חברות כרטיסי האשראי: הריבית במשק 0.25% - מה הריבית הממוצעת שגובה חברת כאל?

הציבור אינו מודע למחיר הגבוה של האשראי החוץ בנקאי וחברות כרטיסי האשראי גורפות לכיסם מדי שנה רווחים אדירים של מאות מיליוני שקלים
 | 
(19)
כל כך כבד
חברת כאל (כרטיסי אשראי לישראל) פרסמה הבוקר דוחות כספיים טובים לסיכום שנת 2014. הכנסות חברת כרטיסי האשראי צמחו אשתקד ב-3% לעומת שנת 2013 ל-1.148 מיליארד שקל ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 141 מיליון שקל, שיפור של 7%. לחברה 2.26 מיליון כרטיסים.
אחת הנקודות המעניינות בדוח הכספי של כאל, כמו גם של שאר החברות הפועלות בתחום, היא חשיפת שיעור הריבית הממוצעת השנתית. זאת עמדה אשתקד על 10.8% (אשראי שאינו בערבות בנקים) - מרווח ענק של 10.55% לעומת הריבית במשק שהופחתה ביולי לרמת שפל של 0.25%.
חשוב להבהיר שמדובר בשיעור ריבית ממוצעת - כלומר הלקוחות החלשים והמסכנים משלמים ריבית גבוהה יותר סביב 15% שמזכירה אולי את השוק האפור והכל בחסות החוק ללא התערבות של הרגולטור.
חברת כאל, בניהולו של דורון ספיר, נמצאת בבעלות משותפת של בנק דיסקונט (72%) והבנק הבינלאומי (28%). גם שאר חברות כרטיס האשראי נמצאות בבעלות הבנקים: ישראכארט של בנק הפועלים ולאומי קארד של בנק לאומי. 
חברות כרטיסי האשראי מעודדות את הציבור ככל האפשר לצרוך אשראי חוץ-בנקאי. הסלוגן של חברת כאל עם השחקנית ליאת הר לב: "מינוס - לא ציפיתי שיהיה כבד כל כך". לקוחות שמתקשים או שאינם מבינים נוטלים אשראי מחברות כרטיסי האשראי כדי לכסות יתרת חובה בבנק.
תיק האשראי שחברת כאל העמידה ישירות ללקוחותיה, שלא באמצעות הבנקים, עמד נכון לסוף שנת 2014 על 2.3 מיליארד שקל, עלייה של כ-15% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2013.
החוק הדורש תיקון דחוף בתחום זה מאפשר לבנקים לחגוג באמצעות חברות כרטיסי האשראי עם ריבית אפקטיבית פי 2.25 מהריבית הממוצעת לאשראי לא־צמוד שנותנים הבנקים לציבור.
עד שהפוליטיקאים יתעוררו משנתם ימשיכו חברות כרטיסי האשראי להשקיע כסף רב בפרסומות המעודדות את הציבור "להתפנק" ולצרוך עוד ועוד ומקביל לגבות ריבית גבוהה מהלקוחות.
תגובות לכתבה(19):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    16-17 % (ל"ת)
    אני 19/02/2015 21:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    אז איך בנקים ישלמו משכורות מנופחות לצוותים מנופחים שלהם (ל"ת)
    pan 19/02/2015 20:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    בגזלה ובגזלנות
    שלמה מורד 19/02/2015 15:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השיטות לקחת כסף מהצבור, בגזלה ובגזלה ובגזלנות משתכללות מתרבות ומתעצמות..יש נהנים וחוגגים
    סגור
  • 14.
    תבדקו גם את מסגרות האשראי של הבנקים
    gilcohen143 19/02/2015 12:29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הבנקים וחברות האשראי גובים בין 8-12% ריבית על מסגרות אשראי וקרדיט. כאשר הריבית במשק עומדת על 0.25%. זה שוד לאור יום שאסור לעבור עליו בשתיקה. היכן המפקח על הבנקים ושאר הרגולטורים?????????
    סגור
  • 13.
    מדינה של גנבים מהשופטים ועד השוטרים יחד עם הפוליטיקאים
    יוגב 19/02/2015 12:03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תתביישו לכם זה לא עסק זה גזל בחסות החוק!!!לשנות והגביל אותם כמו את הבנקים.
    סגור
  • 12.
    שודדים
    יעקב 19/02/2015 11:52
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כבר נאמר: תקנה נשק תוכל לשדוד בנק אחד תקנה בנק תוכל לשדוד את כולם
    סגור
  • 11.
