דמי הניהול הם התשלום שגובים הגופים המנהלים את החיסכון וההשקעות של הציבור, מקרנות הפנסיה והגמל ועד קרנות הנאמנות ותיקי ההשקעות, ולמרות שהם
נראים זניחים, השפעתם המצטברת על החיסכון לאורך עשרות שנים היא דרמטית.
הפחתת דמי ניהול של אחוז בודד עשויה להגדיל את החיסכון הפנסיוני במאות אלפי שקלים.
בעמוד זה מסוקרים גובה דמי הניהול באפיקי החיסכון השונים, ההשפעה המצטברת שלהם על התשואה נטו ועל הקצבה העתידית, מהלכי הרגולטור להוזלתם ולהגברת השקיפות, זכות החוסך להתמקח ולנייד את כספו, ההשוואות בין הגופים המנהלים והדרך שבה תשומת לב לדמי הניהול ומשא ומתן עליהם
הם מהכלים האפקטיביים ביותר של החוסך להגדלת חסכונותיו לפרישה.
המאבק בין בעלי יחידות הנופש לבין הנהלת מלכת שבא מגיע שוב לבית המשפט, והעליון קובע: החוזה הוא סגור, ואין מקום להוסיף לו הבנות או מצגים חיצוניים. בעלי הזכויות ביקשו לכפות מינוי חברת ניהול בינלאומית ולשמר את דמי הניהול הישנים; ההנהלה טענה כי ההסכמות חוזיות
בלבד. פסק הדין מספק הצצה לעולם החוזים המסחריים, למחירם של מצגים חוץ־חוזיים - ולגבולות תום הלב
עושק שלא נגמר בפוליסות החיסכון: גם באפיק השקליות גובות חברות הביטוח דמי ניהול שקרובים לאחוז על מוצר שמנהל מעל שני מיליארד שקל ומניב פחות מקרן כספית ופיקדון שקלי בלי דמי ניהול; איפה הרגולטור?
מתוך אלפי קרנות בישראל אחוז מאד גבוה כמעט לא מייצר הכנסות כלשהן; אילו קרנות בכל זאת מייצרות הכנסות לבתי ההשקעות? האם הן גם הטובות ביותר עבור הצרכן? דווקא הקרן המכניסה ביותר היא דוגמה ל"מלכודת מס" שדורשת רפורמה במיסוי הקרנות
בית המשפט דחה תביעת לשון הרע של קבוצת אהרוני ובעליה משה אהרוני, שטענו להכפשות מצד דיירים בפרויקט נדל"ן יוקרתי בבת-ים. בפסק דין מפורט נקבע כי האשמות נגד אהרוני, בהן טענות על גביית "עמלה" מדמי ניהול, נאמרו בתום לב או היו אמת. דווקא חלק מהדיירים לשעבר,
שנחשדו כמזוהים עם היזם, זכו לפיצוי מהנתבעים, אך לא בגלל אהרוני
ביזפורטל עושה לכם סדר - על ההבדל בין דמי ניהול מהפקדה לדמי ניהול מצבירה, מה משפיע על החיסכון הפנסיוני שלכם; מתי נכון לשים את הדגש על ההפקדה ומתי על הצבירה, איך להשוות נכון בין הקרנות וגם: מה המדינה כבר עשתה בשבילנו
"הרוצח השקט" של התשואה שלכם -דמי הניהול; האם אתם משלמים אלפי שקלים לחינם? למרות מגמת הירידה בדמי הניהול בענף הקרנות, ישנן קרנות שעדיין גובות דמי ניהול מוגזמים, ש"אוכלים" חלק ניכר מהרווחים שלכם. בכתבה זו נציג את שלוש הקרנות היקרות בישראל, ננתח את ביצועיהן
ביחס למחירן ונגיע למסקנה המובנת מאליה - לא כדאי
למה אנחנו רוכשים קרן השתלמות וקופת גמל להשקעה דרך סוכן ביטוח שמקבל עמלה ענקית, כמה אנחנו משלמים בעקיפין לסוכן הביטוח על ביטוח רכב וביטוחים בכלל, האם הגיע הזמן לעבור לרכישת ביטוחים בדיגיטל ומה בכל זאת היתרון של סוכן מהביטוח?
איך זה שהנאסד"ק עלה בשנה כ-10% והקרן שאמורה לייצר כפול הניבה רק 1%?; למה לגבות דמי ניהול מופרעים של 3.6%? כי אפשר ולמה הקרן גובה שיעור הוספה של 0.5%? שומר נפשו ירחק