יאיר לוינשטיין אלטשולר שחם
צילום: סם יצחקוב

אלטשולר: נתח השוק בגמל המשיך להצטמצם; שיא בנכסי הפנסיה

חברת חברת הגמל והפנסיה נהנתה אמנם מגידול בהיקף הנכסים על רקע עליות השערים בשווקים הפיננסים, אך סבלה משחיקה בנתח השוק שלה בתחום בו היא עדיין השחקנית הגדולה ביותר; . בקרנות הפנסיה, שוק בו שולטות ביד רמה חברות הביטוח, שמרה אלטשולר על נתח השוק שלה

איתן גרסטנפלד | (2)

חברת חברת הגמל והפנסיה של אלטשולר שחם  אלטשולר שחם פנ 0%  המשיכה לסבול ברבעון החולף מירידה מתמשכת בנתח השוק שלה בתחום נכסי הגמל, בו היא עדיין החברה המובילה. בקרנות הפנסיה, שוק בו שולטות ביד רמה חברות הביטוח, שמרה החברה על נתח השוק שלה, תוך שהיא רושמת שיא בהיקף הנכסים המנוהלים, בין היתר על רקע העליות בשווקים.


ההכנסות החברה מדמי ניהול עמדו ברבעון החולף על כ-229 מיליון שקל, בדומה לרבעון הקודם והרבעון המקביל אשתקד.


בשורה התחתונה, הרווח הנקי עמד על כ-30 מיליון שקלח, קיטון קל של כ-6% לעומת כ-32 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מסבירים את הקיטון הרווח עקב הוצאות הכרוכות במנועי הצמיחה החדשים.


נכון לסוף הרבעון מנהלת החברה, באמצעות אלטשולר שחם גמל ופנסיה (חברה בת בבעלותה המלאה של החברה), נכסי גמל ופנסיה בהיקף של כ-166 מיליארד שקל עבור כ-3 מיליון עמיתים נתון דומה לזה שנרשם ברבעון האחרון.


נכסי הגמל שבניהולה של אלטשולר שחם גמל ופנסיה הסתכמו בסוף השנה בכ-132 מיליארד שקל, גידול קל ביחס לרבעון הקודם, אך נתח השוק, בו היא החברה הגדולה ביותר, ירד לכ-15.5% מסך הנכסים ביחס לכ-16% ברבעון הקודם וכ-17.9% בסוף שנת 2023.


נכסי קרנות הפנסיה עמדו כ-34 מיליארד שקל, גידול של כ-23% מסוף שנת 2023. מספר העמיתים בקרנות הפנסיה עמד על כ-414 גידול של כ-3% לעומת כ-400 אלף איש ברבעון הקודם.


ההון העצמי של החברה עמד בסוף השנה על כ-545 מיליון שקל לעומת כ-520 מיליון שקל בתום שנת 2023.


יאיר לוינשטיין, מנכ"ל אלטשולר שחם פיננסים: "במהלך שנת 2024 השקענו מאמצים רבים בפיתוח מנועי צמיחה חדשים תוך המשך חיזוק פעילות הליבה בתחום הגמל והפנסיה, אשר הציגה שיפור עקבי. נכסי הפנסיה צמחו במהלך השנה לשיא ופעילות זו מתבססת כמרכיב בולט באסטרטגיה שלנו. פעילות האשראי החדשה, אשר החלה במהלך הרבעון הקודם, צוברת תאוצה עם גידול משמעותי בתיק האשראי , תוך הקפדה על ניהול אחראי ושמרני. לאחרונה אישר דירקטוריון החברה את הגדלת מסגרות האשראי של פעילות זו ואנו מאמינים כי היא תבסס את מקומה כשחקנית בולטת בשוק. בנוסף, תחום ההשקעות האלטרנטיביות ממשיך לצמוח ואנו מאמינים כי מגמה חיובית זו תימשך גם השנה. אנו פועלים במלוא העוצמה על מנת לייצר ערך לטובת כלל לקוחותינו ובעלי המניות."

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ורד 20/03/2025 17:05
    הגב לתגובה זו
    לעזוב את אלטשולר ולעבור לגונבי דעת רמאים גזלנים אחרים שמחפשים לעקוץ את כספינו אם ישאר כסף אחר כך אז לחזור לאלטשולר
  • 1.
    הבנתי שיש נטישה המונית בחודשיים האחרונים. לקוחות מיואשים ומדוכאים! (ל"ת)
    אסלורי 20/03/2025 11:58
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך

תזכורת: מינואר המסחר בבורסה בת"א יהיה משני עד שישי - הנה שעות המסחר, מה השינוי זה אמור לעשות ולמה הוא עלול דווקא להזיק?

מערכת ביזפורטל |

  • טרם החל המסחר הרציף
  


המניות הדואליות חוזרות עם עלייה קטנה - 0.1% אחרי שוול סטריט ננעלה אמש בירידות - נעילה שלילית בוול-סטריט; מארוול נפלה ב-7%, פרמאונט זינקה ב-9%. מניית נייס 0%  תעלה ב-1.7%, טבע 0%  ב-0.7%.. הנה הרשימה של הגדולות (הקליקו לקבל את כל הרשימה): 




החוזים על המדדים העיקריים בוול סטריט סביב האפס. אסיה בירידות בהמשך למגמה בוול סטריט. לכאורה אמורה להיות פתיחה מגומגמת בשוק המקומי, אבל הסנטימנט החיובי כאן חזק. 


עוד פחות מחודש אנחנו עוברים לימי מסחר בשישי, במקום ביום ראשון. הנהלת הבורסה רוצה להיות "ככל העמים", רק לא ברור מה ייתן לה מסחר דליל ביום שישי, ולמה היא מוותרת על היום הכי חשוב בשבוע בעיניים גלובליות - יום ראשון שבו הבורסה המקומית היא היחידה שפתוחה. במקום לנצל את היתרון האדיר הזה, הבורסה מבטלת אותו.