
"רופאים מחזירים את ההשקעה במכשיר שלנו תוך חצי שנה"
יו"ר סופווייב, ד"ר שמעון אקהויז, ואסף קורנר סמנכ"ל הכספים, בראיון לביזפורטל בעקבות אישור ה-FDA למכשיר החדש Pure Impact VIP
חברת המכשור הרפואי האסתטי סופווייב סופווייב 9.57% , רשמה ציון דרך משמעותי עם קבלת אישור ה-FDA למכשיר Pure Impact VIP, מערכת
עצמאית לחיזוק ועיצוב שרירים, המבוססת על טכנולוגיית EMS. בראיון לביזפורטל, מייסד החברה ויו"ר הדירקטוריון, ד"ר שמעון אקהויז, וסמנכ"ל הכספים אסף קורנר, פורשים את החזון מאחורי המהלך, את תוכנית ההשקה, ואת האסטרטגיה של החברה לשנים הקרובות.
המכשיר החדש, שפועל בטכנולוגיה של הפעלת שרירים באמצעות גירוי חשמלי, נבנה במקור כתוספת למערכת האולטרסאונד של סופווייב, המיועדת למיצוק עור הפנים. כעת, בעקבות האישור, מדובר במכשיר עצמאי לגמרי שמאפשר לקליניקות להציע טיפולי חיטוב גם ללא החזקה בטכנולוגיית האולטרסאונד.
לדברי אקהויז וקורנר, מדובר בהזדמנות כפולה: גם לשווקים שטרם עבדו עם החברה, וגם לאינטגרציה של שני סוגי טיפולים בפגישה אחת, בצורה שמשקפת צורך גובר בקרב משתמשי תרופות הרזייה דוגמת Ozempic ו-Wegovy ובין היתר גם מהקהל הרחב שסבל מהידלדלות העור כתוצאה מתהליך ירידה
במשקל.
החברה הנסחרת בת"א לפי שווי של כ-750 מיליון שקל, עלתה מתחילת השנה בכ-42% ובמהלך 12 החודשים האחרונים ב-16%. ההון העצמי של החברה מסתכם בכ-90 מיליון שקל. הכנסות החברה צמחו בכ-26% לכ-16.7 מיליון דולר, שיעור הרווח הגולמי עמד על
76.3%. הכנסות החברה ממכירת פולסים (טיפולים) עלו ב-49%. ההכנסות מטיפולים מהוות כיום 42% מהכנסות החברה. הרווח הגולמי עלה ב-28% ל-12.7 מיליון דולר, לעומת 9.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024. החברה רשמה הפסד תפעולי, ההפסד התפעולי ברבעון הראשון נשאר בדומה לרבעון
המקביל אשתקד, ועומד על 950 אלף דולר. בניטרול תשלום מבוסס מניות (Non-IFRS) הצטמצם ההפסד התפעולי לכ-0.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2025, לעומת כ-0.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. נכון ל-31 במרץ 2025, לחברה מזומנים, שווי מזומנים ופקדון לטווח קצר בהיקף של
כ-20.4 מיליון דולר.
קיבלתם אישור FDA למערכת Pure Impact VIP - ספרו לנו קודם כל על הפיתוח החדש: מה הייחוד של המוצר הזה, מה היתרונות שהוא מציע לקליניקות, ואיזה בעיה בדיוק הוא בא לפתור בשוק?
"מדובר במוצר Pure Impact שהשקנו לראשונה ב-2024 כמודול נוסף למכשיר סופווייב הקיים. האישור שקיבלנו כעת מאפשר לנו להציע את המכשיר גם כמוצר עצמאי - שאינו תלוי במערכת הסופווייב. זה מעניק יתרונות משמעותיים לקליניקות: כאלה שלא מחזיקות את מכשיר הסופווייב
יכולות כעת לרכוש את טכנולוגיית ה-EMS שלנו כמכשיר עצמאי, ולהציע טיפולים לחיזוק ועיצוב שרירים. בנוסף, לקוחות שכבר עובדים איתנו, או שירכשו את שני המכשירים יחד - יוכלו לבצע במקביל טיפול אולטרסאונד למיצוק עור עם סופווייב, וטיפול EMS לחיזוק שרירים באמצעות ה-Pure
Impact™. כך ניתן לשלב את שני הטיפולים בפגישה אחת של כ-40-45 דקות בלבד.