    שוק אפור
    שמעון 19/02/2015 11:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל חברות האשראי גובות ריביות כמו בשוק האפור.גרוע מכולם הוא בנק ירושלים שגובה אף רביות גבוהות יותר
    סגור
  • 10.
    למה דווקא כאל ? הבנקים גובים פחות על ריבית דביטורית?
    חיים 19/02/2015 11:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בנק ישראל שמרשה לבנקים לקרוע אותנו לגזרים הוא המושחת ב "ה" הידיעה .
    סגור
  • 9.
    הרגוליטור
    משה 19/02/2015 11:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הרגוליטור לא יכרות ענף שישב עילו בעתיד. כי כל רגולטור צופה עתיד ורוד בלתפוס גוב בענף האשראי וא בנק. ושלא יעבדו עלינו !
    סגור
  • 8.
    הריבית הלא חוקית של חברות כא
    כלכלן 19/02/2015 11:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חברות כא הינן מוסד עזר בנקאי ולכן אין להם שום הגבלה על גיבה הריבית הריבית. הריבית המאושרת של פי 2.25 מהריבית הממוצעת עומדת על 8.1% שנתי ולכן חברות כרטיסי האשראי נותנות ריבית לא חוקית בחסות החוק.
    סגור
  • 7.
    בנק ישראל משתף פעולה עים הבנקים לגנוב כמה שיותר מאזרחים
    חיים 19/02/2015 11:10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    קשה יום..למען לכסות את ההפסדים של המחדלים של הבנקים... כמו כן חברי כנסת מפחדים..שהבנקים לא יתנו להם מה שהם רוצים אשראי..שמור לי ושמור לך..
    סגור
  • 6.
    הגנה על אלו שאינם מבינים.
    קורמורן 19/02/2015 11:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני סבור שהמדינה חייבת לעשות ככל יכלתה בכדי להגן על אנשים שאינם מבינים במאטריה בדיוק כפי שמנסים להגן מפני צריכה לא מבוקרת של תרופות\אלכוהול\עישון ועוד. כל אלו עלולים לפגוע קשות בבריאות הצרכן ואותו הדבר בדיוק לגהי ניהול כספים. חוב גדול יכול לפגוע קשות בבריאות של משפחה שלמה. חייבים התאבדו בשל חוסר יכלתם לפרוע את חובותיהם. לכן הלוואות חייבות להנתן ללווים לאחר שקיבלו הסבר מלא על מחויבותיהם, הריבית הריאלית שישלמו ותרגומה לשקלים, הסנקציות שיינקטו נגדם במקרה של חוסר יכולת לעמוד בהתחייבויות ועוד. הלווה יחתום על כך שהבין את משמעויות ההלוואה. המדינה מצידה תגביל את הריבית המכסימלית לרמה סבירה.
    סגור
  • 5.
    בוקר טוב אליהו (ל"ת)
    אנונימי 19/02/2015 10:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    והבנקים
    שאול 19/02/2015 10:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה איתם ? לא גובים אותו שיעור ? גובים ותוך כדי גוזלים ועושקים .
    סגור
  • 3.
    רמאות ועושק בחסות החוק (ל"ת)
    חיים 19/02/2015 10:50
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    פשוט מאפיה אבל כל כנסת ישראל מאפיה אחת גדולה מה הפלא (ל"ת)
    תום 19/02/2015 10:48
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 1.
    לא מבין
    שם 19/02/2015 10:30
    הגב לתגובה זו
    8 2
    למה בנק ישראל מוריד את הריבית? במקום להוריד את הריבית לכלל המשק שיגביל את הריבית על המינוס.
    סגור
  • בנק ישראל מרשה לבנקים לגבות ריביות מטורפות
    חיים 19/02/2015 11:28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קרוב ל 10% על יתרות חובה.
    סגור
  • הרווח של הבנקים הוא 3,900% על האשראי !!!! 
    מוטי 19/02/2015 16:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החשבון פשוט. הבנק מקבל מבנק ישראל את הכסף בריבית של 0.26 % . ללקוח המסכן דנסקק לחרחגה עד המבגרת המאושרת (?!) הוא משלם כ10% ריבית . כלומר פי ארבעים !!!! . הרווח הוא פי 39 ובמילים 3,900 % . אם הלקוח לוקח הלוואה ”זולה” בבנק, הוא משלם פריים+ 1.5 או +2.5 % . בפריים כבר מגולם רווח של מאות אחוזים על הריבית של בנק ישראל. תוסיפו את הפלוס ותגיע לעושק של פי עשרה!!!! וזה אם תשעבדו ביטחונות שיכסו את כל החוב ביתר
    סגור