גזית גלוב ממשיכה לדהור: זינוק של 34% ברווח הנקי שהסתכם ב-345 מ' ש'; "יש הזדמנויות אמיתיות באירופה"

קבוצת הנדל"ן הגלובלית רשמה גידול של 6% בהכנסות משכ"ד שהסתכמו ב-1.34 מיליארד שקל. "יש הזדמנויות גדולות באירופה"
לירן סהר | (2)

חברת הנדל"ן הגלובאלית גזית גלוב מסכמת את הרבעון הראשון של 2013 עם זינוק של 33.7% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות, אשר הסתכם ב-345 מיליון שקל (2.08 שקל למניה). זאת לעומת רווח של כ-258 מיליון שקל (1.51 שקל למניה) ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות מהשכרה גדלו בכ-6% והסתכמו בכ-1.34 מיליארד שקל מול 1.259 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 6.4%. ה- N.O.I גדל בכ- 5% והסתכם בכ-883 מיליון שקל לעומת כ-840 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-F.F.O גדל בכ-19% והסתכם בכ-150 מיליון שקל (0.90 שקל למניה) לעומת כ-126 מיליון שקל (0.76 שקל למניה) ברבעון המקביל אשתקד.

התזרים נטו מנכסים זהים, ברמת הקבוצה, גדל בכ-3.1% לעומת הרבעון המקביל ונבע בעיקר מגידול של כ-3.7% בתזרים מנכסים זהים בצפון אמריקה, עלייה של כ-2.7% בתזרים מנכסים זהים באירופה וטיפוס של כ-1.2% בתזרים מנכסים זהים בישראל. שיעור התפוסה ליום 31 במארס 2013 עמד על רמה של כ-94.7% לעומת כ-95% ליום 31 בדצמבר 2012 וכ- 94.3% בסוף חודש מארס2012. שיעור התפוסה ב-31 במארס 2013 עמד על כ-93.7% בצפון אמריקה, 96.1% באירופה ו-98.6% בישראל. עליית הערך של נדל"ן להשקעה ונדל"ן להשקעה בפיתוח הסתכמה בכ-177 מיליון שקל לעומת כ-313 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

במהלך הרבעון רכשה הקבוצה 2 נכסים מניבים בשטח כולל של כ- 14 אלף מ"ר וקרקעות צמודות לפיתוח עתידי, בסך כולל של כ-264 מיליון שקל. בנוסף השקיעה הקבוצה כ-365 מיליון שקל בפרויקטים חדשים של פיתוח ופיתוח מחדש. נכון לסוף חודש מארס 2013, לקבוצה ישנם 10 נכסים בפיתוח עם שטח להשכרה כולל של כ-225 אלף מ"ר ו-25 נכסים בפיתוח מחדש עם שטח להשכרה כולל של כ-288 אלפי מ"ר בהשקעה כוללת של כ-4.486 מיליארד שקל. העלות הנוספת הצפויה להשלמת הפרויקטים בפיתוח ובפיתוח מחדש הינה כ- 1.351 מיליארד שקל.

במהלך הרבעון השלימה חברת הבת סיטיקון את רכישת המרכז המסחרי Kista שבשטוקהולם, שבדיה, יחד עם Canada Pension Plan Investment Board (CPPIB) (50%) בהיקף של כ- 530 מיליון אירו (כ- 2.5 מיליארד שקל).

במהלך הרבעון גייסה הקבוצה הון בסך של כ- 470 מיליון שקל, אג"ח ואג"ח להמרה בהיקף של כ- 1 מיליארד שקל.. הוצאות המימון ברבעון הראשון של שנת 2013 משקפות ריבית שנתית ממוצעת של כ- 4.7% לעומת ריבית שנתית ממוצעת של 4.9% ברבעון המקביל אשתקד. לאחר תאריך המאזן העלתה חברת הדירוג S&P Maalot את דירוג האשראי של החברה מרמה של ilA+ לרמה של ilAA- עם אופק יציב. לאחר תאריך המאזן דורגה סיטיקון (CTY) לראשונה על ידי סוכנויות הדירוג הבינלאומיות S&P ו- Moody s אשר העניקו לחברה דירוג השקעה BBB- ו- Baa3, בהתאמה, עם אופק יציב.

רוני סופר, מנכ"ל החברה אמר ל-Bizportal: "האסטרטגיה שלנו היא להיות ממוקדים בתחום אחד ולהיות גלובאליים. אנחנו ממוקדים בהשבחת הפורטפוליו בערים עם פוטנציאל צמיחה גבוה ומנצלים את סביבת הריבית הנמוכה כדי לבצע מיחזור הון. נמשיך לשפר את נזילות הקבוצה ולשפר את הנזילות. גייסנו מיליארדי שקלים במח"מים מאוד ארוכים של 10-15 שנה, כך יוצרים גמישות פיננסית."

סופר ממשיך: "אנחנו ממשיכים לראות שיפור משמעותי בצפון אמריקה, בעיקר בארצות הברית. השקענו למעלה מ-1.5 מיליארד דולר באזורים אלו בתקופת המשבר וזה הועיל לנו להכנס לאזורים עם חסמי כניסה מאוד גבוהים. אנחנו מאוד נזילים באירופה, אין שם הרבה חברות במצב שלנו וכרגע יש הזדמנות אמיתית לרכישת נכסים באזור ולא רק בהשבחתם."

"אנו שמחים לראות שמהלכים אלו אשר בוצעו בעקביות במהלך השנים האחרונות לא נסתרים מעיני סוכנויות הדירוג ובאו לידי ביטוי לאחרונה עם העלאת דירוג החוב של החברה מרמה של A+ לרמה של AA- על ידי S&P Maalot. אנו פועלים כל העת לטיוב תיק הנכסים של הקבוצה, דרך ניהול יומיומי בכל נכס ונכס ברחבי העולם וזאת לצד רכישה ופיתוח סלקטיביים של נכסים אורבאניים איכותיים אשר מתאימים לפורטפוליו של הקבוצה", מסכם סופר.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יעקב 28/05/2013 09:51
    הגב לתגובה זו
    גאווה גדולה . כל הכבוד.
  • 1.
    ליאור 28/05/2013 09:13
    הגב לתגובה זו
    אחת מחברות הנדלן המניב היותר טובות הקיימות אצלנו. בהצלחה ממשקיע וותיק.
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.82%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.