EMS היא טכנולוגיה ותיקה, שמבוססת על גירוי חשמלי להפעלת שרירים. היא שימשה במשך שנים בעיקר לאנשים הסובלים משיתוק גפיים במטרה למנוע ניוון שרירים. בעולם האסתטיקה,
עושים שימוש באותה טכנולוגיה, אך בעצימות גבוהה הרבה יותר, שמעבר ליכולת הפיזית של האדם עצמו. מה שמייחד את המוצר שפיתחנו הוא היכולת להפעיל שש קבוצות שרירים בו זמנית, מה שמאפשר לדמות תרגילים אינטנסיביים כמו סקוואטים, שמערבים קבוצות שרירים רבות במקביל".
"הפלטפורמה הראשונה שהבאנו לשוק התמקדה באולטרסאונד למיצוק עור. כשהשקנו את Pure Impact™ כמודול נוסף, קיבלנו פידבק מקליניקות על כך שהן מתקשות לבצע מספר טיפולים בו זמנית. המערכת החדשה נותנת להן בדיוק את היכולת הזו, לשלב טיפולים בצורה יעילה ונוחה". קורנר
מוסיף, "זה חלק מהגישה שלנו להציע לשוק פתרונות לאנשים שמשתמשים בתרופות ההרזייה, כי הם צריכים שני דברים עיקריים אחרי שהם יורדים בצורה מהירה במשקל, מיצוק העור וחיזוק השרירים וזה בדיוק מה שאנחנו מביאים לשוק. ה-GLP1 הפך לזרז בשוק וזה יכול לתרום לנו".
- אחרי הדגלים האדומים - אמפא פוגשת את קרקע המציאות
- סופווייב מזנקת ב-10%, אמות נופלת 5%; ת"א 90 יורד 0.6%
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
איך אתם מתכננים לשווק ולהפיץ את המערכת החדשה?
"אנחנו נמצאים בשלבים הראשונים של תכנון ההשקה, ולכן עדיין מוקדם לפרט. קיבלנו את האישור – שזה היה הצעד המרכזי והחשוב ביותר – ועכשיו אנחנו מתחילים לבנות
את תוכנית ההשקה, הן מבחינה עסקית והן מבחינה כלכלית."
אחת השאלות שעולות בשוק היא עד כמה קל לקליניקות להשקיע בציוד חדש בתקופה של ריבית גבוהה, כשמימון הופך ליקר. האם אתם רואים האטה בביקושים בגלל זה?
ומה יקרה לדעתך כשסביבת הריבית תשתנה, האם אתם נערכים לביקוש מואץ?
"כפי שדיברנו בכל הרבעונים האחרונים, סביבת הריבית מקשה על הקליניקות. המכשירים שלנו גם מבחינת התמחור וגם מבחינת אסטרטגיית החדירה לשוק, מיועדים בראש ובראשונה לדרמטולוגים ולרופאים פלסטיים, וזה סגמנט שפחות רגיש לעלויות המימון הגבוהות. יחד עם זאת, ברור שכאשר הריבית תרד, תהיה לכך השפעה חיובית נוספת על הפעילות שלנו."
הדוחות שלכם לשנת 2024 מראים צמיחה של 19% בהכנסות, עלייה של 79% במכירות פולסים, וצמצום משמעותי של ההפסד התפעולי אבל עדיין לא עברתם לרווח תפעולי. האם זה שלב מעבר מבחינתכם בדרך לרווחיות מלאה? ואיך אתם רואים את קצב הצמיחה שלכם ב-2025?
