גזית גלוב ממשיכה לדהור: זינוק של 34% ברווח הנקי שהסתכם ב-345 מ' ש'; "יש הזדמנויות אמיתיות באירופה"

קבוצת הנדל"ן הגלובלית רשמה גידול של 6% בהכנסות משכ"ד שהסתכמו ב-1.34 מיליארד שקל. "יש הזדמנויות גדולות באירופה"
לירן סהר | (2)

חברת הנדל"ן הגלובאלית גזית גלוב מסכמת את הרבעון הראשון של 2013 עם זינוק של 33.7% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות, אשר הסתכם ב-345 מיליון שקל (2.08 שקל למניה). זאת לעומת רווח של כ-258 מיליון שקל (1.51 שקל למניה) ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות מהשכרה גדלו בכ-6% והסתכמו בכ-1.34 מיליארד שקל מול 1.259 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 6.4%. ה- N.O.I גדל בכ- 5% והסתכם בכ-883 מיליון שקל לעומת כ-840 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-F.F.O גדל בכ-19% והסתכם בכ-150 מיליון שקל (0.90 שקל למניה) לעומת כ-126 מיליון שקל (0.76 שקל למניה) ברבעון המקביל אשתקד.

התזרים נטו מנכסים זהים, ברמת הקבוצה, גדל בכ-3.1% לעומת הרבעון המקביל ונבע בעיקר מגידול של כ-3.7% בתזרים מנכסים זהים בצפון אמריקה, עלייה של כ-2.7% בתזרים מנכסים זהים באירופה וטיפוס של כ-1.2% בתזרים מנכסים זהים בישראל. שיעור התפוסה ליום 31 במארס 2013 עמד על רמה של כ-94.7% לעומת כ-95% ליום 31 בדצמבר 2012 וכ- 94.3% בסוף חודש מארס2012. שיעור התפוסה ב-31 במארס 2013 עמד על כ-93.7% בצפון אמריקה, 96.1% באירופה ו-98.6% בישראל. עליית הערך של נדל"ן להשקעה ונדל"ן להשקעה בפיתוח הסתכמה בכ-177 מיליון שקל לעומת כ-313 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

במהלך הרבעון רכשה הקבוצה 2 נכסים מניבים בשטח כולל של כ- 14 אלף מ"ר וקרקעות צמודות לפיתוח עתידי, בסך כולל של כ-264 מיליון שקל. בנוסף השקיעה הקבוצה כ-365 מיליון שקל בפרויקטים חדשים של פיתוח ופיתוח מחדש. נכון לסוף חודש מארס 2013, לקבוצה ישנם 10 נכסים בפיתוח עם שטח להשכרה כולל של כ-225 אלף מ"ר ו-25 נכסים בפיתוח מחדש עם שטח להשכרה כולל של כ-288 אלפי מ"ר בהשקעה כוללת של כ-4.486 מיליארד שקל. העלות הנוספת הצפויה להשלמת הפרויקטים בפיתוח ובפיתוח מחדש הינה כ- 1.351 מיליארד שקל.

במהלך הרבעון השלימה חברת הבת סיטיקון את רכישת המרכז המסחרי Kista שבשטוקהולם, שבדיה, יחד עם Canada Pension Plan Investment Board (CPPIB) (50%) בהיקף של כ- 530 מיליון אירו (כ- 2.5 מיליארד שקל).

במהלך הרבעון גייסה הקבוצה הון בסך של כ- 470 מיליון שקל, אג"ח ואג"ח להמרה בהיקף של כ- 1 מיליארד שקל.. הוצאות המימון ברבעון הראשון של שנת 2013 משקפות ריבית שנתית ממוצעת של כ- 4.7% לעומת ריבית שנתית ממוצעת של 4.9% ברבעון המקביל אשתקד. לאחר תאריך המאזן העלתה חברת הדירוג S&P Maalot את דירוג האשראי של החברה מרמה של ilA+ לרמה של ilAA- עם אופק יציב. לאחר תאריך המאזן דורגה סיטיקון (CTY) לראשונה על ידי סוכנויות הדירוג הבינלאומיות S&P ו- Moody s אשר העניקו לחברה דירוג השקעה BBB- ו- Baa3, בהתאמה, עם אופק יציב.

רוני סופר, מנכ"ל החברה אמר ל-Bizportal: "האסטרטגיה שלנו היא להיות ממוקדים בתחום אחד ולהיות גלובאליים. אנחנו ממוקדים בהשבחת הפורטפוליו בערים עם פוטנציאל צמיחה גבוה ומנצלים את סביבת הריבית הנמוכה כדי לבצע מיחזור הון. נמשיך לשפר את נזילות הקבוצה ולשפר את הנזילות. גייסנו מיליארדי שקלים במח"מים מאוד ארוכים של 10-15 שנה, כך יוצרים גמישות פיננסית."

סופר ממשיך: "אנחנו ממשיכים לראות שיפור משמעותי בצפון אמריקה, בעיקר בארצות הברית. השקענו למעלה מ-1.5 מיליארד דולר באזורים אלו בתקופת המשבר וזה הועיל לנו להכנס לאזורים עם חסמי כניסה מאוד גבוהים. אנחנו מאוד נזילים באירופה, אין שם הרבה חברות במצב שלנו וכרגע יש הזדמנות אמיתית לרכישת נכסים באזור ולא רק בהשבחתם."

"אנו שמחים לראות שמהלכים אלו אשר בוצעו בעקביות במהלך השנים האחרונות לא נסתרים מעיני סוכנויות הדירוג ובאו לידי ביטוי לאחרונה עם העלאת דירוג החוב של החברה מרמה של A+ לרמה של AA- על ידי S&P Maalot. אנו פועלים כל העת לטיוב תיק הנכסים של הקבוצה, דרך ניהול יומיומי בכל נכס ונכס ברחבי העולם וזאת לצד רכישה ופיתוח סלקטיביים של נכסים אורבאניים איכותיים אשר מתאימים לפורטפוליו של הקבוצה", מסכם סופר.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יעקב 28/05/2013 09:51
    הגב לתגובה זו
    גאווה גדולה . כל הכבוד.
  • 1.
    ליאור 28/05/2013 09:13
    הגב לתגובה זו
    אחת מחברות הנדלן המניב היותר טובות הקיימות אצלנו. בהצלחה ממשקיע וותיק.
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.