון יהיה לא רע כמובן שזה רק טרייד ולא השקעה
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.