"אנחנו לא נותנים
תחזיות, אנחנו עושים התקדמות יפה מאוד גם בצמיחה וגם בצמצום ההפסד התפעולי, עברנו ברבעון הרביעי לרווח תפעולי על בסיס NON-GAAP, ואנחנו נמשיך להתקדם".
נכון לסוף הרבעון, יש לכם יתרת מזומנים של מעל 20 מיליון דולר, וקצב שריפת המזומנים ירד משמעותית. תכניות ההשקעה או חדירה לשווקים ידרשו הון נוסף, יהיה צורך בגיוס?
"היינו מאוד עקבית מאז ההנפקה ועד היום, יתרת המזומנים שלנו מספקת, אנחנו לא רואים צורך בגיוס נוסף".
כיום אתם פעילים בעיקר בארה"ב ובאסיה, האם אתם מתכננים להרחיב את הפעילות לשווקים נוספים, במיוחד לאור האישור החדש? ואיך אתם רואים את המיצוב של סופווייב מול המתחרות הגלובליות בתחום העיצוב הלא פולשני?
"קיבלנו בחודש אפריל השנה, קיבלנו אישור
רגולטורי ביפן לאישור הסופוויב שלנו. יפן הוא אחד השווקים הגדולים בעולם ברפואה אסתטית, אנחנו רואים את זה כנדבך חשוב באסטרטגיית הצמיחה שלנו, יש לנו כבר מפיץ ואנחנו בשלבי השקה".
לגבי התחרות, אקהויז מוסיף: "אנחנו בהחלט גאים בכך שאנחנו
מביאים לשוק מוצרים חדשניים באמת. תחום הפרוצדורות האסתטיות הוא שוק שצומח גם בתקופות מאתגרות, ויש בו לא מעט מתחרים, כולל חברות ישראליות. אבל מה שהצלחנו להראות בשנתיים-שלוש האחרונות זה המשכיות בצמיחה, גם כשחלק מהמתחרים חוו קיפאון או ירידה במכירות, בין היתר בגלל
עליית הריבית והקושי של לקוחות לממן רכישות יקרות. אנחנו מאמינים שחלק מהיתרון שלנו נובע מהחדשנות, בניגוד למתחרות רבות, אנחנו מציעים טכנולוגיה מתקדמת, עם מגוון רחב של אישורי FDA לאזורים שונים בגוף, יחד עם טיפול יעיל מאוד ובלי זמן השבתה כמעט. רוב המתחרים לא מציעים
את השילוב הזה.
בנוסף, יש לנו מודל עסקי ייחודי, לא מכרנו מעולם מכשירים במחירים של 200 אלף דולר ומעלה כמו שחלק מהחברות עשו בעבר, אלא במחירים נמוכים יותר, ובמקביל שילבנו מודל של הכנסה שוטפת ממכירת פולסים. כך, על כל טיפול פנים לדוגמה,
הרופא משלם לנו כ-250-300 דולר, ובשווקים כמו ארה"ב, אירופה או אסיה, זה מחייב את המטופל לשלם בין 2,000 ל-3,000 דולר. זה יצר עבורנו מנוע צמיחה מתמשך, ככל שכמות המשתמשים גדלה. המודל הזה לא רק מייצר הכנסות רציפות, אלא גם מספק לנו דאטה מהותי על היקפי השימוש במוצרים
שלנו. לדוגמה, הראינו שבארה"ב רופאים מחזירים את ההשקעה בציוד שלנו תוך כחצי שנה. זה מוכיח שהמוצר לא רק נמכר, הוא גם נמצא בשימוש אמיתי ויומיומי, וזה מה שמייחד אותנו".
- 3.נשמע כמו בלוף לעשיית כסף קל (ל"ת)אנונימי 07/07/2025 09:03הגב לתגובה זו
- 2.אפיטומי מדיקל מתי נראה עשן לבן (ל"ת)אנונימי 07/07/2025 07:45הגב לתגובה זו
- 1.בא 07/07/2025 07:33הגב לתגובה זוזה ניקרא הצד השני של המטבע.